[SGW] voorbespreking SGW Lisse 21 en 22 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:31

Eigenlijk vanuit het noorden maar ja, dat is België :D Volgens de planner rijden we richting Den Haag en dan richting Amsterdam over Zoetermeer/Leiden. Hebben we dan die N206? Ooit was ik bekend in de streek maar dat is al weer even geleden. Ik vind half twaalf hier vertrekken eigenlijk toch te eng. Dat is wel een heel strakke planning. Ben daar liever veel te vroeg dan dat we alles gehaast moeten doen. We hebben bepaald nog niet veel ervaring in de eventingwedstrijden om een strak geolied koppel te vormen :o

Het paard is in principe gewend om langere tijd op de stilstaande trailer te bivakkeren. Laatst stond hij zelfs lekker geleund tegen de tralies van het raam te slapen :D

Leuk dat je het er toch op gaat wagen Lousje! Ik heb ook wel vertrouwen in de grond. Was vandaag in een bos over de grens om met de honden te wandelen en dat is normaal gezien een heel snel nat bos. Het was niet kurkdroog maar de paden stonden daar niet onder water en dat is daar heel erg snel. Als het vanaf donderdag droog wordt moet het helemaal goed gaan komen.

Lousje22

Re: voorbespreking SGW Lisse 21 en 22 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 06:59

Ik kom dan geloof ik ook over de a4 normaal.. Geloof dat wij ook richting Den Haag en dan A'dam moeten.. Ga het vanavond nog wel even napluizen. Ben liever ook te vroeg, zal ook best wel beetje zenuwen hebben dan wil ik mezelf niet moeten haasten.

Percy, denk ga gewoon even brutaal Lauranne bellen om te vragen de foto's op fb van die dag waren en of het dus inderdaad nog zo droog was daar. Had verwacht dat het nu wel al een grote blubberzooi zou zijn in het bos. Al moet ik het bij wijze van in stap doen, wil het zo graag weer proberen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 08:35

De A4 en dan de N206 is dan waarschijnljk het gemakkelijkste als de A44 is afgesloten :-) Over Leiden dus :-)

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:06

A4 langs Leiden richting Schiphol, en dan bij knooppunt Burgerveen de afslag naar Nieuw Vennep (N207) en dan een stukje N208!

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:09

Percy: ik kom ws zaterdag parcours lopen, dus ik zal nr. 32 wel even aanmoedigen ;-)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:57

Dat is ook nog een optie wat Asbadedas zegt :-) Dat is wellicht het snelste :-)

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:11

Volgens Google maps is dat het snelste. Ik zie ook weinig bochtjes in die route, wat ik persoonlijk trailertechnisch ook altijd wel handig vind. Als je de N206 neemt, zit je veel langer op de N-weg, met alle stoplichten / rotondes van dien ;-)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:39

Vooral door Leiden heen heb je dan stoplichten en bochten inderdaad. Rotondes kom je eigenlijk niet tegen en als je voorbij Leiden bent is het rechtdoor en gassen :-)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:44

Leuk asbadedas. Ik ga die route eens opzoeken. Hou ook niet zo van stoplichten en rotonde's, is onprettig voor het paard. Ik heb alleen wel een ingebouwde navigatie die er nogal eens een eigen mening op na wil houden maar ik kan haar natuurlijk negeren als er een betere route is :D

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 16:25

kent hier niet iemand iemand die mee kan gaan om mij te helpen?
aangezien mijn vergzorgster niet kan (ze kan wel maar dan moeten we te laat vertrekken en ik heb altijd last van tijd stress)
Wij wonen in Belgie (Zundert is de dichtbijzijnde nederlandse plaats).
Ik had al een bericht op fb gezet maar dat werd alleen geliked maar niemand die mee kon....
Pff kheb der wel een beetje stress voor als er niemand meekan dat ik te laat ben of dat ik mijn parcour niet kan lopen ofzo.... :/

xdeniseeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:27

Worden er ook foto's gemaakt? Weet iemand dat toevallig??

Leuk dat er nog meer foto's online staan en de route!!! :)
Ik dacht alleen altijd dat BB route korter zou zijn als de gewone B?
Zoals ik nu zie is L paarden een korter route?
Heeft iemand hier ervaring mee?

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:29

Normaal gesproken rijdt de BB over de route van de B maar dan op aangepaste hoogte. Ik denk idd ook dat er een verkeerde klasse bij de kleuren staat. Die extra lus is voor de L paarden. Anders krijgt de B ook teveel sprongen. Wel grappig dat de start en finish nu andersom is!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:21

Ben ik nou gek geworden? Ik kan nergens nieuwe foto's en of een parcours zien...alleen van 2012 en ouder! Kijken jullie op de site, twitter of Facebook?

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:23

Op fb maar dat is alleen te.zien voor vrienden..

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:01

@ Denise de kleuren zijn fout. De L is blauw en B is groen. BB geel of dezelfde als de B maar dan lager.

@ Caresje als je toch gewoon er vroeg bent kun je toch alles alleen?? Je kunt dan op je gemak jezelf aanmelden/ startnummer halen. Daar ligt het springterrein vlak naast. Dan doorlopen de cross, begin ligt ook vlakbij. Daarna naar je paard en deze zadelen enz voor de dressuur. Alles valt of staat met ruime tijd op een SGW. Ik ben er altijd vroeg.
Wanneer er tussen de rubrieken een paar uur zit minder vroeg maar anders ben ik er al 2 uur van te voren minimaal.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:04

Sorry dat ik het zeg maar zoveel vragen die hier gesteld worden, weet je allemaal als je eerst de reglementen door neemt!
Waarom starten zoveel mensen zonder eerst te weten hoe of wat??? Ik irriteer me er soms best wel eens aan!

De kleur van de routes bv staat gewoon in de reglementen. Dat is ook de kleur van de hindernisnummers welke je moet volgen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:05

Ik ga altijd uit van anderhalf uur voor mijn dressuurtijd aanwezig, en Lisse twee uur ivm mogelijk ver lopen. Voor cross verkennen tel ik een uur. En normaal wil ik minstens twee uur tussen dressuur en springen om tussendoor te verkennen. En dan is 1 groom bij je echt genoeg.

Met je eens max. Maar de crossroute op FB kan wel verwarring opleveren.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 18-09-13 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:11

@Lielle, ook hier zitten we op het zelfde spoor qua tijdsberekening voor een sgw :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:19

Grote geesten denken gelijk :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:25

:') :') _/-\o_ _/-\o_ :') :')

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:29

@ Lielle :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:31

Ik rij dit jaar zelf niet maar ga wel eventjes mee met 2 vriendinnen.
Vrijdagnamiddag/avond met 3 ruiters parcours lopen :j

De A4 is gewoon open, alleen de A44 is afgesloten. Vanaf leiden (op de A44) is het ook nog mogelijk om de kustweg te nemen.
Vanaf de A44 de leimuiderweg.

Het lisserbos is vanaf de lkant van lisse in te rijden en maken ze (in ieder geval alle voorgaande jaren) 1 richtingsverkeer van (vanaf voorhout is het dus een rondje eromheen rijden, geen ramp opzich). Als het kwa reistijd dus niet uitmaakt is het het makkelijkste aan te rijden vanaf de N207 (leimuiderweg).

Ik hoop dat de ondergrond zich goed houdt. Vorig jaar viel het alles mee, alleen bij de 1e hindernissen wat minder tussen de bladeren.

Edit@ voor de meeste wel fijn dat ze de route weer teruggedraait hebben :)! Vorig jaar is het 1 jaar andersom geweest maar dan heb je het water erg ver vooraan!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:59

Lielle schreef:
Ik ga altijd uit van anderhalf uur voor mijn dressuurtijd aanwezig, en Lisse twee uur ivm mogelijk ver lopen. Voor cross verkennen tel ik een uur. En normaal wil ik minstens twee uur tussen dressuur en springen om tussendoor te verkennen. En dan is 1 groom bij je echt genoeg.

Daar was ik eigenlijk ook een beetje van uit gegaan. Dat wil dus zeggen dat je cross verkent na dressuur? Wij redden het ook wel met zijn tweeën maar we zijn moeder en dochter en dat wil wel eens lastig zijn ;) We houden heel veel van elkaar maar op dat soort momenten werken we soms op elkaars zenuwen. Ik eigenlijk vooral op die van haar :D Puber en moeder versus wedstrijd niet altijd de meest handige combi ;)

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:10

Percy schreef:
Lielle schreef:

Daar was ik eigenlijk ook een beetje van uit gegaan. Dat wil dus zeggen dat je cross verkent na dressuur? Wij redden het ook wel met zijn tweeën maar we zijn moeder en dochter en dat wil wel eens lastig zijn ;) We houden heel veel van elkaar maar op dat soort momenten werken we soms op elkaars zenuwen. Ik eigenlijk vooral op die van haar :D Puber en moeder versus wedstrijd niet altijd de meest handige combi ;)

Whaha, zo herkenbaar.... Wij hebben een duidelijke taakverdeling. Dochter rijdt paard, haar tante (mijn zus) coacht en ik ben van de randvoorwaarden. (broodjes smeren, opzadelen, trailer rijden, foto's maken) Zodra ik iets zie dat niet goed gaat op paardtechnisch gebied, zeg ik dat tegen mijn zusje en zij zegt het tegen mijn dochter. Echt waar... Pubers met wedstrijdstress.....
Als er twee uur of meer tussen dressuur en springen zit, kan je makkelijk cross lopen. hij is niet enorm lang in Lisse. Maar het liefst lopen we hem 2 keer. Lisse is vlakbij dus dat is makkelijk, kunnen we vrijdag alvast een keer lopen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:15

Oh gelukkig, een mede moeder die het herkent! Helaas heb ik geen zusje maar een groom heeft hetzelfde effect alleen hebben we die dus niet. Mag ik jouw zus niet lenen? :+