@anne3000: ik kan ook nog genoeg tips gebruiken hoor

sterkte jipje! hopelijk krijg je het schoon! misschien een nacht laten trekken met een wasmiddel in een emmer? en dan de volgende dag spoelen in de wasmachine zonder centrifugeren! dan ruikt het vast weer lekker!
@Yesorno: ja grappig he! graag gedaan! en geniet van je mooie paardje!
en begreep ik wel waarom mijn paard niet zo fijn aan trok. Het puntje en H7/8 het bos uit ging goed, wel de hele tijd al iets onder het tempo gereden dus daarna het rechte stuk naar haag en opsprong maar eens goed gas gegeven en kwam ik eindelijk beter aan het rijden. voor de opsprong iets terug rijden, deed ze top, trakhener ook, coffin een keer kijken maar wel gelijk door met been er aan, water ook even kijken maar wel door en toen even gas geven. Trots op mijn paard door de finish maar ik had geen idee meer of de tijd nog klopte. Ik heb mijn horloge altijd op 30 seconde extra staan en druk hem dan aan als ik nog een halve minuut heb maar daar was ik nu te laat mee door mijn rommelige start. Toen hoorde ik mijn tijd: 4.33
Woehoe!! precies goed, alle spanning was er af en kon eindelijk genieten van ons rondje.
die dit toch maar weer even voor mij doet.

En de dressuur zat inderdaad superdicht bij elkaar allemaal (top 6).