[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:07

Ziet er goed uit RK! Ruimte genoeg! :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 00:53

Ik krijg het gewoon niet goed voor elkaar om dit topic bij te houden. In elk geval bedankt voor alle felicitaties!! Ik vind het leuk om te lezen hoe jullie bezig zijn.
[naam] heeft op school een 90 cm. concours gereden met een mooie 9e plek van de 25. Ze heeft door getraind maar hij wordt ontzettend heet van een parcours. Dat zie ik eigenlijk wel graag maar zij moet er wel mee om gaan en dat gaat steeds beter. Vandaag heeft ze 1 meter parcours gesprongen maar we gaan even rustig aan doen voor hij gestart gaat worden.

Een goede kan de hoogte wel aan maar moet te handelen zijn voor zijn ruiter.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:52

Percy fijn dat het rondje 90cm zo goed ging! Ik hou ook van hete paarden die voor je willen werken, heb ik liever dan een paard dat je steeds moet aansporen om iets te doen.

De vos moest alleen nog door de keuring en dan is hij verkocht :)
Dan weer een nieuw project 4 jr net twee weken zadelmak.

Ben wel echt blij dat ik ook mijn eigen paard nog heb waarvan ik weet dat ze blijft een dat je echt gericht ergens naar toe kunt trainen. Ze deed het zondag heel goed en over een maand gaan we L starten. Ze is nu 5 dus dat valt ook nog wel onder jonge cross toppers in spe.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:12

Eigen paard is wel fijn ja, kan je zelf kiezen wat je doet.

Heb vandaag maar even op die van mij gezeten, ze sloeg heel erg met haar hoofd. Ze is aan t wisselen, stond al beetje onrustig tussen de kettingen. Heb denk 5 minuten gedraafd, maar ze sloeg zo met haar hoofd (raakte mijn cap bijna). Ben maar gestopt, van de week weer even kijken.
Wolfskiesje komt door (eindelijk), kunnen ze eruit. Ze heeft 3 voortanden gewisseld, moet er nog 1 onder, was al bijna maand geleden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:06

Die tandenwissel is wel eens lastig ja.

Eigen paard is natuurlijk leuk maar op paarden voor de verkoop rijden is ook heel leerzaam.

Mijn dochter rijdt meerdere paarden op dit moment. Zowel bij een handelaar als bij een fokker en daar leert ze natuurlijk weer van.

Daimler is vandaag weer eens meegenomen naar de mosten en deed het super. A.s. zondag gaat ze BB starten op de Vlietlanden. Officieel starten was een optie geweest maar hij heeft pas één oefencross gelopen.

Komende woensdag mag hij tussen de witte hekjes lopen, ben benieuwd. We hebben hem net een half jaar maar hij is zo veel verbeterd. Hij was voorheen nooit echt dresuurmatig gereden.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 09:24

Wat een verhalen hier! Ik kijk zo af en toe even en lees dan mee en dan schiet het er weer bij in om op iedereen te reageren.

@Percy: hoe ging het woensdag? Super leerzaam dat je dochter zoveel paarden kan rijden! En gaaf dat jullie BB starten dit weekend, hoop dat het weer wat meewerkt!
@Tiahastrona: Best heftig dat je paard zo reageert op het wisselen, hopelijk wordt het snel wat beter en biljft ie wat rustiger in de mond :)
Vind dat ie trouwens super netjes loopt!
@Oliefanter: Vind je paard een aansprekend dier zo vanaf de foto's! Veel succes op de keuring, ben benieuwd hoe ze het doet!
@Mizzmontana: Best nog een boefje die vos dus! Wel fijn dat ie het wel gewoon doet als ie eenmaal loopt! Issie uiteindelijk nog verkocht? En de bruine is lekker op dreef, super!
@Reeskes: Ziet er goed uit zeg! Lekker bezig! Al zin in Oenkerk? :P

Edelweissje heeft lekker vakantie gehad afgelopen weken en in de tussentijd heb ik m'n scriptie afgerond (gehaald in 1e keer met een 7 :D) en laatste tentamen gehad. Iemand vroeg waar m'n scriptie over ging.. dat ging over het ontwerpen van vraaggerichte zorg voor 65+-ers door een multidisciplinair team. Klinkt heel wat, valt reuze mee :+ Maar gelukkig was het goed genoeg en heb ik er geen werk meer van. Nu weekje rustig aan gedaan, wel m'n andere paard door blijven rijden ivm paar dressuurwedstrijden, maar de andere 2 even vakantie. Probeer dit weekend het rijden van alle 3 weer op te pakken, want zou nog wel heel graag naar die 4 jarigen rubriek in Ermelo willen. Komt nu ook steeds meer informatie over op de sites en in de media :)
Over longeren: ik deed het best nog wel geregeld met Edelweiss, en dan met de passoa er licht aan. Vind het wel fijn om ze zo de houding en stelling beetje bij te brengen. Merk ook altijd meteen verschil als ik er daarna weer op ga.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:11

Percy: Hoe ging het woensdag tussen de witte hekjes?
Marije: Fijn je scriptie af, welke opleiding volg je?

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 13:25

Tiahastrona schreef:
Percy: Hoe ging het woensdag tussen de witte hekjes?
Marije: Fijn je scriptie af, welke opleiding volg je?

Bedrijfskunde in Groningen, nu bachelor in the pocket (eerst HBO gedaan, dus dit is m'n 2e bachelor). Nu vanaf sep of feb nog de master en dan maar 's stoppen met studeren :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:14

Weekendje naar Aken geweest en daar de cross gekeken, leuk hoor, en wat een mooi aangeklede hindernissen daar!

Marije, gefeliciteerd met je scriptie en wat fijn dat je het in 1 keer gehaald hebt.
Zou wel leuk zijn als je aan de 4 jarigen in Ermelo mee kan doen. Voor mij zit dat er niet meer in nu de kwpn'er verkocht is en de holsteiner niet mee mag doen. Er staat weer een nieuwe 4 jarige maar die is net twee weken zadelmak, dat gaat me niet lukken in anderhalve maand :Y)

Percy hoe ging de cross in Vlietlanden? Ben erg benieuwd!
Veel paarden rijden is inderdaad fijn, daar leer je zo veel van. Vind de nieuwe paarden niet altijd even leuk in het begin maar het is echt heerlijk als ze dan na een tijdje fijn lopen.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:30

Mag ik hier ook meekletsen? :+

Ik heb sinds een week een 4-jarige merrie op stal staan met wie ik graag zou willen gaan SGW'en. Ik heb daar geen ervaring in, paard (vanzelfsprekend) ook niet. Merrie is sinds een week of 8 zadelmak, en moet echt de basis leren nu onder het zadel. :j

Met een vriendin willen we graag de tripalon Laren doen dit jaar, op een rustig tempo en echt voor de ervaring. Ik woon ongeveer 2 km van het crossterrein van Lunteren (de Vijfsprong) dus daar willen we misschien eind augustus een keer een uurtje les boeken om te kijken hoe ze het vindt.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 13:09

UK_eef schreef:
Mag ik hier ook meekletsen? :+

Ik heb sinds een week een 4-jarige merrie op stal staan met wie ik graag zou willen gaan SGW'en. Ik heb daar geen ervaring in, paard (vanzelfsprekend) ook niet. Merrie is sinds een week of 8 zadelmak, en moet echt de basis leren nu onder het zadel. :j

Met een vriendin willen we graag de tripalon Laren doen dit jaar, op een rustig tempo en echt voor de ervaring. Ik woon ongeveer 2 km van het crossterrein van Lunteren (de Vijfsprong) dus daar willen we misschien eind augustus een keer een uurtje les boeken om te kijken hoe ze het vindt.

Tuurlijk mag dat, gezellig! :D

Leuk dat je een nieuw paardje hebt! Wat voor afstamming is het? En al allemaal plannen gemaakt, leuk! :)

@MizzMontana: Dankje! Leuk dat je naar Aken was! Ik heb het inschrijfformulier voor Ermelo inmiddels geprint haha, ligt klaar om ingevuld te worden.
Heb nu thuis hindernissen in de wei gezet en 2 dagen terug daar met haar gereden en een paar sprongetjes(kleine kruisjes) gemaakt. Pakte ze zo weer op, fijn beestje :D Nu maar rustig doortrainen, zal binnenkort weer 's naar het oefenterrein bij de manege en ga waarschijnlijk met haar de oefencross (instructie) in Oenkerk rijden :)

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:33

Wat een leuk topic! Dat ik dit nu pas vindt! Als ik met onze 5 jarige (dressuur paard) door het bos galoppeer en over boomstammetjes spring, denk ik er wel eens aan om ook te gaan crossen. Maar ik weet niet hoe ik moet beginnen. Heb het ook te druk met die dressuur :P
Misschien later....

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 15:24

anne3000 schreef:
Wat een leuk topic! Dat ik dit nu pas vindt! Als ik met onze 5 jarige (dressuur paard) door het bos galoppeer en over boomstammetjes spring, denk ik er wel eens aan om ook te gaan crossen. Maar ik weet niet hoe ik moet beginnen. Heb het ook te druk met die dressuur :P
Misschien later....

Haha zo lang is ie er nog niet hoor :D Je mag beginnen in Oenkerk over 3 weken :P Misschien zijn er wat oefenterreinen bij je in de buurt waar je (onder begeleiding) kan gaan beginnen?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:24

@ Marije: dank je! Het is een Calvino Z x Kannan dus op papier zou 'ie moeten kunnen springen :roll: :roll: :D

Toevallig vanmiddag met een vriendin ingeschreven voor de B-groen klasse Tripalon Laren. Ik denk dat dat een hele leuke ervaringsronde wordt! :j

Doen er nog meer van jullie mee met de tripalon dit jaar?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 01:01

MizzMotana en de anderen: de Vlietlanden gingen super! Hij heeft elke hindernis zonder enige aarzeling gesprongen alleen bij het water draaide hij 2 keer om. Dat kostte natuurlijk veel strafpunten ook i.v.m. de tijd. Voor de eerste keer een echte cross zijn we heel tevreden.

Bij de dressuur vorige week had hij bij 2 proeven 3 winstpunten dus dat ging ook niet verkeerd. Haar pony was ook mee en die had in twee proeven maar één winstpunt en dat met 181 punten dus daar was ze niet zo blij mee.

Vandaag bij de Desta de twee waterbakken getraind, de eerste had wat aarzeling maar daarna vloog hij het water in. Dat komt wel goed :D

Leuk Marije, met jouw studie's heb je kans op een leuke toekomst!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 07:59

Leuk topic! Hier heeft de 4 jarige een veulen gekregen vorige week maar ik hoop dat mn 5 jarige mn nieuwe cross topper wordt. Eind vorig jaar mn pols gebroken en daarna zwanger dus crosstraining is er niet meer van gekomen. Ik hoop nu wat trainingen te kunnen doen en dan Laren, Diepenheim en Bathmen.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:48

marije1987 schreef:
anne3000 schreef:
Misschien later....

Haha zo lang is ie er nog niet hoor :D Je mag beginnen in Oenkerk over 3 weken :P Misschien zijn er wat oefenterreinen bij je in de buurt waar je (onder begeleiding) kan gaan beginnen?

Ja klopt :) heel vlak bij, (achter me huis) Waar ik met me andere paard wel alle hindernissen durf te springen. Maar met die heb ik ook 3 keer B SGW uit gereden :). En in Albergen is een leuk terreintje.
Maar heb al zo druk met wedstrijden(dressuur). Denk dat ik even moet wachten... Binnen nu en een paar maanden willen we een 2 paards auto/vrachtwagentje kopen. Dan ben ik niet meer afhankelijk van me vriend met zn hoefsmid bus. (Die liever werkt dan mij de hele tijd rond te rijden ;) )

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:38

Dat wilde ik dus ook al vragen. Hoe rijden jullie al die wedstrijden en oefencrossen af? Hebben jullie zelf vervoer?

Ik heb geen trekauto en geen trailer dus ik ben volkomen afhankelijk. Daarmee ben je natuurlijk al zeer sterk beperkt in het aantal trainingen en wedstrijden.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 20:34

:wave: :wave:
Nou, bijleesactie!

Mizzmontana: wat een leuk filmpje op pagina 1 ( >;) laat he). wat loopt die al fijn rond. Ideaal rijden in Diepenheim ook :) tweede filmpje kan ik helaas niet openen hier, maar aan de reacties te zien ook heel positief.

Tiahastrona: die rijfoto's zien er super uit!! En fijn dat je buitenrit zo goed ging! heerlijk he, als ze zoiets nieuws zo oppakken. kan mijn dag altijd helemaal goedmaken.
wat sneu dat ie zo last had van zn gebit, alleen maar verstandig om dan niet door te gaan rijden inderdaad.

Reeskees: Leuke foto in de waterbak! en verderop ook gave crossfoto's, die van jou is echt al goed op weg.

Neesa: Alle tijd voor een jong dier toch? :) alleen maar goed als ie in zn lijf de tijd ook kan gebruiken.

Marije1987: gefeliciteerd met je scriptie!! *\o/* en nog door met je Master zie ik. wat zou je later willen gaan doen precies? gaaf doel hoor, om met de vierjarige rubriek mee te doen. misschien moeten we daar allemaal maar komen kijken en meeten dan? :))

GAM: klinkt ook als een paard die tijd nodig heeft, als ie zo groot is. Wel fijn dat ie het zo oppakt.

Oliefanter: leuk paard, keuring is inmiddels geweest dan?

Flooredking: leuke springfoto's. Zolang je lekker met instructie rijdt en de vooruitgang erin blijft is het super toch? niet alles kan ineens goed gaan en we leren allemaal.

Gretoes: mooie foto ook!

Toushie: heel erg gaaf, die vos van je :))

Hilde: Hoiii :D
stoer dier hoor! Hoe gaat het met Cinderella?

UK_eef; Welkom! (al klinkt dat wat suf aangezien ik weinig meegepraat heb)
Antwoord op je vraag: Ik heb mn eigen auto met trekhaak en mn eigen trailer (een heeeeele oude, maar wel van mezelf en dara ben ik best trots op), dus dat scheelt. toch heb je alsnog altijd hulp nodig als je weggaat, en die komt vaak van vriendinnen. je helpt elkaar toch. Sta je ergens op stal waar je mee kunt rijden naar cc?

Teegee: Hoiii :wave:

Anne3000: begint het te kriebelen? :D alles op zn tijd toch. keer een training meedoen als er iets voorbij komt?

Zie heel veel filmpjes en heel veel gave paarden voorbij komen. Leuk om elkaar zo op de hoogte te kunnen houden!
T ging ook nog over longeren: ik doe dat vrij veel. Paard liep met aardig wat onderhals toen ik hem kocht dus gauw geleerd dat hij zn bovenlijn moet gebruiken en dat is aan de longe toch een stuk simpeler. hij ontwikkeld zich nu heel erg goed,en het longeren is absoluut een goed hulpmiddel daarbij.

Hier inmiddels een stuk verder! Paard word al iets minder rillerig. Al kan hij van de stomste dingen schrikken. Voorbeeld: instructrice die haar benen beweegt terwijl ze op de stoel zit les te geven. 8)7
Epp is inmiddels drie keer meegeweest naar les en heeft heel veel geleerd.
Vandaag heeft hij zn eerste B-proefje gelopen. Het doel was om binnen de hekjes te blijven en dat is redelijk gelukt. Hij was superbang voor de jury en voor sponsorborden dus we kwamen eerst niet verder dan de E-B lijn, maar uiteindelijk de hele ring door kunnen rijden. beestje heeft superveel geleerd en deed ontzettend zn best. Ik realiseer me dat hij echt veel tijd nodig heeft, ook in zn kop is hij jeugdig. maar dat is geen probleem, ik heb ook tijd nodig :Y)

Afbeelding

meneer moet altijd brullen als hij alleen buiten is :Y)
Afbeelding

Ik hoop dat er wat foto's gemaakt zijn op de onderlinge, die zal ik dan nog wel spammen. :)

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 20:46

Overigens heb ik zojuist een advertentie gemaakt waarbij ik mijn eventing zadel te koop zet. Als iemand geïnteresseerd is hoor ik het wel. :)

Zie onderschrift

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 20:59

Woow mooi zadel. Maar je bent nu toch lekker bezig met dit paard? Wil je hem niet bewaren?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 07:13

Leuk ding, Irene, en je hebt hem netjes lopen! Mocht je je zadel ooit voor 500,- verkopen hou ik me aanbevolen :') :D ;)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:06

Marije Toemaar, 2 bachelors en een master _/-\o_
MM Leuk naar Aken, vast veel gezien :)
UK_eef Welkom. Ik had 2 jaar geleden ook nog geen ervaring met SGW, gewoon gaan lessen en kijken wat je ervan vindt. Geloof me het is gaaffffff. Veel plezier in Laren vast.
Anne3000 Gewoon doen voor de afwisseling, zo ben ik ook begonnen. Na één keer was ik verkocht. Is echt super gaafff
Percy Fijn dat Vlietlanden goed ging
TeeGee Leuk een veulentje :D . Heb je een foto? En ook van de 5 jarige :o ?
Irene2 Ziet er netjes uit. Gewoon meters maken, dan gaat t allemaal vanzelf

Voor die van mij komt tandarts woensdag, wolfskiesje eruit trekken. Dan weekend erna even buitenritje en voor week erna les afspreken. Kijken wat instructeur ervan vindt

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:55

anne3000 schreef:
Woow mooi zadel. Maar je bent nu toch lekker bezig met dit paard? Wil je hem niet bewaren?

Ik verwacht dat hij er vrij snel uit zou groeien. daarom heb ik de keuze gemaakt om nu vast te koop te zetten, voordat ik het zadel over twee jaar pas echt nodig zal kunnen hebben. :)
maar als hij niet verkocht wordt wacht ik het inderdaad gewoon af. Het is een van de mooiste kwaliteit zadels die ik ooit gehad heb. :)

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:57

Hoi iedereen

Ik wou me hier ook graag aan sluiten. Heb nu al weer een paar maandjes een jonkie staan..
Edita is 4 jaar en naar mijn idee een ideaal eventing paardje..
Vandaaag heeft ze haar eerste vaste hindernissen gesprongen en met succes.
Geen enkele twijvel geweest zelfs niet op op/af sprongen en de coffin.

Het was boven verwachting en heeft me overtuigt om haar mee te nemen naar de aanleg test van het kwpn.
Oja haar afstamming is emmilion x chin chin x indoctro.