[SGW] Verslagen SGW Westerbork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: Verslagen SGW Westerbork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:52

Ik zat toen op Wiso en ben dan ook niet heel erg herkenbaar, Easter valt veel beter op! Maar moest vlak na hem starten en zat dus ook al op paard toen de cross werd stilgelegd.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:54

Mark heeft wel mooi een winstpunt, hartstikke mooi debuut!

Ik kom Bar regelmatig tegen, we staan bijna elke keer naast elkaar met de trailer. :D :D :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:55

Sue dan kan jij me mooi de volgende keer vertellen wie Bar is ;) :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:57

:+ Ik noemde je niet voor niets al buurvrouw hierboven Sue! _O-

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:09

Marijke: Er zat inderdaad een stijljury bij mijn hindernissen! Snap wel hoor dat je hem even zo terug nam. Jammer dat hier net de stijljury zat :P Maar beter even wat lagere cijfers dan over de kop vlieg o.i.d. :) Eigenlijk ook wel knap dat je hem zo goed onder controle kon houden terwijl hij zo fanatiek was :D

Bar: Goed van Mark en Easter!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:27

Bar: klopt dat was ik haha! Fijn dat het zo goed ging bij hem!
Sue: ik vond die schimmel van jou anders ook behoorlijk gek :+ zomaar over mijn lieve (die ik kater wat minder lief vond haha) pony heen walsen bij het inspringen ;)

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:32

Evony schreef:
Bar: klopt dat was ik haha! Fijn dat het zo goed ging bij hem!
Sue: ik vond die schimmel van jou anders ook behoorlijk gek :+ zomaar over mijn lieve (die ik kater wat minder lief vond haha) pony heen walsen bij het inspringen ;)

oooh ja sorry :o
Die is normaal niet zo extreem, maar vanwege het lange wachten door het stilliggen, en kleine vliegjes tegen zijn neus werd hij behoorlijk dol.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:37

Hahaha kan gebeuren!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:39

je leeft nog wel? :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:40

Wiso werd ook dol van het wachten, helemaal toen er zo'n connemara schimmel hengst vlak bij haar over een hindernis ging :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:42

@ Anthea dat was dan idd jammer dat daar een jury zat. Maar zeker terechte cijfers. Ik heb ook stukken gedraafd onderweg en zelfs een stuk verzamelde galop :D op het moment dat ik ging staan in de beugels kneep hij zijn staart aan en was hij weer vertrokken, malloot :') deze cross bewust gereden op controle, het naar mij luisteren en niet vallen, doel gehaald :+ jaja en dat met een reus van 1.84 ;) nee hij laat zich makkelijk sluiten, misschien wel te makkelijk waardoor ik hem teveel uit zijn tempo haal.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:43

Liezjuh @ jemig, ook hechtingen in je gezicht, hopelijk geneest het goed dat je erg geen littekens aan overhoud.
Texelse @ tijd was idd ook moeilijk te halen door veel bochten in het bosgedeelte(dat stomme gekronkel), voor het Z was dat ook met name bij 11 t/m 14 als ik me goed herinner en dan wil je je paard echt niet voluit laten gaan. Ik heb alleen na de coffin een heel stuk haar los gelaten maar verder nergens.
Anthea @ zat je in het Z ook ergens ??
Sue @ nu ik jou setje heb ik beeld bij de combi... :D ik zei nog tegen mijn vrienden : kijk alle kleuren van de regenboog, maar geen idee dat jou boktnaam daarachter zat.... :o
Bar @ goed gedaan, heel mooi !!!

Wel heel rot idd 3 ambu's voor WB, als je daarvoor nog nooit wat gehad zijn ze nu het gemiddelde aan het ophalen.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:49

bvw schreef:
Wiso werd ook dol van het wachten, helemaal toen er zo'n connemara schimmel hengst vlak bij haar over een hindernis ging :+

:o :D Zo'n aantrekkelijke vent, kan me voorstellen dat ze daardoor afgeleid werd. :+

@sue, wie heeft die skyjump foto van jou gemaakt?

@Bianca, thnx, ben echt zo trots op allebei!! :o

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:50

Dat was Mirthe, Bar!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:58

Wiso probeerde natuurlijk indruk te maken op Easter :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:59

Heb ik gedaan Bar :D

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:59

Een aantal noordelijk kampioenen hier in het topic, gefeliciteerd! :D
Lisette beterschap, hopelijk herstel je snel weer. 3 ambu's is wel heel veel voor 1 dag zeg, moet niet te vaak gebeuren...
Weinig mensen die de tijd gehaald hebben met de cross, vond het dit jaar ook veel meer geslinger dan andere jaren.

Dressuur ging erg slecht, 169 viel nog mee. Achteraf kwam m'n moeder ermee dat de tandarts donderdag langs is geweest en dat het daardoor misschien nog wel gevoelig was :oo
Springen begon met 3 balken (2,3,4...), het ging gewoon niet zo lekker als op die topbodem in Markelo. Rest van het parcours zonder fouten afgemaakt.
Toen de cross, heel braaf foutloos rond! Hem hem lekker zelf laten galopperen, alleen op de heide even gas gegeven. Vond de bodem van de rest van de cross te zwaar of te glad om gas te geven, of het was geslinger.

Foto door Mirthe:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 3773_n.jpg

Capcam:

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:07

Allereerst sterkte voor degenen die gewond zijn geraakt!

Mijn verslag:
Dressuur was ik best tevreden over, 193 punten en gedeeld 2e of 3e.
Springen was ik zeer tevreden over! Al het harde werken begint zijn vruchten af te werpen. Wel een balkje, maar eindelijk controle.
Cross ging ik eigenlijk vol vertrouwen in, kwam echt van koude kermis thuis. We kwamen niet lekker in het ritme. Vervolgens een paar noodsprongen doordat ik gewoon slechte afstanden reed, moeite met de bodem ook. En het vertrouwen neemt dan snel af. Moest bij 8/9 mijn stem er al een keer bij doen om door te drukken. En op het pad naar 10 draaide Jer zich plotseling met zo'n noodvaart om dat ik gelanceerd werd. Zachte landing gelukkig. Moest vervolgens een deel van B cross rijden omdat ik nergens de cross kon verlaten! Ook de waterbak nog maar doorgestapt en de laatse hindernis van het L gesprongen. Kon er gewoon niet uit haha.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:12

@mirthe en sue, ok. Mirthe heeft van Mark op een andere plek mooie foto's gemaakt. Had het wel leuk gevonden om ook van de skyjump een foto te hebben.
Mark heeft op de heide ook nog een fotograaf gezien, iemand een idee wie dat was?

@noor, jammer van je val maar gelukkig niet ernstig.

@bvw, ha ha, nou dat lukt vast. Easter is echt niet kieskeurig _O-

@rianne, dressuur maar gauw vergeten dan. Ik ga ff je filmpje kijken, weet ik ook gelijk wat Easter en Mark gesprongen hebben.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:13

super gereden Rianne! Wauw!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:18

Bar, ik had die ene foto nog willen rechttrekken. Had niet door dat Mark er al aankwam dus dat was camera aan en klik, waardoor hij keischeef is geworden.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:20

Gaaf filmje idd!!

Mistid, geeft niks, iedere foto is meegenomen!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:21

Mooi Rianne!
Noor wat balen maar met je nieuwe planning komt het helemaal goed!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:29

Noor: Echt balen zeg.
Rianne: Fijn van de cross!
Bianca: Ik zat bij het Z bij hindernis 11/12/13 (bij de steile heuvel). Ging jij erg mooi doorheen :) Vaya zag er lekker fanatiek uit!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:34

wat ik trouwens wel enorm stom vond en ik nog nooit meegemaakt heb... ik had vrijdagavond al springparcours verkend. Maar met het losrijden kwam ik aan het twijfelen en vroeg ik iemand die al gesprongen had hoe wat en waar ook alweer het parcours stond, ik dacht dat het me dan wel te binnen zou schieten. Niet dus. Ik raakte lichtelijk in paniek want ik wil mijn parcours gewoon goed weten. Dus ik wilde richting het parcours stappen om er 1 of 2 te kijken zodat ik het weer ff fris in mn hoofd wist. Maar ik mocht toch niet die kant op. Dus Geert zegt tegen die meneer, wat maakt het nou uit of ze hier afstapt en er heen loopt of dat ze met paard die kant op gaat en er daar 2 ziet springen, maar nee het mocht niet. Echt belachelijk want er was daar plek zat. Ik had genoeg losgesprongen dus ik liep daar meer mensen in de weg als voor het springparcours. Toen zegt die ringmeester, je komt daar niet heen en als je er wel heen gaat zorg ik dat je niet kan starten... euhm pardon???? Dus zei Geert, prima dan gaan we richting de trailer want dan ben ik zogenaamd wat vergeten. Dus wij die kant op gestapt, gaat die ring meester door de walkytalky zeggen ''als nr 227 in de bak komt moet je het mij melden want dan mag ze niet starten'' 8)7 dus wij die kant op gestapt, ik eraf, parcours gekeken en werd door de ringmeester daar aangestaart en er werd gevraagd ''waar is je paard?'' nou meneer die staat op het weiland bij de trailers want die mag hier niet komen'' zegt die kerel wat een gezeur, haal je paard maar op en kom gerust kijken :oo ik heb zonder paard 2 ruiters zien springen, Zeus opgehaald daar ff rondgestapt en ga de bak in, zegt ringmeester 1 tegen ringmeester 2 door de walkywalky's is nr 227 al in de bak? Die kerel heel droog ''ja ik zie der net aankomen'' Wat een enorm zielig figuur zeg die ringmeester 1. Ringmeester 2 vond het volgens mij ook dikke onzin. Heb het ook nog nooit meegemaakt. :n Geert zei later al ''die nr 1 dacht zeker dat ie eindelijk wat te vertellen had, mag waarschijnlijk van zijn vrouw alleen maar onder tafel zitten'' :') :x
Laatst bijgewerkt door muts_marijke op 15-04-13 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt