[SGW] Wie nog meer SGW debuut in 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnkeVivaldi

Re: Wie nog meer SGW debuut in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:31

Ik heb mijn debuut gehad vandaag in Markelo. Ben zo ontzettend trots! 187 dressuur, foutloos springen en foutloze cross (wel veel tijdfouten maar dat was voor mijn debuut bijzaak).
De eerste 2 winstpunten zijn binnen :D

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:10

AnkeVivaldi schreef:
Ik heb mijn debuut gehad vandaag in Markelo. Ben zo ontzettend trots! 187 dressuur, foutloos springen en foutloze cross (wel veel tijdfouten maar dat was voor mijn debuut bijzaak).
De eerste 2 winstpunten zijn binnen :D

Gefeliciteerd!! Klinkt als een super debuut :D

Ik had ook een debuut vandaag, maar dan L springen. Ging top *\o/* 1 balkje, maar hij pakte heel fijn aan :)
Hopelijk krijg ik ook zon fijn cross debuut! Klopt het dat als je L springen ben je ook L mag crossen? Dacht dat ik dat in het reglement heb gelezen... Ik ben niet van plan om gelijk L te starten, maar wel goed om te weten!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:24

volgens mij wel Marije :D

ik heb ook mijn debuut gehad vandaag in Markelo. niet zo succesvol als Anke, maar wel erg tevreden: 200 punten in dressuur, foutloos parcours en in cross foutloos tot aan waterbak (voorlaatste hindernis). daar twee keer opnieuw aan moeten rijden - want ja, B. heeft nu eenmaal watervrees en bodemvrees - maar uiteindelijk deed hij het ! uiteindelijk dacht ik dat ik twee weigeringen had, maar bleken er drie geteld omdat hij in "het ervoor zetten" nog keertje naar achter schoot. wel tot de finish gereden en super tevreden, want hij ging er uiteindelijk wel in! :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:26

Mooie debuten hoor!! Gefeliciteerd!

Idd als je L springen bent mag je L cross starten.

Mark en ik hebben besloten dat we Cézanne voor Maarsbergen gaan inschrijven.... :=

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 21:42

Helaas zat er voor mij geen debuut in in Markelo.
Pony wad kreupel :(
Wachten tot Snorrewind. Duurt nog zo lang :(

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:10

Gefeliciteerd met jullie debuten! Klinkt goed allemaal!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:58

Ik heb niet echt een SGW debuut maar wel een klasse debuut... :D ga in Westerbork voor de eerste keer Z starten en dan eind mei de *ster in Maarsbergen.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:25

Stoer Bianca!!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 00:20

wow bianca! ik vind je sowieso erg stoer, dat je gewoon door rijdt.

hier een klein dipje. na de aanvankelijke euforie (yes yes yes, hij ging die waterbak in), nu toch een soort donderwolk. gaat hij het ooit voor me doen zonder dat ik me heel kwaad moet maken? ik weet dat hij echt bang is, maar die crosslessen lijken vooralsnog ook niet echt te helpen. hij loopt thuis door de plassen, hij gaat zo achter een ander paard aan, als hij er eenmaal in is dan wil hij ook wel van een afsprongetje. maar of hij het ooit leuk gaat vinden en gewoon gaat doen...? ik moet ook iedere keer minstens een minuut of dertig rijden om het überhaupt te oefenen (alleen maar recreatieplassen in de buurt, waar je niet met het paard in mag).

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:51

Ik denk dat je paard gewoon even het spelletje door moet krijgen en je veel km moet maken. Die van mij was ook een drama, maar ben uiteindelijk nog nooit uitgebeld op het water! Het gaat steeds makkelijker en als je zorgt dat je nooit iets onverwachts doet ten aanzien van het water (dus nooit dieper dan 20/30 cm, zoals in de reglementen staat) krijgt hij vanzelf wel het vertrouwen dat water altijd 'safe' is!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:55

ik heb in ieder geval nu weer wat lessen waterbak staan op 21 en 24 april, 27 april is Renswoude, 2 mei ga ik weer een keertje buitenrijden bij het Veluwemeer, 12 mei is Markelo, 19 en 26 mei heb ik crosstraining staan. en hopelijk kunnen we de 31e meedoen in Maarsbergen. weet ik in ieder geval zeker dat we de komende weken flink wat meters zullen maken :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:03

Dan is Maarsbergen gelijk weer een goede test, die waterbak wordt over het algemeen niet als makkelijk ervaren :S

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:31

Mag ik ook meekletsen? Als alles meezit ga ik mijn paardje (Flipper d'Elle x Numero Uno van 2008) ook starten dit jaar. Ik heb zelf in Ierland crosstrainingen gedaan en een aantal jachten meegereden, verder geen ervaring met SGW.

Eerst maar een aantal trainingen doen, de eerste staat gepland voor eind deze maand bij Alice. Ben heel benieuwd hoe hij het oppakt!

Nog meer mensen die daar naartoe gaan die dag voor les?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:07

Loetie84 schreef:
Dan is Maarsbergen gelijk weer een goede test, die waterbak wordt over het algemeen niet als makkelijk ervaren :S

De waterbak in maarsbergen wordt altijd heel slecht aangereden :j
Mensen crossen veel te veel binnen door van de hindernis die er voor staat, je moet gewoon goed de hoek rijden en dan in 1 goede lange rechte lijn naar het water, hebben ze alle tijd om het in te schatten en kan je ze er makkelijk door heen leiden.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:25

Ik vond de waterbak ook niet moeilijk in Maarsbergen. Mensen reden wel heel slecht. Vaak stoppen de ruiters daar met rijden. Waterbak in Barchem is veel moeilijker

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:01

ha FCSA, dit keer niet bij Alice, heb vorig jaar wel iets van 5 of 6 lessen bij haar gedaan, erg leuk!

ach, iedere waterbak is moeilijk voor onze B., denk ik... (was op m'n werk een wachtwoord vergeten voor bepaald programma, collega's hebben zelfs van het wachtwoord WATERBAK gemaakt nu, met het idee dat ik dat wel onthoud :D). ik was in ieder geval al blij dat je in Markelo Potdijk er niet een dikke heuvel voor af hoefde, want daar had ik hem echt nooit in gekregen...

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:50

Weet iemand hier toevallig nog iemand die crosstrainingen geeft in het Noorden?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:53

QueenE schreef:
Weet iemand hier toevallig nog iemand die crosstrainingen geeft in het Noorden?

Ik heb je PB gestuurd.

Als verder nog mensen instructie in het noorden zoeken: ik geef crosstrainingen bij ons thuis op het terrein.

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:13

ik wil me hier ook graag melden! :D

ik heb aanstaande zondag me cross debuut in etten-leur bij de D-B pony's met me fjordje Yrsa <3

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:43

Bar schreef:
Mooie debuten hoor!! Gefeliciteerd!

Idd als je L springen bent mag je L cross starten.

Mark en ik hebben besloten dat we Cézanne voor Maarsbergen gaan inschrijven.... :=

In Maarsbergen staat een pittige B-cross hoor. Ik weet niet of het wel zo verstandig is om daar je debuut (ruiter en paard?) te maken.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:17

Ruiter heeft al wat meer ervaring opgedaan bij de pony's.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:56

waarom is'ie pittig HomiaFortunia? ik lees hier dat'ie vooral "dik" is, dus wat aan hoge kant. maar vind jij 'm technisch ook lastig?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:57

Nee maar hij is wel echt dik in vergelijking met een westerbork ofzo :j

edit: veel dubbels met tafels/huisjes etc.

edit 2:

Afbeelding

Afbeelding

beide waren dubbels

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:06

Met dikke sprongen in Maarsbergen wordt bedoeld dat het geen huppeltjes zijn. Voor de paarden veel fijner te taxeren. Ik ben 1x naar Maarsbergen in het L geweest en mijn paard liep daar simpel rond. Het is een paardvriendelijke cross maar de ruiters vinden het vaak dik en breed. Technisch is hij niet alleen het water moet je op een normale manier aanrijden met een goede lijn en blijven rijden. De meeste fouten zijn daar omdat de ruiters stoppen met rijden.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:37

Met pittig bedoel ik inderdaad dikke hindernissen. Ik weet dat ze er altijd een paardvriendelijke cross neerzetten, maar er zijn volgens mij crossen die meer geschikt zijn om mee te beginnen als je een onervaren combinatie (ruiter en paard) bent.