[SGW] Verslagen Westerbork

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:07

Tientjeh: Ja dat was het puntje! Goed van je cross, het zag er bij mij ook heel fijn uit :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:10

Noor gefeliciteerd met je M debuut.

Lees een hoop positieve verhalen (op dressuurpunten na dan) en daar doen we het toch voor.

xRowina

Re: Verslagen Westerbork

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:16

Ik heb foto's van vandaag, van deelneemsters 203 en 206, zitten die hier toevallig ook op Bokt? :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:19

Waren er nog meer proffesionele fotograven aanwezig?

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:20

Hierbij ook nog even mijn verslagje van vandaag.
Vanmorgen om half zeven vertrokken en mooi om acht uur in Westerbork, direct aangemeld en de cross verkend. Vond hem goed te doen, ik reed HC in de M. Vond alleen hindernis 1 erg breed voor een eerste sprong en vond de coffin wel pittig.
Lekker gedressuurd om half 11 Wenda gedroeg zich voor haar doen voorbeeldig, baan was wel prut. Wenda baggerde er wel door maar resulteerde wel in een wat tam proefje 183 punten.
Daarna nog even gekeken bij het springen en de cross en daarna zelf gezadelt.

Heerlijk ingesprongen in een loeizware buitenbak en daarna de ring in gegaan. Paardje was wel een beetje afgeleid maar mooi foutloos rond met sprongen uit het boekje dus top.

Daarna naar de dierenarts hartslag van 46 supercool dus, daarna werden we nog cooler. Het begon te hagelen toen het startnummer voor mij dde cross inging. Het onweerde zelfs een beetje, maar toch van start gegaan.

Hindernis 1 bekeek Wenda als opsprong en ze stond er dus met 1 been bovenop, gelukkig redde ze zich daar knap uit. Daarna even miepen waar de haag waar ze enorm overheen knalde en daarna lekker gereden.
Helaas een weigering bij de coffin. Wenda schrok enorm van de hagels die in de greppel vielen en stopte. Daarna bekeek ze het plastic op de bodem nog eens goed en was niet echt happy. Daarna toch maar uit stilstand eroverheen en daarna verder de cross lekker en foutloos uitgereden.

Hartslag was 76 dus netjes. Heb niet meer naar de tijden gekeken was doornat en steenkoud dus nadat we losgesleept waren lekker naar huis gegaan.

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:21

bvw schreef:
ik heb helemaal bij gelezen en bijna alleen maar goeie en positieve verslagen gelezen en nog een aantal prijswinnaars!

Wiso en ik deden gister mee in de B. Dressuur ging wel aardig en had geloof ik 184 in ring 1. Springen was ze iets voorzichig (en ik ook) vanwege de bodem en jammer genoeg het laatste balkje eraf. Voor de cross was ze iets te hyper en vanwege de bodem voor h1 durfde ik niet te veel te sturen en wiso al helemaal niet te corrigeren. Ze had namelijk de focus helemaal verkeerd en daardoor gingen we er voorbij. Verder had ze de focus wel goed en liep ze heel simpel rond en het water zelfs zonder twijfelen in galop! Ben dus trots op Wiso en heel tevreden over haar laatste B cross

Vandaag Frits in de L. Hij was voor zijn doen lekker ontspannen en had 183 punten in ring 3. Springen deed hij niet echt zijn best, we kunnen niet fijn rijden op een gladde bodem. Had twee balkjes. Cross deed hij echt super en zelfs het water zonder twijfelen uit galop! Heb hem heel veel aangemoedigd want dat vind hij fijn. Helaas op de spoorboom bijna languit omdat hij deze flink raakte en de hindernis mee bewoog! Maar ook super trots op frits :D

nu bijkomen van het weekend

ik zag jouw nog :P bij de trailer

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:23

tientjeh schreef:

Goede vraag, heb nog een aantal andere mensen met grote lenzen gespot maar ik weet niet of die er als fotograaf waren of alleen voor een bepaalde persoon zeg maar :P

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:29

xRowina schreef:
tientjeh schreef:

Goede vraag, heb nog een aantal andere mensen met grote lenzen gespot maar ik weet niet of die er als fotograaf waren of alleen voor een bepaalde persoon zeg maar :P

Ik heb ook heel wat fotografen gezien, een aantal bij de coffin en de paddestoelen oxer en bij de waterbak. Hoop dat ik die ergens terug ga vindenE

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:39

MargreetW schreef:
Lekker Siep, het werd inderdaad toen wel erg slecht. Wij hadden het geluk dat voor ons een personenauto stond die zo vriendelijk was om even van z'n plek af te gaan zodat wij glibberend en glijdend vooruit konden rijden.

Haha, aardig hé! Gelukkig was het ergste van de bui over!!

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:40

maar wie weet er een fotograaf van westerbork???
ik was zelf er ook :D het hele weekend

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:43

Hierbij mijn verslag: Dressuur ging redelijk, moeten we aan blijven werken. Springen foutloos en cross foutloos. Op naar de volgende cross.. Als er iemand foto's heeft van nr 278 hoor ik het graag!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:43

Hoi Marije1987 en de rest.
Ik was de reden dat de cross op zaterdag een tijdje stil lag. Vlak voor de laatste hindernis liepen mensen,
waarvan er één toen ik riep in mij lijn stapte. Het paard waar ik op zat liep z'n eerste wedstrijd ooit.
Hij schrok zo dat hij nog wel sprong, maar schuin over de L-hindernis en houten vlaggen en dergelijke,
en daarbij ben ik geloof ik nog op of tegen de hindernis gevallen.

Paard liep verder echt super rond voor een eerste keer. En toen ik hem na de keuring nog even op de
cross-insprong afstuurde, pakte hij net zo fijn weer aan. Dat was echt een pak van mijn hart.
's Avonds nog wel mijn andere paard ingevlochten, en me 's nachts netjes af en toe wakker laten maken.
Maar 's ochtends was er echt geen twijfel mogelijk. Geen start... Balen! (kleine understatement...)

Ben vandaag nog wel heel even wezen kijken. Gefeliciteerd aan iedereen die met een fijn gevoel naar huis
gekomen is. Kop op en na korte bezinning weer verder voor wie het niet zag gaan zoals hij/zij wou.
Graag tot de volgende keer weer.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 19:44

Aaai Tody, wat een naar verlopen sgw voor jou. Gelukkig hebben jullie er niets aan over gehouden.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:46

Ah wat ontzettend zonde Nina! Ik miste je vandaag al in de cross. Sarah vertelde ook al wat er gisteren mis ging, maar gelukkig maakt je paardje het verder goed. Hopelijk ben je zelf ook weer snel okay :(:)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:47

Vervelend Tody! Je zou toch denken dat mensen IN een cross weten wat ze moeten doen als er een paard aankomt maar toch kom je dit soort dommigheden nog tegen... Gelukkig sprong paard niet met twijfel daarna!

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:50

@M_i_R ik zga jouw zaterdag nog in westerbork! of was je er niet

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:50

@ M_I_R helaas lopen er ook veel niet paardenmensen in de cross.
@ Nina gelukkig goed afgelopen maar wel jammer van de val. Vooral de reden hoe het is gebeurd daar moeten de hindernisrechters ook op letten.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:55

@caro29: i know, maar dat maakt het niet minder vervelend als je door de onwetendheid van toeristen bijna op een hindernis klapt :)

@Jessicaaaa: klopt! Welk combinatie was jij?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:07

muts_marijke schreef:
\Zelfs wij met een 4x4 raakten redelijk aan het glibberen. Gelukkig heeft Geert hem er uit gekregen maar wij hebben echt nog noooit vast gestaan en nu leek het er toch bijna op!

Gang is alles :+ . Jullie gingen echt met 2km/u vooruit ofzo :')

Nina, onwijs balen! Maar je koetje pakte het super op! Wel vervelend voor je dat je nog zolang met hem hebt moeten prutsen om hem weer op de trailer te krijgen!

Om een lang verhaal kort te maken: ik stap (voorlopig???) niet meer op de Vos, dus einde ponytijd. Hij laat me helemaal in de steek. Alleen jammer dat er nu 4 weigeringen inplaats van afgegroet staat op de uitslag, maar ik was er helemaal klaar mee en had geen zin meer om nog weer terug te gaan.

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:35

M_i_R schreef:
@caro29: i know, maar dat maakt het niet minder vervelend als je door de onwetendheid van toeristen bijna op een hindernis klapt :)

@Jessicaaaa: klopt! Welk combinatie was jij?

nou me moeder deed met en zij was nummer 4 :p

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:36

mistid schreef:
muts_marijke schreef:
\Zelfs wij met een 4x4 raakten redelijk aan het glibberen. Gelukkig heeft Geert hem er uit gekregen maar wij hebben echt nog noooit vast gestaan en nu leek het er toch bijna op!

Gang is alles :+ . Jullie gingen echt met 2km/u vooruit ofzo :')

Nina, onwijs balen! Maar je koetje pakte het super op! Wel vervelend voor je dat je nog zolang met hem hebt moeten prutsen om hem weer op de trailer te krijgen!

Om een lang verhaal kort te maken: ik stap (voorlopig???) niet meer op de Vos, dus einde ponytijd. Hij laat me helemaal in de steek. Alleen jammer dat er nu 4 weigeringen inplaats van afgegroet staat op de uitslag, maar ik was er helemaal klaar mee en had geen zin meer om nog weer terug te gaan.

Wij zijn er uit gekomen met dank aan het vriendje? van bvw :D
Onze dank was groot!

Jammer dat het niet lekker ging mirthe :(:) we waren bij jou bij het springen wel aan het slapen of niet?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:37

Wat ontzettend jammer Mirthe :(:) Je was net voor mij gestrand, heb je nog wel langs zien stappen. De hindernisjury was sowieso een beetje in de war, want hij zei eerst dat je 4 weigeringen op die sprong had, later corrigeerde hij dat naar 2 weigeringen en 4 in totaal

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:52

Ja ik hoorde dat ze omroepen 4 weigeringen op hindernis 7, toen heb ik nog gezegd dat dat echt geen 4 weigeringen waren en dat ik af had gegroet. Dat is dus helemaal niet meer doorgegeven.

Saar, ja! De man met stok (ik weet zijn naam niet, zit ook altijd in Emmen) gebaarde wild dat ik maar door moest rijden. Toen was ik in ieder geval wel boos en zat ik niet meer te prutsen, maar de tijd hebben ze niet gecorrigeerd. Gelukkig ken ik wel de reglementen. Who care's, was toch uitstel van executie.

Nu maar op zoek naar een paard voor erbij... Of om een voor iemand te trainen ofzo. Ik heb alleen nog wat examens en verder heb ik tot het nieuwe schooljaar eigenlijk niets meer te doen, behalve werken. Ik word dan stapelgek joh.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:55

Balen Mistid, maar aan de andere kant, alleen met paard verder is natuurlijk ook niets mis mee.
Vind je eerlijk gezegd al veelste groot voor de pony's.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:58

Maar met maar een paard verder vind ik niks aan.