[SGW] SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zephyr

Re: SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:14

hahaha! In de cross heb ik ook mijn zusje helemaal niet zien staan...ze stond bij de waterbak zei ze.... zo in concentratie was ik denk ik!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:18

Ik was weer mee als groom, als vanouds! Er werd B Hc gestart als inkomer. Dressuur ging netjes, niet erg hoge punten.. Springen ging foutloos met een goede controle en de cross idem. Ook de wat moeilijkere lijntjes gingen vlekkeloos. Al met al een geslaagde dag!! :D . Wij reden om half 3 weg en toen begon het toch te gieten!! Net voor de bui vertrokken..

Maarre lag het aan mij.. Of werd er echt begrafenismuziek gedraait die wel 100 x op repeat stond... WAT-EEN-VERSCHRIKKING!! :')

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:26

Nee lag niet aan jou....ik heb me ook geergerd aan de muziek. Beetje klassiek past wel bij het landgoed, maar dit was wel heeeeel trieste muziek idd.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:32

HAhaha ik hoorde het toontje dat de DA gebruikt als je in de wacht staat ..... (op vrjdag de 13de)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:33

De muziek was inderdaad hinderlijk!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:35

Die muziek was inderdaad vreselijk.
Op een gegeven moment ging de commentator nog uitleggen wat voor muziek het was en van wie, toen dacht ik helemaal... 8)7 :')

Ik lig zo in mijn bed :):) Is het al morgen? :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:35

Inderdaad! Klassiek heb ik echt geen moeite mee, maar ik vond dit echt vreselijk hahaha!! We gingen nog een paar lijntjes bekijken en lag op een gegeven moment in een deuk om die muziek.. Sta je dan.. Met de slappe lach al hangend over een boomstam :') ...
Ik vroeg op een gegeven moment of er niks anders op kon... Helaas tevergeefs... ;)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:38

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:38

Niet tevergeefs.... Ik heb ook phil collins gehoord en halelujah van "hoe heet ze ook al weer..." maarja daar gaf de speaker dan weer onnodig commentaar op ;) hihi

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:39

Ik vond de muziek nog wel meevallen, er kwamen ook wel een aantal leuke nummers langs :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:44

ik reed naar 3 of 4 en toen schrok ik gewoon van de muziek :P

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:46

Haha ja Phil Collins heb ik ook nog opgepikt.. Maar even later hoorde ik weer het oude vertrouwde deuntje.
Beetje Lord of the Rings-achtig.. Dacht bijna dat ik bij Elf Fantasy Fair het terrein op was gereden ;) ..

Helaas morgen werken, had anders dan ook graag willen kijken.
Ga vast vrij vragen voor 23 juni, voor de * en ** :) .

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:47

suikermeisje schreef:
ik reed naar 3 of 4 en toen schrok ik gewoon van de muziek :P
:')

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 00:16

Zoo, spuit elf meld zich ook maar ff :P
Normaal gesproken ben ik zo iemand die kneiter veel ongeluk kan hebben op een vrijdag de 13de, maar vandaag was het me blijkbaar allemaal meer dan gegunt!
En wat een lange maar super dag was het! :):)
Saampies met Anouk en mijn ma als groom al mooi op tijd richting Maarsbergen (hadden van Jobke echt super tijden gekregen!!).
Na kort losrijden dressuur gereden, naar mijn idee weer een saaie proef gereden, zelfde als in Markelo. Ik reed er ook echt niet aan, zat me al behoorlijk druk te maken over die cross :P (geen idee, waarschijnlijk waren het de foto's van te voren). Opeens komt de jury de auto uit dat ze wel vaker dit soort proeven wilde zien :oo wist toen nog geen punten.
Daarna cross gelopen met conculega Anouk, toen verdween de angst en kwamen eindelijk de cross kriebels!
Snel opgezadeld voor springen want Anouk moest er al in. Helaas een balk op 3, zat zelf zo te prutsen en te mutsen, ach, kon peerd ook niet veel aan doen.
Toen rustig gewacht op de cross. Zag Anouk gaan en weer terug komen, die me nog kort kon waarschuwen voor de mulle stukken voor 6 en 9.
Toen van start en gelijk gas erop. Gas kreeg ik er ook niet meer af, ging naar mijn idee zo hard := 4 de dubbel maakte ik me vooraf druk over, ging natuurlijk moeiteloos :P goed tot water. Daar toch maar naar draf genomen, wil niet over de kop vliegen als het water opeens toch aardig diep blijkt te zijn. Daarna weer rustig handgalopje over het bultje en slootje weer door. Weer gas erop richting de rest. Dubbel waar de stijljury zat bij 11 maakte ik me ook druk om, maar bleek ook moeiteloos te gaan. Dacht dat de hoek waarin de hindernissen stonden nog wel moeite zouden kosten, maar dat zag ik helemaal niet meer terug :n daarna weer gas richting de picknicktafels 13 - 14. Ook hier moeite ingecalculeerd. Mooi teruggenomen (voor zover het lukte bij Hank de Tank := ). Mooi als een dressuurruiter erdoor gereden in een handgalopje en toen weer gas naar de laatste alweer! Tot mijn zeeeeeeeer grote verbazing had ik nog bijna een minuut over, dus toen in een verzameld galopje richting de laatste :') uiteindelijk toch wel heeeeel erg vroeg binnen voor mijn doen, maar nog net op de rand foutloos.

Na afzadelen weer terug naar de Oranjerie en daar kwam ik erachter dat ik toch wel veel punten losstond van de nummer 2 in de dressuur, dus kon me de balk met springen blijkbaar permiteren!
Uiteindelijk een geslaagde NET niet helemaal droge dag (ondanks de nieuwe waterbak creatie achter de omroepers door mevrouw Anouk Spitsstrook - euh Spitzen _O- , aldus de omroepers).

Mocht het oranje lint in ontvangst nemen *\o/*

Ik heb heeeeeeel veel bekenden uiteindelijk gezien, maar waarschijnlijk niet snel genoeg herkent. Ik was in ieder geval de bonte tuiger met het bruin/lichtblauwe setje, nummer 115. Reed in ring 4.

Laurahh: de foto's zijn super gelukt!! Leuk dat je even bleef :D (geweldig "tot en met 115" :D )
Splashislief: jou foto's zijn ook eruugg geslaagd!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 05:50

Gefeliciteerd Roxxiejj!!
Super gereden!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 07:39

Eerst plaatsen dan lezen en reageren. Een prachtdag, mede met dank aan de mensen van de organisatie (Jobke: _/-\o_ ). Rosé reed met mij een voor ons doen nette dressuurproef, had een balkje in het springen (ze wilde versnellen en ik wilde dat niet: pang zei de paal), en reed een gave cross. Iets te snel (29 seconden). Costa was niet geweldig op dreef in de dressuurring, liep een mooi voorwaarts en foutloos springparcours en had een trage start in een foutloze cross; zijn patroon lijkt dat hij zo halverwege het parcours op stoom komt.

Rox_Basil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:36

Ik heb gister echt een heerlijke SGW gereden, Dressuur ging goed, jammer genoeg met 1 middendraf galop.. 191 punten en 4de plaats.. in het springen een balkje (die is genees gemerkt had) en een foutloze Cross binnen de tijd!! :D

na lang wachten op de prijzen mocht ik het witte lint in ontvangst nemen! :D

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:57

Leuke verslagen allemaal!!

Dan ook mijn verslag :

Om 4.00 ging de wekker.
En om 6.30 stonden de paardjes helemaal klaar op de trailer, maar toen.. We wilde weg rijden.. Accu leeg !!!
Aaaaaaaaaah!!
Snel wegenwacht gebeld, die kwam om 7.45
Gelukkig was het snel gemaakt en konden we toch nog op pad...
We kwamen om 8.15 aan... ( precies de tijd die ik moest starten met Witje)

Toen snel moeders er bij het secretariaat uitgegooid en ik door naar de parkeerplaats, vlug wit gepakt en opgestegen, in volle draf naar de dressuur en daar mocht ik vrijwel meteen de ring in.

Proefje ging ( ondanks alle stress en het zeer korte losrijden) best redelijk. 195 punten ( ring 1) fijne jury zat daar trouwens, tenminste eentje die 4en en 8en durft te geven!!

Toen witje terug op de trailer en Dover eruit om dressuur mee te rijden, ze liep echt een top proefje!! Braaf paard! Helaas had de jury ( ring 2) aandacht voor alles behalve voor mijn proefje en dat was ook terug te zien op m'n lijstje alleen maar 6en met een paar 5jes... 177 punten :n

Daarna vlug weer Dover op de trailer en witje eruit voor het springen en crossen.
Losspringen ging al niet heel fijn, in het parcours was het ook weer 'paard waar ga je met dat meisje naar toe' daardoor 2 langslopen op de dubbel, daarna even boos geworden en witje laten weten dat ik op de rug zit.. Daarna ging ze gelukkig wel over, de rest ging ook goed.

Dus gelukkig mochten we crossen, bij het losrijden was ze best opstandig.. ( dat is ze normaal nooit..) dus mijn moeder zei al, ga maar niet crossen.. Veel te gevaarlijk..
Maar ach, toch proberen natuurlijk. Maar ik wist niet wat ik kon verwachten, maar in het starthok kreeg ze er toch zin in en we gingen super van start!! :)
Naar mijn idee iets te snel, onderweg ook een beetje stuur en remloos, daarom ook een volte tussen 13 en 14...
Maar voor het eerst wel binnen de tijd gefinisht :D
Super trots op Witje :+:

Toen vlug witje weer op de trailer en Dover gezadeld,
Springen ging heel erg fijn! Foutloos.
Toen door naar de cross,
Ging erg fijn van start maar van 2 naar 3 had ik het idee dat ik niet zo veel te vertellen had.. Helaas daarom hindernis 4b over het vlaggetje gesprongen waardoor hij over moest.
Daarna weer door tot aan het water, daar moest mevrouw toch wel heel lang het water inspecteren of er echt geen krokodillen in lagen, uiteindelijk toch braaf er door heen gelopen!
Daarna weer vlug door!! Rest ging allemaal super :)

Ondanks dat het allemaal anders verliep als geplant toch een super leuke en leerzame dag gehad :)

Als iemand foto's van ons heeft :o

Witje ( nr 7) ring 1
Dover (nr 50) ring 2

:D

Monri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:26

Ook nog even een verslag van mij: ik was nummer 108. We waren om ongeveer om 9 uur thuis vertrokken en omdat we we niet ver moesten waren we er even voor 10en! Ook weleens fijn om niet te lang in de auto te hoeven.. Diegene waarmee ik samen was moest eerst gaan dressuren. Ondertussen was ik met de fiets de cross gaan verkennen. Een fiets is handig maar dan moet hij wel goed zijn; mijn zadel van mijn fiets zat los en de versnelling kon niet lager dan zijn zwaarst.. heel fijn. Om even voor half 1 moest ik dressuur rijden. Het inrijden ging redelijk, maar toen ik uiteindelijk de ring in kwam werd mevrouw heel heet en begon ze hinneken (ze was ook hengstig.. lang leve een merrie :D ). Dat werd dus een hele onrustige en gespannen proef waar ik uiteindelijk 163 voor kreeg... en terecht!

Met springen en de cross heb ik het goed gemaakt.. met springen kon ze eindelijk haar hete ei kwijt en waren we foutloos. Bij de keuring had mevrouw een hartslag van 60. Ik was blij dat ze mijne niet gingen meten want die was denk ik heel hoog van de zenuwen..! Voordat we de cross ingingen nog even met een dillema gestaan; wel of geen zweep. Ze bleef zo heet! Uiteindelijk heb ik het niet gedaan. Tijdens de cross liep ze fijn: een goed contoleerbaar tempo. Ik ben eigenlijk geen knelpunten tegengekomen. De waterbak ging oke en ook de moeilijke lijntjes heb ik kunnen nemen zoals ik ze bedacht had (vb. 13-14). Uiteindelijk kwam ik 1 sec onder de optimale tijd binnen. Ik was super blij! Wat een brave merrie! Bij de keuring weer een hartslag van 60. Prima dus.

Omdat ik met dressuur niet goed genoeg had gereden, had ik geen prijs gekregen. Ondanks mijn slechte dressuur wel tevreden.

Als laatste wil de organisatie bedanken voor deze geslaagde dag (Jobke e.a.)!

Foto:
Afbeelding
bedankt voor de foto, Splash!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:08

Bvw, ik heb je bij h7 op de film :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:50

Leuk om de verslagen allemaal te lezen! Gefeliciteerd voor degenen die lekker gereden hebben en tevreden zijn en voor de anderen: :(:) .

Mijn verslag kan kort zijn: ik ben vandaag wezen betalen voor de afzegging :( -O- .
Heb de L-cross gelopen en hier en daar een combinatie op de foto gezet, maar ben niet super lang gebleven omdat ik thuis ook nog zat te doen heb. Het zag er allemaal super mooi uit. Erg jammer dat we niet konden starten.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:08

@ leliaardje wat jammer. Waarom moest je afzeggen?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:10

Wij zijn weer onderweg naar huis.
Bij de dressuur was Jer erg stout, in de proef ging hij een paar keer aan de kletter. Bijna bodemonderzoek gedaan. Gelukkig was de jury helemaal weg van hem ;-) toch 179 punten.
Springen en cross gingen super!! Water ook zonder problemen dus vol vertrouwen naar Westerbork.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:19

Top Noor! Jer stout in de dressuur :') dat is hij anders nooit :D
WB staat in mijn agenda bij mooi weer!

Monri, wat jammer dat je dressuur niet zo goed ging... Wat waren je stijlpunten, of had je geen B gestart?
Lelie, balen dat je alleen maar hebt betaald. Gezondheid van paard gaat voor!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:22

Losgeslagen mafkees.