[SGW] SGW Markelo - Nabespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:23

Hey Anke!
Ja klopt hoorde het na de cross, toen ik dat inderdaad tegen mijn ouders zei, haha!!
Ik heb al gekeken en ga die foto van de picknicktafel ook zeker bestellen bij jullie! Heel mooi gelukt!
Dank je wel voor je compliment! Is een erg fijn paardje, was voor ons beide onze eerste echte cross en ze is al 18 jaartjes oud, maar niet te merken :D!

tientjeh

Re: SGW Markelo - Nabespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:26

CaKa, heb je foto's gezien. Heb nog gekletst met jou en een ander meisje. hoe toevallig! haha. Ik wist niet dat je een bokker was.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:34

Caka: Oke! Hij sprong er ook mooi ruig over :) je zou hem die leeftijd inderdaad niet geven.

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:43

Ja Tientjuh! Ik ben ook nieuw op bokt en in de SGW!
Heb voorheen alleen veel dressuur en springwedstrijden gereden met veel verschillende paarden!
Maar nu komt de SGW er ook bij, want vond het helemaal geweldig :D!
Alleen jammer dat veel wedstrijden niet in de buurt zijn....

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:08

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:10

Mijn vraag zal vast al eerder gesteld zijn en als mosterd na de maaltijd komen, maar weten jullie of er zaterdag bij de B paarden ook een fotograaf was?

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:12

billy1 schreef:
Mijn vraag zal vast al eerder gesteld zijn en als mosterd na de maaltijd komen, maar weten jullie of er zaterdag bij de B paarden ook een fotograaf was?

Op pagina 2 staat een link van een meneer die foto's heeft gemaakt van het B paarden. Niet alle combinaties, moet je even kijken:
http://henry.vanarem.nl/markelo-2012.html

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:21

Iedereen met prijs: gefeliciteerd!!!
Sha_r0n, wat balen zeg! Ik zag je terugkomen bij de start :(:) En Manic heb ik ook gezien met de val in hindernis 8 van het springparcours. Schudde me even wakker om H8 goed aan te rijden!

Het losrijden voor de dressuur ging heerlijk! Al was het wel echt onwijs druk in de losrijbak zeg. Niet normaal! Gelukkig geen last van gehad. De dressuur liep in mijn ring een beetje in, maar erg vond ik dat niet, want ik was er wel klaar voor. Totdat we de ring in kwamen: alles kwijt... -O- Ik begon al lekker door verkeerd binnen te komen (ja das knap he?) Bij ons thuis ligt de bak namelijk precies omgedraaid en door mijn sterke richtingsgevoel ben ik daar een beetje gevoelig voor. Ik zette dus het van hand veranderen in op de verkeerde plek. Opnieuw begonnen maar niets ging zoals het moest. Ben zelfs nog over de K gesprongen. 163 punten, volledig terecht! (wel zuur want zonder fout te rijden zou ik 165 hebben gehad :( )
Ik was helemaal klaar met dat stomme beest van mij, en was echt bang dat als ze zo ook met losrijden voor het springen zou zijn, ik niet zou durven starten. Maar gelukkig met losspringen een heerlijk paard onder mn kont!
Foutloos door het parcours in een heerlijk tempo.
Toen de cross in. Hindernis 1 vond ik het engst, maar met een kleine aanmoedigingen in 1 keer er over. Had al besloten om in draf de piano op te gaan met verkennen en dat deden we dus ook. Paardje liep netjes naar beneden: 6,7 voor de stijl. Was ik erg tevreden mee, al kon mijn houding wel iets beter.
Toen naar het landhek. Daar kwam ze wat terug en moest ik haar goed doorrijden. De ooievaars waren ook erg eng na die sprong. Uiteindelijk in draf op H 8 af en ook in draf richting H 9. Niet zo'n mooie sprong en kan me dus ook wel vinden in de 5,3 van de jury. Gewoon niet vloeiend genoeg gereden van 7 tot 9. (het tegenovergestelde van kamikaze zeg maar ;) )
Toen op naar de paddenstoelen. Daar kwam ze 50 meter voor de hindernis al op terug! Links recht links rechts en toch er overheen. Maarja, toen moest de tweede nog... Ik kwam na de landing wat te ver naar rechts en dook over het rode vlaggetje heen. :oo Geen commentaar van de hindernisjury, dus ben doorgereden.
De waterbak in in draf, want dat ik niet ons sterke punt. Ging gelukkig in 1 keer maar in de waterbak was het erg spannend. En toen die bult op! GAAAAAF!!
Het huisje stond een beetje lastig, zo achter dat bultje, maar met een klein aanmoedigend tikje gingen we daar ook in 1 keer overheen. Rest was simpel. En dus 'foutloos' over de finish. Dat werd ook omgeroepen, maar op de uitslagenlijst zag ik dat ik er toch uit lag wegens fout parcours. Geeft niks, want die wp had ik mezelf toch al door de neus geboord, door zo slecht te rijden met de dressuur. En ja, het was ook terecht 8-)
Heb gewoon heerlijk gereden en ben helemaal klaar voor Maarsbergen! O ja, ik was wel weer een beetje te laat binnen (5:38) maar mijn doel was uitrijden. Mission accomplished!!

Ik vond de cross erg leuk aangekleed. Er was een boel werk van gemaakt! De rest van de organisatie was ook helemaal top! +:)+ Een fijne cross om het jaar mee te beginnen. Wat mij betreft zeg ik dan ook: tot volgend jaar! :wave:

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:53

Mijn verslagje van gister, had met Wiso in de B gereden en met Frits in de L.
Frits zijn dressuur had een beetje last van spanning en ik had links en rechts omgedraaid. Jury zag de spanning niet en had dan nog 195 punten.
Wiso zijn dressuur was boven verwachting, ze had niet één spook of kabouter gezien en liep een nette proef. Vond de punten (185) wel iets tegen vallen.
Met springen was Wiso al aardig druk maar ze luisterde wel goed en was foutloos
Losrijden voor de cross was bijna onmogelijk met zo'n hyper paard, in de cross haar dan ook niet voluit laten lopen maar wel fijn foutloos gecrosst en een paar sec buiten de tijd en een 3e prijs :D
Frits deed zijn best met springen, dat doet hij met een gewone springwedstrijd niet, en had een foutloze ronde.
Voor de cross was Frits ook heel blij, ging ook lekker van start maar we vormden niet echt een goed geheel. Van beide kanten lieten we wat steken vallen, en frits wou ook absoluut niet naar beneden naar h8 langs die boom van het M. Maar omdat we beide elkaars fouten compenseerden wel foutloos gereden. Hoop alleen dat het de volgende keer wat soepeler verloopt

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:56

@Bvw, wat is die frits een gaaf paard zeg! <3 Zijn dan ook hele mooie foto's geworden van jullie.
Het zag er met beide paarden echt goed uit +:)+

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:00

Thx Laurah! Ik zag inderdaad mooie foto's van Frits op je site :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:33

Never_Mind schreef:
En m'n pony heeft een goed geheugen :') Vorig jaar in Westerbork merkte ik ook al dat hij de route nog kende van het jaar daarvoor en nu dus ook. Na H8 wilde hij dus links de bult op zoals vorig jaar, maar ik kon hem nog net de goede kant op krijgen :P
Ja, dat had ik ook! Otto wilde daar ook naar links! :j

Mooi debuut CaKa!

Loetie84 schreef:
En toen die bult op! GAAAAAF!!
Ja, die was gaaf hè? Van mij mogen ze de hele cross volzetten met dit soort bulten! +:)+

Mooi bvw, twee keer foutloos!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:34

Vooral de bult na de waterbak! Die was echt HUGE! Heel gaaf!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:57

Motje11 schreef:
Loetie84 schreef:
En toen die bult op! GAAAAAF!!
Ja, die was gaaf hè? Van mij mogen ze de hele cross volzetten met dit soort bulten! +:)+

Ja, van mij en mijn paard mag dat ook wel hoor!! In het bos zoeken we ook altijd zo veel mogelijk heuvels uit en dat vind ze geweldig! *\o/*

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:59

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:02

O trouwens, tijdens de dressuur gelden toch dezelfde regels als tijdens de 'normale' dressuurwedstrijden?
Ik reed namelijk in de dressuur ook met een oornetje (wat ik op gewone cc's ook doe) maar kreeg van de jury te horen dat ze me hiervoor had mogen diskwalificeren... Ben maar niet in discussie gegaan, maar dat is toch niet zo?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:14

je hebt gelijk. Er worden de reguliere dressuurreglementen gevolgd met twee uitzonderingen (voortuig en zweep in de M toegestaan)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:56

Ok, dank je wel Lielle... Heeft me geen punten of iets gekost, dus heb het voor lief genomen (was verder gewoon een aardige jury hoor!) Maar ik ben juist iemand die van de regeltjes is, en eigenlijk niets doet wat niet mag. Ik wist dus haast zeker dat ik gelijk had.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:53

reglementen uitprinten en mee nemen ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:55

bvw schreef:
reglementen uitprinten en mee nemen ;)

Ja dat zei ik idd ook! (gelukkig altijd telefoon met internetverbinding bij de hand...) Nu maakte het dus niet uit omdat het geen punten kostte of iets, maar voor hetzelfde geld had ze me gediskwalificeerd!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:31

AnkeVivaldi schreef:
Gefeliciteerd voor de mensen met winstpunten en/of prijzen. De anderen volgende keer wellicht beter! :)
Heb flink wat bokkers voorbij zien komen vandaag :) Wat er allemaal piekfijn uitzag als je het mij vraagt.

Ook ik heb foto's gemaakt (te vinden op mijn website, zie onderschrift)

Van mij en Frits zijn de foto's niet zo mooi geworden, foto 's lijken heel erg overbelicht. Echt jammer

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:37

Niemand foto's van het M gemaakt??

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:38

Bianca: Ja klopt, had de camera vaak ingesteld en soms brak de lucht ineens open en kwam er zon bij waardoor de foto's ineens overbelicht werden. Inderdaad erg zonde want verder sprong die van jou geweldig, heb hem nog niet echt bewerkt dus kan er misschien nog wel wat aan doen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:44

Ik had al zo'n vermoeden, helaas is mijn houding ook bar slecht op de picknick tafel
siep ik heb idd nog niks van de M gezien

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:52