[SGW] Verslagen SGW Bathmen 5 en 6 november

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: Verslagen SGW Bathmen 5 en 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:06

mensen geven graag andere de schuld nimber :Y)

Mijne had niet zo'n fijne sprong op 3 helaas :=

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:40

Hallo Nimber, wat leuk dat je je even meldt hier. Ik had ook een weigering te pakken op 3. In mijn geval een combinatie van een geschrokken paard omdat er een fotograaf op zijn hurken een mooi plaatje probeerde te schieten van ons en de onderschatting van de hindernis en daardoor onvoldoende blijven rijden. Had helemaal niets met jou te maken. Mensen geven idd graag de schuld aan de omstandigheden. Het scheelde denk ik wel dat de hindernis voor de L/M niet recht op de bult af ging, maar een open uitzicht bood. Maar ook dat hoort er gewoon bij. De hindernis zelf was gewoon vriendelijk gebouwd en prima aan te rijden!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:52

Nimber schreef:
Hindernisrechter van de beruchte hindernis 3 meld zich :D
Later kreeg ik uit het publiek nog de schuld dat het aan mijn hesje zou liggen dat de paarden daar van schrokken.

Haha, ja natuurlijk was het jouw schuld! Het ligt heus niet aan mij :P... Wat een onzin zeg! Mijn paard draaide ook jouw kant op en schrikken van een hesje? Lijkt me niet! Niets aantrekken van dat commentaar dus Nimber... Ik geef achteraf de schuld aan het hoogteverschil achter de hindernis en de kleur van het zand (en het feit dat ik gewoon niet ben blijven zitten :) ) Met lopen heb ik daar niet goed genoeg bij stil gestaan, maar eigenlijk had ik moeten weten dat mijn paard kleurverschillen op de grond best spannend vind... Ik ging er gewoon iets te veel van uit dat ze deze 'makkelijke' hindernis wel gewoon zou springen.

Nimber schreef:
Fijn om te lezen dat het vlaggenbreekmeisje ;) geen nare dingen heeft overgehouden.

Jup, niks aan over gehouden... Thanx voor de goede zorgen! (Kan ik het vlaggetje nog ergens ophalen als trofee?! ;) )

Finlandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:41

mireilledons schreef:
Hallo Nimber, wat leuk dat je je even meldt hier. Ik had ook een weigering te pakken op 3. In mijn geval een combinatie van een geschrokken paard omdat er een fotograaf op zijn hurken een mooi plaatje probeerde te schieten van ons en de onderschatting van de hindernis en daardoor onvoldoende blijven rijden. Had helemaal niets met jou te maken. Mensen geven idd graag de schuld aan de omstandigheden. Het scheelde denk ik wel dat de hindernis voor de L/M niet recht op de bult af ging, maar een open uitzicht bood. Maar ook dat hoort er gewoon bij. De hindernis zelf was gewoon vriendelijk gebouwd en prima aan te rijden!

<-- Fotograaf. Ik denk dat ik het was aangezien ik je verhaal herken. Sorry hiervoor |( . Ik dacht dat ik netjes stil bleef zitten/gehurkt maar blijkbaar heeft dit niet geholpen. Wat had ik moeten doen, blijven staan en niet op mn hurken zitten? Of stond ik te dicht op de route?

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:45

Geen probleem hoor Finlandia. Ik neem aan dat je er bij andere ruiters ook al zat en die paarden zijn wellicht minder schrikkerig. Mijn paard is nu eenmaal nogal kijkerig en vooral dingen die uit de context zijn vindt hij maar vreemd. Dus een hurkende persoon langs het ruiterpad is een garantie voor een schrikreactie. Misschien als je rechtop had gestaan en mijn paard je eerder had kunnen zien was het wel goed gegaan en hadden we H3 wel in 1 x kunnen nemen. Maar ja, dat is achteraf. En volgens mij zeggen ze in de buurt van Bathmen: achteraf kijk je een koe in de kont ;-)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:55

je vat het sportief op mireille! +:)+

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:59

ik was dus de ruiter die er op H3 uit lag..
maarja volgende x beter.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:21

@Finlandia: ik denk dat je het beste kan blijven staan als je in de buurt van de route of hindernissen bent. Dan val je niet op tussen de andere wandelaars. Als je gehurkt zit, ben je juist wel een opvallende verschijning.

@Loetie: er zijn best wel paarden die schrikken van de hindernisjury's. In het begin van het crossen was Giga als de dood van die oranje mensen in de bosjes en dat heeft toen wel weigeringen opgeleverd. Inmiddels is ze wat meer shockproof gelukkig :D .

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:25

Ik reed b pony's en lag er op 3 af

Maar had zoiezo geen ritme dit keer,
Denk dat m'n pony nog wat bang was van een val tijdje terug met les

Daarna nog wel cross training gehad maar dit was na de val weer de eerste wedstrijd

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:01

Leliaardje schreef:
@Finlandia: ik denk dat je het beste kan blijven staan als je in de buurt van de route of hindernissen bent. Dan val je niet op tussen de andere wandelaars. Als je gehurkt zit, ben je juist wel een opvallende verschijning.

@Loetie: er zijn best wel paarden die schrikken van de hindernisjury's. In het begin van het crossen was Giga als de dood van die oranje mensen in de bosjes en dat heeft toen wel weigeringen opgeleverd. Inmiddels is ze wat meer shockproof gelukkig :D .

frits vond de gekleurde hindernisnummers dood eng :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:05

Ghehe, die van mij vind het alleen nog spannend als het heel druk is, moet gewoon ff km's maken ook met SGW's. ook wbt open weilanden, meneer ziet teveel.
Of mensen die ineens uit de bosjes komen/verstopt achter de boom haha.

Haha Frits kan wel goed kijken naar de h. nummers :))

Balen Ulaantje!
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 08-11-11 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:05

@ Leliaardje: Dat lijkt me knap lastig!! En gelukkig heb ik daar geen last van. Maar hoe dan ook, een hindernisrechter hoort nou eenmaal bij deze sport en ik vind niet echt dat je die nou de schuld kunt geven van een weigering of iets. Als een paard er bang voor is, ligt het probleem mi bij het paard (die is immers bang) en niet bij degene in het hesje (tenzij die ineens gek gaat doen...) Begrijp me goed, want dat bedoel ik natuurlijk niet banketstaaf naar jou! Bedoel daar natuurlijk mee dat die "griezels in hun enge hesjes" het voor ons mogelijk maken om te crossen en die moeten niet door omstanders of deelnemers ergens onterecht van beschuldigd worden.

@ Ulaantje: Als je er op h3 al af ligt, kun je ook nog niet in je ritme zitten toch? Ikke niet in ieder geval! Moet eerst een stukje onderweg zijn... Balen voor je, maar ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt :P
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 08-11-11 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:07

als de paarden drie keer een cross hebben gelopen zijn ze wel gewend aan die griezels in hun hesjes en die gekleurde hindernis nummer :P

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:53

Het is nu ook wel over bij Giga, maar bij haar eerste oefencross in Helden (2 jaar geleden inmiddels) stopte ze vanwege publiek in de kuil (in het bos daar) en in Wieringerwerf reed ze haar 1e officiele cross en daar stond een hindernis achter een bocht, met een stukje daarvoor de hindernisjury. Daar kwam ze zo vreselijk op terug, dat de hindernis niet meer lukte. In Gorssel is Laurie even ernstig boos geworden toen ze bij hindernis 3 weer terug wilde komen vanwege de oranje hesjes en daarna was het over. En nu zit er een crossknop op en komt ze nergens meer voor terug :D .
En ze begint ook eindelijk minder bang voor andere paarden te worden. Dat was echt een drama met losrijden :Y) .

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:16

tientjeh schreef:
Motje11, als je nu dacht, wie is dat mens die me bij me voornaam noemt bij het springen... dat was ik :D Ik vroeg of je klaar was met het stijltje. Op de goeie gok dat het Marieke was. haha.

Dat stuk met de coiffin, dat stond wel altijd aan dat pad, maar dat is allemaal afgezet nu, volgens mij door de grondeigenaren. Hindernissen zijn ook weg en de greppel is dichtgegooit.

Haha, ik keek wel even op maar dat vind ik wel leuk hoor.! :D Ik wist het niet zeker maar ik had toch wel "de goeie" in gedachten. ;) Hihi...

Gefeliciteerd met je prijs, goed gereden!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:34

Ja normaal heb ik meteen een lekker tempo,
Dit gingen we al moeilijk van start,
Erg langzaam en slingerend

Maarja niks aan te doen

We hebben nu de indoor cross in Deurne nog

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 01:11

bvw schreef:
super marieke! Deze winter goed aan de slag met het springen en dan volgend seizoen een paar L crossjes en dan kan je het eind van het seizoen wel weer in de M :D

Ik heb me al meteen opgegeven voor een springwedstrijd. Idd in de winter goed aan het springen en volgend jaar begin ik denk ik toch met een B crossje en dan hopelijk snel door naar de L en wie weet aan het eind nog een stapje hoger...

Fijn dat je cross lekker ging! Zo'n hindernis in de waterbak zie je in de L ook niet zo vaak hè? Wel een mooie oefening.

@ Nimber: Hoe haal je het in je hoofd om met een gekleurd hesje bij een hindernis te gaan zitten? ;) Jullie hindernisjury's moeten voortaan maar lekker in de kantine blijven zitten. := Grapje natuurlijk, zonder jullie zou er helemaal geen wedstrijd zijn!
Je hebt nog steeds een "tegoedbon" liggen om een keer op Otto te komen rijden hè? :D Hoe is het met Orbaldo?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:44

@ ulaantje: gezellig, ik ga ook naar indoor deurne. Hopen dat we verder komen dan hindernis 3 he?! K ga wel op woensdag eerst naar de oefencross, dus ik heb goede hoop!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:49

@loetie84
Leuk, ik ga ook woensdag nog naar de oefencross:)
Haha hopelijk wel ja

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:04

Zouden de foto's van de L paarden nog online komen op eventingphoto.com ? Duurt nu wel erg lang!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:07

ik zat er ook al naar te kijken maar ik neem aan dat die nog wel komen

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:13

haha ik keek er ook al naar idd! duurt erg lang.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:22

Ze zullen nog wel komen! Heb Arie wel zien zitten en pas stond er op FB dat ze druk waren met de foto's uploaden etc. :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:43

fotos staan online!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:08

ik zag ze al :D
Frits staat er weer knap op