[SGW] Nabespreking SGW Diepenheim 22 en 23 oktober 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:35

Ik heb gekeken vandaag en vond het een leuke cross! :j

Melanie: Heb jou gezien met losrijden, je set was echt gaaf :D

Rianhuh: Was jij dat op een schimmel met camera op je cap? Wat een braaf paard had je. Zag je bij het water je ging daarna ook weer heel rustig en relaxed verder :D

Lotte: Ik zal het filmpje straks even uploaden, denk niet dat het heel duidelijk is, maar dan heb je in ieder geval wat.

Voor de gene met een mindere dag; :(:)
En gefeliciteerd voor degene met fijn ritten en prijzen!

Valyra

Re: Nabespreking SGW Diepenheim 22 en 23 oktober 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 16:16

Melanie ik heb je ook nog voorbij zien komen, je nieuwe set was idd erg gaaf! :j
Jammer van de cross maar zoals je al zegt het is pas je 2e of 3e cross. Het belangrijkste is dat de rest wel erg fijn ging :j

Skygirl was ik helemaal vergeten toen straks te zeggen dat het leuk is om te horen dat je goed hebt gereden! Gefeliciteerd met je prijs :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:21

Nog even een klein verslagje:

Nou dressuur ging bij niet echt geweldig, had er zelf ook geen zin in. :P Ging niet slecht, maar dat was het eigenlijk wel.

Losspringen gaat bij ons nooit zo erg lekker, ze let dan vaak nog niet op, dus had steeds balkjes. Gelukkig in het parcours meestal wel, dus hoopte foutloos te springen, maar de 3 voor mij waren allemaal niet foutloos. En idd in het parcours zelf was ze gelijk goed bij en we reden een mooi foutloos rondje. :j Ze maakt dan ook veel mooiere sprongen dan met losrijden. :D

We gingen niet zo lekker van start, beetje moeizaam, ze had niet door dat ze echt moest leek het wel. Ze keek ook op het bruggetje, dus daar gingen we heel rustig over. Pas vanaf 2 hadden we een lekker ritme te pakken. In het stukje van 4 naar 5 nog bijna een verkeerde afslag genomen. 6 moest ik haar wel even recht voor houden, begon ze toch iets te slingeren.

Bij 7 zijn we gewoon rechtdoor gegaan, ging echt super. Heel mooie sprong ook en zijn ook mooie foto’s van. :D Ik vond het een engere sprong dan zij, paard heeft geen moment getwijfeld ondanks dat ze nog nooit eerder zoiets heeft gesprongen. Ze heeft het gat ook niet gezien denk ik.
Daarna ging alles ook wel lekker, bij 14 remde ze ineens best wel af, maar had niet het idee dat het door de sprong kwam. De waterbak ging ook heel goed, ze liep er gelijk in. Het oog voor de finish ging ook goed. Uiteindelijk nog iets tijdfout, maar kwam denk ik vooral door het begin tot hindernis 2, want de rest kon ik gewoon goed genoeg doorrijden.

Volgend najaar hopelijk L starten dus, dit voorjaar kunnen we niet starten ivm dracht.

@celine14: Nee weet ik niet, sorry las je bericht pas toen we alweer bij de auto waren.
@manic: Jammer van het water en het bankje, maar gelukkig ging de rest beter,

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:26

:(:) voor degenen bij wie het minder ging, gefeli ieder die fijn gereden heeft!

Mijn dressuur was wat lauw vond ik zelf; 201 punten.. Springen was helaas niet zo'n goede bodem meer als er 80 voor je geweest zijn; 2 balken, zat ook wat te pielen..

Cross moest ik foutloos om Bathmen te mogen starten. Heb heel lang zitten twijfelen over de trakehner, uiteindelijk 'zou ik hem wel proberen' omdat ik geen problemen zag daar tijdens lopen. Mja dan moet je wel aanrijden he.. ;( durfde zelf toch niet helemaal denk ik, reed veeeeel te slap aan en natuurlijk stopte ze.. Alternatief genomen en verder nergens problemen gehad, druk was er natuurlijk af en toen pas durfde ik weer te rijden.. Afsprong bij het water meegepakt..

Eigenlijk liep ze verder gewoon super en ik heb echt genoten, maar baal toch ook ontzettend ;( gevoel is even heel dubbel nu. Had ik maar.. Tja. Cross was verder super vond ik.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:46

Heb even kort de verslagen doorgelezen. Gefeliciteerd voor de mensen die het goed hebben gedaan en bij degenen waarbij het minder ging volgende keer beter ! :)

Ik heb vandaag de paarden bij de waterbak gefotografeerd en de pony's (B) bij de heg. Foto's waren van die in de manege.
Heb dus alle combinaties voorbij zien komen. Heel veel weigeringen en wat vallen bij de waterbak gezien. En veel mensen die de verkeerde doorgang namen en het werd vandaag gewoon goedgerekend, behalve een van de laatste Bpaarden combinaties?? die werd ineens wel gediskwalificeerd dat vind ik echt niet kunnen.
Of iedereen of niemand!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:55

Dank je nog voor het lezen. Heb je mijn snoekduik nog op de foto? (nummertje 8)

Lijkt me wel grappig om te zien :D

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:56

Manic: Graag gedaan. Ehm was je gevallen dan? waar? ik mag geen foto's maken van mensen die vallen :P ...
Maar de foto's waren alleen daar te zien komen verder ook niet online.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:01

Ja op de waterbak tussen de boomstam en de afsprong. Ik wou naar rechts en paard ging naar links :D Oeps ;)

Had wel al een hele gave foto binnen besteld van de trakehner en gewoon in het veld. Paard vol in galop, compleet gefocused op de volgende hindernis.

Zag verder trouwen ook nog foto4u, die stond ook op het veld na de trakehner en bij het heksenoog stond ook nog iemand.

Was het trouwens iemand van hier die op zijn knieën door het heksenoog ging? Kennisje heeft daar een foto van, en die zag er best heftig uit.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:02

AnkeVivaldi schreef:
Heb even kort de verslagen doorgelezen. Gefeliciteerd voor de mensen die het goed hebben gedaan en bij degenen waarbij het minder ging volgende keer beter ! :)

Ik heb vandaag de paarden bij de waterbak gefotografeerd en de pony's (B) bij de heg. Foto's waren van die in de manege.
Heb dus alle combinaties voorbij zien komen. Heel veel weigeringen en wat vallen bij de waterbak gezien. En veel mensen die de verkeerde doorgang namen en het werd vandaag gewoon goedgerekend, behalve een van de laatste Bpaarden combinaties?? die werd ineens wel gediskwalificeerd dat vind ik echt niet kunnen.
Of iedereen of niemand!

Ja bij sommige mensen stond op die lijst ineens FP en toen zei ik nog tegen diegene van, heb je misschien rechts langs het eilandje in de waterbak gereden en idd. Die baalde echt flink natuurlijk.

Vond mijn foto's bij de waterbak ook erg leuk, heb je goed gedaan. :P

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:06

Ah, jammer dat de foto's niet online komen, wij zijn direct naar huis gegaan.. Zat er even een beetje doorheen na de cross.

Toen ik aan het lopen was (of nouja, fietsen, op mijn kinderfietsje := ) en bij het heksenoog stond was er iemand die zo'n beetje stil stond ín het heksenoog, maar paard besloot z'n achterbenen uiteindelijk toch ook maar mee te trekken? :') Alles was daarna nog wel heel gelukkig! Was best apart om te zien :+

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:13

Moet zeggen dat ik bijna alle combinaties nog heb gezegd dat ze verkeerd gingen (wat eigenlijk niet mag) en dan keken ze me heel lang aan of ik gek was.
Maargoed heb nog 1 iemand geholpen en die kwam daarna langs en zei: ah dankjedankje!
nouja ik was ook blij geweest als iemand het had gezegd :P

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:14

Manic: Oh had niet gezien dat jij het was! Heb het idd wel gezien ja. Vlak na jou was er ook al iemand overkwam precies hetzelfde, lastig is dat. Fijn dat je nog leuke foto hebt besteld :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:23

Anke was echt aardig van je haha!

Heb ook nog heel hard gelachen, een wat oudere man ging heel rustig de waterbak door en dat paard viel bijna stil en na de waterbak zei die; Komop we hebben nog meer te doen vandaag _O-

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:23

Ik had een man in ring 2, die was van 1943. Dus gewoon al 68 jaar en nog steeds crossen.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:30

Echt respect als je op die leeftijd nog met zoveel plezier rond kan crossen! :j

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:35

Leuk om de verslagen te lezen!
Gefeliciteerd voor iedereen die fijn gereden heeft en :(:) voor diegenen die het minder hebben gedaan.

@riannuh, nog bedankt voor het emmertje water voor onze pony! (Volgens mij waren jullie dat??)

Zo stoer, op die leeftijd nog rijden en dan ook nog crossen!!

Even een kort verslagje van onze dag.
Dressuur ging redelijk, beetje tamme proef maar ok. Toch nog 183 punten en een plek in de middenmoot.
Na de dressuur zijn we naar huis gereden en kon Koss even in de wei.
's middags weer terug gegaan. Springen ging lekker alleen een balkje op 4. Bodem was niet best meer maar viel me nog mee na bijna 2 dagen.
Van te voren hadden we al ingeschat dat Koss heel veel moeite zou hebben met het bruggetje het bos in. Hij is nogal bodemschuw en vind alles al gauw eng. En idd hij wij met geen mogelijkheid het bruggetje over. Zelfs nadat de volgende al gestart was wou hij er nog niet achteraan. ;( Uiteindelijk is het toch gelukt en kon Mark verder. Tot de hindernis 12 ging het daarna goed. Op 12 een weigering en ook op de waterbak 2 weigeringen. dat smalle doorgangetje was ook eng.... :(:) Maar uiteindelijk is hij wel gefinisht en dat was het doel voor vandaag. Wij zijn dus tevreden!
En ondanks dat hij toch heel nerveus was, was zijn hartslag na het springen 48 en na de cross 44.....heel apart.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:45

Toch niet slecht hoor Bar! Sprak mark nog even na de cross, jammer dat die de brug niet over wilde. Vervelend zijn die dingen als het klokje tikt.

Jantine: Zoo behoorlijke leeftijd! Inderdaad gaaf dat die nog crosst :) Denk ook dat dat die oude man was waar Rianne het over had met die leuke opmerking :P

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:46

Hier ook weer thuis op de bank na een tevreden.

De dag begon goed, moest wachten op de smit omdat er linksvoor een steentje zat in het stiftgat aan de buitenkant, en draai daar liever toch een stift in. Ook maar gevraagd of die achter wat extra nagels kon slaan omdat de ijzers toch al wel wat los zaten. Vond het nogal een waardeloze smit :o hij was gewoon bang voor mijn paard, waardoor spec nog wat sneller werd in de achterbeentjes :+. Conclusie 1 van de 4 nagels kreeg die er in. Ging die van een afstandje met een hamertje de nagel om slaan. Prutser! Sorry als ik iemands hoefsmid beledig :o 10 euro voor een steentje er uit halen, en geen nagels er in kunnen slaan.

Maar goed, hierdoor nog zon 10 minuutjes kunnen losrijden voor de dressuur. Ze liep wel aardig, maar voor het fijne had ik iets langer los moeten rjden, toch een resultaat van 203.

Springen simpel nul, ze had wenig last van de bodem omdanks dat die in de wendingen toch aardig zwaar was.

Cross in, ze ging super van start, even wat eng het bruggetje over. Doordat ze goed aanvoelde gekozen voor de trakehner en ze sprong hem direct :D. 11 iets kijkerig, maar met wat aanmoeding toch simpel er over. Daarna tm 15a alles simpel, totdat ik bij de waterinloop kwam. Die vond ze gewoon echt te eng, voor mijn eigen gevoel ging ze er bij de 3e keer in, dus ook cross uitgereden. Hoorde daarna dat ik 3 weigeringen had op 15b en er dus uit had gemoeten, heb niets gehoord. Weet wel dat iemand mij aanmoedigde bij de waterbak, maar wie dat nou was :=

Voor de 1e keer ben ik dus super tevreden. In het voorjaar maar even oefenen op water.

Lotte: wat jammer van je weigeringen, das wel zuur.

Anke: vond mijn foto's niet zo van de waterbak, wat ook mede komt door mijzelf, haha :o :). Ben helaas niet op het veld op de foto gekomen, wel jammer.

Melanie: idd leuke set, je gng ne de cross in toen ik weer terug kwam uit de cross. Jammer dat Het niet helemaal wou in de cross.

Skygirl: gefeliciteerd met je 3e prijs!

Manic: balen dat je er af bent gevallen :\

Bar: jammer dat het bij jullie niet zo fijn ging, die van mij vond dat bruggetje ook maar een beetje een apart ding. Wel fijn dat die ondanks zijn weigeringen de cross heeft kunnen uit rijden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:52

Bar: Mooi dat hij wel de cross uit heeft kunnen rijden!
Skygirl: gefeliciteerd!
Manic: Rot van je val :(:)

Ik heb helaas de foto's niet gezien -O- was het gewoon vergeten, jammer. :+

Marsmars: jammer van de waterbak, maar komt vast wel goed!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:52

Mijn hubbie heeft de hele dag foto's gemaakt op het veld. Misschien dat je daar bij staat? foto's zijn aan t uploaden en komen zo op Oypo. Zet de link wel weer in het fotografentopic!

jammer van de waterbak :(:)

@anke, wij zijn ook heel tevreden hoor! Finishen was het doel vandaag.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:54

Marcia: Jammer dat het water niet zo lekker ging :(:) maar verder top gecrosst! Dressuur en springen ook erg netjes :) en wat belachelijk zeg van die smit! 10 euro daarvoor vragen pff..
jammer dat de foto's niet leuk waren en dat je bij de trakehner er geen had

Kijk even in het fotografentopic! Erg leuke foto's gemaakt door iemand, bijna iedereen staat erbij zeker het kijken waard :)

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:59

Die hoefsmid heeft bij mij gister ook het ijzer
vast moeten slaan. Heeft er volgens mij 3 nagels ingeslagen. Ook echt alleen dat, niet het ijzer er eerst af of iets...tien euro, vind het echt behoorlijk duur!! Maar die mensen weten gewoon dat je niet echt een keus hebt :(

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:00

Lekker is dat zo'n smit :n

hmm die foto's sta ik er natuurlijk nét weer niet tussen :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:02

Oh op Bar's foto's wel! :D

Afbeelding
Denk dat ie die wel leuk vind om ff te bestellen!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:05

Mischien was dat dezelfde Lien, iemand in blauw/geel geloof ik.

Ja dat was ik... volgens mij heb ik nog even gevloekt :D Sorry :D Maar het was niet heel onverwacht... ik had al gedacht dat hij het water spannend zou vinden en als hij iets echt eng vind is hij gewoon gruwelijk vlug onder me vandaan. Tot dat punt heb ik eigenlijk gewoon alles lekker gereden en voelde hij super... En het was de derde keer officieel B, dus niet zo erg als het nog even niet perfect gaat, toch?

Ik ben verder best tevreden eigenlijk... Weer een hoop nieuwe en best kijkerige dingen gesprongen en tot de waterbak gingen alle spannende (trakehner!) en toch best wat technische en kijkerige dingen zonder problemen. Weer een hoop geleerd :D