[SGW] Nabespreking oefencross en SGW Dijkgatsbos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Nabespreking oefencross en SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:51

Evelien tevreden naar huis dus! Toppie!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:51

wat werd er gesputterd over de Z?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:57

Gewoon slecht gebouwd. Degene die ik gesproken heb is daarom ook niet gestart. Een ander is wel gestart maar vond dat het paarden bang maken was en dat er rare lijnen inzaten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:58

Eef, Super!!! Als de dressuur nu nog gewoon goed wordt kun je meerijden voor de prijzen :D
De dag duurt wel lang als je in je uppie zit... Gelukkig genoeg gezellige mensen voorbij zien komen!
PP, balen dat paard niet goed was bij de DA!
Texelse, TL was niet gestart en er mopperde nog een heer, maar die heeft gewoon beide paarden gestart, dus dat viel ook wel mee (althans, als je het echt zo k*t vindt, start je niet lijkt mij :o )
Of het eerlijk was durf ik niet te zeggen... Ben nooit verder gekomen dat 't M!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:00

Die heer start altijd. :o

Hier een filmpje van het water, vriendlief kan geen paard vasthouden maar wel filmen. :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:01

:) Die Riesling die hij mee had was :~
Vriendje is leuk, Eef!! Had hem alleen nog maar op foto's gezien.
Leuk filmje!

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:08

Weet misschien iemand hoe het met de afstanden tussen dressuur / springen en cross is? Mijn voeten werken niet erg mee; moet dus het lopen beperken. Cross verkennen kom ik niet onderuit denk ik; hoe is het verder met de afstanden? Twijfel of ik de fiets mee zou nemen n.l.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:14

Als je vroeg bent sta je waarschijnlijk wel in de buurt. Maar als je laat bent sta je verder weg. En tja alles is te lopen hoor. Maar als je problemen hebt zou ik gewoon de fiets mee nemen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:34

PP, was niet tegen jou over de kundigheid vd poster, maar in het algemeen. Schreef t tijdens het verlagen, dus het kon niet heel uitgebreid.

Evony, ik riep hand aan, de eerste keer stak je hem in de een na laatste pas al weg.

Iedereen die het aambeeld/ hoefijzer heeft gehaald heb ik gezien.

Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd wat de bangmakers waren. Volgens mij had ik de hindernis met de meeste weigeringen, met een max. van 2 op het aambeeld. Er is volgens mij 1 ruiter uitgesloten dmv 3 weigeringen op 1 hindernis en per ring zag ik 4 a 5 combinaties die niet in de uitslag waren opgenomen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:37

Wij vonden de cross opbouwend staan. In de zin van in het begin nog vriendelijk. Maar de moeilijkere dingen kwamen verder op in de cross voor. Zoals 16-17. Maar ook 18-19-20 lijntje naar het water. Maar verder vonden wij het echt heel goed te doen!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:04

Heb van half 1 tot half 6 gekeken bij het springen en de cross! Veel langs zien komen dus! Terrein was zwaar (maar dat zijn we daar inmiddels gewend), maar krijg wel weer zin om mee te doen. M'n vorige pony heeft de L klasse gewonnen, 206 in dress, foutloze springparcours + cross :D :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:08

weet iemand of er ook foto's gemaakt zijn?

Roos: deed ik dat echt :+? had het niet eens door hahaha. Miss een verkeerde reactie op het terug kruipen van haar. Naja ben nog steeds tevreden :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:09

Leuk Hester!! Altijd goed als je je "oudje" het goed zin doen met de volgende eigenaar. :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:13

Evony, ik heb er onderweg wel eentje zien staan maar geen idee wie dat was. Er zullen vast wel foto's gemaakt zijn.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:14

PP jammer dat er wat verwarring was! Voor de volgende keer dus even vragen! En echt balen dat ze nu kreupel is!
Eef lekker gereden dus! Gefeliciteerd met je wps!
evony had je al gesproken maar dus ook super gecrosst. Jammer van je weigering maar ach volgende keer weer beter.
Hester ik had Lars al gespot met het springen! Zag er netjes uit!

*\o/*Nou mijn verslagje. Dressuur ging stukjes beter, maar over het algemeen prut. 181 en daarme 18e ofzo. Springen stond echt laag en dan letten we beiden niet genoeg op. :o Dus 1 balkje. Hij zou dicht lopen en ik drukte al af, tja dat gaat niet. Netjes bij de Da en toen naar de start. Hij had het allang door dus de oortjes stonden strak naar voren. In de cross had ik wel vertrouwen. Kwam alleen echt niet goed voor h2 dus dat was een rot sprong, maar toen ging het super! Overal foutloos door! :D Wel wat te langzaam, maar onderweg vlogen we bijna onderuit, dus niet voluit gegaan. Kreeg na de finish nog complimenten dat het water lijntje zo goed ging, uit het boekje volgens deze mevr. :D Mijn dag kan niet meer stuk. Nu maar weer dressuur oefenen. :+

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:17

Heb je echt een fiets nodig in Wieringerwerf of valt het wat mee qua afstanden?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:19

Top debuut Margriet! Las het al op Facebook. :D

Fiets is wel handig, helemaal om de cross te fietsen. Voor de rest is het niet echt nodig als je vroeg moet starten, anders heb je kans dat je een eindje weg staat en dan is een fiets weer erg handig.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:20

Ik heb net onder de douche nog eens de cross langsgelopen en de hindernis die ik nooit zo mooi vind staan is de plek waar nu de haaientand stond voor het M en Z en ik kan me voorstellen dat meer mensen er zo over denken. Weet niet hoe het stijltje na de 3e greppel was met aanrijden.

Bij mij gingen er toch een hoop combinaties vloeiend door het lijntje. De weigeringen kwamen het meest voor door impuls verlies, hand wegsteken of heel erg inhouden en dan de laatste galoppas in 1 keer naar voor schoppen. De ruiters die er stil voor stonden, dat zag je bijna alle keren aankomen.

Evelien, jij ging echt heel soepel door het lijntje.

Margriet, bij mij zag het er ook heel netjes uit hoor.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:35

We gingen overal eigenlijk wel fijn vond ik. :) Heel tevreden iig. Bedenk mij alleen net dat mijn moeder over de bank heeft betaald en ik heb weer betaald vandaag. Dat si niet zo handig. Zo maar even mailen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:44

Haaientand was prima te doen, die van mij keek er wel op maar kijken mag. 3e greppel ging hij heel groot over en hij ging dus weer gelijk af voor het stijltje. Geen gekke sprong maar wel wat groot, hij heeft niets aangeraakt. Je moest wel echt goed been eraan houden maar ook niet te gek aanrijden aangezien het best wel naar beneden liep. (Neem aan dat je die na de picknicktafel bedoeld).

Roos, fijn dat het er goed uitzag. Hij voelde bij 'jou' lijntje een beetje slingerig, zo net uit het bos het veld op. :Y)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:50

Klopt die bedoelde ik.
Het zag er echt heel netjes uit.
Sommige ruiters hebben me verrast, zowel in positieve als negatieve zin.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:25

Ik ben ook weer gedoucht/gegeten en al op de bank.. :D Ik heb een geweldige dag gehad heerlijke cross veel geleerd.
Dressuur gaat steeds mooier en met 215 punten een 3e plek. Springen staat laag maar dat zijn we daar wel gewend, maar toch een laconiek balkje.. :o (vielen overigens naar mijn idee best wel veel van die losse balkjes.. :D )
Cross heerlijk !!!! alhoewel ik nu echt BLIJF zeggen dat ik het waardeloos vind dat er geeeeen briefjes hangen (op een enkele plek wel, aambeeld en "hier komt de L hindernis??"") Bij H2 werd ik dus bij het aanrijden even flink verrast dat hij toch uit 3 elementen hagen bestond en best wel "dik" voor een 2e sprong. Bull pakte daar erg ruig op, maar vegen doet hij niet zo... :o Toen we omhoog gingen dacht ik alleen nog maar terug zitten terug zitten terug zitten... _/-\o_ Verder heerlijk doorgegaan, flink gas gegeven na 2-5 en 9 en na 12. Ook op de dubbel bij de witte planken dacht ik dat het steils zouden zijn en dat bleek dus een oxer. Dan schrik je toch wel even, want ik reed daar iets op terug. De wal op (de hoge kant.. := ) kreeg Bull een "slot examen" hoogtevrees en hij is met een 10 geslaagd.. ;) Rustig erop en heel beheersd eraf. Verder heerlijk gereden en in aanloop naar de de laatste hindernissen dacht ik echt...nou gaat het echt gebeuren, de picknicktafel bezorgde mij ook enige vrees (ivm val OK) en in combi met een zeer aangeklede lounchebank erachter ( ik had hem zo mee willen nemen.. :P ) maar voor ik het wist waren we er al over gevlogen.... *\o/* daarna de punt, netjes terug mooi lijn aangesneden en ruig erover...ik was verbaasd, nu het aambeeld, daar reed ik echt even op terug in de handgalop, dat deed hij keurig, maar ik gaf hem daarmee wel een wat rotte afstand op het hoefijzer, maar hij werkte heel snel de beentjes weg. Rustig naar het water omdat ik hem niet wilde verrassen met het publiek en alles en het waren toch 3 bomen achter elkaar, het ging voor het beeld denk ik wat vertraagd, maar Bull voelde voor mij niet gespannen maar ging wel heel voorzichtig, dus luidkeels aangemoedigd door wat later Evony bleek te zijn... :j hihihihih...ik met gebalde vuist en hoera geroep door het water, ik was zo trots op Bull, hij ging volle vaart rochting finisch en toen ging het mis.
We kwamen onder de bomen weg, Bull ziet de paarden van het inspringen en publiek entourage en vloog linksomkeert. daarna even wat gestuiter om hem wel die kant op te krijgen en langs de bosrand de finisch genomen.
Ik merk nu wel wat nog de zwakke punten zijn met hem en dat is dus "open veld" en entourage/ publiek, hoop mensen. Hij word dan zo gespannen en dan vliegt hij om, dit is nu al wat vaker gebeurt. Dus ik moet maar eens even een grote groep gekke bokkers ronselen om hem daar Hu.fter proof op te krijgen.... }> hahahaha...nee hoor alle gekheid op een stokje, jammer van de slot fase vandaag maar ik heb echt geweldig en heerlijk gereden met hem, goede leerfase. Ik vond de cross ditmaal voor het eerst echt TOP. dikker en technischer echt gaaf. De tijd is moeilijk, maar dat hebben we daar allemaal. De mooiste cross tot nu toe die ik daar gebouwd heb gezien en heb er nu 4 of 5 keer gereden. Maar blijf geen briefjes bij de Hindernissen echt een minpunt vinden. Zelf gokken wat er dan maar verandert .......tja......we moeten het maar doen met die eigenwijze crossbouwer... :D :D

Verder heel veel bokkers gezien en gesproken, kortom heerlijke dag...met Bullie... <3

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:35

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:36

Fijn dat je verder toch lekker gereden hebt bianca! Wel jammer van de laatste!
Die haag werd ik ook door verrast en beat veegt ook niet :+
Dat 6 een oxer bleef wist ik wel gelukkig.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:44

zo te lezen hebben de bokkers over het algemeen fijn gereden!
evelien je filmpje ziet er ruig uit :D