[SGW] verslagen oefencross enschede.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukss

Re: verslagen oefencross enschede.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:11

Haha jij hebt nog meer info gegeven dus is geen probleem lijkt me! ;)

Anke_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:11

Saar88 schreef:
Ik heb foto's van de nummers 17 t/m 22, 27 t/m 31, en 33 en 34.
Ook heb ik van nummer 25 foto's gemaakt, maar die zijn niet zo mooi geworden.

Zit er iemand van jullie bij? En mag ik hier foto's neerzetten of moet dat ergens anders?

Ik was nummer 34! ben erg benieuwd, mag je gewoon hier neer zetten *\o/*

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:40

whow bedankt voor alle antwoorden. heel uitgebreid en heel snel!
Ik rijdt heel vaak tijdens mijn buitenritje langs stal drienerbroak! Wat grappig, dus ken het wel!
Mag je ook mee doen met de onderlinge wedstrijd als je daar niet op stal staat? of lid bent??
En is er ook een mogelijkheid om gebruik te maken van het oefen terein van drienerbroak tegen betaling of iets dergelijks?
Die cross in Diepenheim lijkt me ook wel heel leuk om een keer te proberen. Maar moet denk ik nog eerst een tijdje heel goed trainen met m, en dan is september misschien al snel.
Toch maar weer aan het trainen met mijn paardje om door t water te gaan, ooit gaat hij me vast vertrouwen daarin.. haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:46

lindar1985 schreef:
whow bedankt voor alle antwoorden. heel uitgebreid en heel snel!
Ik rijdt heel vaak tijdens mijn buitenritje langs stal drienerbroak! Wat grappig, dus ken het wel!
Mag je ook mee doen met de onderlinge wedstrijd als je daar niet op stal staat? of lid bent?? Iedereen kan zich opgeven :j
En is er ook een mogelijkheid om gebruik te maken van het oefen terein van drienerbroak tegen betaling of iets dergelijks? Moet je even via de website het mailadres of telefoonnr op zoeken, dan kun je het even vragen.
Die cross in Diepenheim lijkt me ook wel heel leuk om een keer te proberen. Maar moet denk ik nog eerst een tijdje heel goed trainen met m, en dan is september misschien al snel. Diepenheim is om te trainen. Je heb variatie van hindernisjes van 50cm t/m M paarden (1m ong). Wel is het handig om iemand mee te nemen die er verstand van heeft en je kan helpen.
Toch maar weer aan het trainen met mijn paardje om door t water te gaan, ooit gaat hij me vast vertrouwen daarin.. haha!

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:49

Had alweer een heel verhaal getypt...hahaha goed bezig Rowo!

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 10:36

ik denk ook dat je naar de verkeerde diepenheim kijkt lindar1985!
dat is sgw diepenheim. je moet kijken naar de oefencrossen. die is aankomend weekend weer.
en in augustus nog een keer volgens mij.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:07

ik heb haar een pb gedaan met de datums

Anke_94 schreef:
Och jah!! Dat meisje met die Schimmel, ze stond naast me af te zadelen, haalt de peesbeschermers eraf en het eerste wat ze ermee doet is een die pony er een klap mee geven! Dat arme beest snapte er niks van.. Heb haar niet zien rijden maar als ik dat zo hoor is dat ook niet echt vriendelijk gegaan..

ze stond ook naarst mij, dat heb ik niet gezien maar ze zat ook steeds te zeuren tegen het paard.
met het losrijden voor dressuur schrok het paard of en toe en toen zat ze ook al steeds te slaan :?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:13

@ saar88: ik was nummer 25 :j gingen we zo snel dat we een soort wit/bruine waas zijn geworden? :+

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:14

askazita schreef:
ik heb haar een pb gedaan met de datums

Anke_94 schreef:
Och jah!! Dat meisje met die Schimmel, ze stond naast me af te zadelen, haalt de peesbeschermers eraf en het eerste wat ze ermee doet is een die pony er een klap mee geven! Dat arme beest snapte er niks van.. Heb haar niet zien rijden maar als ik dat zo hoor is dat ook niet echt vriendelijk gegaan..

ze stond ook naarst mij, dat heb ik niet gezien maar ze zat ook steeds te zeuren tegen het paard.
met het losrijden voor dressuur schrok het paard of en toe en toen zat ze ook al steeds te slaan :?

enkele maanden terug heeft dit meisje volgens mij ook in de paard&sport gestaan bij dat rechtzaken gedoe.
is ze ook door de KNHS op de kop getikt wegens onsportief gedrag naar het paard toe. geloof in De Lutte vorig jaar.
wel zonde dat ze er niets van geleerd heeft :n zelfs bij de trailer nog ermee bezig dus

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:17

Oef.. als ze dat naast mij had gedaan had ik die peesbeschermer echt uit d'r handen gepakt. Asociaal. :n
Arm beestje wou ook wel graag over hindernis 1 maar ze liep zo te trekken, gaat gewoon niet dan..
Jammer dat organisatie er niet even op afgestapt is/stijljury oid. Ze is dusblijkbaar goed genoeg opgevallen..

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:19

Lowara schreef:
enkele maanden terug heeft dit meisje volgens mij ook in de paard&sport gestaan bij dat rechtzaken gedoe.
is ze ook door de KNHS op de kop getikt wegens onsportief gedrag naar het paard toe. geloof in De Lutte vorig jaar.
wel zonde dat ze er niets van geleerd heeft :n zelfs bij de trailer nog ermee bezig dus

ooh wat stom dat ze er nog niks van geleerd heeft, zou me dood schamen als je met zo iets ergens in staat.
volgens mij heb ik dat nog wel gelezen.

MelanieB inderdaad, maar ze was vanaf hindernis 1 al gediskwalificeerd.
en later bij de waterbak is ze er uit gestuurd.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:20

vader van een leerling van mij heeft de waterbak gefilmd :D
( let op het commentaar van het meisje.. ze kent het paard al erg goed whuhaaha :+ )

m'n enige 2 weigeringen, knappe merrie, zo de waterbak in *\o/*

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:25

Cynthia, als enige tip wil ik je meegeven, als ie erlangs schiet, niet gelijk meetrekken en dr zin geven maar er even voor houden en rustig blijven, desnoods erover duwen en even de tijd geven. Wss zit je onder de adrenaline dus ik snap wel dat je denkt ga nou. :P Maar iig voor volgende keer :)

2 oude vrouwtjes zaten naast me toen je erover ging; oh kijk kijk die gaat vast in 1 keer... *lowara denk neuhh* die vrouwtjes; oohh... -O- dat had ik niet verwacht. :(:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:01

De bondsvertegenwoordiger heeft de organisatie er wel op gewezen dat er iemand deelnam die al eens bestraft is vanuit de KNHS. Ze moesten haar ook in de gaten houden :j Maar of dat dit meisje is (kan haast niet anders) weet ik niet.

@ Lowara: idd heb ik dezelfde tip als Melanie :j Als ze stopt voor de boom, eerst er ff voor houden en een keer goed aan drukken. Niet direct weg draaien. Ze gaat het water verder wel erg braaf in eigenlijk.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:13

rowo schreef:
De bondsvertegenwoordiger heeft de organisatie er wel op gewezen dat er iemand deelnam die al eens bestraft is vanuit de KNHS. Ze moesten haar ook in de gaten houden :j Maar of dat dit meisje is (kan haast niet anders) weet ik niet.

als zij dat was, zullen hun dat dan doorgeven ?

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 12:17

tja de details daarvan precies weet je toch niet.
ik lees altijd wel die stukken in de p&s door. en vind ook vele bekende namen er in terug.
het enigste wat ik hoorde toen ze eruit moest zijn bij hindernis 1 en ik mocht van start gaan. toen zeiden ze goh (meisjes naam) zal nu zeker niet blij zijn. dus toen keek ik al van... euuh die word dus boos.

lowara: ook goed achterover blijven zitten bij de waterbak. anders krijg je hetzelfde als mij! hihi.

oowja en tip: niet gaan rijden met een gebroken vinger. gaat niet goed..:P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:19

Geen idee. De bondsvertegenwoordiger wat de dag zelf niet aanwezig. K weet niet of hij dat zelf moet constateren of dat de organisatie het ook door mag geven?

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 12:24

dat gaat een mooie klap geld kosten dan. meestal voor de eerste keer onrechtvaardig tegen het paard (of ouders, of deelnemer zelf) kost 750 euro aan de schade van het paard. en 250 euro voor de kosten van het verwerken van de aanklacht. en dan de 2e keer word het meer en volgens mij 2 maand uit de wedstrijden toch?

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:29

Dat is inderdaad een flinke klap geld...!
Hee weet iemand van jullie toevallig ook wat de maximale lengte van de zweep mag zijn in de cross? Ik heb in de reglementen gekeken maar heb het niet kunnen vinden, miss weet iemand het hier? :)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:31

ik lees het af en toe ook wel eens.
dat is inderdaad wel veel dan.
maar ik vind het wel goed, misschien dat ze er dan een keer van leren.

lengte van de zweep zou ik zo niet weten, ik heb altijd gewoon een springzweepje.
was het niet max. 1m ?

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:34

1 m is wel lang hoor. Ik weet dat het bij springen max 75 cm...maar ik vind het met de cross wel makkelijk, niet perse bij hindernissen, maar wel bij het water ~~}>

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:35

1m is nog érg lang hoor..
zou het niet 70cm zijn ofzo?
Iig in de echte SGW moet je een springzweep hebben, anders kan je daar wel eens op afgerekend worden in je stijlpunten.
Anders ff kijken in reglementen eventing!

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:35

Ja daar heb ik in gekeken, maar heb er niks over kunnen vinden...:S

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:40

Dan zou ik het springreglement aanhouden, max 75cm dus :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:41

T is volgens mij idd 75cm in de cross. Maar met zo'n onderlinge cross kijken ze daar niet naar. Ik heb ook met een dressuurzweep gecrosst :j