[SGW] Voorbespreking SGW Lisse 24 en 25 september 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Re: Voorbespreking SGW Lisse 24 en 25 september 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:10

Helaas ik moet mij afmelden voor Lisse :( zoveelste crosswedstrijd waaraan ik niet mee kan doen.
Paard loopt nu sinds een paar dagen niet lekker door het lijf en zit gewoon niet helemaal lekker in haar vel.. Balen maar ga nu niet overhaasten

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:25

Balen Venthe, maar wel begrijpelijk en eerlijk naar je paard toe.
Hij moet nog langer mee dan 1 cross seizoen.
Succes met hem!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 07:14

Balen!

Ik doe mee in de B paarden :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:38

mooi stukje sturen voor jullie Riannuh!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:07

Bah wat vervelend Venthe. Inderdaad een heel eind om vanuit Friesland naar Lisse te rijden Riannuh. Dan ben ik toch maar verwend met mijn woonplaats bij Utrecht..
Denk dat ik net als vorig jaar vrijdagavond de cross ga lopen. Heb iets meer dan een uur tussen de dressuur en het springen, dus dat is zeker niet genoeg om het springparcous te verkennen én de cross te lopen. Eerder van huis kan natuurlijk ook, maar dan moet paardlief zo lang wachten voor hij van de trailer mag bij aankomst. Zijn er meer die op vrijdagavond gaan?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 16:17

Nou dan mag ik helemaal niet klagen Riannuh!
Den Haag en Lisse... Max half uurtje rijden :)

Weet iemand of er net als voorgaande jaren weer een interactieve parcourtje online komt!
Altijd wel fijn om ook nog ff te bekijken van te voren!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:38

Eerst maar eens kijken of het wel doorgaat. Ik zit nog geen 20km van Lisse af en hier is alles behoorlijk nat. Kan niet veel water meer heben. Sorry voor mijn azijnpisserig bericht :o

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:40

Pff zuur zeg ! Hou ons maar op de hoogte dan, als je wilt !

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:43

Ik weet natuurlijk niet wat voor grondsoort Lisse heeft en ik heb eerlijk gezegd geen tijd om even die kant op te rijden hoe de bodem erbij ligt. De voorspellingen zijn niet heel goed en hier zijn sommige stukken echt heel nat.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:47

Echt waar gr_Roos? Bah, vandaag in Hoogland gereden en daar was de bodem perfect. Morgen en maandag gaat er nog wel wat regen vallen hoorde ik. Vraag mij wel af wanneer de 'go-no go' beslissing gaat vallen. Bodem was vorig jaar ook op sommige stukken nat en glad. Weet nog dat ik in het laatste stukje, 2 sprongen voor het einde, een glijer had toen ik om een boom heen moest sturen. En toen was het niet zo nat geweest in augustus en september.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:59

Oeps Roos, dat zou wel heel zuur zijn! Zoveelste sgw dan dit jaar.
Duimen maar dat het meevalt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:07

Het is al een hele tijd geleden dat ik Lisse heb gereden, maar wat ik me nog herinner is dat dressuur en springterrein niet veel water kan hebben. Daarnaast droogt het bos ook vaak lastiger, weinig wind en weinig zon. Hier hebben we nog steeds een paar plassen op het land staan en het land waar mijn paarden staan ligt open, zon en wind hebben dus vrij spel. Ik hoop ook dat het door gaat, maar het zal me niet verbazen als dat niet het geval is :x

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:16

Wij zijn 2 x in Lisse geweest, een jaar of 10 terug een keertje en 2 jaar geleden, maar toen was de dressuur nog op een (koeien)weiland een heel eind verderop. Vorig jaar was dat veranderd, en ik heb geen idee hoe dat terrein is. Het springen kan volgens mij wel wat hebben, als ik me het goed herinner, en het bos is toch meer zandgrond. Dus hopelijk valt het mee.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:24

Op dat koeienweiland heb ik ook een keer geploegd (dressuren kon je het niet eer noemen)en dat was echt heeeeeeeeeeel slecht. Als een van de laatste springers was de springtuin ook niet best en aangezien ik deze keer ook als laatste of een na laatste mag verwacht ik niet een heel best terrein. Maar hopelijk valt het mee, het is hier op sommige stukken natter dan zondag op Texel ;) Ik maak me nergens druk om, rij een rondje hc en zo lang ik binnen een redelijke tijd binnen kom hoor ik de TA ook niet :Y)
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 17-09-11 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:26

ik ben dr ook bang voor als ik zie hoe het land er hier uit ziet...

als het door gaat overweeg ik ook op vrijdagavond al de cross te lopen. scheelt weer tijd die mijn paard op de trailer moet wachten.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:28

Ik loop zondag wel de cross, heb bijna 2,5 uur tussen dressuur en opzadelen voor het springen zitten.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:31

dan heb je wel de tijd. ik rij BB en heb dan natuurlijk geen dressuur te rijden, ik moet in de ochtend springen en crossen, dus als ik daarvoor nog de cross moet verkennen moet ik echt een stuk vroeger van huis. wordt onze 1e x dus ik heb ook nog geen idee hoe lang ik daarvoor nodig heb...

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 17:48

oliebol zeg! Nou hier in het bos (voor de mensen verder uit het land een groot park)
Is het nog aardig te doen! Hier en daar een plasje maar echt geen drama's! Wat ik weet van Lisse vorig jaar is dat er in de cross bijna geen plas was en toen reed ik BB als een van de laatste!
Eerlijk gezegd heb ik er maar 1 gezien bijna bij de finish!
Het is indd een zandbodum dus valt indd reuze mee.... (vorig jaar dan)

Springen deed ik in een zware hoosbui! Tja het gras was niet geweldig meer maar Vlietlanden was dit jaar veeeel slechter!

Dressuren heb ik vorig jaar in de BB dus niet gedaan maar was indd op een soort omgeploegd maïsveld ofzo! Dat zag er indd wel echt zwaar uit....

We gaan het meemaken! HOOP echt dat het doorgaat!!!!!!
Zou indd al de zoveelste zijn :(

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:14

texelse schreef:
mooi stukje sturen voor jullie Riannuh!

Valt heel erg mee hoor! Vlietland is 190 km en daar zijn we binnen 2 uur een 10 minuutjes, Lisse is 5 km dichterbij :))
Texel is 140 meen ik, maar scheelt niet zo heel veel in tijd ;)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:32

Gaan jullie dan over de dijk Enkhuizen - Lelystad? Of helemaal beneden langs?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:34

Even voor de duidelijkheid, er zijn hier ook mensen die geen BB rijden maar L en die moeten dus op zondag en daarvan ben ik de een na laatste starter. Ik weet waar ik over praat, heb er ook een keer M gereden en dan ben je ook het laatst van het weekend. Dus als laatste in het BB op de eerste dag is niet heel erg vergelijkbaar met als laatste van het hele wedstrijdweekend ;)

Als ik gewoon voor punten had mogen starten (heb met dit paard Z gestart en die loopt nu voor de 2de keer na een lange blessureperiode van 3 jaar) had ik niet eens naar Lisse gegaan. Ik ga nu alleen naar Lisse omdat het dichtbij is en ik niet de hele wereld rond rij voor een hc crossje.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:42

texelse schreef:
Gaan jullie dan over de dijk Enkhuizen - Lelystad? Of helemaal beneden langs?

Beneden langs :j we wonen heel dicht bij knooppunt drachten

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:10

Dat scheelt al een heel eind.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:55

Vorig jaar heb ik daar voor het eerst L gereden dus idd als 1 van de laatste starters. Het springen was echt blub, maar stond dan ook aangepast op struikelhoogte. Cross was wel te doen, sommige stukken waren slecht, maar bij de sprongen was het goed te doen. Dressuur was idd bagger, tjee mijn paard liep gewoon onregelmatig door alle hobbels en kuilen :o al hield de jury daar ook prima rekening mee.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 09:49

Vorig jaar was de dressuur al echt 100x beter dan de jaren ervoor, het was namelijk op het bollenland ipv dat koeienweiland. Dit jaar is het weer op een stuk bollenland (zand dus), alleen wat verderop. Springtuin is inderdaad niet best, maar daar wordt wel goed rekening meegehouden met de hoogte. Ik hoop heel erg dat het doorgaat!