Bodem zag er echt belabberd uit, maar viel eerijk gezegd mee. Was wel omgewoeld, maar was verder vrij droog. Ik ben eerst nog even bij de hoefsmid geweest, aangezien echt al mijn ijzers los zaten
Eigen schuld, veel te lang laten zitten en smid had nou net dit weekend ff geen tijd. Maar smid heeft heel lief een paar nageltjes erbij geslagen, dus daar ging het niet aan liggen 
Inspringen ging wel okay... wel erg druk... ik heb altijd geleerd dat de stappers op de hoefslag bleven, maar iedereen reed kris kras door elkaar heen. Maar goed, paard was eigenlijk gelijk al heel braaf en koel, wat me iets verbaasde, omdat hij nogal eens kijkerig kan zijn. Maar niks aan het handje, lekker ingesprongen. Dat die ene hindernis DE hindernis uit Lisse was had ik bij de ponies al gezien, want er stopte er mega veel op. Hij stond ook qua lijn nogal raar. Toen ik de ring inreed ben ik dus gelijk daarheen gereden zodat hij hem alvast even kon zien en tijdens het parcours goed de hoek in zodat ik hem mooi recht aan kon rijden. Geen probleem. Ikk was na 7 even de weg kwijt, hoewel ik dondersgoed wist dat ik naar rechts moest, maar toen net ff vergeten. Gelukkig herinnerde ik het me net op tijd en kon ik het paard net naar rechts sturen en hebben we de rest afgesprongen. Nog even heel blij gezwaaid naar JAZZ4FF

Toen ingesprongen voor de cross, waar ik echt continu mijn afstand miste.. voelde me zo stom...
In het starthok stond hij mooi braaf te wachten, meneer telde af en met dat ik mocht starten kwam er een los paard aangelopen
Gelukkig had paard er niet zoveel van.Eerst hindernis stopte er ook een hoop op, maar aangezien die zo laag was dat hij er echt in stap overkon heel rustig aangereden. Paard ging links, rechts, links en wou toen stoppen, dus ging eerst plat op de bloemen staan en er echt in een sort draf/stap overheen
Sorry bloemen.Muurtje vond hij spannend, maar kon ik hem er tussen houden. Tonnen vond hij ook heel spannend, dus heel slingerend ernaar toe. Ik weet niet wie daar HEEL hard klikte, maar dat hielp geweldig!
Daarna plat door de bocht, maar durfde niet zo goed voluit de bocht door. Goed de hoek ingereden zodat ik de hindernis met kazen netjes recht aan kon rijden en toen voelde ik dat bij mijn paard ook het adrenaline knopje aangeswitched was. Bulfin sprong hij als een raket, net als de houtstapel en de stoofbank. Toen naar de palisade, maar ik werd zelf wat te enthousiast waardoor ik echt veel te hard aanreed. Toen ik hem dus terug wou nemen begon hij wat te twijfelen en stopte dus. Gelukkig een "rustige" stop, dus ook rustig een stukje terug gereden en toen sprong hij hem heel braaf.
Water wou ik toch tenminste 1 keer via de zijkant proberen. Maar hij kwam eigenlijk al wat omhoog en wou hem niet over de zeik hebben, dus na 1 keer gelijk naar het alternatief gereden.
Srong na het water sprong hij machtig (greppeltjes hou ik niet zo van
). Bosje door en heksenoog... waar ik zelf iets twijfelde, maar mezelf genoeg bij elkaar wist te rapen om hem eigenlijk probleemloos te nemen. Het hekje daarna vond ik zelf wat eng, omdat hij soms nog wel eens kijkerig is op verticale spijltjes... Maar hij schrok het meest van de auto die achter de bosjes verstopt stond
Vrolijk verder naar de haaietanden... Voelde hem wat twijfelen, maar iets schuin aangereden en toen ging hij er simpel over.
Opsprong heb ik eigenlijk niet een gezien... maar ik moest hem wel iets terugpakken want had echt het idee dat hij in 1 sprong over het hele heuveltje heen zou springen
Laatste hindernis vond ik zelf spannend, maar aangezien het de laatste was kon het me niet meer zoveel schelen en dus met een megajump de finish over!Echt zo trots op mijn paard... Ik zit op een megaroze wolk nu... Ik had echt nooit verwacht dat ik rond zou komen! Nu dus naarstig op zoek naar andere "vriendelijke" oefencrossen

Ik heb echt een topdag gehad...!
(sorry voor het lange verslag)

)
)
) en dus donderdag pas het besluit kunnen nemen om af te melden/ te starten.
Haha netjes hoor!