[SGW] Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:41

Ik vind het ook altijd fijn als er beschrijvingen bij de hindernissen staan, imo alleen maar duidelijker ipv onduidelijker! Zeker met dubbels en alternatieven. Misschien dat iemand dit naar Ronald kan tippen ;)

MarloesV89

Re: Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:34

Even een snel verslagje want ik ben kapot ;) Morgen ga ik even alles bijlezen. :)
Had vandaag m'n L debuut met m'n pony tussen de paarden. Dressuur ging boven verwachting goed en had 182 punten. Springen was foutloos maar had geen fijn parcours gesprongen. Vind het lastig om in een wat kleine ruimte lekker ritme te krijgen. Daarna de cross in, vond het een zeer mooie cross en leuk aangekleed. Pony sprong op zich wel fijn maar was heel kijkerig op een aantal hindernissen wat een paar noodsprongen op leverde. Was foutloos maar wel dik buiten de tijd, dat heb ik bewust gedaan omdat ik voor m'n debuut niet wilde jakkeren maar gewoon een lekker rondje wilde rijden.
Uiteindelijk nog een 5e plaats behaald in ring 4. Al met al ben ik heel tevreden en kijk ik nu al uit naar Vlietlanden. :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 06:29

Toch wel een hoop mensen die nie echt blij waren ongeacht of ze lekker gereden hebben...

Balen voor somige :(:)
Andere *\o/*

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 06:48

@MArl0esJuh: had de rits van je rijbroek de cross verder nog overleefd?? :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 06:49

Mootje schreef:
Ik vind het ook altijd fijn als er beschrijvingen bij de hindernissen staan, imo alleen maar duidelijker ipv onduidelijker! Zeker met dubbels en alternatieven. Misschien dat iemand dit naar Ronald kan tippen ;)

Ronald heeft hier zeer uitgesproken ideëen over ;) , en is met een tip niet over te halen, dan moet je met sterke argumenten komen :D .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 07:35

Damelza schreef:
nog een foto map gevonden, als ik op oypo zocht met zoekterm clusius event kreeg ik ook een aantal mappen. Denk dat die foto's er later op komen

http://www.oypo.be/pixxer.asp?id=EB881B302909CA04

Nou moe, de ruiter voor mij staat er wel bij en dan gaan ze verder met Corien. Jammer zeg!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 07:44

_Noor schreef:
Damelza schreef:
nog een foto map gevonden, als ik op oypo zocht met zoekterm clusius event kreeg ik ook een aantal mappen. Denk dat die foto's er later op komen

http://www.oypo.be/pixxer.asp?id=EB881B302909CA04

Nou moe, de ruiter voor mij staat er wel bij en dan gaan ze verder met Corien. Jammer zeg!

dat heb ik bij die andere fotomap, hij heeft van bijna iedereen foto's en net van de 2 voor mij en mij niet en dan gaat hij weer verder met dat meisje na mij :+

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:01

texelse schreef:
@MArl0esJuh: had de rits van je rijbroek de cross verder nog overleefd?? :+

Haha niet echt. Hij bleef open springen dus maar even m'n t-shirt over m'n broek gedaan. Niemand die het meer zag. :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:03

texelse schreef:
Mootje schreef:

Ronald heeft hier zeer uitgesproken ideëen over ;) , en is met een tip niet over te halen, dan moet je met sterke argumenten komen :D .

Staat hier niets over in het regelement (voor crossbouwers)? Zou me niets verbazen als het verplicht is per hindernis aan te geven wat er verandert.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:11

Sim, dat zoek ik wel even uit, want ik vind het zelf ook een gemis. Het alternatief op de bult in het L-paarden, was ook anders dan wij begrepen hadden. Gelukkig hoorden we dat toen we na de dressuur om een bakkie warme "chocolade met" zaten in de kantine.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:14

Billy1 is ook crossbouwer. Kunnen het wel even aan haar vragen in het kletstopic.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:15

_Sim_ schreef:
Billy1 is ook crossbouwer. Kunnen het wel even aan haar vragen in het kletstopic.

Ook een goed plan, maar het zal ook vast beschreven staan. De cross wordt natuurlijk wel gekeurd door de TA, dus als het verplicht zou zijn, zou die daar dan geen opmerking over maken voor de goedkeuring gegeven wordt?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:18

TA zou daar idd wat over moeten zeggen lijkt mij. Ik heb de vraag al gesteld in het topic. Ik weet nl niet of het regelement voor crossbouwers openbaar op internet te vinden is. *Gaat zoeken*.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:26

Zo :D

Ik heb Noor gezien op het water, strak hoor :D
Mirthe, had ik al even gesproken, erg jammer van Vossie!
Roos, nee vorig jaar wel maar dit jaar heb ik de voltes gemaakt. T keek een beetje op de sloot ernaast en op de glimmende zakken.
Evony, wat balen zeg :(:)
Corien wat jammer van de stop. Wat was hindernis 12 in het L?
Eef, mooi afsluiter! Ik heb je gezien bij het springen, stond bij de prutshindernis.
Bianca, wow wat een verhaal, heftig zeg! Hoe gaat het nu? :(:)
Tien, netjes toch!
Evie, wat jammer zeg!! Ik heb je richting dressuur zien stappen en later bij de keuring. Leuke outfit!! Ik zat ook in de plensbui, balen!
Marlousjuh, mooie plaats!

Vorig jaar waren er ook geen briefjes bij de hindernissen,, nu liep ik toen het M hoogte stond maar als je een andere klasse rijdt is het inderdaad wel fijn om te weten.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 08:30

Sorry dat ik je vergeten was te noemen, Karen :o
Nog even een vraagje: was ik nog aan het brullen op het water??

Viktorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:33

Weet iemand de site nog van de wedstrijd. Op startlijsten.nl staat de wedstrijd niet meer en ik ben benieuwd naar mijn uitslag van zaterdag.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:35

:wave: Viktorien!

Noor, haha geeft niks joh!! Uhhh kan ik me zo niet herinneren maar wij stonden droog in de tent tussen heel veel mensen :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:40

bianca1980 schreef:
Evony @ jeetje wat een verslag, weet niet wat ik ervan moet zeggen dat je helemaal niet meer wil crossen ?? dat kan toch niet met 1 cross te maken hebben ??

Jeetje bianca :oo
Hoe is het nu? Vast behoorlijk bond blauw en stijf? Gelukkig had je een AJ om zeg! :(:)

Nou ik baal er bij die van mij zo van dat hij niks eng vind maar gewoon gaat ouwehoeren en dat ik daarom weigeringen krijg, als hij iets eng zou vinden of dingen zou moeten overwinnen prima maar omdat hij gaat kloten? Daar kan ik echt niet tegen, en dan heb ik ook gewoon geen zin om uren in de auto te zitten voor een cross die kl.ote gaat en dan weer terug te moeten met ruzie in de auto. Maar goed mag van ouders en instructeur niet stoppen, maar heb er nog steeds goed de scheit over in en eigenlijk ook nog geen zin om Beat te rijden.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:46

Viktorien schreef:
Weet iemand de site nog van de wedstrijd. Op startlijsten.nl staat de wedstrijd niet meer en ik ben benieuwd naar mijn uitslag van zaterdag.

de uitslag zal er nog niet op staan Viktorien, hopelijk in de loop van de dag. Danzullen we het vast wel hier horen ook, via Cchanny, die was bij de organisatie betrokken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:51

Ik heb de discussie even gelezen en
Het staat zelfs in het gewone teglement. Artokel 315 lid c 1.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:17

mistid schreef:
Bianca!! Ik vroeg me al af waar of je bleef! Ik zag je nog heel mooi langskomen van 2 naar 3. Wat ontzettend balen. Hoe gaat het nu met jezelf?

heel mooi aankomen ... :D maar ook heel rustig...dat was een mooi galopstukje geweest maar ik durfde dat al niet meer aan.
Ik ben net een uurtje wakker. Opstaan was wel even drama, als ik lig kan ik echt moeilijk mijn hoofd optillen, de nek en schouderschordel zit flink vast en voel best nog wel een vreemd gevoel op mijn linkerachterhoofd, dus heb denk ik toch ook wel een flinke ram op mijn cap gehad denk ik of zo...mijn benen heb ik ondanks de zeer mooie grote blauwe bult.. ;) geen last van en mijn rug valt alles mee. Mijn rechteronderarm spier voel ik wel behoorlijk als ik wat wil tillen. Maar goed....morgen gelijk in de ochtend naar de chiropractor/fysiotherapeut en mijn ervaring is dat mijn lichaam op behandelingen heel snel reageert, maar dta komt misschien ook omdat ik fysiek wel sterk in elkaar zit ivm mijn werk, dus hoop dat ik daar voordeel mee heb en snel helemaal los ben, dan ben je ook weer zo hersteld.
Ga nog even kijken of ik vandaag al bij de masseur terecht kan, dat scheelt dan wel wat pijntjes bij de kraker.... :P

van bull heb ik niks gehoord en Lozeman zou hem nakijken en even monsteren voor me, dus die zit wel goed, alhoewel ik dat het beste kan zien als ik hem aan de longe zet natuurlijk, maar dat doen we nu nog even niet.

EVONY @ het zou kunnen dat je paard voor het sgw-en gezien het feit dat ze nog jong is iets te weinig hart heeft ?? Bij Bull merk ik dat ook, de ene keer gaat het heel goed en een andere keer gaat hij ook lopen omkeren ed dan vidn hi jhet ineens nog wat te spannend. Daar kun je je paard niet gelijk de schuld van geven. Je zou dan toch door de zure appel heen moeten bijten en er een jaartje in moeten investeren. Is het probleem dan nog zo dan word het een ander verhaal. Mijn vorige paard kon ook in trainingen M hindernissen of zelfs een Z dingetje pakken, maar dat is nog geen hele cross. Na een jaar en ik geloof 4 maal niet meer te mogen crossen door problemen in het klassiek heb ik het wel opgegeven, maar ik kan in ieder geval wel zeggen dat ik het steeds geprobeerd heb.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:30

Bianca: dat is zo, maar wat er bij komt is dat een cross voor mij snel 2 uur of langer rijden is, en dat het echt niet gezellig met mijn vader in 1 auto is als ik niet foutloos ben ;) Als het met die weigeringen klaar was oke maar ik krijg vervolgens nog de hele terug reis een preek en gezever van hier tot tokio en dat is nou niet bepaald leuk of motiverend.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:47

Misschien dat het daar ook al een beetje misgaat Evony, als jij al de cross in gaat met (onbewust) het gevoel van ik moet foutloos zijn, dan is de druk natuurlijk erg hoog. Misschien een keertje met iemand anders op wedstrijd gaan ipv je vader? Dit moet natuurlijk wel mogelijk zijn, maar misschien dat je iemand kan vinden die een keertje met je mee wil.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:56

Hetismij ja dat is zeker zo, heb ook faalangst dus dat helpt al niet. Heb alleen niet echt de mogelijkheid om samen met iemand anders te gaan helaas.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:12

Evony schreef:
Bianca: dat is zo, maar wat er bij komt is dat een cross voor mij snel 2 uur of langer rijden is, en dat het echt niet gezellig met mijn vader in 1 auto is als ik niet foutloos ben ;) Als het met die weigeringen klaar was oke maar ik krijg vervolgens nog de hele terug reis een preek en gezever van hier tot tokio en dat is nou niet bepaald leuk of motiverend.

Voor mij zijn de crossen nu ook allemaal 1.45 uur rijden geweest. Maar je moet idd de druk ervoor jezelf afhalen van "het moet". Leid je paard lekker ongeacht het eindresultaat. Je kunt met maar een paar crossen nog niet zeggen dat het aan je paard ligt. Ze is nog jong. Kop op.... :(:)