[SGW] Crosstraining Michiel Brons in Moordrecht (alle niveaus)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Re: Crosstraining Michiel Brons in Moordrecht (alle niveaus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:51

@ mireille, ben ook erg benieuwd! Hoop dat er nu wat hogere hindernissen bij zitten!
Ben ooit een x met stal geweest en toen was alles max 50 cm hoog....

Weet iemand dit toevallig??

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:54

ik weet wel dat er eerst een hoge op en afsprong stond,die is nu helemaal weg.
Het is nu een soort "bak" in de grond en denk dat die 20/40 cm is (slecht in schatten :o)
en daar omheen dan ook verschillende hoogtes boomstammen.

Er staat iedergeval wel een hoge heg en een hoge trakhener.
Verder weer ik even niet of er nog wat hoogs staat niet echt op gelet.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:24

Hoog is het er inderdaad niet. De opsprong was toch nieuw? En nu dus alweer weggehaald. Jammer.
In Moordrecht kun je vooral oefenen op controle, ritme en wat lastiger lijntjes rijden. Gisteren hoog genoeg gesprongen in Hernen ;-)

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:54

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:50

Volgens mij zijn er een paar smalletjes en inderdaad de heg die wel iets hoger zijn, maar max 70 cm denk ik. (Trakhener lijkt inderdaad wel groot)
Jammer dat de opsprong weg is dat had ik ook graag gedaan. Toch is het wel leuk om daar te oefenen. Verder weet ik niet goed wat er nieuw is, volgens mij de bloemen bak (stonden viooltjes in maar die zijn weer weg, jammer want dat stond heel leuk)

@Linsey, hoe is het met je topic??? :-) was wel benieuwd ernaar.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 11:51

In vergelijking met een jaar (of is het alweer twee jaar) geleden is het een heel mooi terrein geworden. Er zitten zeker wat uitdagendere hindernissen bij, en er zijn er ook een hoop in hoogte of breedte verstelbaar.

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:26

Er staat ook een redelijk grote tafel die ook best breed is. Verder nog wat aan trakheners en een greppel. Maandje terug stond er ook een 3 sprong achter elkaar die van smal naar breed ging (of juist andersom) en die was ook best aan de maat en natuurlijk heel technisch. Verder vind ik dat je er heel goed kan trainen op technisch vlak en veel lijntjes. Vind dat vaak zelf belangrijker dan echt de hoogte in gaan (al is struikelhoogte dan natuurlijk ook niet handig) :)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 01:30

Bedankt voor alle reacties. Ik ben erg benieuwd. Heb er zin in! Ik hoop dat de op en afsprong er nog zijn want die wil ik nou juist graag oefenen.

@Dani, ik had inderdaad alleen maar die boomstammen(tjes) op de grond gezien. Daar struikeld mijn paard namelijk echt over, hahah!

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 03:13

hallo, ik zou misschien in oktober mee willen doen. nu vroeg ik me af of ik me ook nog op het laatste moment op zou kunnen geven? ik weet ook niet of mn paard er geschikt voor is. ze springt wel graag, maar vind snel iets spannend. daarbij is haar techniek niet wat het moet zijn. ook heb ik geen springzadel. ik weet niet of er meer mensen met een dressuurzadel springen in de puppyklas? mij lijkt het iig wel heel erg leuk om mee te doen!

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:26

Sorry Henny maar die op en afsprong zijn weg, het is echt een lage bak waar je in en uit kan.

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:31

RustyK schreef:
Sorry Henny maar die op en afsprong zijn weg, het is echt een lage bak waar je in en uit kan.

Dat klopt..
maar ik dacht dat Michiel zei dat er waarschijnlijk wel een op-af sprong terug komt?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 10:28

Michiel wil nog een nieuwe opsprong gaan bouwen, maar wanneer weet ik niet. Je hebt wel een verlaagde kuil, waar je in en uit kunt springen, ook over boomstammetjes erin en eruit etc. Dus daar kun je ook prima op oefenen.

@ Keat, je kunt je best last minute opgeven. Ik heb ook jaren met een dressuurzadel gecrosst, dat is geen probleem. En een training is toch juist om iets te leren, dus je paard hoeft het echt niet gelijk super te doen. Je begint altijd lekker laag, dus je hoeft niet gelijk over huizen hoor :D

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:43

ik ben dus ook 4 sept van de partij :D voor zowel mij als me paard de eerste keer, dus ben benieuwd :D

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:27

@keat: m'n dochter en ik hebben ons opgegeven voor 23 oktober bij de puppy's en doen ook gewoon mee op onze dressuurzadels hoor, de sprongetjes zijn dan toch nog niet zo hoog, dus dat zit niet in de weg. En mijn paard vindt 't waarschijnlijk net zo spannend als ikzelf :D, maar daar kan Michiel juist heel goed in begeleiden.

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:09

oke nou wie weet geef ik me wel op. zit nu ook te denken om 22 okt een endurancewedstrijd te starten in de KK of klasse I. als dat het geval is kan ik de training niet meerijden. dat wordt een beetje te veel voor knollie :P

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:26

Als alles goed is ben ik er 4 september ook bij.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:40

Ik zit er ook aan te denken 4 september mee te rijden als laatste oefening voor Texel :)

Edit: Gelijk maar even gemaild, bedankt voor de reminder Roos.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:55

Ik heb het vanmorgen ook pas besloten Manic. Zie het niet gebeuren dat mijn eigen instructeur voor Texel nog de tijd heeft om les te geven ( is de crossbouwer op Texel) en Moordrecht is natuurlijk niet weersafhankelijk.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:19

slim dames om nog ff een training mee te pakken! Had ik ook wel willen doen, maar heb mezelf voorgenomen om vooral de dressuur aan te pakken :+ In Maarsbergen hadden we veel hoger kunnen eindigen met een normale dressuurproef. Ga dus 4 september 2 dressuurproeven rijden. Niet echt mijn hobby, maar wel hard nodig :O

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:22

Ik rij BB, dus hoef gelukkig niet te dressuren :D

Maar ik vind Michiel altijd fijn les geven en heb het terrein in Voorhout nu wel een beetje gezien...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:39

mireilledons schreef:
slim dames om nog ff een training mee te pakken! Had ik ook wel willen doen, maar heb mezelf voorgenomen om vooral de dressuur aan te pakken :+ In Maarsbergen hadden we veel hoger kunnen eindigen met een normale dressuurproef. Ga dus 4 september 2 dressuurproeven rijden. Niet echt mijn hobby, maar wel hard nodig :O

Mijn merrie heeft in oktober 2008 voor het laatst een wedstrijd gelopen, in mei 2011 der eerste training en dan mag ze 4 september nog een keer mee, dus een training meepakken is niet heel onverstandig :+ . Ik start hc, dus de dressuur zie ik wel, hoewel ik die instelling ook heb als ik niet hc start :D

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:48

@Manic Moordrecht is leuk hoor! Pff fijn dat je niet hoeft te dressuren zeg. Maar ach, het hoort er bij. Is zelfs de basis. Liepen ook in de laatste training van Michiel (vanuit Regio West) tegen het dressuurmatige probleem aan. Mijnheer zet zich vast op links en loopt dan gewoon door hand en been heen. Beetje lastig als je op een smalletje aan rijdt.
De dressuur krijgt nu dus extra aandacht. Na Texel starten we nog in Princenhage en Bathmen en voor die SGW's gaan we nog wel 2 x mee trainen.
@gr_roos Zo dacht ik er ook over, totdat Zoncorde in Maarsbergen de diagonaal op kwam na het binnenkomen in draf en het op een lopen zette. Hij sprong nog nét niet uit de ring, maar zette zich wel helemaal vast. Trucje heeft hij doorontwikkeld tijdens mijn vakantie en gelukkig lukt het nu weer om hem er doorheen te rijden. Vraag mij alleen af of dat ook lukt in de proeven. Eerst maar op een dressuurwedstrijd proberen. Op Texel doen we het dan hopelijk weer 'met twee vingers in de neus'

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:50

Paard loopt M2, dus maak me over de dressuur niet al te druk :-] Wel over het stoppen en wegdraaien in de afzet en de watervrees, dus hopelijk kunnen we vooral dat laatste nog even oefenen :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:00

Ik hoop alleen dat er niet iemand in de groep of op de wedstrijd is die mijn paard als stootblok gaat gebruiken. Normaal vind ik dat al niet leuk, maar nu ze drachtig is weet ik niet hoe ze reageert. Misschien uit voorzorg maar rood strikje indoen.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:15

Inderdaad gewoon doen zo'n rood strikje. Voor beide partijen het beste. Ik heb geen ervaring met merries, laat staan met drachtige merries. Maar toen ik zwanger was, had ik er ook een hekel aan als mensen tegen mij aan liepen.

Tja, als je paard al M2 loopt, moet een Bproefje prima te doen zijn. Maar onder crossomstandigheden... Stoppen en wegdraaien in het springen is wel een lastiger probleem dat vastzetten in draf in/na een wending. Pff succes ermee! Paardje leert vast hoe leuk het is om gewoon rechtdoor te gaan.