[SGW] Verslagen Westerbork 16/17 April

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Verslagen Westerbork 16/17 April

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:28

Zo jonge lui! Ik is weer thuis.

Even rustig zitten want ik ben kapot.
Maar nu eerst het verslag voor de geintresseerden!
Vrijdag naar grunn gegaan. Pittig eind met de trailer maar je moet er wat voor over hebben denk ik dan maar hahahaha! Floss even gereden en toen is Znoes bij Ana en Sten op het land gegaan. Anna was in eerste instantie alleen maar bezig om Znoes en Sten gescheiden te houden. Want ze ging er constant tussen staan. Zelfs zo erg dat als Sten alleen maar keek ze voor zijn hoofd ging staan om het zicht te belemmeren. Znoes had helemaal geen oog voor die 2 hoor. Die wilde alleen maar genieten van het groningse gras!
's Middags zijn we met zijn drietjes de cross gaan lopen. Floss vondt het allemaal wat spannend. Tot nog toe natuurlijk alleen in oudkarspel en dijkgatbos gecrosst en bij oudkarspel kan je niet anders als op de route blijven en in het dijkgatbos is natuurlijk zo bekend daar kent ze alle routes. Dis was weer een heel nieuw bos. En sommige delen van de route gingen nou niet bepaald over echte paden!
Ze heeft daarna nog wel 5x geloof ik alle hindernissen en bochten zitten te repeteren. Hahahahaha!
Zaterdag ochtend moesten we vroeg weg want de dressuur was al om 9.03. Het terrein zo gevonden en we stonden mooi gunstig met parkeren.
De dressuur ging top. Floss kreeg nog een dikke duim van de jury die was er erg tevreden over. Bleek later ook wel want ze had 208 punten en stond daarmee eerste. Springen ging ze foutloos binnen de tijd. En ze ging dus met een 1ste plaats de cross in.
De cross ging eigenlijk hartstikke goed. Helaas had ze een stop op hindernis twee. Floss zei dat was zo'n rot paadje. Je moest een heuveltje op links, rechts, links, recht om de bomen te ontwijken en in eens stond daar hindernis 2. En dat kwam zo onverwachts dat Znoes dacht dat gaat niet! Maar bij het wederom aanrijden ging het super. Rest van de cross foutloos. Dus uiteindelijk dik tevreden. We waren door de tijdsfouten en de stop uiteindelijk als 12de geeindigd.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:48

Nou ik heb een kort en krachtig verslagje; dressuur 178 punten maar was wel tevreden. Springen wat balkjes en 3x weigering, dus einde verhaal. Had er ook wel rekening mee gehouden maar het is toch wel even balen... :(

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:00

Jetske super!!!!!
EB ook netjes gecrosst dus! Gefeliciteerd met je prijs.
Ponyparadijs erg jammer van de weigering, maar verder hardstikke netjes.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:06

Margriet we waren meer dan tevreden hoor. Was de 3de cross van de combinatie. En de eerste dit seizoen. En het is jammer. Maar ze hebben hun best meer dan gedaan.

Op hoeveel stond de ideale tijd eigenlijk?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:07

4.32

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:10

Eens kijken of ik op de uitslagen kan zien in welke tijd ze is binnen gekomen!

5.26 zie ik! Moet zeggen dat ik de tijd wel krap vond staan. 460 meter per (geen idee minuut denk ik) dat is sneller als bijvoorbeeld in WW
Laatst bijgewerkt door ponyparadijs op 17-04-11 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:14

Staat er wel maar dan in secondes volgens mij.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:28

ponyparadijs schreef:
Eens kijken of ik op de uitslagen kan zien in welke tijd ze is binnen gekomen!

5.26 zie ik! Moet zeggen dat ik de tijd wel krap vond staan. 460 meter per (geen idee minuut denk ik) dat is sneller als bijvoorbeeld in WW

B paarden is altijd 460 meter per minuut

edit: optimale tijd in seconden was dan 472 sec

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:33

Nou dat denk ik niet Bianca dan mochten we er dik 7 minuten over doen! ;)

Optimale tijd in secondes was 272.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:50

WW was afgelopen jaar 450 per minuut.

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:01

ik vond de tijd helemaal niet krap staan. had met mijn D pony ik de L 9 sec over en heb echt niet snel gereden voor mijn gevoel ofzo:p

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:11

Margriet_ schreef:

oeps type foutje! :+

450 m/min is voor B pony's, misschien ben je daar mee in de war!

het fototopic staat bovenaan in het "gewone" sgw forum. Dus niet in het "foto" sgw forum (klinkt logisch...)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:38

Jets en Evie, super gedaan! *\o/*

Iedereen die tevreden is, super gedaan! De rest, volgende keer beter.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:40

Wij zijn ook weer thuis. :Y)

Uk liep een hele fijne dressuurproef, ging erg lekker. Helaas het teleurstellende resultaat van 185 punten, ik snap er nog steeds niets van... ;(

Springen ging fijn, wel een balkje, maar dat was een beetje mijn schuld. :D

Cross ging ook erg goed, simpel foutloos en heerlijk gereden! Wel 37 seconden buiten de tijd, maar dat heb je al gauw met een pownie, en de paden waren hier en daar ook niet top.

Uiteindelijk 8e volgens mij. Was heel erg teleurgesteld om mijn dressuurpunten, maar het springen en de cross maakten alles goed! <3

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:42

He jammer van je dressuurpunten! Maar wel super gesprongen en gecrosst dus!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:47

Super Jets :):) !
Leuk Marjon :D heb jou niet gezien! Hoe gaat je nieuwe topper?
Evie, jammer dat je net niet meer in de prijzen zat! Leuk je even gesproken te hebben, want in WW was het wel errug kort :+
Netjes PP! Op 2 waren gisteren veel stops
Rosalie, nogmaals sorry :o ik weet zelf hoe ku't het is om uitgebeld te worden in het springen en dan allemaal vrolijke mensen die vroegen hoe het ging...
Netjes Hilde! Jurering van onze ring was ook wel wat vreemd... Waren 6 geloof ik die al niet meer voor winst mochten starten (inclusief ik :+ )

Vos, dressuur wat ondergewaardeerd met 171. Springen simpel (eigenlijk veel te simpel) foutloos. Cross een stop op 2, hij slingerde helemaal op het open veld en viel in het gat stil. 2e keer beetje hetzelfde maar doorgedrukt. Heel ifjn verder door de cross. Op de sprong voor de waterbak weer een stop, toen eerst even de waterbak ingestapt en overnieuw aangereden. Wel heel wat over de tijd door de stops en een gemiste afslag na het bankje :+ . Nog wel reservekampioen, maar we waren maar met z'n 3en waarvan de 3e vrijwillig had verlaten :+ .

Ul, dressuur ontzettend ondergewaardeerd. Het was niet goed, maar zo slecht was het zeker niet. 150 punten... Springen ook erg simpel foutloos en in de cross had ik 3 stops op hindernis 2. Ik dacht zelf 2 stops en toen had ik voor ik ging aanrijden een draai gemaakt om van hand te veranderen. Dacht zelf dat het wel goed was maar hoorde toen ik er over was dat ze hem wel hadden aangerekend. Op het filmpje is het ook wel te zijn. Oelewapper pakte zijn bit gewoon vast de eerste 2 stops.
Wel doorgecrosst, heb nog nooit een overtreding gemaakt dus kon me niet zoveel schelen als ik een brief kreeg, en hij deed alles super foutloos! Wel een extra rondje in de waterbak gemaakt anders werd het wel erg trekwerk om netjes voor de sprong in het water te komen.

Ik ben desondanks wel erg tevreden, Vos deed het fijn in de cross en Ul ging ook superfijn over alles behalve 2 :+ . De dubbel op de heide die op 9 meter stond vond ik zelf eigenlijk een beetje eng om met Ul te gaan rijden maar hij luisterde super op mijn ophouding. Wel een vreemde afstand, 9 meter.

Veel bokkers gezien en gesproken, we hadden een boktrijtje met de trailers :+ . Soof, Karen, ik en Rosalie stonden naast elkaar, daarnaast stond geloof ik nog een bokker maar dat weet ik niet zeker.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:54

Hilde ukkie liep ook lekker door het water! Wel balen dat je dressuurpunten tegenvielen!
Evie super :D
Mirthe super van Vos en Jammer van Ul. Maar eigenlijk ook wel weer goed van Ul, je hebt alles wel mooi gedaan ;)

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:55

ach zolang het bij 1 brief blijft xD

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:21

Ik ben ook weer zu hause..

Dressuur viel tegen qua punten 184pnt en ongeveer 10e plek.
Springen balkje op 8b. Paard was een beetje druk voor haar doen. ik kwam al amper de ring in.
Cross foutloos en 2.4 voor tijd. Paard ging vooral hard en nergens op getwijfeld! Hartslag voor de cross 64 en na de cross 72 dus ook top.
Uiteindelijk gestegen naar de 4e plek en ook 4e van het noorden. Erg tevreden over het resultaat.
Paard heeft zich weer duidelijk laten zien met haar rare fratsen :o

Veel mensen gezien of gesproken. Fijn om nu ook mensen in het echie te zien ipv alleen op bokt te spreken.
Lees veel goede resultaten en jammer voor degene waar het minder bij ging. Ik ga even bankhangen en alles nalezen

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:24

caro29 schreef:
Ik ben ook weer zu hause..

Dressuur viel tegen qua punten 184pnt en ongeveer 10e plek.
Springen balkje op 8b. Paard was een beetje druk voor haar doen. ik kwam al amper de ring in.
Cross foutloos en 2.4 voor tijd. Paard ging vooral hard en nergens op getwijfeld! Hartslag voor de cross 64 en na de cross 72 dus ook top.
Uiteindelijk gestegen naar de 4e plek en ook 4e van het noorden. Erg tevreden over het resultaat.
Paard heeft zich weer duidelijk laten zien met haar rare fratsen :o

Veel mensen gezien of gesproken. Fijn om nu ook mensen in het echie te zien ipv alleen op bokt te spreken.
Lees veel goede resultaten en jammer voor degene waar het minder bij ging. Ik ga even bankhangen en alles nalezen

:+
Maar super resultaat!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:55

lady's :D

Wat nette resultaten en wat pech gevalletjes onder andere met de dressuur.
Heb zo veel mogelijk bokkers op de foto gezet en die komen er zo snel mogelijk op (kan niet heksen helaas ;) )
heel wat mensen weer gesproken en heb ook weer genoten vandaag.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:01

bvw schreef:
Margriet_ schreef:

oeps type foutje! :+

450 m/min is voor B pony's, misschien ben je daar mee in de war!

het fototopic staat bovenaan in het "gewone" sgw forum. Dus niet in het "foto" sgw forum (klinkt logisch...)

kun je de link plaatsen ? ik kan het niet vinden ...iets met blond !!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:08

Evie: Jij ook top gereden! En gefeliciteerd met je prijs!
PP: jammer van de weigering, maar netjes van de rest!
Rosalie: Wat ontzettend balen :(:)
Hilde: Jammer van je dressuur! Mooi dat Ukkie de rest zo fijn deed!
Mirthe: netjes van Meno! jammer van Ul, wel fijn dat ie daarna gewoon goed aanpakte.
Caro: Volgens mij heb ik jou(w paard) wel herkent: Schimmel met een soort lippizaner-stap :D ? Net resultaat, mooi dat je tevreden was!

Ik ben zo trots op Koetje 8-) <3
Afbeelding

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:12

@ jetske dat zou heel goed kunnen. Een maffe schimmel in de spaanse pas. Bij het losrijden dressuur, springen en de cross. Gefeliciteerd met je mooie resultaat.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:34

Caroline, super, gefeliciteerd! Had jij met m'n pa bij de waterbak gepraat? Pap zei, er kwam iemand naar me toe en die wist zomaar dat Bram op je paard had gereden :+
Gave foootoooo Jets! :D

Mam wil mij + pony naar de osteopaat hebben. Soof haar mama had gezegd dat ik wel eens schots en scheef in elkaar kan zitten door al mijn ongelukjes O:) en dat het helemaal geen slecht idee was om eens daarnaar te laten kijken. Hoe kan ik mijn paarden nou recht rijden als ik zelf scheef ben ;) . Heb daarbij ook nogsteeds last van de kneuzingen in mijn rug.
Ul krijgt dinsdag de tandarts en dan hoop ik dat hij ook weer fijner wordt.