[SGW] Verslagen SGW Etten-Leur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Verslagen SGW Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:04

Die haag na de voederplaats? Tenminste, daar stond ie vorig jaar. Da's een behoorlijk jongen idd.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:07

Arielle kolpt!! :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:08

Annika: wat jammer zeg
Lielle: jammer van het springen, maar fijn dat ukkie zo goed aanpakt verder!
Venthe: Wat zonde dat je onterecht de cross bent uitgehaald. Mooi dat je wel tevreden was, op naar de volgende cross!
Martine: :(:)
Lisa, je zei het al. Jammer!
Venga: Ook jammer!
Ruud: Mooi dat je verder fijn hebt gereden!
Arielle: mooi dat je zo tevreden was! We zagen je langskomen op de trakhener, dat ging erg netjes!
Splashislief: Mooi dat 4 en het bruggetje wel goed gingen. Zonde dat je nog op de trakhener uitgebeld bent.

Wij hebben een tijdje gestaan bij de waterbak, tijdens de B paarden. daar stopten écht onwijs veel paarden op. Ook wel een lastige hindernis, zo voor in de B. In vergelijking met de rest van de cross al helemaal.

Ik heb een beetje gek gevoel. Dressuren ging zoals het meestal gaat. Leverde net als in Chaam 176 punten op (Bleek dezelfde jury te zijn als in Chaam, misschien kende hij me nog _O- ) Springen ging best goed, dit keer lekker tempo en foutloos.
Tja, de cross. Koe pakte erg goed aan en liep echt goed door. Vooral de waterbakcombi deed hij super. We lagen we mooi op schema wat de tijd betrof, nog een paar hindernissen te gaan. Komen we bij het slootje, gaat hij vol in de remmen. Hij stopt nooit, maar weigerde nu nog een stap te zetten richting dat slootje. Nog een tweede keer geprobeerd, maar dat leverde niet echt meer resultaat op. Toen altenatief gepakt.
Pff, ik was wel flink ... teleurgesteld, dat is denk ik het goede woord. Hij stop nooit en liep vandaag juist erg fijn, lekker op tempo en pakte alles zo goed aan. Wat het probleem nou opeens was bij die sloot, geen idee.
Niet echt een lekker gevoel en niet zo'n lekkere afsluiting van de M. Volgende week gaan we voor het eerst Z.

Ga nu even douchen, al die stoffigheid eraf wassen :7

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:12

Jaaa Corine dacht ik al, had je niet gezien hoor maar herkende je aan je stem :)) (al weet ik eigenlijk niet meer wat je nu precies zei, haha)

Nouja toch netjes dan Jetske, ondanks dat slootje..
Heel veel succes alvast volgende week in het Z!
Ik was ook zooo blij toen ik in de douche stond, haha.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:14

Gefeliciteerd Lielle, Ruud en Arielle
Balen Venthe, Knolbol, Lisa, Venga, Splashislief en Martine.
Jammer van dat slootje Jetske.

Ik heb echt verschikkelijk slecht gedressuurd. Weet mijn punten niet, maar ik heb nog nooit zo'n slechte B-proef gereden (en dat met een ZZL-paard :+ ), Zo gauw ik ging lichtrijden ging hij lopen klooien, had een bommetje onder me.
Springen ging wel aardig, op 1 slechte afstand na, dat werd een weigering.
In de cross hadden we een onverwachte weigering op de trakehner. Verder heb ik heerlijk gecrosst!
Ik had een 6,5 voor de stijl zag ik net.

Mijn paard en ik hebben ook net uitgebreid gedoucht ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:19

Arielle ik riep: jeeeeh arielle kom op!! :D altijd fijn een aanmoediging (vind ik altijd wel fijn)

Jet mooi gereden, jammer van je slootje koe krijgt straf ~~}>

Heleen ook nog even gesproken :D

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:22

Zo en de film van ons, inclusief de weigering op nr 4

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:24

Mooi rondje ruud!

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:36

@jetske
Was dat echt de zelfde jury van chaam? dat dat mn vader al maar ik zei van niet maarja
rijdt je ook in Castenray ook Z? ik ga daarook voor het eerst Z en met die valk voor het eerst M:P

nu mijn verslagje

D/L dressuur ging redelijk wel een paar foutjes maar 217 punten *\o/* nieuw record :o
springen 1stop en een balk.
cross wel foutloos binnen de tijd. uiteindelijk een mooie 3de plek :D

D/M dressuur ging fijn 182
springen 1 balkje
cross foutloos binnen de tijd en een 4de plek :D

mijn dag was geweldig :P

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:41

Straks lezen nu schrijven 8-) .

Costa en ik hebben op het nippertje tóch kunnen starten (B-paarden). We zijn terecht laag in de uitslagen geëindigd, en hebben terecht geen winstpunt. Door een grove fout in mijn planning waren we veuls te laat op het terrein; daarna reed ik een mislukte dressuurproef, startte met twee weigeringen bij het springen en had in de cross een weigering op de boom vóór het water - niet voldoende tempo op de weg omhoog. Hoewel Costa best kijkerig was, kon ik de rit met wat extra druk hier en daar verder gewoon uitrijden en daar ben ik tevreden over.

O ja, natuurlijk ook veel bekenden gesproken (er kwam ook iemand langs die uitriep "Ha eindelijk bekenden!").

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:52

Jeetje wat zijn jullie allemaal snel met verslagen. Ik zit nu net pas op de bank... Voor iedereen die een mindere dag had :(:) @ joyce gefeliciteerd met je 3e plek!

Annika had ik al gesproken. Balen van je tuimeling, maar gelukkig goed afgelopen. Ruud, fijn gereden dus! Top! Lielle, ik zag je nog op je schimmel. Je was druk in gesprek en ik was aan het losrijden voor de dressuur.

Wij hadden een topdag vandaag. Dressuur ging braaf. Hij had wat last van de vliegen! We hadden 193 en 7e plek. Springen ging fijn foutloos. Toen de cross in. Hij twijfelde nog even op 2, maar toen ging de knop om! Genieten!! Ook simpel over de boom voor het water. Fijn door over de brug, en super te sturen door de boskronkels. Wat een heerlijk beest. We kwamen fris en fruitig door de finish, 15 seconden te langzaam. Voor een debuut kon het niet beter. En ook nog 4e prijs! *\o/*

Ben helemaal in luv met m'n knappe Wiseguy!

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:59

astrid; gefeliciteerd met je 4 plek!!!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:04

Eigenlijk ben ik heel tevreden! :D
En iedereen die dat ook is... Gefeliciteerd ;)
Ik vond het een mooie cross, maar zat met verkennen toch wel in m'n maag met de waterbak :o
Nja, voor mijn M debuut ben ik echt tevreden, want met de dressuur 167 (maar aangezien ik het bij het bekijken niet vond kloppen even nageteld en dan kwam ik op 169 maar dat is nog steeds niet voldoende haha :D)
Dan het springen, inspringen ging heerlijk, en in het parcours viel fayan wel vaak terug, maar kon ik m moor weer oppakken- en dat is ook wel eens anders gewwest }> al met al een balkje.
De cross goed gestart, niet met alle taferelen van chaam, heerlijk! Een beetje uit de bocht gevlogen soms, maar ach... Bij het water m'n evenwicht wat verloren na de tweede boom, even een rondje gelopen en rustig verder gegaan. Wel een vervelende langsloper op de trakhener, waar ik m net niet genoeg terug had kunnen nemen. Op het slootje ook een stop, daar was ik al moe, heb m daar stil gezet en m even verteld dat we hier dus gewoon echt wel overheen gingen.. En Hop! :+
Dus al met al drie weigeringen en een heerlijke, vermoeiende dag gehad *\o/*

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:08

Joyce: Ja was echt dezelfde, ik had mijn coupon van Chaam nog in de auto liggen. Die pakte ik erbij omdat ik daar ook al 176 had, voor de grap zei ik al 'was vast dezelfde jury' ... was nog waar ook :')
Gefeliciteerd met je prijzen! Mooi resultaten!
Ja castenray rij ik ook Z, wordt de 2e keer. Volgende week in Westerbork maken we ons debuut.

Astrid: gefeliciteerd!
Paul: mooi dat je weer hebt kunnen crossen iig!
marfay: Mooi dat je tevreden was!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:10

Met dank aan Corien:

Springparcour

Waterbak

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:23

Astrid, ik zag het al op de uitslagen! Wat gaaf joh, gefeliciteerd!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:24

goeie uitslagen na een geweldige dag! wij zijn mee geweest als groom en suporter! voor een vriendin in de B paarden! was erg mooi om te zien! en wat een heerlijk weer!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:11

@Annika: wat jammer zeg :(:)
@Lielle: Fijn dat Ukkie zo fijn aanpakte en minder last had van haar stress!
@Venthe: Wat zonde dat je onterecht de cross bent uitgehaald. Mooi dat je wel tevreden was, op naar de volgende cross!
@Martine: Hopelijk blijkt Nikay niks raars te hebben! Wel balen :(:) Was je gevoel dus toch juist!
@Lisa: Balen...
@Venga: Balen dat jullie niet tot het einde zijn gekomen!
@Ruud: Filmpjes zien er goed uit! En na je stop ging hij toch mooi weer verder.
@Arielle: mooi dat je zo tevreden was!
@Splashislief: Balen dat je er op de trakhener uit moest...
@Jetske: Balen van het slootje, maar je filmpjes zien er wel superstrak uit! Is het nog gelukt met je proppen??
@Joyce: Gefeliciteerd met je prijzen!
@Astrid: Zo dat is nog eens een mooi debuut voor jullie! Gefeliciteerd!
@Paul: Fijn dat je uiteindelijk toch de cross hebt kunnen uitrijden! Volgende keer gewoon weer proberen!
@Heleen: Fijn dat je ondanks je weigering toch zo lekker hebt gereden!

Ik ben weer terug van een weekendje EL. Vrijdagmiddag al vertrokken en via Rob naar EL gegaan. Eerst dus nog even lekker getraind :D Zaterdag rustig de cross verkend en ik had er zin in! Vanmorgen lekker uit kunnen slapen en rustig aan gedaan. De dressuur ging wel aardig, al vond ze de bodem maar raar :P Moet ze maar aan wennen. 196 punten was het resultaat en iets van 8ste na de dressuur. Met springen waren de spandoeken langs de zijkant nog wel wat eng, maar uiteindelijk met 1 balkje een prima rondje gereden :D Bij de DA was alles Ok en mochten we dus de cross in. Hindernis 1 was toch wel erg onwennig, maar ze ging wel, 2 en 3 gingen ook wel, 4 had ik een weigering bedacht, maar kon haar toch door drukken :D en hoe verder in de cross hoe meer ze zelf ging lopen ;) Niet op de tijd gereden, had geen klok bij me en ik kwam uiteindelijk op 5.33 binnen en was foutloos *\o/* Ben helemaal trots op Anoes! We waren zelfs nog 6e :D En gelukkig waren alle pootjes nog heel en niks beschadigd aan haar, alleen ben ik uit mijn witte broek gescheurd :') Mijn knie was ineens bloot :')

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 06:06

Benthe top man ze zag er mooi fit uit :)
Joyce heb nog met je vader staan kletsen bij de waterbak :) gefeliciteerd met je prijs!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 07:52

Benthe, wat ontzettend gaaf voor je debuut met Anoes! Dat belooft wel wat.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 07:58

Benthe wat top zeg! Gefeliciteerd. Op naar de volgende. :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:04

Jippie_nienke: op je knie uit je broek scheuren? Doe dat dan meteen op je kont. Dan kunnen de omstanders ook lachen...Kwam je al tegen. Je zeg er tevreden uit.
Lielle en ruud ook erg tevreden.
Balen Venthe van je onterechte uitsluiting maar hou je positieve gevoel vast.
Venga Volgende keer bouw je het fijne ritme gewoon weer wat verder uit.

Ik heb een leuke dag gehad. Dressuur zoals gewoonlijk al kwamen er verrassende punten uit rollen. Springen een suf balkje maar wel heel zeker door het parcours. Start van de cross was nog wat aarzelend maar hij ging wel overal in 1 keer overheen. Bruggetje was ook makkelijk en vanaf daar liep het gesmeerd. Op de haag maakt hij nog een mooie hoge sprong ipv zoals gewoonlijk flink te vegen en daarmee was ik dus foutloos aan de finish. *\o/* Nog wel tijd fouten maar het is geen onoverkomelijke lap tijd meer.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:08

Top Benthe, moet een super gevoel geven.
Ik moet toch iets aan m'n dressuur gaan doen, iedereen roept : "ging niet zo goed" en scored nog punten waar ik van droom :P

Over die hindernis 4, waar en hoe kun je die nu oefenen? Ik ken weinig plekken waar een dergelijke hindernis staat. Of kan ik nu vertrouwen dat hij hem de volgende keer springt, want een dergelijke hindernis kan ik in het L uiteraard vaker verwachten.

Overigens grappig om te lezen dat veel mensen niet lekker in hun ritme kwamen op de eerste hindernissen. Bij mij begon het na hindernis 6 pas echt lekker op z'n plek te vallen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:09

Ruud in BN heb je wat heuvels met daarbovenop een boomstam(metje).

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:25

Het is denk ik niet zo zeer de boomstam op de heuvel, maar meer alles wat daarachter ligt.
Je ziet Oos (maar ook andere paarden) eigenlijk pas staken op het moment dat ze de wereld erachter zien. Maar wellicht is dat gewoon een kwestie van nog meer vertrouwen in elkaar krijgen.

Eens zien of ik een keer tijd heb om naar BN te gaan dan. Schiet me nu te binnen dat het terrein van Madeleine Brugman ook iets dergelijks heeft. Dat is wellicht iets dichterbij.