[SGW] Verslagen oefencross Putten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:21

Danique1990 schreef:
haha, :D

Jammer genoeg wordt die van mij juist steeds bruiner.
ze krijgt namelijk allemaal bruine stipjes..

Ik kocht de mijne als veulen. Oh, echt een leuk dier! Ik neem hem. Maar hij wordt wel wit he, zei de fokker...
Oeps.. Naja! Ik was al verliefd. Hij was ook helemaal donker bruin.

Ik heb echt genoten van het crossen. Heb echt heerlijk mijn hoofd leeg kunnen crossen en dat had ik wel nodig ook.
En ook al was het de eerste keer, vond het toch redelijk netjes gaan. Alleen als ik al die profi SGW monsters zag springen leek dat van mij helemaal nergens op :o
Ik hoop dat mijn eigen paard ook snel op redelijk nivo is dat ik dit met hem kan doen! Dan gaan jullie me nog vaak zien.

laura_power

Re: Verslagen oefencross Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:23

wie weet zien jullie mij op een gegeven moment ook op de baan ipv naast :D
maar jammer genoeg is het nog niet zover....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:30

Frank op de foto van Amanda ziet het er al netjes uit. En dan lekker veel trainingen volgen en dan komt het vast wel goed.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:39

Joki schreef:
Frank op de foto van Amanda ziet het er al netjes uit. En dan lekker veel trainingen volgen en dan komt het vast wel goed.

Thanks! Ik vind het echt leuk om te doen!
Maar tot nu toe plaats ik natuurlijk gunstige foto's.
Dan nemen we de volgende foto even...
Het lijkt totaal out of control.. Ze gaf een dot gas voor ze er af sprong. En blijkbaar trek ik dan zo'n gezicht! Maar het is niet dat ik aan het gillen was hoor :))

Afbeelding

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:47

haha op die foto zie ik (maar zo een ervaren sgw-er ben ik nou ook weer niet) een paard dat onervaren is en nog moet leren zakken ipv eraf springen. Het is nou ook weer geen rampenfoto ;)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:49

Joki schreef:
Het is nou ook weer geen rampenfoto ;)

Gelukkig was dit de ergste foto!
Paard is ervaren in het springen. De cross is nieuw voor d'r.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:52

Frank: denk je heel trots mag zijn hoor op dit resultaat :D ik ken iemand wou het paard de opsprong wel bij op maar duurde 3 kwartier voordat ze hem er af kregen :') uiteindelijk maar een longeerlijn achter gespannen net zoals bij een trailer :Y)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:56

Dat duurt lang.. Haha!
Nee, VS is wel een paard die in principe niet snel iets weigert. Met een normaal springparcours doet ze dan ook alles. Ze moet in dit soort dingen inderdaad wat handigheid krijgen.
Helaas zal ik haar niet vaak meer rijden, maar ik ga mij vanaf nu vol op mijn schimmel storten!

Heb me net opgegeven voor 2e paasdag, Oenkerk. En ondertussen flink oefenen in het Dijkgatbos!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:59

ik vind de foto ook niet rampzalig, je zit in elk geval naar achteren ;)

hebben jullie ook zo'n last van de spieren?
Mijn benen en billen waren zoveel verlichte zit niet meer gewend, loop nu ongeveer als een eend...

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:00

Ik zag vaag in mijn ooghoek dat een combinatie (ik verwacht dat jij het was Annetje, maar ik mag van Wim Bonhof nergens naar kijken om me heen dus daar heb ik me een keer braaf aangehouden en zeker weten of jij het was doe ik het niet) het moeilijk had met de opsprong/afsprong dus ik ben gewoon recht doorgereden naar de volgende hindernis. Ook omdat ik niet zeker wist of als ik zou wachten Ferrose van de gelegenheid gebruik zou maken om de supertutjesmodus weer aan te kunnen zetten. Het missen van een opsprong en afsprong vond ik niet zo een ramp, aangezien Ferrose daar nog nooit problemen op heeft gegeven.

Frank leuk weer een oefencross. Oenkerk is mij te ver.

BVW ik had gister wel erg last maar vooral van mijn rug (ik zal wel weer verkeerd zitten :+ ) maar vandaag gaat het alweer een stuk beter

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:06

Joki schreef:
Frank leuk weer een oefencross. Oenkerk is mij te ver.

Het is er wel leuk. Heb er voor het bekappen gezeten, en er heerst altijd een gezellige sfeer!
Nu maar hopen dat er nog plek is want ik las dat ze bijna vol waren.

Over de spierpijn.. Iemand zei me van de week hier dat ik zeker spierpijn ging hebben na afloop.
Helaas! Wel heb ik bij mijn linker enkel iets geraakt, maar geen idee wat! Die doet behoorlijk zeer als ik veel loop. Maar geen spierpijn dus.

Vooral de eerste vier, vijf sprongen van beide rondjes had ik het wel warm en benauwd. Voornamelijk door de protector denk ik. Daarna viel het wel mee steeds. Maar het is pittig!

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:11

bvw schreef:
ik vind de foto ook niet rampzalig, je zit in elk geval naar achteren ;)

hebben jullie ook zo'n last van de spieren?
Mijn benen en billen waren zoveel verlichte zit niet meer gewend, loop nu ongeveer als een eend...

Ik had gisteren heel erg last van mn kuiten en hamstrings, maar nu gelukkig alleen nog maar van mn hamstrings :P
Dus dat wordt voor mij ook de komende weken nog oefenen met de verlichte zit :')

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:39

Afbeelding

Hihi volgende keer beugels korter :P Dit waren wij :)

Ik heb om één of andere rare reden heel erg spierpijn in mijn rechterbovenbeen :P

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:40

Pittig ding, dat paard van jou!

En al die pijntjes hier en daar... We worden oud!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:44

hehe nou valt mee lijkt me, ik wordt morgen PAS 23 :P

HIhi tis eigenlijk een heel braaf paard, maar door de enthousiasme was hij bij het losrijden wat overactief aan het begin :P

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:47

Amanda, vertel eens, hoe kom ik eventueel aan jou foto's?
Afbeelding
Afbeelding

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:48

Pff! Das jong, ja.
Bij mij kan je die 23 omdraaien...

En die foto's... Dat wil ik ook weten!

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:00

Zo, dat zijn al een boel verslagen en foto's! Het lijkt erop alsof iedereen een heerlijke dag heeft gehad, en fijn heeft geoefend. Het was ook zulk lekker weer!

Mijn rondjes waren ook echt genieten. Wiseguy was nog wel onder de indruk van hindernis 2 en 4 en durfde daar eerst niet goed naartoe, en ook het eerste water was even eng, maar verder ging ie als een raket. Tweede rondje ging alles nog vloeiender. Ben trots op m'n kanjer!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:10

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 14-03-11 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link geplaatst.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:18

Met je mooie witte :))

Kan iemand foto's van mij en Charlie zien, bij Amanda :D ?
Ik zit op werk, kan niks zien haha..

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:21

heeft ze alle foto's er wel al op staan?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:27

Geen idee haha, kan het niet zien ?
Zie hierboven Amanda-foto's staan :P

bentlylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:12

Motje11 schreef:
Hier ook een verslagje van mij. Ik heb heerlijk gecrosst en Otto had er zin in! Bij het losrijden voelde hij meteen al goed aan en was lekker fris. Dit is meestal een goed voorteken dat hij genoeg bravoure heeft voor de lastigere sprongen.
Nu ze het schaap zo mooi hadden opgeknapt moest ik hem natuurlijk wel even springen!
De eerste ronde rustig aan gedaan. (qua hindernissen dan, wel flink laten galopperen) Goede ronde met alleen wat problemen op de sloot, die ik graag voor het leerzame effect mee wilde nemen. Voor die sloot heb ik alle tijd genomen en uiteindelijk nam hij een reuzensprong. Verder geen problemen, heel fijn. En bij de tweede ronde overal de hoge genomen. Ot deed het super! Bij die oxer, de laatste voor het water twijfelde ik wel of ik die linker zou nemen, ik vond hem wel erg hoog. Maar Ot gaf zo’n goed gevoel dat ik er toch op af ben gereden en hij deed het! Wel weer wat moeite met de sloot, maar het ging al sneller dan de eerste keer. De laatste, de hoge picknicktafel, sprong hij precies op het randje met de lagere sprong. Toen heb ik een rondje gereden en sprong hij hem nog een keer netjes in het midden. Een fijne afsluiter en hopelijk een goed begin van het crossseizoen! :)

Leuk om te lezen dat veel bokkers en paarden lekker gereden hebben en wat geleerd hebben. +:)+

@ japielover: Dat was ik van die verloren springschoen. Goed gezien! Ik zag hem ook liggen en we hebben hem later opgehaald.
Er lag er nog één bij de start.

@ martinev: Fijn dat ie weer lekker ging!

Dit waren wij: (met dank aan Bellatrix)
http://media9.dropshots.com/photos/7563 ... 164601.jpg

ik heb samen met jou in de losrij bak gereden als het goed is?
leuk paardje ist hor :)
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 14-03-11 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten. Foto in link geplaatst.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 14:42

Joki, dat zou ik wel geweest zijn ja :j Mijn chauffeur heeft gefilmd en het filmpje duurt 8 minuten. Zo lang ben ik dus aan het klooien geweest. Sim_ heeft nog geholpen, maar paard durfde het echt niet. Steeds 1 voetje erop, een paar keer twee en dan krabbelde hij weer snel terug. Ik wilde het zelf ook niet nog langer proberen, dat doen we wel een keer bij een privéles van Rob.
Ik had deze trouwens niet verwacht. Vies is normaal heel erg fijn op de opsprongen en afsprongen die we tot nu toe gedaan hebben. Vooral de afsprongen, daar moest ik hem bij Rob altijd flink tegenhouden, anders knalt hij er in een te hoog tempo vanaf. Nu durfde hij gewoon niet.

bvw, ik heb geen last van de spieren. :) Onderweg voelde ik een beetje mijn kuiten, maar het viel me allemaal reuze mee. Scheelt misschien wel dat ik een heel laag tempo aangehouden heb en maar 1 rondje gemaakt heb.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:25

Annetje ik vermoedde achteraf ook wel dat jij het was, maar ik mag me door niks af laten leiden in een springparcours of sgw (die seconde dat ik afgeleid ben, had Wim Bonhof meteen door gaat Ferrose stoppen) dus ik heb me de laatste tijd echt gestort op het oefenen van een tunnelvisie. Ik zie alleen de volgende sprong en verder niks meer en dit keer lukte het me heel goed om me af te sluiten en dat merkte ik ook echt wel aan Ferrose

EDIT: ik heb even gekeken Amber maar je staat er volgens mij niet tussen. Dit zijn ook pas de eerste 100 foto's