Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sfranken schreef:Edit:
Uit het reglement:
Het is alleen toegestaan om over die hindernissen te springen, die tot de klasse
behoren waaraan wordt deelgenomen. Het springen over andere hindernissen,
sprongen
of obstakels heeft uitsluiting tot gevolg.
Carmen85 schreef:(stiekem wel blij dat ik niet de enige sukkel ben die zo aan het sleuren ging bij hindernis 13, de hindernisjury zal daar wel lol hebben gehad... :-S)
Leliaardje schreef:Klinkt wel als een lekkere dag Mistid! Hopelijk volgende keer wat meer vlammen in de dressuur.
Wat goed dat je iedereen even wat meldt in je bericht. Had ik de puf niet voor. Sorry.
Leliaardje schreef:Giga was na 6A heel erg teruggekomen en Laurie besloot redelijk kort voor de afsprong toch naar rechts te gaan voor het inlopen. Niet stilgestaan, niet achterwaarts, maar helaas: wel een weigering.
Volgens de official krijg je een weigering als je duidelijk op een hindernis afrijdt en dan er toch van weg wendt en een alternatief kiest. Maar hoe langer ik er over na denk, hoe onjuister ik het vind. Het is ten slotte geen alternatief geweest, maar gewoon dezelfde hindernis maar dan een stuk naar rechts. Als je slingerend op een boom afrijdt en hem dan toch springt, heb je toch ook geen weigering?
En het is helemaal zuur omdat ik iemand heel duidelijk stil heb zien staan voor de Trakehner en toen toch weer voorwaarts er over heen en die kreeg een goed op 8. (edit: lees nu Bianca's verhaal hierboven, misschien was jij het wel bij de trakehner? Zat jij kort voor #47?)
Ik ben benieuwd hoe jullie het vinden, die actie op het water.
_Sim_ schreef:Bedankt voor het art.nr. Sabien. Iig duidelijk voor de volgende keer. Hindernissen van een andere klasse niet mogen springen is natuurlijk wel duidelijk.
maar idd als er dus een omgevallen boomstam is ofzo die in de weg ligt zoals Sannn schrijft, mag je die dus ook niet springen op straffe van uitsluiting.
Natuurlijk komt zoiets nagenoeg niet voor, maar het zal je maar gebeuren dat er midden in de cross een dikke tak af breekt door harde wind en verspert je weg in de cross. Zal maar een smal paadje zijn en je kunt er niet om heen. Sta je daar mooi...