[SGW] SGW Diepenheim - verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:21

Ik ben nu wel benieuwd hoe dat zit met wel/niet springen van andere obstakels en afvlaggen. Toch best handig om te weten. Edit: ik zie het al in het vorige bericht van sfranken...

@Bianca, hoe deed bull's het in de cross? Vind het zo'n stoer beest! ik had nummer 61

(stiekem wel blij dat ik niet de enige sukkel ben die zo aan het sleuren ging bij hindernis 13, de hindernisjury zal daar wel lol hebben gehad... :-S)
Laatst bijgewerkt door Carmen85 op 10-10-10 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Re: SGW Diepenheim - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 20:22

@ jantine: een paard erachterwaarts afdrukken is gewoon levensgevaarlijk. Zoiets komt toch niet in je op? Gelukkig is het wel goed afgelopen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:23

sfranken schreef:
Edit:
Uit het reglement:

Het is alleen toegestaan om over die hindernissen te springen, die tot de klasse
behoren waaraan wordt deelgenomen. Het springen over andere hindernissen,
sprongen
of obstakels heeft uitsluiting tot gevolg.

Opzich dan ook wel rare regel... Want als er nou eens grote tak of wat dan ook uit de boom valt en je daarover heen springt ben je dus uitgesloten?
Of denk ik nu weer krom. :+

Ik snap ook niet hoe die man erbij komt om een paard achterwaarts er af te drukken.. Gelukkig is het goed afgelopen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:24

Carmen85 schreef:
(stiekem wel blij dat ik niet de enige sukkel ben die zo aan het sleuren ging bij hindernis 13, de hindernisjury zal daar wel lol hebben gehad... :-S)

hahah ze zullen we gedacht hebben....weer zo'n sukkel die niet verkend heeft. Ik vond het al raar, dat je paard dan HEEL braaf de greppel pakt maar daarna werd je afgestraft....in die lijn.....ahum....domme verken fout ruiter... :o sorry paard.... <3

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:30

Sabine heeft helemaal gelijk! Je mag geen obstakels springen! Dit kunnen idd ook omgevallen bomen zijn en hindernissen behorende tot andere klassen. Helaas voor Sim maar de organisatie heeft hier helemaal gelijk.

Wat knap van Uk Jantine ;) Gelukkig zijn hij en Marielle er goed vanaf gekomen
Ik heb ervaring met het achterwaarts afgaan van een afsprong en kan jullie vertellen dat dat ook niet goed ging, heb er mooi een gebroken rug aan overgehouden :(

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:32

idd, het reglement is duidelijk, zonde Sim! Dan had Rowo gelijk, is het trouwens veranderd recent?

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:32

Nee dat is al zeker twee jaar zo ;) Volgens mij zelfs al langer.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:33

dan ga ik toch eens door de oude(re) reglementen kijken, meestal ben ik aardig op de hoogte, maar hier heb ik duidelijk iets gemist. Weer wat geleerd vandaag :D

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:35

Ach iedereen kan wel eens een keer iets over het hoofd zien!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:50

Bedankt voor het art.nr. Sabien. Iig duidelijk voor de volgende keer. Hindernissen van een andere klasse niet mogen springen is natuurlijk wel duidelijk.
maar idd als er dus een omgevallen boomstam is ofzo die in de weg ligt zoals Sannn schrijft, mag je die dus ook niet springen op straffe van uitsluiting.
Natuurlijk komt zoiets nagenoeg niet voor, maar het zal je maar gebeuren dat er midden in de cross een dikke tak af breekt door harde wind en verspert je weg in de cross. Zal maar een smal paadje zijn en je kunt er niet om heen. Sta je daar mooi...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:52

Mijn verslagje dan ook !!! Ik heb een topdag gehad kan niet anders zeggen.

Dressuur was ECHT heel erg in RING 1, Bull had moeite om door al dat geploeter ook nog zijn balans te houden dus ik heb het maar een beetje gelaten voor wat het was en wist ook totaal niet wat ik ervan inschatten moest. Bleek later 7e plaats 187 pnt, dus zeer tevreden ...!!!
Springen ben ik toch weer iets teveel aan het regelen en is het ritme niet wat het moet zijn, maar goed, we zijn daar beiden jong in zal ik maar zeggen en moeten de kilometers daarin nog gaan maken (komt van de winter ;) ). De dubbel ging super fijn en mooi recht... :D , maar 1 en 2 daarentegen niet en twee steiltjes 5 en 8 haalden we dus de balk eraf. Maar zijn instelling was super dus top gedaan.

Cross had ik me voorgenomen voor de kilometers te gaan, te testen wat Bull zou doen op 8 en 12 en het water inspringen. Een of twee weigeringen had ik ingecalculeerd. We gingen heerlijk van start en vrij vlot allemaal, 5 kwam nog wel even ineens heel onverwacht om de hoek (toch wel anders als je wandelt cross verkent en dan ineens in volle galop door de paadjes komt)
op het pad even echt GAS gegeven....AHEM......bull ging meer opwaarts galloperen, dus moet ook nog leren dat hij wat platter mag... :D :D
Toen de trakhener, die reed ik mooi schuin aan, maar Bull schoot toch uit mijn aanrijdlijn weg en ik kreeg hem ook gelijk weer terug. We stonden bijna stil maar hij sprong wel door het veld in (mijn twijfel kwam dus: gaan ze dit als weigering aanrekenen of niet ??, ik heb nl niet kunnen zien of hij zogezegd zijwaarts achterwaarts was gesprongen, naar mijn idee bleef het voorwaarts, maar het kon discutabel zijn ??)
Ik nam het dus mee als weigering om de rest van mijn cross te kunnen meetellen. Over het veld ging alles vrij vlot en de haag met greppel ervoor super fijn afgezet met veel vertrouwen (om vervolgens door de baas naar 13 gesleurd te worden.... :o ) maar die ging goed. De rest volgde fijn en vlot op. Het water zijn we ingesprongen, dus heel stoer... 8-) Ik reed wel rustig, daar was ik me van bewust. Het heksenoog deed hij zonder twijfel alhoewel ik wel vooraf mijn stem erbij gezet heb, omdat ik niet wist wat hij zou doen. Eindtijd 5.11. Hartslag 44 maar dat mag ook wel na zo'n lange uitstap rit... :D

Naderhand van omstanders gehoord dat zij de trakhener ook geen weigering vonden, maar dat ze wel hadden gezien dat de hindernisrechter een tekening had gemaakt en zelf ook twijfelden, vandaar dat ik ook niet uit de luidsprekers kon horen of het nou goed was. Het ging gewoon heel vreemd even......bij de voorlopige einduitslag was ik 10e dus ik was DIK tevreden.... +:)+

Na de cross was een auto naast mij al weg dus had een heerrlijk eigen weidje voor mijn Bulletje.. }:0 gemaakt, daar was hij me eeuwig dankbaar voor merktte ik wel.... _O- fijn paard, kwam de baas echt zo nu en dan even een knuffel brengen. <3 Ik heb hem daar prinsheerlijk de hele middag in laten staan, dus een stuk hoeft niet meer gemaaid..... :Y) dat heeft Bull al gedaan.... ;)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:58

Wat een verhalen alweer. Gaat snel zo!!
Fijn dat het avontuur op het eiland goed afgelopen is!! Dat is zo wel schrikken.

Nog even over de hindernis "van Simmie". Dat was toch hindernis 9?
Volgens mij stond hij vanochtend zo afgevlagd dat je of de steil evenwijdig aan het pad mocht springen (dus dan moest je rechts langs de steil van de B-pony's) of je mocht over het linkerstuk, zodat je beide hindernissen in 1 x sprong, net zoals een gewone molenwiek die je over het midden mag springen. De witte vlag van de B-pony hindernis stond namelijk een stuk naar rechts en er stond op het papier dat die naar links zou gaan bij de B-pony's.
Ik weet niet hoe jij hem gesprongen hebt, maar als je links van de witte vlag van de pony-hindernis bent gebleven en rechts van de witte vlag van de B-paarden, zou het toch goed moeten zijn?

Nou ja, dan nu ons verhaal.
Vroeg uit de veren en na aankomst snel gaan verkennen. We waren een beetje onder de indruk van de oxer bij #4, maar die bleek later helemaal niet zo indrukwekkend te zijn.
De trakehner durfde Laurie niet aan. Het is niet hun lievelingshindernis en dan ook nog zo schuin van het pad, dat zag ze niet zitten. Dus daar snel besloten om voor het alternatief te gaan.
De coffin bij 12 zou dan weer geen probleem moeten zijn, want die hebben ze al zo vaak gesprongen, daar zou ze gewoon gaan.
Ik heb overigens niet gezien dat 13 ook rechtdoor mocht. Ik meen dat je daar de rechter moest nemen en dan schuin er over.
Bij het water besloten de insprong te doen omdat het inlopen er ook niet echt lekker uit zag.
Daarna gaan zadelen voor de dressuur. De bodem was even slikken voor Giga, daar had ze niet echt zin in. Proef ging op zich wel goed, maar niet je van het. 6e plaats met 195 punten.
Het springen ging heel goed. Gewoon netjes foutloos. Lekker.
Bij de dierenarts ook alles okay en toen naar de cross. Ik ben snel doorgelopen naar het veld (hindernis 8 en 9) zodat ik twee hindernissen op de foto kon zetten. En dan is het dus wachten...............
Het ging allemaal goed en daar kwamen ze aan. Inderdaad naar het alternatief en dat was geen probleem. Jammer genoeg sprong Giga allebei de hindernissen heel kort, dus geen lekkere foto's :Y) .
Het was leuk dat ik ze een heel eind kon volgen en toen ze achter 12 verdwenen ben ik terug naar de manege gelopen.
Het rare was dat er niet werd omgeroepen wat ze op de waterbak had, dus ik was benieuwd hoe dat gegaan was.

Giga was na 6A heel erg teruggekomen en Laurie besloot redelijk kort voor de afsprong toch naar rechts te gaan voor het inlopen. Niet stilgestaan, niet achterwaarts, maar helaas: wel een weigering.
Volgens de official krijg je een weigering als je duidelijk op een hindernis afrijdt en dan er toch van weg wendt en een alternatief kiest. Maar hoe langer ik er over na denk, hoe onjuister ik het vind. Het is ten slotte geen alternatief geweest, maar gewoon dezelfde hindernis maar dan een stuk naar rechts. Als je slingerend op een boom afrijdt en hem dan toch springt, heb je toch ook geen weigering?
En het is helemaal zuur omdat ik iemand heel duidelijk stil heb zien staan voor de Trakehner en toen toch weer voorwaarts er over heen en die kreeg een goed op 8. (edit: lees nu Bianca's verhaal hierboven, misschien was jij het wel bij de trakehner? Zat jij kort voor #47?)

Ik ben benieuwd hoe jullie het vinden, die actie op het water.

Zonder de weigering zouden ze 4e geworden zijn, dus ik vind het best jammer.

Maar, Giga liep super, geen onverklaarbare weigering zoals in Gorssel, maar gewoon een fijne cross. Dus tevreden!!
Op naar Barchem!!!

Ik maak zo nog wel even een foto topic aan en zet een linkje in de fotografen afdeling :+ .

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:02

Hallo,

veel mensen weer thuis.

Vandaag wederom een erg goede dag gehad, geen ongelukken, weinig tot geen problemen, veel publiek en mooie sport!

veel bokkers gezien (margriet, rowo, malloesje, buenavista) zelfs nog een borrel met malloesje gedronken ;) (naja, ik niet, marloes wel ;) foto komt nog....

foto's zijn gemaakt door RSV fotoproducties; www.evenementenfotos.com / www.rsvfotoproducties.nl

billy/sfranken; bedankt voor jullie kijk/reglement, voor Sim en een boel anderen is het nu duidelijk denk ik.

Margriet, erg vervelend, je hebt PB..

Prijswinnaars nogmaals gefeliciteerd!!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:04

LELIEAARDJE @ ik was 52 dus kwam NA 47. Ik heb echt een hele duidelijk knalgeel en blauwe eventingset dus dat moet opvallen , mijn situatie is geschetst door de hindernisrechter en later voorgelegd bij een official, dus ik wist niet of ik een weigering kreeg aangerekend of niet toen ik de cross uitkwam dat konden ze me dus ook nog niet vertellen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:07

WEULE @ toen ik ging betalen zat je er niet.... :( in je hok...hahaha dat had ik nog wel leuk gevonden. Met je ski's voor je hok...

Voor een ieder die rondom NR 52 heeft gereden, pb mij even want een vriendin van mij heeft (ahem... :o ) 234 foto's geschoten van mensen die vlak voor mij en na mij zijn gestart. Ik weet alleen niet ieders set ...sorry.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:09

helaas gemist bianca..., maar soms was ik idd even weg..

en nu is mijn dag lang genoeg geweest! fijne avond nog iedereen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:13

Wat een ontzettende domper Marloes!
Netjes Charlotte! Gefeliciteerd met de 2e prijs!
Wel goed toch Irene! Jammer van je stop, maar fijn dat je tevreden bent! Onze auto gaf het op de heen en terugweg op, wilde de trailer helemaal niet meetrekken. Plank gas en dan met moeite 85 km/h rijden.
Jeetje Sim, dat is ook ontzettend zuur! Wel mooi dat je een goed gevoel over de cross had, maar dan is het natuurlijk wel een giga domper zo.
Dorien ook een ijzer kwijt, jammer dat je daardoor springen en cross niet kon starten. Gefeliciteerd met je 3e prijs!
Netjes Evelien! Je stond leuk op de film!
Jammer Sarah! Maar het was toch nog maar je 3e cross? Dan is het toch super dat hij eigenlijk 'zo' weer verder gaat. Maar natuurlijk is het wel zuur.
Mandy, had je al even gesproken, ontzettend balen van het springen, gelukkig pakte Zetje super aan in de cross!
Netjes SusyQ!
Gefeliciteerd Dyon! En ook met je verjaardag!
Had Dienke ook al gesproken, echt jammer van de waterbak!
Super Anke, jammer van je tijdfouten!
W doet het ook goed nu in de cross Margriet! Hopen dat je stijlbeoordeling rechtgezet kan worden!
Dat is ook ontzettend jammer Jantine!
Super Carmen, gefeliciteerd! Ik heb daar het alternatief genomen omdat Vos er ook niet moeilijk over doet om een boom te knuffelen of de hindernis er recht achter mee te nemen, dus heb daar gewoon het alternatief gedaan.
Echt Mandy? oliebol, dan heb ik niet goed opgelet bij het verkennen. Had ik die ook best kunnen doen. Achteraf weet ik ook al waarom ik daar niet goed heb gekeken, omdat Marielle daar aan mij vroeg hoe of ik die ging rijden toen ik net aan kwam fietsen en toen geen schets meer heb gekeken. Slecht van mij. Als ik beter had opgelet had ik dus gewoon het haagje kunnen doen.
Nina, zag je uitslag hangen, hartstikke gefeliciteerd! En Kelly, jij ook! Top!
Super Bianca!
Top van Giga Leliaardje!

Nou, mijn verslagje :)
Allereerst wil ik kwijt dat ik het een super georganiseerde cross vond, ze hebben gedaan wat ze konden om de bodems van het dressuur en springen zo optimaal mogelijk te krijgen maar helaas was het dressuurveld echt einde verhaal. Kan niemand wat aan doen. Ik heb Jeroen nog even gespot in zijn Apres Ski hut, maar had niet het lef om daar even langs te gaan (shame on me).

Ik ben heel tevreden over Vos.
Dressuur liep hij gewoon ontzettend voorzichtig en het voelde alsof ik dramatisch had gereden. Echter zeiden mijn moeder en een aantal mensen langs de kant dat het er netjes uit zag. Alleen als ik denk dat het niks gaat dan rijd ik zelf niet meer, dan ga ik mensen spotten op het parkeerterrein, springveld, losrijden dressuur, veterinair. Had nog wel 177 punten, maar laat het dan echt in mijn afwerking zitten.

Springen ging een beetje te simpel. Foutloos. Vos was heel braaf, en sprong als een oude manegepony van 30 jaar. Zat zelf ook te mutsen. Had wel fijne sprongen.

Crossen ging hij weer wat moeizaam van start, slingerslinger net als in Neede. Toen hij maar op gang was ging hij heel fijn aanpakken. Bruggetje keek hij overigens niet naar. Hij stopte ineens op hindernis 5, ongeveer de simpelste sprong van de hele cross. Zat volgens mij naar de piano te loeren en was er toen met zijn hoofd niet bij.
Toen wel fijn weer verder, alleen de trakehner had ik een stop op. Kon niet mooi aanrijden, stonden mensen in de weg in de wending die ik in mijn hoofd had, toen moest ik dus schuin aanrijden en dat snapte Vos even niet. Daarna braaf gesprongen.
Alternatief op de greppelhaag genomen, ging in die wending bijna op zijn smoel. Naar de huisjes (15) stompte hij wat af in tempo, en werd voor mijn gevoel ontzettend traag. Toen heb ik hem te veel op het achterbeen gezet voor de opsprong, we gingen echt in een keurig handgalopje eropaan. Dan kost het hem alleen nog maar meer kracht, maar dat deed hij braaf. Water liep hij mooi in, daar stond Dienke die nog een aanmoediging meegaf en nog even mooie feedback gaf later (dankjewel!). Laatste sprongen ook fijn. Had dus 2 stops maar was heel tevreden over Vos. Ging hier ook heen als oefenrondje, gewoon om nog meer te zien voor het NK.

Heb bij wijze van uitzondering mijn mobiel meegenomen de cross in, heb mam eventjes gebeld toen ik gefinished was. Degene die voor mij startte (een kennis van ons) nog weer uit het terrein geplukt (die is de laatste 3 crossen elke keer verdwaald in het terrein (dus op de terugweg) :(:) )

Heb weer een heel aantal bokkers gesproken (oa Mandy, Marloes stond daar bij meende ik?, Marielle, Bianca, Rianne en nog veel meer).

Vond het echt een leuke cross en kom volgend jaar zeker weer!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:37

Klinkt wel als een lekkere dag Mistid! Hopelijk volgende keer wat meer vlammen in de dressuur :D .
Wat goed dat je iedereen even wat meldt in je bericht. Had ik de puf niet voor. Sorry :o .

Wel nog even een :(:) voor Margriet. Hopelijk komt het nog goed met je stijlpunten.

Ik ben inmiddels wel beetje uitgeteld: wat een gesjouw was het weer. Maar: ik vond het een gave dag en nog een hartelijk dank voor de organisatie!! Wat een enorm werk! +:)+ .

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:41

PS: Bianca, dan was jij het niet, want het gebeurde voordat Laurie er aan kwam.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:49

Leliaardje schreef:
Klinkt wel als een lekkere dag Mistid! Hopelijk volgende keer wat meer vlammen in de dressuur :D .
Wat goed dat je iedereen even wat meldt in je bericht. Had ik de puf niet voor. Sorry :o .

Nu je het zegt, wat heb ik een ontzettend lang bericht gemaakt :oo .

Dressuur is niet mijn ding, maar de pony kan het wel super. Ik ga mezelf even een bootcamp geven voor het NK in Hattem, wil daar wel scoren. 'Gelukkig' mag ik volgende week 'lekker' op dressuurwedstrijd :+ . Dankzij Dienke's feedback weet ik ook even extra duidelijk waar ik wbt crossen nog even mee moet sleutelen voor het NK aan, pony moet maar eens goed aan het been worden en ik mag zelf ook nog duidelijk iets aan mijn eigen conditie gaan doen.

Ondanks dat ik doodmoe ben, had ik de vaart er nog wel flink in. Waren om 5 uur thuis, en om kwart over 6 had ik de pony naverzorgd, de auto uitgepakt, en mijn paard helemaal geschoren op z'n hoofd na. Dacht in eerste instantie dat ik me een uur had verkeken, maar nee. Na een cross ben ik veel actiever dan na een 'gewone' wedstrijd.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:26

Herkent iemand zich in deze outfits ??? Ik kan de nummers niet traceren, Het moet om en nabij nummer 52 zijn geweest.
1- capcover donkerblauw met sterretjes en een lichtblauw bolletje erop.Donkerbruin paard bles, bruin tuig, witte rijbroek donkerblauw shirt.
2-bruin paard gouden frontriem ?? opvallende bruine suede cap ??zwart dekje in zadelvorm,bruine kleding beige rijbroek, bruin tuig en laarzen.
3-zwart bruin paard met bles, witte rijbroek en blauw shirt lange mouw, opvallend rood bruin hoofdstel.wit blauw dek.
4-grijze schimmel klein blesje bij de waterbak.donkerblauwe kleding.
5-Zwart bruin paard, smalle streepbles, rood oornetje, rode capcover, witte rijbroek en rood shirt (foto van heksenoog voor je)
6-opvallende rood groene eventingset.beschermers en capcover,groen dek, rode springschoenen,bruin paard klein kolletje.

Voor een aantal die rond NR 52 gestart zijn check even het fotograventopic... ;)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:28

Leliaardje schreef:
Giga was na 6A heel erg teruggekomen en Laurie besloot redelijk kort voor de afsprong toch naar rechts te gaan voor het inlopen. Niet stilgestaan, niet achterwaarts, maar helaas: wel een weigering.
Volgens de official krijg je een weigering als je duidelijk op een hindernis afrijdt en dan er toch van weg wendt en een alternatief kiest. Maar hoe langer ik er over na denk, hoe onjuister ik het vind. Het is ten slotte geen alternatief geweest, maar gewoon dezelfde hindernis maar dan een stuk naar rechts. Als je slingerend op een boom afrijdt en hem dan toch springt, heb je toch ook geen weigering?
En het is helemaal zuur omdat ik iemand heel duidelijk stil heb zien staan voor de Trakehner en toen toch weer voorwaarts er over heen en die kreeg een goed op 8. (edit: lees nu Bianca's verhaal hierboven, misschien was jij het wel bij de trakehner? Zat jij kort voor #47?)

Ik ben benieuwd hoe jullie het vinden, die actie op het water.

Discutabel, wanneer er van de oorsprongkelijk lijn wordt geweken als gevolg van een weigering of uitbreken in het een weigering. Je zegt zelf dat ze het paard voelde terugkomen op de afsprong en daardoor voor de waterinloop koos. Dan is dit imo idd een weigering omdat ze pas beloot de andere richting op te gaan toen ze merkte dat ze anders een weigering zou krijgen. Weiging is ook wanneer er op een bepaalde hindernis wordt aangereden, uitwijkt en de hindernis vervolgens op een andere plaats springt.
Maar omdat het hier om een waterinsprong gaat is het eniszinds discutabel. Bij waterinsprongen mag een kleine aarzeling nooit een weigering tot gevolg hebben als het totaalbeeld voorwaarts blijft. Deze beoordeling vraagt een grote deskundigheid van de hinderniscontroleur.

Ik weet dat ze in Diepenheim altijd een kundige controleur bij het water hebben en zoals ik jou verhaal lees is dit helaas voor jullie toch echt een weigering.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:33

Nou ik dan ook maar een verslagje van mijn crossdebuut!!

Gisteren al die kant op gegaan. Uniek op stal bij een kennis en wij cross gelopen, uit eten geweest & lekker relaxed een hotel genomen.
Dressuur ging best fijn. Uniek trapt enorm snel ijzers af dus ik heb heel voorzichtig losgereden langs de kanten.
Tijdens mijn proef begon de keuring naast ons en dat gaf wat spanning bij Uniek. 201 punten en 2de.
Losspringen heb ik eigenlijk niet gedaan, 2 sprongen maar ik vond de bodem te slecht. Uniek maakt daar nooit zo'n probleem van en in de ring liep ze ook simpel een nul rondje.
De cross ging heerlijk, was mijn eerste x echt en dat was toch wel ff anders. Maar toen Uniek na 2 sprongen het weer door had ging het super. Op 8 wachtte ik iets teveel af maar ze sprong wel. Bij het water ben ik op zeker gegaan omdat ze soms zo enorm grof erin springt. Uiteindelijk foutloos en door mijn eigen getut wat tijdfouten.
We waren 4de en ik ben ervan overtuigd dat we volgend seizoen vaker van de partij zijn!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:42

_Sim_ schreef:
Bedankt voor het art.nr. Sabien. Iig duidelijk voor de volgende keer. Hindernissen van een andere klasse niet mogen springen is natuurlijk wel duidelijk.
maar idd als er dus een omgevallen boomstam is ofzo die in de weg ligt zoals Sannn schrijft, mag je die dus ook niet springen op straffe van uitsluiting.
Natuurlijk komt zoiets nagenoeg niet voor, maar het zal je maar gebeuren dat er midden in de cross een dikke tak af breekt door harde wind en verspert je weg in de cross. Zal maar een smal paadje zijn en je kunt er niet om heen. Sta je daar mooi...

Het lastige is dat die van mij nog wel eens over waterplassen wil springen (zo ook in Gorssel en Ysselsteyn) en ik dus eigenlijk uitgesloten zou moeten zijn. :+
Is inderdaad een lastige regel en snap dat je er twijfels over had, maar het staat dus wel zo in het reglement.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:44

Klinkt goed Jollyjoker!! Gefeliciteerd!

Billy, dank je wel voor de uitleg. Ik rij zelf niet en ik heb het niet gezien, dus ik weet niet zeker hoe het gegaan is. Laurie zegt dat ze absoluut niet stilgestaan heeft, laat staan dat ze achteruit gegaan zijn. Het ging duidelijk alleen om de van richting verandering.

Nou ja jammer voor vandaag, maar weer een les voor volgende keer. Laurie bedenkt zich nog wel een keer voordat ze dit weer doet.
Ik vind het jammer dat als je er voor kiest om recht door te gaan en je pony zich vanuit stap er voorzichtig in laat glijden, dat je dan geen weigering hebt en als je het zo op een vloeiende manier oplost, heb je die dus wel.