[SGW] Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:28

muts_marijke schreef:
Wij zijn ook weer thuis , vandaag moest vriendlief rijden. Het ging met de dressuur niet goed hij was echt heeeeeeeel heet. 178 punten toch nog. Springen hadden ze 2 balken maar dat is voor dit paard helemaal ok. En de cross foutloos... tot na de houtstapel aan het eind. Daar stond een boom en daar zijn ze vol tegen aangesmakt! Arm kapot dikke knie en zere ribben! Paard had niks was boos dat ze moest wachten :+

Ze zijn wel verder gereden en zelfs foutloos rond gegaan maar wel gediskwalificeerd.
Jammer maar gelukkig viel het hard mee.

Aah, nog iemand met hetzelfde probleem :+ ! Die stomme boom aan het eind.. Ik wilde er rechts langsheen (de grond was daar veel beter) maar mijn pony bedacht zich op het laatst en we reden er recht naartoe :oo ! Gelukkig alsnog links erlangs geschaaft en ons mankeert niets! Was wel even schrikken zeg..

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:31

DyonS schreef:
muts_marijke schreef:
Wij zijn ook weer thuis , vandaag moest vriendlief rijden. Het ging met de dressuur niet goed hij was echt heeeeeeeel heet. 178 punten toch nog. Springen hadden ze 2 balken maar dat is voor dit paard helemaal ok. En de cross foutloos... tot na de houtstapel aan het eind. Daar stond een boom en daar zijn ze vol tegen aangesmakt! Arm kapot dikke knie en zere ribben! Paard had niks was boos dat ze moest wachten :+

Ze zijn wel verder gereden en zelfs foutloos rond gegaan maar wel gediskwalificeerd.
Jammer maar gelukkig viel het hard mee.

Aah, nog iemand met hetzelfde probleem :+ ! Die stomme boom aan het eind.. Ik wilde er rechts langsheen (de grond was daar veel beter) maar mijn pony bedacht zich op het laatst en we reden er recht naartoe :oo ! Gelukkig alsnog links erlangs geschaaft en ons mankeert niets! Was wel even schrikken zeg..

Gelukkig heb je niks! De ehbo vond daar dat er een verband om zijn arm moest... net er afgehaald omdat hij wou douchen ziet er rauw uit. Moet ik eerlijk zeggen.
Maar wees gerust volgend jaar is de cross ergens anders en mochten we weer langs deze boom komen dan haald mijn vriend hem er zeker uit (is bouwploeg neede :P )

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:43

Was dat bij die houtblokken? Daar heb ik nog net een boom ontweken. :+
Is de cross volgend jaar ergens anders? Dan komt je vriend iig die boom niet tegen. :P

Kan goed begrijpen dat er veel niet gestart zijn.
:(:) voor degene die niet zo goed gereden hebben en voor de anderen die wel lekker gevoel hebben +:)+

Hopelijk worden die D'tjes nog omgezet naar vrijwillig niet gereden.

Sim

Re: Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:44

Ik heb iig het secretariaat van Neede gemaild hierover.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:47

CoriienRN schreef:
Caro had jij een schimmel? nummer 93?? :o

Mijn vriendin had 93, maar dat was geen schimmel ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:05

@ Sannnn ja de cross wordt iets verlegt. Waar nu het hoofdterrein was en de start van zondag dat veld moeten we af. Als je op deze zelfde elsmansdijk door rijd tot het eind dan rechtsaf weer een zandpad in daar gaat ie heen. En ze hebben een hele mooie waterpartij beloofd!!! En dan gaat mijn vriend ook geen last meer hebben van in de weg staande bomen!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:45

Dus er komt hele nieuwe waterbak?
Haha, die bomen stonden ook wel in de weg. Heb er meer over gehoord :D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:07

Aj Marijke, sterkte voor Geert/ (en de anderen) die botste met de boom...!
Die rotboom ook! :(:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 07:37

Er komt een andere route ja? Wat leuk zeg... wel jammer van het hoofdterrein ik vind die altijd wel wat hebben, helemaal nu met zo'n fair-achtig idee.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 07:57

morgen,

hier mijn verslagje:

Neede was de 2e L cross voor Nes en mij, dus erg spannend. Vond het behalve de trakehner en het lijntje 8AB-9 verder goed te doen. Bodem was inderdaad op sommige delen erg slecht, maar dat was vaak tussen de hindernissen, dus met de sprongen vond ik het wel te doen.

Dressuur liep uit, heb de proef zelf wat te weinig afgewerkt en te snel gereden. stom natuurlijk, maar had op dat moment alleen maar het doel om te crossen. 182 pnt.
springen voelde best goed, af en toe wat onzeker. 1 balk.
Cross werd 3 starts voor mij stilgelegd omdat er iemand onder de trakehner lag, Nescio zat onderhand al helemaal vol adrenaline en wilde van start. :+
Toe mochten we eindelijk, we begonnen heel twijfelig, daar eerst de slechte bodem en Nescio keek erg op de hindernissen. ook op 2+3 vrij late afzet. op vier begon hij fijner te worden en ik besloot gewoon in tempo door te rijden om de trakehner te proberen. Hij kwam er wel op terug maar ging eigenlijk superbraaf (en hoog :+) erover. heb met mn cap namelijk zijn hals geraakt, je ziet het op de foto van Mandy ook wel haha.
6+7 waren erg simpel, zag na de zwaan ineens dat Meiske liggen met haar been in een hele rare positie. ze lag zo'n 10 mtr van de hindernis af dus ik kon doorrijden. 8ab ben ik rechtdoor gegaan. ging netjes. landhek kwam hij wel weer terug. vanaf dat punt begon Nescio eindelijk wat zelfverzekerder te springen, dus hij verbeterde duidelijk tijdens de cross. Water deed hij ook super! 20/21 heb ik in twee keer gereden. met een heel fijn gevoel de cross kunnen uitrijden, megatrots!! :)
Zijn als negende geeindigd, vooral doordat we heel veel tijdfouten hadden, ook in vergelijking met de rest.

Na de cross zaten Nescio's beide voorijzers los, die zijn er direkt weer netjes onder getimmerd daar, heel fijn!

Ik vond de sfeer weer enorm leuk in Neede. ook door het strodorp.
De ringmeester springen was enorm grappig, die zag de humor er wel van in dat Nescio totaal niet stil wilde staan tijdens het wachten. :+
Jammer van de ongelukken, maar dat vind ik niet te wijten aan de organisatie.
De waterbak had ik wél anders gedaan, je stuurt je paard zo scheef het water in dat ze het niet helemaal snappen.
Laatst bijgewerkt door Irene2 op 27-09-10 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 07:58

Gister ook de cross gelopen, veel aandacht besteed aan de aankleding van het geheel (en de fair), bodem vond ik op enkele plekken na nog wel redelijk goed. Voor hindernis 3 was die zwaar/zompig, en na de zwaansprong, maar daar was de landing wel oké, dus dat vond ik verder nog wel gaan.

Wat mij hier wel opvalt, en dat zie ik in veel topics over concoursen/crossen etc... is dat heel makkelijk wordt gepraat over alles wat maar slecht is, en niet goed is, en wat anders moet etc.... etc.... Wat naar mijn idee vaak wordt vergeten is alle uren werk wat door vrijwilligers (dus zonder vergoeding, voor de lol en uit steun aan de club) wordt opgebracht. Financieel is het zeker in deze moeilijke tijden qua sponsoring geen vetpot. Organisaties maken het voor jullie als ruiters mogelijk om je hobby uit te oefenen. Allemaal commentaren etc....., maken het vaak niet leuker om dingen te organiseren. En zonder organisaties, geen crossen, dus voor jullie een hobby die een stuk minder leuk wordt. Wellicht is dat eens iets om over na te denken.

En idd Rowo, de fair was wel een leuk stukje extra's, in elk geval qua aankleding, Naar mijn idee heeft de organisatie in Neede getracht alles zo goed mogelijk te doen en de 2 'ongelukken' zijn naar mijn idee beide buiten hun invloed om gebeurd (ruiter 'fouten' of pure pech) wel is het natuurlijk jammer dat dit soort ongelukken gebeuren, dat gun je niemand.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:03

kan ik me goed in vinden! :)

T was buiten die ongelukken om echt een hele gave wedstrijd weer!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:19

Fijn dat je lekker gereden hebt Ruud
Super met vos Mirthe :D
Gefeliciteerd met je prijs Redflame!
Gefeliciteerd Henrike!
Netjes hoor Dyons
Gefeliciteerd met je winstpunten Muts
Netjes Tierania
Wat gaaf dat Arany het zo goed deed Carmen!
Netjes hoor Itsme!
Verstandig om niet te crossen Caro
Balen dat het niet ging Photography
Verstandig Simmie! Liever alles heelhouden dan brokken maken. En wel fijn gesprongen dus!
Verstandig om niet te starten Scum
Jammer dat je eruit moest op het water Marloes, maar fijn dat hij verder goed ging
Balen dat je springen niet ging Jetske, maar met die bodem is het idd wel begrijpelijk!
Jammer dat je eruit moest Hilde, maar fijn dat het zo goed ging!
Knap gereden Tien!
Fijn dat je toch lekker gereden hebt Corien! Netjes hoor :)
Netjes gereden hoor Irene!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:19

Ik ben er bij de keuring achter gekomen dat Oro heel veel van kleine kinderen houdt. Moest een stukje met hem aan de hand draven. Normaal is hij dan niet vooruit te branden, vindt hij niks aan.
Maar nu opeens gingen zijn oren naar voren en hij ging flink in middendraf. Kon hem niet bijhouden.
Ik denk... waar kijkt die naar???

5 meter voor hem zag ik 2 kids lopen, jaar of 5-6.
Hij was er helemaal op gefocussed en ging daar in volle draf achteraan. Ik kon hem niet meer houden. Kids kijken om.... zetten grote ogen op en beginnen te rennen... gillend de struiken in :D

Ik draai om, probeer terug te draven naar de DA en zie dat die het allemaal wel grappig vindt. Oro was inmiddels weer zichzelf, die had geen zin om mee te draven.

Of zou dat juist betekenen dat hij kids niet leuk vindt???

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:21

Hij wilde ze juist gaan aanvallen Scum! Net als baasje houdt ie niet van kids.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:26

Weule, dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Natuurlijk doen organisaties het ook voor hun lol, en mogen we daar best begrip voor opbrengen. Aan de andere kant vind ik een niet fair gebouwde cross en dat iig twee jaar op rij (2006/2007) zodanig belangrijk dat ik dan wel heel goed nadenk of ik op zo'n wedstrijd wil starten. Met de bodem kun je idd pech hebben, en dan is het de verantwoordelijkheid van de ruiter om wel of niet te starten, maar de cross moet goed gebouwd zijn. Dat is nl iets waar je wel gemakkelijk iets aan kan doen, en niet kloppende afstanden en een matige opbouw bederven mijn crossplezier wel heel grondig. De laatste keer dat ik Neede heb gereden (2007) ben ik gestopt op de trakehner omdat ik die niet reeel vond voor het M, en geen zin had in een 2e val (was eerder dat jaar in C'ray hard gevallen op trakehner) of om het vertrouwen weer te verliezen. En dat is best zuur als je daarvoor 300 km rijdt.

En dat wordt voor mij niet gecompenseerd door andere initiatieven als een fair etc, hoe leuk ik dat ook vind.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:32

2006/2007 kan ik niet over oordelen, daar ben ik toen niet geweest, dus geen idee. dit jaar meerdere afstanden gelopen in de cross, allemaal correct en goed te doen naar mijn idee.

en naar mijn gevoel hoeft een fair niet de cross de compenseren, wel de financiën, Want alleen van het startgeld kan een organisatie nauwelijks het prijzengeld, geluid/portofoons, juryleden etc... betalen, om nog maar te zwijgen over de onkosten van het bouwen, de catering en de aankleding. Juist door de financiën van een fair is er qua cross/bouw meer mogelijk.

En dit was niet als kritiek bedoeld op een individuele cross, of het afkraken hiervan, maar ook meer algemeen, want in bijna alle topics die ik volg/lees merk ik dergelijke opmerkingen over wat er allemaal niet goed zou zijn.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:34

zo gister de organisatie ook al gebeld..moet vanavond terug bellen..
nu staat er dat ik gediskwalificeerd ben en * = afgekeurd..
ik heb de cross foutloos uitgereden en bij de Da zeiden ze zo die heeft nog pit zat die kan nog wel een keer.. hoop zo dat het een foutje op het secreatiaat is..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:37

Weule je hebt voor een deel gelijk, ik weet uit ervaring hoeveel werk een sgw is. Maar passende afstanden zijn gewoon een must. Het jaar dat ik Neede gereden heb moest ik een 3 sprong in die veel te krap stond en dan heb ik het niet over cm, maar over meters.

Bodem kan je niet veel aan doen, maar bij veel regen bestellen wij extra zand en gebroken puin. Dit wordt als het moet ook nog tijdens het verlagen op de slechte plekken gegooid.

De leuke dingen er omheen zijn meegenomen, maar passende afstanden zijn voor mij belangrijker, daar hou ik mijn paard op heel en blijft het vertrouwen aanwezig :+ Dat soort commentaar mag imo geleverd worden en dat kan best bij een crossbouwer aangekaart worden.

weule schreef:
En dit was niet als kritiek bedoeld op een individuele cross, of het afkraken hiervan, maar ook meer algemeen, want in bijna alle topics die ik volg/lees merk ik dergelijke opmerkingen over wat er allemaal niet goed zou zijn.

Op zich denk ik dat het voor een organisatie niet verkeerd is om te lezen waar deelnemers niet tevreden over zijn. Daar kan je de wedstrijd alleen maar mee verbeteren.
Als mij gevraagd wordt waarom ik een wedstrijd niet start mag ik daar mijn mening over geven. Vaak komt het door negatieve ervaringen van de daar eerder gereden crossen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:37

@ Weule, Lielle heeft het over fair als in of een cross eerlijk gebouwd is. Niet over de gair die georganiseerd werd :P

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:38

Ik vind het wel ver gaan dat je de cross 'niet fair' vond Lielle.
Hij was voor het L maar op sommige stukken wat pittiger, maar echt wel te doen.

Alles was op een degelijke manier aan te rijden. de dubbel voor de waterbak was wat onkundig gebouwd, maar niet zo hoog dat je hem niet kon rijden.

Dannog het eeuwige gedoe over de M trakehner. Het is een hele dikke hindernis, maar voor het M mag die er echt wel inzitten. Gisteren heb ik nog de M paarden erop gezien, alle paarden reden een nette afstand en sprongen er fijn overheen.
Als je in het M die hindernis niet wilt rijden moet je het M niet ingaan.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:41

Snoekiej schreef:
@ Weule, Lielle heeft het over fair als in of een cross eerlijk gebouwd is. Niet over de gair die georganiseerd werd :P

Lielle schreef:
En dat wordt voor mij niet gecompenseerd door andere initiatieven als een fair etc, hoe leuk ik dat ook vind.

volgens mij niet snoekiej ;)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:42

Irene2 schreef:

Alles was op een degelijke manier aan te rijden. de dubbel voor de waterbak was wat onkundig gebouwd, maar niet zo hoog dat je hem niet kon rijden.

Dannog het eeuwige gedoe over de M trakehner. Het is een hele dikke hindernis, maar voor het M mag die er echt wel inzitten. Gisteren heb ik nog de M paarden erop gezien, alle paarden reden een nette afstand en sprongen er fijn overheen.
Als je in het M die hindernis niet wilt rijden moet je het M niet ingaan.

heb er 4 of 5 gezien, allemaal simpel erover....

dat geld ook voor de waterbak, zelfde verhaal....

Ook die was voor mijn gevoel niet overdreven lastig, goede afstand, niet hoog, mooie aanleuning.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:45

Irene2 schreef:

Lielle heeft het over voorgaande jaren, want dit jaar is ze er zelf niet geweest en heeft ze ook geen oordeel gegeven over hoe de cross dit jaar was gebouwd.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:46

dannog. ik ben er de vorige jaren ook geweest en daarvoor geldt praktisch hetzelfde.