Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lielle schreef:Doel bereikt, twee wp'en binnen. Proefje marginaal beter, een balk met springen en foutloos gecrosst, maar geen fijn gevoel. Ze voelde moe, en op de molenwiek was het ook geen schoonheidsprijs. Morgen nog een rondje B en L.
Lielle schreef:weer thuis. Ojee ging super vandaag, redelijk proefje met 189 punten en 7e, een enorm pechbalkje met springen maar wel heel ruig, en foutloos in de cross. Superstrak over puntje, molenwiek en met het mes tussen mijn tanden op het water gereden en dat gaf resultaat. Ik had wel wat tijdfouten (bijna iedereen) en was uiteindelijk 6e met vier prijzen.
Ukkie heb ik niet gestart, het losrijden voor het springen en mn het pad er naartoe vond ik veel te hectisch voor haar met alle fietsen, paraplus e.d.
En ik ben nu helemaal af, het was wel een loodzwaar weekend.
. Maar verder was het weer een erg leuke cross!! 

Had 2 strafpunten (is dat 5 seconden te veel?) voor tijd, niet gewacht op de prijsuitreiking m’n moeder was doorweekt en zusje ook en die wouden graag naar huis.. Wat ik goed kon snappen. Ze moeten nog 4 SGW's mee.
M’n moeder had hem in d’r zak van haar regenjas zitten. Blijkbaar is die regenjas niet waterdicht, zit nu ook water in dat schermpje en alles. Kan hem aanzetten maar dan gaat ie ook gelijk weer uit. Niet best dus.. Hopelijk krijg ik hem weer aan de praat. 

kop op volgende keer beter!!
Al had ik het beter voor elkaar dan andere hindernisrechters, mijn moeder en ik hadden de auto meegenomen en die bij de hindernis geparkeerd. Niet ideaal maar toch lekker om met die stortbuien in de auto te kunnen zitten. Ik dacht s'middags nog dat het droog zou worden omdat het heel even over ging in miezeren maar helaas tegen de tijd dat de B begon hield het definitief op met zachtjes regenen.
En ja hoor zoals we al gedacht hadden was het zo goed als droog toen het afgelopen was.
Was een geslaagd dagje want zover ik weet slechts twee valpartijen van de grofweg 200 starts.
Op mijn hindernis slechts een handjevol weigeringen wat meer kwam door de ruiters die niet goed aanreden dan doordat de sprong zo moeilijk was. Je kon namelijk al zien wanneer ze gingen weigeren omdat ze dan in een soort slingerbeweging aan kwamen rijden en de paarden terugkwamen op de sprong. Erg zonde op zo'n simpele sprong als de voederplaats. En in het B verschillende die zo hard gingen jakkeren dat ze bijna tegen de sprong klapte inplaats van eroverheen, beetje jammer omdat er dankzij het grote veld genoeg ruimte was om hem netjes en beheerst aan te rijden. Gelukkig gingen de meeste er heel netjes overheen. Het beoordelen van de stijl voor het B was trouwens ook tussen hindernis twee en drie want die man stond met zijn auto naast/achter ons. De fotograaf die foto's maakte op hindernis twee moet doorweekt zijn want hij stond er de hele dag zonder paraplu of andere schuilmogelijkheid. Had nog wel een beetje bewondering voor zijn doorzettingsvermogen want het is geen moment echt droog geweest. Ik kon ook de dressuur zijn aangezien hindernis 3 op hetzelfde veld was, was wel leuk om tussendoor daarnaar te kunnen kijken. Al kon ik de proeven niet al te best zien door die regen het inrijden was dichterbij daar had ik goed zicht op. Ging een paard ervandoor kwam volgens mij door de fotograaf die in de boom geklommen was voor een perfecte foto van het dressuurveld.
De ruiter was wel behoorlijk kwaad zal wel door de wedstrijdspanning geweest zijn.
Was ondanks het slechte weer toch een leuke gezellige dag volgend jaar weer.

. Ik wist dat ik jouw ergens van herkende.