[SGW] SGW Wieringerwerf 2010 - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 07:03

Lien_ schreef:
Gefeliciteerd! Ik heb je zien springen, leuk paard heb je! :)

Dank je! Welke heb je gezien, de bruine of de vos?

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 07:41

Nette: Ow wat balen. Hopelijk wil ze volgende keer wel.
Marloesjuh: Een vriendin van mij had daar inderdaad ook 3 stops. Wel balen zo aan het begin. Maar zoals je zelf zegt kop en volgende keer beter.
Evelienh: Zo wel streng gejureerd dan idd. Fijn dat de cross zo lekker ging. En gefeliciteerd.
Bianca: Wat een leuk verslag. En dat van die entourage dat ken ik/ Daar had Zissi de vorige cross(haar eerste) ook heel veel last van. maar die vond behalve mensen, afzet linten ook de hindernissen toen eng. Wat inhield dat er voor haar een obstakel kwam dus dat we dan eigenlijk beter een andere route moesten nemen hahah :d. Dus km. maken en hopen dat het beter wordt ;)
Lien: Wat balen van die weigering waar je zelf niet bij was. Maar ja weer een les voor de volgende keer. Wel mooi dat je fijn gereden had in jullie 1e cross.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:28

TeeGee schreef:
Netjes Hilde!!
Wow super Noor, gefeliciteerd. Leuk dat je me hebt gezien bij het water! Hij zag het eerst echt niet zitten he!
Was super georganiseerd Roos! Volgend jaar komen we weer als alles heel blijft. En anders kom ik helpen.
Jee Mirthe wat een domper!!
Marloes, gefeliciteerd!!!!! Welk nummer was jij?
Evie gefeliciteerd! Heb Bam nog zien stappen met je moeder? Hij is groot!!!

Ik had in het M nummer 28 en in het L 98.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:37

Wat ik trouwens bijzonder vond is, dat toen ik na mijn 4e weigering (2 op 3 en 2 op 4) aangaf te stoppen, de hindernisrechter zei dat ik door mocht rijden. Toen ik aangaf dat dat niet mocht zei ze dat ze instructie hadden gekregen om iedereen de cross uit te laten rijden, want iemand voor mij had 3 weigeringen op haar hindernis en die heeft ze ook door laten rijden. Vond het vreemd en heb het niet gedaan. Astrid stond er bij en vertelde die hindernisrechter ook nog hoe het zit met weigeringen en doorrijden, maar ze haalde haar schouders op.

Damelza

Re: SGW Wieringerwerf 2010 - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:43

Mirthe, hij pakt het idd super op, maar volgens mij vindt hij het zelf ook gewoon superleuk :))

Lien_, balen dat ze een weigering hebben gerekend die je niet had

Evie, gefeliciteerd met je verjaardag! :D

MArl0esJuh, balen van je weigeringen op 4.

Nette, wat jammer zeg dat Norge geen zin had

Margriet_, welke rij bedoel je? :o

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:43

Apart. Werd dat ook tegen de anderen gezegd die helaas uitgesloten werden in de cross? Saden?

Foto van ons
Afbeelding
Jammer dat het geen foto's op een hindernis zijn geworden :)

En nu ga ik vanmiddag eerst naar de tandarts om me aan m'n verstandskies te laten helpen. Deze keer trekt het jammer genoeg niet weg (sinds vorige week dinsdag) en is het afgelopen weekend juist feller geworden (pijn uitstraling naar m'n keel, mond maar klein beetje open kunnen doen, gezicht dik op de rechterkant, duizelig, rillerig).

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:47

Met de trailers Damelza!
Wat apart Simmie! Snap dat niet. Regelementen zijn er niet voor niks. Als je 3 weigeringen in het springen hebt, mag je ook niet verder rijden.
Mooie foto LL!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:48

Ik ben ook wel benieuwd of er hier mensen zijn tegen wie het ook is gezegd dat ze door mochten rijden.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:49

Hoe zit het eigenlijk met winstpunten?

Dit staat in de boktwiki:

Citaat:
Winstpunten in de sgw worden sinds 1 maart 2009 bepaald door je resultaten in alle disciplines. Om voor winstpunten in aanmerking te komen moet je in de dressuur tenminste 55% scoren (dwz 165 punten of meer in de klasse B t/m M en , wat in beide gevallen neerkomt op maximaal 67.5 strafpunten), en maximaal twaalf strafpunten in het springen behalen, exclusief strafpunten voor tijdsoverschrijding. In het B geldt als bijkomende eis dat je een voldoende (>= 6) voor de stijl in de cross hebt gekregen.

Als je aan alle bovenstaande eisen hebt voldaan, krijg je voor een foutloze cross 2 winstpunten. Met maximaal 1 weigering heb je nog 1 winstpunt. Tijdfouten tellen niet mee. Voor verliespunten geldt dat alleen de cross daarvoor telt. Bij uitsluiting krijg je twee verliespunten, tenzij je vrijwillig het parcours verlaat. Ook bij uitsluiting door kreupelheid die is vastgesteld door de dierenarts krijg je geen verliespunten.

Betekent dit dat ik met mijn 197 punten voor dressuur, balkje in het springen en foutloze cross met een 6.7 en 7 voor stijl en best veel tijdfouten 2 winstpunten heb?

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:51

XxDamelzaxX schreef:
Betekent dit dat ik met mijn 197 punten voor dressuur, balkje in het springen en foutloze cross met een 6.7 en 7 voor stijl en best veel tijdfouten 2 winstpunten heb?

Jep!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:03

Gefeliciteerd Damelza, de eerste 2 wp's zijn binnen!!

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:06

Simmie schreef:
Ik ben ook wel benieuwd of er hier mensen zijn tegen wie het ook is gezegd dat ze door mochten rijden.

Ik mocht hem ook uit rijden, vond het wel fijn, want na 2 uur reizen gaat het je niet in de koude kleren zitten als je je cross niet mag uitrijden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:16

mdh schreef:
Simmie schreef:

Ik mocht hem ook uit rijden, vond het wel fijn, want na 2 uur reizen gaat het je niet in de koude kleren zitten als je je cross niet mag uitrijden.

Maar weet je dan niet dat dat niet mag?
Natuurlijk snap ik dat het fijn is om door te kunnen rijden, in eerste instantie wilde ik ook verder gaan, maar heb het niet gedaan. Heb geen zin in een officiele waarschuwing of anderszins gezeur en regelementair is het gewoon niet toegestaan. Ook ik had er een lange reis opzitten en ben die morgen om 4 uur opgestaan om om 8.16 te kunnen dressuren. Hoort er nou eenmaal bij. Net als het risico dat je de cross niet inkomt of 'm snel moet verlaten omdat je te veel weigeringen hebt. Oefenen doen we dan wel weer op een oefenterrein.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:19

Ja, en zou je dan anders beter niet eerst nog een keer BB kunnen starten? Dan mag je wel uitrijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:21

Mocht je doorrijden of werd er niets gezegd? Als een hindernis-jury niet zeker is van jouw uitsluiting (bijvoorbeeld door 4 weigeringen op verschillende hindernissen) mogen zij jou niet uit de wedstrijd halen, want als ze het verkeerd hebben is het des te vervelender! Het is de ruiter zijn verantwoordelijkheid. Bij 3 weigeringen op dezelfde hindernis moet je normaal gesproken je borst-nr inleveren, maar het blijft de ruiter zijn verantwoordelijkheid! Ook al 'mag' jij van de organisatie doorrijden, je zal hoogstwaarschijnlijk wel een brief met waarschuwing van de KNHS krijgen!

Yvetjes, BB mag je bij de meeste SGW's ook niet doorrijden... Dat het gedaan wordt is een heel ander verhaal!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:21

Simmie schreef:

Ja, tegen mij ook, bij hindernis 2. Ik zei dat ik ervan overtuigd was dat het niet mocht. Ik moest het gaan vragen bij de hindernisrechter van hindernis 3. Ben er toch maar even heen gereden omdat ik heel graag het slootje bij 4 had willen proberen. Maar ik mocht niet doorrijden van de hindernisrechter bij 3, terecht, die kende de regels dus wel.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:24

Wat apart zeg, een vriend van mij is vorig jaar ook doorgereden in WW en die kreeg een flinke preek van de federatievertegenwoordiger en daarna nog een brief van de KNHS.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:24

foto's van leuk op de foto:
Afbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:35

Ik had 3 weigeringen op 4. Ik zei toen zelf, ik mag zeker niet verder. Daar kreeg ik het antwoord op van Nee je mag niet verder.

Vorig jaar heb ik de verkeerde hindernis gesprongen en wel doorgereden. Daar heb ik niks van gehoort.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:38

Welk nummer was jij Saden? Ben benieuwd of jij voor of na mij reed.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:47

Ik was nr 76.
Op een lichte vos

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:48

texelse schreef:
Gefeliciteerd Damelza, de eerste 2 wp's zijn binnen!!

hihi, op naar de volgende :D

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:48

Ik wist wel de regels, maar als mij door 3 verschillende controleurs word verteld dat ik hem gewoon mag uitrijden, wie ben ik dan dat niet te doen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:55

saden schreef:
Ik was nr 76.
Op een lichte vos

Dan reed jij dus na mij.

mdh schreef:
Ik wist wel de regels, maar als mij door 3 verschillende controleurs word verteld dat ik hem gewoon mag uitrijden, wie ben ik dan dat niet te doen.

Ik snap dat je dan in verwarring wordt gebracht, maar onthoud gewoon voor de volgende keer dat het regelement altijd leidend/bindend is!
Laatst bijgewerkt door Sim op 23-08-10 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:00

Ja ik bedoel, het was ook verwarrend, het was mijn eerste officiele cross en dan ben je al lichtelijk wat gespannen, en als ze dan zo iets zeggen..... tsja, ik zie wel als er gevolgen zijn, maar ik was zeker niet de enigste...