[SGW] SGW Vlietlanden - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

biancavos

Re: SGW Vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 17:48

ik ben jammer genoeg niet door het spingparcours heen gekomen..
Met losspringen sprong hij wel lekker, maar in het parcours was ik mijn stuur kwijt, had 3 weigeringen en ben maar tot hindernis 4 gekomen.
was in elk geval wel een goede oefening, en gelukkig was het maar 15 min stappen van huis.

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 17:52

Wij (nr. 148) hebben lekker kunnen crossen in de BB paarden vandaag! Eerst een foutloos parcourtje rondgesprongen en in de cross alleen een stop op het water. Daarna achterwaarts erin geparkeerd en in het water omgedraaid en onder gelach en gejuich van omstanders verder gegaan :D

Ons springparcours vond ik wel fijne lijnen hebben.

Mensen die gewonnen/fijn gereden hebben gefeliciteerd en voor de rest; volgende keer beter! :)
Jammer dat het alweer voorbij is.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:10

Alle prijswinnaars gefeliciteerd en voor degene waarbij het wat minder ging, hopelijk de volgende keer beter!

Vandaag heb ik ook gereden in Leidschendam! Ik ben erg tevreden, met de dressuur ging de proef een stukje minder dan het inrijden, dit kwam o.a. door de warmte denk ik. Toch nog 185 pnt. wat ik echt niet had verwacht :o ! Met springen had ik helaas 1 weigering, op laatste moment zag ze pas dat we van de zon naar de schaduw gingen :+ . Daarna was ze iig goed wakker en ging de rest van het parcours goed. De cross ging super, helemaal foutloos en 15 seconden binnen de tijd terwijl ik bij andere crossen juist altijd rond een halve minuut buiten de tijd was! Al met al een zeer geslaagde dag :D ! Hieronder een topic met mijn verslag plus foto´s:

[SGW-ITP] Jamaica @ SGW Leidschendam/Vlietlanden

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:20

Ik ben pas net terug uit de Vlietlanden. Zal zometeen even uitgebreid alle verslagen lezen (alhoewel ik het van veel mensen al heb gehoord) eerst een beetje bijkomen :z

Ik had 204 met de dressuur, was foutloos met het springen en foutloos met de cross en (voor het eerst met Lasko) binnen de tijd!
Resultaat was 2e in het normale klassement en Zuid-Hollands kampioen :D !

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:23

Super goed Jetske_! Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:24

jetsie, normaals gefeliciteerd! :D Vind het zo leuk voor jou!

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:25

Ik had vandaag ook een gave dag!! :):)
nr. 68 B cross paarden

Dressuur ging redelijk, ik kan nog niet zo goed bepalen hoe ik dit beter kan doen, als ik alleen dressuur op wedstrijd rij ik langer los en werk ik door, nu doe ik dat niet en wordt het rommeliger. Maar ja 194 en tevreden. (tips welkom!!)
Springen stond laag (nu we echt gewend raken aan het B :o ) dus kon een mooi rondje rijden en bleef 0.

Cross liep iets uit voor mijn gevoel (best wat tijd over). Na een paar sprongetjes en veel stappen mochten we vertrekken en Juul had er echt onwijs veel zin. Met de kleinste stemhulp sprong en versnelde ze meteen. Erg fijn gevoel!
Op hindernis 5 (haagje) wel flink aangestoten, daar lag het tempo iets te hoog en werd Juul ineens makkelijk.
Lange galopstukken ook echt even gas gegeven. Zag zelf alleen op tegen de Bulfin, maar ook die overwonnen we redelijk makkelijk (wel hoog := ).
Uiteindelijk alleen een twijfelmoment bij de opsprong, toen uit een drafje opgesprongen en mooi over de balk en via de krans naar de finish!
Uiteindelijk foutloos dus en 4,11 waar 4,20 ideaal was. (VP waren we nog een minuut te traag := )

Super super super trots en tevreden uitstappen en naar de DA (72 na de cross, 60 na het springen).

Uiteindelijk 4e prijs! *\o/* Had ik echt niet verwacht en mijn stijlpunten waren nu stukken beter dan vrouwenpolder, allemaal 7-ens en 2 achten! Wel weer jammer dat er nergens stond waar de jury's dan zaten!

Vrijdag naar Maarsbergen, heb er zin in!!!

Iedereen verder hier ook gefeliciteerd maar ook soms :(:)
Laatst bijgewerkt door yvetjes op 27-06-10 18:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:26

Jetske gefeliciteerd! Mooi resultaat!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:28

Jetske, gefeliciteerd!
Yvet, Ik had al terug-gesmst, maar nog een keer: Helemaal super van jou en Juut!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:42

Wat leuk Jetske en nog kampioen ook. Gefeliciteerd.
Jij ook Yvet, maar dat had ik al gesmst.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:46

Allereest iedereen van harte! Jetske heb jou nog gezien zag er puik uit!! en het resultaat helemaal TOP!

Ben gestart in de BB paarden en ik ben helemaal blij!
Nee niet eerste of tweede of iets :P en nee niet binnen de tijd en nee het water heb ik niet gedaan..... maar we hebben voor het eerst een klassering uberhaupt er staat geen 'uit' achter onze naam! :D

waar je al niet blij van kan worden he.

Maar springparcours was 1 tijdstraf en een niet zo fraai moment op de dubbel door mijn domme actie (dacht dat hij nog een pas zou nemen maar hij ging toch wel al springen whoooooop ik er achteraan) hij liep lekker, eindelijk ging hij zalf galopperen en hoefde ik hem niet voorruit te schoppen :O

Cross: ik ging inspringen en meneer was sterk, een goede sprong gedaan en ben er gelijk mee gakapt vond het beetje gevaarlijk anders want hij had er zin in.
De cross op een, twee en zeven twijfel maar ging wel uiteindelijk. water niet gedaan sterker nog niet eens in de buurt gekomen, ben benieuw of dat ooit goed gaat komen :S.
Ook in de cross ging hij nu eindelijk eens galopperen lekker voorwaarts in plaats van dat ik hem constat voorwaart moest houden.

Dus al met al een tevreden ik!!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:55

Hier mijn verslagje, ik zal zo eens bijlezen.

Dressuur ging wel, maar kon echt beter. Er lag een oranje zeil aan de kant, wat ze ontzettend eng vond.. Toch nog 189.

Springen ging top, eindelijk helemaal een goed ritme en controle.. Wel 2 keer een extra grote bocht gemaakt en het rustig aan gedaan ( wat een hitte!).. Geen balken maar wel 2 strafpunten voor tijd.

Cross ging helemaal top, echt super.. Helaas bij de opsprong had ik even te weinig ritme en toen stopte ze, toen gaf ik haar een beetje been en toen stapte ze er nog op.. Haha!

Stijlpunten een 6,5 en een 7 dus dat was wel even goed voor mijn zelfvertrouwen :)

Tijd 4.23, ideaal was 4.20 dus dat was ook top.

Dus mijn 1e winstpunt is een feit :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:58

Whitje, Leuk dat je zelf zo tevreden bent. Heb je wel pootje gebaden op het strandje om te oefenen? De rest komt vanzelf wel!
Nessah, Fijn dat het springen zo goed ging (je vreest toch altijd voor wat balkjes?). Mooie stijlpunten in de cross en een nette tijd, gefeliciteerd!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:59

Klopt, normaal gaat ze veel te hard met springen.. Maar heb de laatste tijd ontzettend veel les gehad.. En daarom was ik ook zo blij dat ik haar volledig onder controle had met springen :) Want vermogen heeft ze genoeg, maar als ze zo gaat racen dan tikt ze balkjes.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:00

Gefeliciteerd Nessah! Fijn voor je eigen vertrouwen dat je stijlpunten nu wel goed zijn :)
Welke is jouw volgende?

De rest ook gefeliciteerd met wp en prijzen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:00

Wat lekker Nessah! Gefeliciteerd.

Maarre, ligt het nou aan mij of is de B nou zo laag gebouwd? Stelt echt bijna niets voor als ik het zo zag. Of ligt dat gewoon aan mij dat ik wat meer gewend ben? Ben wel benieuwd hoe anderen dat ervaren eigenlijk.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:01

Mooie resultaten allemaal!! gefeliciteerd voor die gene!!
Mensen waar mee het minder ging :+: volgende x beter!

Simmie bedoel je de cross of het spring parcour?
Vond het spring parcour echt TE laag staan!!
Cross stond ook niet echt dik.. wel eeerg mooi :j

Nou heb heerlijk gereden vandaag!!!!!

Dressuur 188 had meer verwacht want hij ging echt goed, keek wel erg in de rechter hoek van alle rotzooi :+
springen foutloos stond echt laag :=
Cross foutloos! keek op me klok voor de oxer en toen had ik nog 2.45 := oops even gas terug.. dus rustig aan gedaan bij de tonnen, tussen de wal-op-wal-af gaan draven naar de laaste hindernis en toen ben ik blijven galoperen (wat dus moet!!) Kwam ik op een tijd van 4.03 binnen :)
Maar meneer van de finish dacht er anders over!!
Kon helaas op me kop gaan staan praten wat ik wilde maar helaas 4 strafpunten!

Al met al 6 de in me ring!! *\o/*
EN als klapper en verassing 5de op van ZUID HOLLAND :D :D :D

Heb echt mega veel bekenden gezien en gesproken en aangemoedigd!!
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 27-06-10 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:02

Nessah, ik heb jou nog gezien met dressuur en cross. Moet zeggen dat je paard zich snel herstelde nadat ze zo schrok, cross zag er netjes uit wat ik ervan gezien heb! Fijn dat je tevreden bent. :)
Ben benieuwd naar de uitslagen, wil eigenlijk wel weten wat voor tijd ik had gereden, had mijn horloge namelijk in de wagen laten liggen. }:0

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:03

Jammer van je meningsverschil met de tijdwaarnemer, Corien, maar toch lekker foutloos gecrosst!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:04

Evelien das niet slim! zag je nog rijden kon allen geen gedag zegen want je was erg druk... richting het los springen!

Simmie ja, kon echt alles zegen en op me kop staan en foto's laten zien.. maar goed maakte kwa plaatsing niet uit. :)
Ben super te vreden jackson trok echt goed aan op alle hindernissen zelfs geen twijfel bij de bulffin!
Dus volgend jaar L :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:05

Heb je hier je beklag over gedaan bij de wedstrijdleiding? Voor de rest super gereden dus!
Citaat:
3. Vanaf de laatste hindernis tot de finish dienen paard en ruiter in een rechte lijn te
galopperen; wanneer dit niet gebeurt geeft dit 4 strafpunten.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:06

Ik vond de B ook heel erg laag staan, 1 was wel aan de maat ( die na de boomstam.. Naast het inspring terrein) maar verder was alles laag. Spring parcours stond ook maar 80.

@Corien: Was het nu 1 of 2 winst? Later vertelde me iemand dat alleen een foutloze cross telde als 2 winst.. Meisje bij de pony's had net zo iets als jij had.

@EvelienH: Dat ze waar schrok? Bij die opsprong of met de dressuur?

EvelienH

Ik heb jou niet gezien, af en toe ben ik echt blind. :D Fijn dat het zo goed ging! Jullie gaan echt super! Ga je volgende week ook naar Maarsbergen?

Sim

Ik bedoel de cross Corien.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:07

Ja mootje, heb zelf vederatie vertegenwoordiger gesproken, meneer zelf bij de finish, heb meneer van de marel gesproken.
Dus helaas.

Simmie klopt.. had eigenlijk 18 hindernissen verwacht..

Nessah eehm.. weet niet hoe veel ik er nu heb := zie het wel verschijnen!

Evelien nee WW is nu de volgende :)
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 27-06-10 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt