[SGW] SGW Oudkarspel - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:37

Nummer 142 ben ik :P

Fijn dat het zo ging Rianne. Die dubbel klaagden veel over. Stond ook niet helemaal goed vond ik. Was 1 grote galopsrong. Vero deed er 2 kleintjes. :+
Netjes tot en met 7 foutloos! Op 7 waren veel weigeringen en valpartijen. Waterbak hadden er meer moeite mee, volgens mij heb ik jou toen gezien. Herken je paard van de foto!

Dank je Simmie. Ga ook gewoon door. Aan ene kant ook wel 'blij' dat het in het springen gebeurde. Dat is voor mij makkelijker om op te trainen als op de cross. Ga van de zomer ook even kijken of ik niet keer prive les kan krijgen van iemand voor cross, voordat ik naar Gorssel ga. Even wat meer aandacht en de wat moeilijkere sprongen doen.. Voor mijn eigen vertrouwen :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:38

Ben weer terug van een lange dag jureren en ben helemaal af (pfeiffer is toch niet helemaal weg en dit was duidelijk teveel/te lang)
Heb vooral van de ponyruiters genoten, op uitzonderingen na rijden die zoveel makkelijker dan de paardenruiters. Heb wel wat 5-en gegeven en zelfs 1 x een 4 voor houding en zit. Kon gelukkig ook genoeg voldoendes kwijt (ook bij de paarden)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 17:39

riannhuh schreef:
Oh echt waar :+ Ik dacht dat dat alleen niet meetelde voor het starten in de cross. Nouja, maakt ook niks uit, weer wat geleerd ;)

Ja, echt waar:

Onderdeel Springen
– In het onderdeel springen komt een combinatie met maximaal 12 strafpunten
(exclusief tijdsoverschrijding) in aanmerking om winstpunten te behalen over
de gehele wedstrijd (mits de dressuurscore ook voldoende is om winstpunten
te behalen).
– Een combinatie, die >12 tot en met 20 strafpunten (exclusief tijdsoverschrijding)
behaalt in het onderdeel springen mag wel door naar het volgende wedstrijdonderdeel
(de cross-country), maar komt niet in aanmerking om winstpunten
te halen voor de wedstrijd.
– Een combinatie met meer dan 20 strafpunten (exclusief tijdsoverschrijding)
wordt uitgesloten en komt niet in aanmerking om door te gaan naar het volgende
wedstrijdonderdeel (de cross-country).

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:45

Sannnn schreef:
Nummer 142 ben ik :P

Oh sorry, het is een crossfoto en toen ging er een belletje rinkelen, het is nr. 143, wel op het goede moment alleen wat wazig :=

Dan zal ik de regelementen binnenkort nog even goed doorlezen en onthouden :o :D

Sannnn

Re: SGW Oudkarspel - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:47

Dacht al in die cross ben ik niet gekomen :P

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:47

Ik heb een aantal foto's van het springen paarden en van de cross. Moet even kijken of ik kan zien welke nummers het zijn!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:11

Nou we hebben het DEBUUT weer eens geslaagd volbracht!!

Even het verslag!

Dressuur ging fijn. Maar mag natuurlijk ook wel. Ze rijden M1 dressuur. Dan is B natuurlijk gewoon basis werk!
Ze had 214 punten en stond 2de na de dressuur!!

Springen ging top. Foutloos rondje! Dus ook daarover zeer tevreden!

Keuring met 60 hartslag

De cross ging echt super. Een stop op 9 de boom voor het water! Maar daarna ging ze er super over! Was echt een super ervaring

Keuring met 66 hartslag.

Daarna was het wachten op de prijzen wel echt verschrikkelijk lang!! Niet normaal meer zeg!!

Uit eindelijk hing de uitslag er.
Ze hebben een super tijd gereden.
Ideaal was 3.44 en ze kwam binnen op 3.41
Door de stop was ze 4de geworden!!
En dat vinden wij toch een meer dan geslaagd debuut!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:12

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:15

Zo en nu mijn verslag............

Dressuur ging niet heel goed, maar ook niet slecht. 180 punten en 4e plaats.
Springen ging goed, 1 balkje,dubbel stond een beetje apart.

Dan de cross.. Geweldig! Geen 1 keer getwijfeld en dus helemaal foutloos en een super tijd, 16 seconde te snel! Hartslag was voor de cross 48 en erna 64 dus ook goed.

Nou lekker dacht ik, tempo was goed balans was goed, paard reageerde top.. 2 winstpunten..

Maar neeeeeee hoorrrrr! 5,5 voor mijn stijl.. Met als opmerking: beugels iets aan de lange kant. Ik was dus foutloos en stond uiteindelijk 7e maar geen winst.
Ik naar de jury ( want dat mocht zeiden ze) daar aangekomen kwam er eerst een paard aan. Meisje reed met 2 teugels in 1 hand en ik denk dat dat paard minimaal 20 keiharde tikken gekregen heeft en zo over de boom ging.. Maar jury schreef 3 keer een 7 op voor stijl! Nou sorry hoor..
Als opmerking naar mij gad hij dat het plaatje wat completer zou zijn met de beugels een gaatje langer. Andere jury zei dit ook.

Maar goed, paard over een hindernis slaan leverd een 7 op.. Beugels een gaatje te lang een 5.

Heb mijn ogen uitgekeken naar mensen die alle frustraties op hun paard los lieten.. Zelf een paard met een bloedende striem de cross uit zien komen ( Jep, met winst).

Jammer, echt een zure nasmaak.. Dit is toch niet helemaal mijn ding deze kant van de sport..
Mijn zweep en sporen niet 1 keer gebruikt, was gewoon volgens het boekje hoe het ging..

Ik ga nu even dit laten bezinken en probeer het bij de vlietlanden nogmaals. Heb ik dan weer hetzelfde hou ik er mee op en ga ik lekker verder met dressuur en springen waar ik wel altijd nette punten krijg voor mijn stijl/houding.

Was ook balen dat de prijsuitreiking uiteindelijk 2uur te laat begon en dat mijn dressuurcoupon kwijt was en later in 6 stukken terug gevonden was.. Was een foutje..

Zucht, super trots op mijn paard echt een kanjer.. Maar het heeft een nare nasmaak.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:15

Dat is een mooi debuut!

Ja, sorry!
Daar kwam ik net achter..!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:17

Dat is ook niet normaal zeg!
Ik heb van jou een aantal foto's!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:21

Beugels te lang is volgens mij altijd een onvoldoende voor stijl Nessah. Dit is nl zóóó belangrijk en om dan gelijk te zeggen dat je vanwege een onvoldoende voor stijl gelijk stopt vind ik eerlijk gezegd wat kinderachtig. Ik heb ook wel eens een onvoldoende gehad en ik lach er dan gewoon om, weet zelf hoe ik heb gereden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:23

Heel goed gedaan Agnes! Laat je alsjeblieft niet uit het veld slaan hierdoor! Bij de dressuur ben je ook overgeleverd aan het oordeel van de jury. Hoe vaak gebeurt het niet dat je fijn rijdt maar dat je punten er niet naar zijn?
Ik snap je wel; tis natuurlijk zuur om te zien dat iemand die zijn paard over de hindernis mept wel een voldoende voor stijl krijgt, maar zeg eens eerlijk, dat is toch niet de manier waarop jij zou willen rijden?
Had je nog meer op/aanmerkingen op je protocol? Want ik kan me niet voorstellen dat je alleen omdat je beugels een gaatje te lang zijn een onvoldoende krijgt. Zeker niet omdat je uiteindelijke stijlcijfer een gemiddelde is.
Er gebeurt natuurlijk heel veel in de cross en soms gaan de dingen ook zo snel dat het soms voor de jury's lastig te beoordelen is, de ene keer in je voordeel de andere keer in je nadeel.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:24

Mooi debuut ponyparadijs! Gefeliciteerd.

Kop op Nessah! Volgende keer beter.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:25

Agnes super gereden dus! Mag je trost op zijn!!
(ben vorig jaar ook zo begonen vlietlanden zelfde verhaal met stijl)

Tis idd erg zuur maar als je zelf maar weet hoe je gereden hebt!!

Als je staat kunnen je knieen niet over het zadel lijkt mij :=
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 06-06-10 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:25

Ik zeg niet dat ik stop.. Ik zeg dat ik het nogmaals ga proberen en dan een beslissing maak.
Als ik mijn beugels 1 korter doe gaan mijn knieen over het zadel.. In mijn trainingen ook nooit wat over gehoord.
Ik uit gewoon even mijn frustratie.. Het is gewoon echt een domper omdat het zo goed ging.. Ik heb ook een goed balans, dus ik snap er niets van.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:27

Ik had een 4 bij de ene jury.. dat was voor mijn beugels en een 5 bij de andere ook voor mijn beugels.. Maar ik kán ze niet korter doen.. Dan gaan mijn knieeen erover. De andere cijfers 2 keer een 6.. Zonder commentaar

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:28

Agnes ik had het vorig jaar ook had toen een beschamend laag stijl cijver!! en ja toen zakte de moet ook in me laarzen!!
Maar ja heb er wel mega veel van geleerd en mag nu ook een klasse verder!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:28

Nogmaals, laat er niet te veel van afhangen nessah. Ik heb zoveel verschillende stijlcijfers gehad! Van een 9 tot een krappe 6,2. Cijfers zeggen mij niet heel veel, het commentaar op de protocollen wel. Jammer genoeg ontbreekt dat vaak.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:29

Dat is zeker zo simmie!

Okal zit de jury net op een punt dat je paard een nood sprong maakt en net achter de beweging zit baal je ook als je een onvoldoende hebt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:31

Nessah, wil je aub even je verhaal rectificeren.

Ik was een van de stijljuryleden en je bent niet bij mij geweest om te praten. Ik heb namelijk niemand gezien en mijn schrijfster kan dat bevestigen. Ik wil dan wel eens weten bij wie je bent geweest, wat ze aanhad en wat andere niet over het hoofd te zien details. Door deze reactie en leugen, want dat is het, kom je ook niet geloofwaardig over mbt de reactie van het andere jurylid.

Waar ik zat heb je geen verlichte zit laten zien, je voeten waren ver doorgeschoten in de beugels, je "stond" in je zadel met gestrekte been en je kon nog niet eens onder je door kijken. Kortom je liet niet de verlichte zit zien die gevraagd wordt. Hoeken in je lichaam en niet staan. Tenminste als jij op een roodschimmel reed met goudkleurige sporen.

Daarbij reed je rommelig aan, het algehele beeld was niet fijn.

Overmatig zweep gebruik is bij mij altijd onvoldoende.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:34

Dat jij je beugels niet korter kan doen omdat je dan een probleem hebt met je zadel is jou probleem, een jury beoordeelt wat hij ziet. Ik heb getwijfeld tussen een 4 en een 5, bij mij was het een 5, maar een 4 was zeker niet te laag.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:39

Roos ben blij dat ik vorig jaar een mailtje gestuurt heb en ik me heb aangepast!! :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:42

In het voorbesprekingstopic heb ik ook nog tips gegeven. Als er uitleg gevraagd wordt wil ik het gerust geven. Ik hou er alleen niet van om zo neergezet te worden terwijl ik niemand gesproken heb. Heb ook geen meppende ruiter voorbij zien komen. Ik zat na het water en dat scheelt altijd in het aantal combinaties dat je moet beoordelen.

Heb het momenteel echt even gehad met Nessah en der onwaarheden
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 06-06-10 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:43

Denk ook niet dat als er gemept word dat de FVW dat toelaat.
Tenminste niet op VP toen ik het hoorde.

Moet je dit jaar ook op de vlietlanden jureeren?