[SGW] SGW Vlietlanden 26 & 27 juni - Voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: SGW Vlietlanden 26 & 27 juni - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:04

Oke leuk!
Waar woon je nu dan? :o

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:22

Ik ga op zondag een poging wagen in de BB met Bob en op zaterdag ben ik samen met Talida hindernisjury :)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:32

ik sta bij de vlietlanden, ik kom in elk geval kijken en ik sta op de wachtlijst voor de BB-paarden.

Over de hindernissen die gesprongen zijn, ik hoorde bij mij op stal dat er een aantal mensen hier over aan het springen zijn (zijn trouwens wel mensen die niet meedoen)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:25

bianca sorry maar dat vind ik dus eccht niet kunnen van die stal genootjes!!

Hoop regen

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:22

Ik heb begrepen dat het stuk waar de crosshindernissen liggen sowieso verboden toegang is? Of ze nou al aan het bouwen zijn of niet?

In WW rijd ik regelmatig een deel van het parcours, maar goed. Dat is gewoon openbaar terrein en de 2 weken vóór de cross is het bos gesloten voor paarden (maar ook dan houdt niet iedereen zich daaraan)..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:26

Op het strandje mag je niet komen met het paard, maar daar staat nog niets.. Bij de hindernissen die er nu gebouwd zijn, mag je allemaal rijden met je paard.

Maar het gras komt echt tot je heupen ( niet overdreven) en er zijn nogal wat gaten ( konijnen) dus ik vind het behoorlijk link....

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:30

Oh oke, ik was in eerste instantie namelijk van plan om in maart/april daar een buitenrit te maken, maar omdat het water e.d. toch niet toegankelijk is, heb ik daar vanaf gezien. Maar goed, één ding is duidelijk: het is behoorlijk onsportief daar de hindernissen alvast te gaan oefenen voor deelname aan de wedstrijd!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:33

helemaal mee eens. En als je geen deelnemer bent, is het ook niet erg netjes om hindernissen die klaargezet worden voor een wedstrijd zomaar te gaan oefenen, met het risico dat je dingen beschadigt.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:40

Ik vind het ook onsportief. Maar het is elk jaar hetzelfde hier, daarom bouwen ze zo laat.

Daarnaast ligt er voor elke hindernis ook nog een boomstam,zodat je er eigenlijk niet over heen kán springen.. Maar alsnog doen mensen dat helaas.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:44

en het zijn ook altijd dezelfden die dat doen........

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:06

Wat ik zie ( ik loop er dagelijks met de hond, niet dat jullie denken dat ik daar scheidsrechter speel :') ) is juist veel meiden van 12-15 die met hun pony er over heen gaan springen. Die er niet uitzien alsof ze ook echt deelnemen aan wedstrijden.
Heb er wel eens wat van gezegd, maar dan krijg je een grote mond en gaan ze verder.. Nu negeer ik het maar als ik het zie. ( wat moet je dan? )

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:12

_Noor schreef:
Oh oke, ik was in eerste instantie namelijk van plan om in maart/april daar een buitenrit te maken, maar omdat het water e.d. toch niet toegankelijk is, heb ik daar vanaf gezien. Maar goed, één ding is duidelijk: het is behoorlijk onsportief daar de hindernissen alvast te gaan oefenen voor deelname aan de wedstrijd!

Je kan er wel in het water hoor ;) Maar dat is bij de vlietlanden aan de kant van de knipbrug.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:13

Nessah schreef:
Wat ik zie ( ik loop er dagelijks met de hond, niet dat jullie denken dat ik daar scheidsrechter speel :') ) is juist veel meiden van 12-15 die met hun pony er over heen gaan springen. Die er niet uitzien alsof ze ook echt deelnemen aan wedstrijden.
Heb er wel eens wat van gezegd, maar dan krijg je een grote mond en gaan ze verder.. Nu negeer ik het maar als ik het zie. ( wat moet je dan? )

organisatie informeren? Al weten die het wsl ook wel. En dit is dus ook een dikke kans op ongelukken.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:15

Die weten er wel vanaf, maar kunnen daar ook niet continu komen controleren.. Ze hebben het gras dit jaar extra hoog laten groeien en boomstammen voor de hindernis geplaatst.. Veel meer kunnen zij ook niet doen..

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:18

als je in de vlietlanden rijdt kan je ons huis zien, dus kom er regelmatig
het deel waar de hindernissen gebouwd worden mag je te paard ook niet komen, alleen op de aangegeven ruiterpaden(en die liggen rondom de vlietlanden)
aan de kant van de knipbrug kan je vanaf het ruiterpad het water in maar dat is geen zand strand maar steentjes..
er rijdt ook (altijd als ik er ben) een staatsbosbeheer mannetje rond,,
de parcourbouwers zijn al een aantal weken bezig elke zaterdag ochtend om hindernissen te bouwen, de week voor de cross slapen zij daar in een bouwkeet dus zijn ze er 24/7 aanwezig..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 11:25

Klopt, je mag ook waar de hindernissen normaal gesproken staan niet komen.

Misschien is het wat om wat blaadjes op te hangen bij stallen in de buurt, dat dit dus NIET de bedoeling is. Geen idee of het helpt, maar het valt te proberen. En misschien wat meer verboden toegang/verboden overheen te springen bordjes, maar ik denk niet dat het die koters tegenhoudt. Het is deels onwetendheid, en deels doen alsof ze het niet weten. Vroeger (6/7 jaar terug) wist ik het ook niet, en ging ik er ook overheen. Maar er stond ook nergens dat het niet mocht, dus hoe weet je dat als je niets van die wedstrijd weet?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:27

@Mirie: Achter het strand en dan links, mag je komen met paard :) Dat is bij de afsprong en greppel.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 11:28

Dat is niet waar hoor Nessah. Je mag echt alleen maar op de ruiterpaden.

biancavos schreef:
ik sta bij de vlietlanden, ik kom in elk geval kijken en ik sta op de wachtlijst voor de BB-paarden.

Over de hindernissen die gesprongen zijn, ik hoorde bij mij op stal dat er een aantal mensen hier over aan het springen zijn (zijn trouwens wel mensen die niet meedoen)

Kun je niet uitleggen dat dit niet mag? En dat gevaarlijk en lüllig bezig zijn?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:34

@Snoekiej: Echt? Oh, want daar bij dat fietspad zijn wel ruiterpaden.. Maar kom haast dagelijks ruiters tegen.. Dat gedeelte mag je ook met honden komen, dus ik ging er vanuit dat je met je paard daar ook mocht komen.. Oh, weer wat geleerd.. Nou ja, daar hebben ze dan wel maling aan!

( ik rijd nooit in de vlietlanden,rijd meestal lekker naar het strand)

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:23

Nessah, in de Vlietlanden mag je met je paard niet buiten de ruiterpaden komen, en de ruiterpaden gaan niet over het wedstrijdterrein.

Snoekiej en Mirrie hebben helemaal gelijk, je mag niet met een paard op het wedstrijdterrein komen normaal gesproken.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:24

Dat had ik inmiddels begrepen.

Ik kom er dagelijks en zie er toch vaak paarden. Dacht dat je dus in het hondengedeelte ook met een paard mocht komen, maar dat is dus niet zo.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:26

Oke, ik bedoelde vooral te zeggen dat je niet van het ruiterpad mag, ook al komt het ruiterpad wel vlak langs het wedstrijdterrein *D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:27

Ja inderdaad.. Helaas hebben veel mensen daar dus blijkbaar maling aan.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:30

Jep!
En soms kan ik me dat ook wel voorstellen, het ruiterpad is ook maar 1 rondje. Maar hindernissen oefenen, zeker als ze speciaal voor een wedstrijd worden gebouwd, dat begrijp ik dan weer niet.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:55

En, als ik e.e.a zo lees, is het bovendien nog gevaarlijk voor je paard (en jezelf) ook om die hindernissen nu te springen..