[SGW] SGW Etten-Leur - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: SGW Etten-Leur - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:57

Oh sorry las het verkeerd dan :o

Vond het een mooie cross, kom mooi de ruimte nemen om te galoperen :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:05

Corien, je was nog derde geworden in je ring!

Aangezien niemand de prijs op kwam halen heb ik hem naderhand voor je opgehaald.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:05

@ simmie, nee ik had geen weigering op 4, ze sprong wel maar ging er dwars doorheen, had wel een weigering op 7 maar dat kwam meer door mij als door haar ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:06

ECHT WOUW!!!!! :D *\o/* _/-\o_ O:)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:09

Gefeliciteeerd echt supergoed!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:12

Ja ik had het ECHT niet verwacht!!! (is nog trotser!!!! )

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:19

Gefeliciteerd Corien! Super!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:19

Tanx :o

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:24

Zo mijn verslag:

Ik was heel laat bij de dressuur, heb ongeveer 20 minuutjes losgereden, maar had nog een redelijk nette proef neergezet op dat knollenveld: 197 punten

Springen ging wel goed, alleen stond er ineens een heel ander parcours dan wat ik gisteren had gelopen >;) , desondanks netjes rondgereden, een pechbalk die ik aantikte op de oxer. kwam met een hartslag van 56 uit het springen.

Toen de cross: Ben rustig van start gegaan om even vertrouwen te kweken, Bandido ging fijn over de eerste hindernis en daarna heb ik gewoon lekker in een crosstempo gereden, waterbak ging super: ben in een keer over de hindernis op de heuvel doorgereden en over de boomstam het water in gesprongen :D.Ook de brug ging prima, Bandido liet zich heel mooi zakken bij het afsprongetje. De rest van het parcours draaide Bam ook zijn hoef niet voor om, ging heel fijn, de steeplehaag gingen we wel overheen ipv doorheen := , maar dat is ook goed :D . Stijl was gemiddeld een 6,75.
Uiteindelijk foutloos rond in: 4 minuut 42, 16 seconden onder de optimale tijd *D (echt heel veel mensen zaten erboven), terwijl ik helemaal niet geracet heb ofzo, maar gewoon in één tempo en ritme heb doorgereden.

Bij de nakeuring een hartslag van 66 :) en terug naar de trailer was het Bandido die met mij aan de wandel ging, want die was nog niet moe :+ Er werd zelfs verbaasd door iemand gevraagd of we al gecrosst hadden omdat hij nog zo druk en fit was :Y).

Uiteindelijk toch maar even gewacht op de prijsuitreiking, ik dacht ik zit er vast net naast door dat balkje in het springen, maar je weet maar nooit met al die weigeringen op de waterbak.

Toen werd er een lijst op gehangen:
En ik bleek gewoon 1ste te zijn :wow: :oo ?!

Voornamelijk doordat we geen tijdfouten of weigering hadden in de cross. Heb 50 euro en een hoedentas (rare prijs voor een sgw :Y) ) gewonnen.

Ik heb gelijk met dat geld een hele gave foto gekocht, ik wilde die echt hebben maar mijn moeder en ik hadden geen geld meer bij ons :+ .

Ik ga zo even alle andere verslagen lezen!
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 11-04-10 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:27

Fijn dat er vele zijn die lekker hebben gereden vandaag!
Jammer van die val en van de verplichte doorgang bruggetje..

Bij mij ging het goed vandaag!
Dressuur ging wel lekker, hoewel het terrein wel erg hobbelig was! Halverwege kwam er een vrouw naast de ring zitten op een krukje die recht naast mij een papier wapperend uit haar zak haalde, waardoor me paardje erg schrok! De ronde erna ziet die vrouw een bekende denk ik.. schreeuwt er allemaal naartoe en zwaait met het papiertje.. -O- Jeej.., die hoek kwamen we niet zo goed meer in.
Toch nog een 5e plaats hierbij.

Toen kwam het springen, wat ging het lekker! Misschien iets te hard, maar foutloos en hij liep echt geweldig!
Wel een paar keer gelopen omdat het tot 2 keer toe was veranderd??

Op naar de cross.. Hindernis 1 ging ee beetje twijfelend, maar toch gesprongen! De rest ging goed tot hindernis 6; de veekraal. Daar stond bij de 2e sprong een fotograaf die hij toch wel erg eng vond.. Toch nog gelijk erover heen gekregen. De brug is geen probleem, is nog nooit een probleem voor ons geweest. De rest ging echt heerlijk! 2 seconden onder de optimale tijd.

Ben uiteindelijk gewoon 5e gebleven in de uitslag.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:33

Evie _/-\o_ Super gefeliciteerd meid, netjes gereden dus!!!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:34

Ik wil ook de foto's zien! Haha heb geen geduld!
Super dat je eerste was!
Bij de dierenarts was er ook zoiets raars. De dierenarts stond samen met een kind als een gek op de klep van die aanhanger te springen. Wendel was doodsbang en sprong alle kanten op.
Wij gevraagd of ze wilden stoppen, nee gewoon door gaan. :(
Resultaat hartslag van 90, dierenarts zegt; die paarden kunnen ook nergens tegen he. Vond het wel een beetje raar....
Voor het zelfde geld lig je er gewoon naast ofzo, je stopt toch als je ziet dat een paard hartstikke bang is. _-:(

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:37

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:38

Martinev: Ik lees net je verslagje, toen jij moest rijden zat ik bij de waterbak te kijken, dus ik zag het allemaal gebeuren.

Waarschijnlijk keek je paard naar dat spandoek recht achter de hindernis wat ontzettend wapperde in de wind? Die van mij zag hem toen hij over de laatste sprong van de veekraal kwam, en sprong ook gelijk een stuk opzij :+ .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:39

Ja idd dat pandoek hing idd lekker in de wind :+

Zelfde toen ik van het bruggetje af ging en in vollegalop over het veld ging liep er een mevrouw met een kinder wagen midden op het pad := ook erg fijn :n

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:42

Fijn dat je het gezien hebt Evie_Bandido! Dat wapperende spandoek zou het heel goed geweest kunnen zijn, hij is bang van alles wat wappert, hoe klein het ook is. Maar meestal ziet hij niks tijdens het crossen, dit keer dus wel!

Verder lees ik een heleboel goede verslagen, super hoor!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:44

Zo ik ga richting bed, morgen weer werken!
En verder dromen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:57

Voor alle pechvogels :(:) en alle prijswinnaars gefeliciteerd! Corien speciaal gefeliciteerd met je eerste winspunten en Marlies ook, super meiden!

Ik ging vandaag om a. het parcours rond te komen en daarna hopen op een normale start en geen staakpartijen omdat madamme het eng vind om alleen te lopen, en jippie het is gelukt.

Dressuur was matig zoals altijd, vond de bodem echt vreselijk en vooral omdat ring 8 vers gelegd was en dan heb je als 2e rijder totaal geen hoefslag en we zakte heel diep weg dus was flink drijven om te zorgen dat ze uit voorzichtigheid niet ging stappen.

Springen, brrrrrrr koud en dan dat lange wachten en de verwarring over het parcours, ik had dus het goede parcours s,ochtends gelopen en daarna voor de zekerheid de parcourstekening nog gekeken dus wist eigenlijk zeker dat ik het wist maar er werd voor behoorlijk verwarring gezorgd door diverse deelnemers.
We gingen dit keer normaal de ring in, voorwaarts dus, kon zonder staken van start, een hele vooruitgang, springen ging super, alleen een foutje van mij op hindernis 3 waardoor ik een stop had, maar jippie i.i.g. niet uitgebeld dus ik mocht CROSSEN.

Hartslag 72 na het springen (van het paard), inspringen op de crosshindernissen ging super, braaf het starthok in, heel rustig van start gegaan omdat ze me vaak verast door weg te spurten en dan na 2 a 3 galopsprongen ineens te staken, maar dit keer ging het volgens het boekje, ietsje terug op hindernis 1 maar daar was ik op voorbereid dus goed de benen eraan en gaan, hindernis 2 ook geen probleem, hindernis 3 een volgend opletpunt omdat bodemverandering ook vaak zorgt voor staakpartijen maar madamme ging prima door, ingedut door al deze bravigheid ging ik te makkelijk naar sprong 4 en daar keek ze teveel naar alles achter de sprong, gang was er ook al totaal uit dus een weigering, ik draaide om reed weg en toen ging ze toch staken maar precies zoals Wendela me heeft geleerd, gaf ik flink been en een tik en reed haar flink voorwaarts toen alsnog teruggedraaid en wat flauwtjes de sprong genomen, na een kleine aarzeling ging ze braaf het water in, waar ik haar op mijn gemak heb beloond en rustig door de waterbak ben gereden, rest ging super, bruggetje totaal geen probleem maar hij was toch best stijler dan ik met lopen had ervaren, daarna goed ritme gezocht voor de trakhener, want die vond ik toch wel flink maar we gingen er super overheen, bij de haag schrok ze helaas van de hinderniscontroleurs die wel erg dicht bij de sprong zaten dus helaas weer een stop, teruggereden en alsnog genomen, landhek geen probleem en zo opgelucht dat ik bijna aan de finisch was dat ik meteen na het hek naar links ging en de bakkerij vergat, publiek stond heel hard te roepen en fluiten, dus snel terug gereden bakkertje wipte ze zo overheen en door naar de finish, jammer dat ik haar al liet uitgaloperen want daardoor stopte ze ook nog op de laatste dus weer gekeerd en heel blij over de finish gereden, geen megastaak partijen geen rare dingen van Star, mooi ritme kunnen rijden zonder te jagen alleen stomme fouten van mij, dus gewoon blij en vol goede moed over de komende crossen, nu mezelf nog even een schop onder mijn kont geven en dan gaat het vast goed komen.
Hartslag na de cross 60 en een paard die dacht, jee wat een korte buitenrit, haha!

We moesten thuis nog paarden doen dus snel naar huis gegaan en niets afgewacht dus ben nu wel benieuwd naar de stijlpunten en of ik toch niet een extra weigering heb aangerekend gekregen vanwege de staakpartij (in Lisse werd ik gedisk. door het staken terwijl ik zelf 2 aanrijpogingen had gerekend) of misschien de aarzeling op het water toch ook als weigering is gezien, naja boeien doelstelling was testen of ik het staken onder controle had en de test is geslaagd.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:28

Gefeliciteerd met de goede resultaten!
Top Evie!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:13

Wij zijn ook weer terug van een leuke dag. +:)+
Otto deed het goed bij de dressuur. Ik vond de proef niet zo goed gaan maar ondanks kort losrijden en een knollenveld deed Otto het erg goed. Het lijkt erop dat hij steeds beter in zijn lijf komt te zitten.
Ik maakte me de meeste zorgen om het springparcours. Vorig jaar moesten we helaas een aantal keren naar huis zonder te crossen (in de M en L). Vandaar dat we nu maar weer HC in de B beginnen.
Ik moest me een beetje haasten voor het springparcours (ik moet nog een beetje in het crossritme komen) daarom de beschermers nog maar even af gelaten en snel losrijden.
En toen het parcours in en dat ging goed! Hij is niet gestopt! (wel 2 balkjes maar dat maakt me niets uit)
Dus we mochten crossen!!! In de cross moest hij eerst een beetje op gang komen. Dat heeft hij altijd in het begin van het seizoen en dan vooral in het begin van de cross. Dat leverde een weigering op hindernis 2 (de fruitkraam) op, gewoon te weinig voorwaarts en ik kreeg hem er niet doorheen gedrukt. Ik verloor mijn zweepje bij de weigering en heb hem daar maar laten liggen. Dat leek me op dat moment het handigst.:o? En de rest van de cross foutloos uitgereden zonder zweepje. De waterbak zijn we over de boomstam ingesprongen. Dat ging goed maar in het water was hij niet vooruit te branden. Wel leuk dat het publiek hielp door aan te moedigen. Verderop in de cross kreeg hij de smaak te pakken en wilde hij lekker tempo maken en sprong beter.
Ik ben erg tevreden, het gaat weer de goede kant op.
Twee keer hartslag 60 dus met zijn conditie zit het ook wel goed.
Voor de dressuur nog snel even een voorlezer gecharterd, en na mijn proef heb ik zelf mijn opvolger voorgelezen. En zo helpen we mekaar de dag door hè?
Omdat ik HC reed hoefden we niet op de uitslag te wachten. Die zie ik straks wel op het internet verschijnen.
Leuk om Simmie en Lielle even te spreken. Andere bokkers heb ik helaas niet herkent… :o
Oja, bij het crosslopen heb ik nog een pony gevangen met een jongetje om zijn hals, bij hindernis 4. :=

Op naar de volgende cross! :wave:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 06:35

Wat heerlijk Marieke, dat jullie ook alle drie de onderdelen fijn hebben kunnen rijden! Ik gun het je zo! We blijven gewoon volhouden, he?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 06:53

Motje11 super dat je alles hebt af weten te leggen!
Saskiastar voor jou ook een +:)+ komt vanzelf goed, ene je hebt hem uitgereden !!

Ik kreeg gister van Evie_bandido te horen dat ik 3de in mijn ring geworden was *\o/* :D

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 06:55

ook dit was voor mij een succesvol dagje, de dressuur was fijner dan in chaam al meer ontspanning
en ik stond dan ook op een 3e plek met 197

springen was hij ook minder bang dan in chaam, wel af en toe wat loperig en daardoor ook een balkje.

De cross van start en ging hard, voor mijn gevoel dan. Wilde in draf naar boven rijden bij de toren,
maar daar was hij het niet mee eens. Het water overviel hem dus ipv inspringen ingelopen.
Voor de rest super wel wat km te veel gemaakt, miste de afslag naar de voederplaats omdat hij te hard
ging. En wilde die bocht niet inzetten om te voorkomen dat we zouden vallen ;) dus even doorgereden
en terug naar stap en opnieuw galop en even wat rustiger gedaan. Uiteindelijk een mooie tijd van 4,55
dus dat zit wel goed. En een 3e plaats :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 06:57

Netjes Vera_pino welke ring zat jij?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 06:58

Goed gedaan Vera, gefeliciteerd. Weet je nou wie ik ben?