[SGW] SGW Markelo 3 en 5 april, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:26

hier heeft het gister ook geweldig geregend en gehageld!!!
wij zijn wel een beetje nat geworden, maar vandaag is het hier al de hele dag droog

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:12

Veel goede en minder goede verslagen gelezen.

Ik weet nu weer dat springen anders is dan fietsen |(
Dressuur losrijden ging top, alleen toen we naar ring 2 gingen kreeg hij de hoogte van het springparcours.
Veel spanning en veel overgangen naar galop, maar alsnog 170 pntn.

Tja springen....... inspringen ging al niet geweldig.... Start in het parcours ging goed en dat gaf me weer vertrouwen. Helaas ging hij glijden richting nr 2, wat resulteerde in weigering 1. Daarna ging het tot en met h7 prima (tiktje alleen 7 aan). Helaas weer glijden richting 8 en dus ook weigering 2. In de herkansing geen probleem, maar h9 gaf een volle stop en dus weigering 3, daarmee einde oefening. Een krachtterm kon ik daarmee ook niet meer onderdrukken :P

Conclusie: dressuur gaat nu de goede kant op, maar we moeten weer gigameters gaan maken met springen.
Westerbork wordt voor ons gewoon weer een oefenrondje, sta er nu toch voor ingeschreven.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:14

Netjes hoor Marloesjuh!
Gefeliciteerd met je foutloze cros Claire! Super hoor!
Goed gedaan hoor Carola
Jammer dat je uitgebeld werd Thaampje
Gefeliciteerd met je prijs Chartje!
Super gedaan Juventus! Netjes hoor!
Netjes Maritboogie!
Jammer dat je uitgebeld bent HorseDassoa. Wel fijn dat de rest goed ging
Netjes hoor Bvw. Goed dat je je paard gespaard hebt. En wat fijn dat ze gelijk het water inging!
Ruud, wat jammer dat je uitgebeld werd in het springen. Had je geen stiften in ofzo dat je paard zo gleed? En op naar de herkansing in Westerbork!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:19

Ruud _O-
Ik reed richting crossterrein en ik hoorde je 'krachtterm' nog :')

Wel echt jammer.. Inspringen was ook niet bepaald een ideaal stukje bak :n

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:25

Balen Ruud! Bij mij ontsnapte de krachtterm ook flink hard, en toen het meisje die bij de veterinair zat geen begrip wilde tonen moest ik echt oppassen dat ik die de botten niet helemaal volschold. Nu heb ik alleen maar gezegd dat 'dat domme wijf haar bek moest houden' :o . Mam had allang gezegd dat dat goedkwam, maar je mag niet meer teleurgesteld zijn tegenwoordig en dan even een rondje lopen om af te koelen. Daarbij hoefden we het niet bij de veterinair in te leveren maar bij de ringmeester. Maarja, sommige mensen denken dat ze er altijd tussendoor moeten komen.

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:18

Ik was mijn camera helemaal vergeten met crossverkennen, best dom want had ook nog wel leuke plaatjes kunnen maken.
Maar ik maakte me iets te druk over hoe ik nou precies alles moest rijden.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:00

Lezen jullie de opmerkingen van Simmie op pagina 2 en 4 ;)

Ik lees toch wat verslagen van mensen die wat problemen hadden met het springen en hierdoor niet mochten crossen :(:)
Wat zuur zeg! Snel naar de volgende cross dus!

En een aantal die een goed debuut hadden! :D SUPER zeg!!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:01

Ik had voor wel ijzers en stiften, maar achter bloten voeten.
Die worden vrijdag ook van ijzers met stiftgaten voorzien.

Ik moet gewoon meters gaan maken. Vorig jaar niks kunnen doen en dit was pas de 3de keer dat ik weer sprong nadien :P

Ik zie wel hoe het loopt.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:20

waarom krijg ik nu het idee dat ik in de verkeerde ring heb gedressuurd haha?
als ik dat lees van iedereen hoeveel 'fouten' er werden gemaakt door spanning en wat voor puntem ze dan nog kregen..... :r :?

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:23

mistid schreef:
Balen Ruud! Bij mij ontsnapte de krachtterm ook flink hard, en toen het meisje die bij de veterinair zat geen begrip wilde tonen moest ik echt oppassen dat ik die de botten niet helemaal volschold. Nu heb ik alleen maar gezegd dat 'dat domme wijf haar bek moest houden' :o . Mam had allang gezegd dat dat goedkwam, maar je mag niet meer teleurgesteld zijn tegenwoordig en dan even een rondje lopen om af te koelen. Daarbij hoefden we het niet bij de veterinair in te leveren maar bij de ringmeester. Maarja, sommige mensen denken dat ze er altijd tussendoor moeten komen.

haha Mirth!! je mag best teleurgesteld zijn hoor, is toch logisch!
volgende week gaat het vast weer TOPPIE !!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:37

Martine__ schreef:
Lezen jullie de opmerkingen van Simmie op pagina 2 en 4 ;)

Dank je Martine. :D
Alle berichten waarin om foto's wordt gevraagd verwijderd. Zie de regels hieromtrent.

Jammer Ruud! Je had je je come-back wel anders voorgesteld. Je hebt er lang genoeg op moeten wachten.
Westerbork nieuwe ronde, nieuwe kansen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:42

mistid schreef:

Dit schiet bij mij toch even verkeerd. Hoe teleurgesteld je ook bent, je hoeft het niet af te reageren op een vrijwilliger. Als iedereen dat doet zijn we over een paar jaar uitgereden............

Iedereen die niet fijn gereden heeft, kop op en volgende keer beter.

Voor degene die wel het goede gevoel hebben, probeer dat vast te houden voor de rest van het seizoen.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:43

Ben dus niet de enige. :o
Zij kan er niets aan doen, ze doet gewoon haar werk als vrijwilliger. :)

Zie een hoop die fijn hebben gereden, mooizo. :D
Voor degene waarbij het minder ging, volgende keer beter. :(:)

Lielle

Re: SGW Markelo 3 en 5 april, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:55

Ik dacht hetzelfde roos.

Balen Ruud!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:03

Roos, Hilde en Lielle, jullie hebben inderdaad ook gelijk, ik ontken ook niet dat ik niet fout was.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:31

ik had me maar wijselijk stil gehouden na jou parcours...

ruud, echt balen! In westerbork gaat het goed komen. Dan staat je paard rondom op ijzers en er staat meestal een simpel parcours! én ik kom je aanmoedigen ;)

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:49

Cool dan moet het goed gaan :P
Punt is dat ik meer kriebels heb voor een oxer van 90cm / 1m dan een massieve boom van ruim 1 m hoog :P
Tja is raar, maar ik moet die dingen dus gewoon meer gaan oefenen. Ga dus m'n clublessen maar weer eens volgen, ondanks dat ik die instructeur niet zo mag. Maar dan maak ik tenminste weer eens meters.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:52

Dank je wel Snoekiej!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:55

Ruud, dat is helemaal niet zo gek hoor! want dat heb ik net zo. Geef mij maar crosshindernissen i.p.v een springparcours.

Hopelijk blijft de springring nog een beetje in tact, na al die regen.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:07

Ruud_O schreef:
Punt is dat ik meer kriebels heb voor een oxer van 90cm / 1m dan een massieve boom van ruim 1 m hoog :P
Tja is raar, maar ik moet die dingen dus gewoon meer gaan oefenen. Ga dus m'n clublessen maar weer eens volgen, ondanks dat ik die instructeur niet zo mag. Maar dan maak ik tenminste weer eens meters.

Dat heb ik ook hoor, maar ik heb ook eer ongelukken gehad met los gekleurd hout als vast hout. Hier ook weer een beetje springen, ik ga volgende maand pas weer naar Castenray. Verder ga ik hier lekker thuis trainen, dit zijn me eerste weekenden zonder wedstrijd van het jaar 2010. Misschien nog tussendoor een dressuurwedstrijdje rijden ofzo, maar daar is het dan wel mee gezegd.

Morgen zal het terrein wel erg slecht zijn jammer genoeg. Ik ga misschien morgen nog wel even kijken overigens. Kan iemand mij trouwens vertellen met hoeveel winstpunten je over mag en bij hoeveel je moet, ik heb het niet zo snel kunnen vinden, waarschijnlijk is hier wel iemand die het zo weet(mag ook via pb, ben me er wel van bewust dat dit best off-topic is).

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:41

Ik heb dat ook. Ik spring alles zonder zenuwen in de cross maar ben zenuwachtiger bij een gewoon L parcours. Alleen trakheners ben ik nog geen fan van maar dat komt nog wel.

Ruud_O schreef:

fellow2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:45

sammie18 schreef:
Ruud_O schreef:

Dat heb ik ook hoor, maar ik heb ook eer ongelukken gehad met los gekleurd hout als vast hout. Hier ook weer een beetje springen, ik ga volgende maand pas weer naar Castenray. Verder ga ik hier lekker thuis trainen, dit zijn me eerste weekenden zonder wedstrijd van het jaar 2010. Misschien nog tussendoor een dressuurwedstrijdje rijden ofzo, maar daar is het dan wel mee gezegd.

Morgen zal het terrein wel erg slecht zijn jammer genoeg. Ik ga misschien morgen nog wel even kijken overigens. Kan iemand mij trouwens vertellen met hoeveel winstpunten je over mag en bij hoeveel je moet, ik heb het niet zo snel kunnen vinden, waarschijnlijk is hier wel iemand die het zo weet(mag ook via pb, ben me er wel van bewust dat dit best off-topic is).

Met 4 mag je over en met 40 moet je ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:49

ik heb eigenlijk helemaal geen zenuwen, nu mijn paarden nog ;)
Wiso had gister echt wat last van spanning, maar was voor haar natuurlijk ook weer de eerste keer dit jaar!

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:46

vond met het springen ook wel dat het erg glad was, gelukkig gleed de mijne niet, maar zag er wel veel die er moeite mee hadden, ben benieuwd hoe het maandag gaat met degene die dan moeten rijden, na dit weer wat hier nu weer is geweest,

iedereen waarbij het minder ging, jammer volgende keer komt het vast goed! :(:)
iedereen waarbij het goed ging, supergoed!!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:41

Zie trouwens net op de uitslagen dat ik 7e van mijn ring ben geworden. :D Had ik niet verwacht van een eerste cross tussen de paarden.