[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:22

Zo dan ook maar even mijn verslag:
Ik ben zondag hinderniscontroleur geweest bij de val (de hindernis/verplichten doorgang) naar de watercombinatie), ik zat er echt ideal, kon het springen, waterhindernissen, finish en de lus zien!
Vond het weer schitterend om naar te kijken, en gelukkig weinig fouten bij de sprong, kan ze gelukkig op 1 hand tellen. Ook heb ik veel bokkers gezien (denk ik) ;) ,en schitterende paarden gezien, ik hoop dat volgend jaar weer van de partij ben, te paard of langs de zijlijn!!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:37

Shiirley schreef:
Ik ben zondag hinderniscontroleur geweest bij de val (de hindernis/verplichten doorgang) naar de watercombinatie), ik zat er echt ideal, kon het springen, waterhindernissen, finish en de lus zien!
Vond het weer schitterend om naar te kijken, en gelukkig weinig fouten bij de sprong, kan ze gelukkig op 1 hand tellen. Ook heb ik veel bokkers gezien (denk ik) ;) ,en schitterende paarden gezien, ik hoop dat volgend jaar weer van de partij ben, te paard of langs de zijlijn!!

Derde weekend van oktober 2010 ben je wederom van harte welkom!! Wij waren ook heel blij met jou!!! Met al onze posten trouwens. Iedereen heeft het super gedaan en de sfeer onder de posten was echt heel gezellig. Ik heb mijn dubbelcheck rondjes (te voet, grrrrrrrrrrr) dan ook met plezier afgelegd.

CoriienRN

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:52

Vond het zelf jammer dat ik niet door mocht na de val aangezien ik nog niet echt in de buurt was :+

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:42

mamabird schreef:
Shiirley schreef:

Derde weekend van oktober 2010 ben je wederom van harte welkom!! Wij waren ook heel blij met jou!!! Met al onze posten trouwens. Iedereen heeft het super gedaan en de sfeer onder de posten was echt heel gezellig. Ik heb mijn dubbelcheck rondjes (te voet, grrrrrrrrrrr) dan ook met plezier afgelegd.

dus er komt niet nog een mini-cross ;( ?
*baalbaal*

of oefenspringen dan O:) *doet onderhandel-poging*

Sassepas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:16

Shiirley schreef:

Heej medecontroleur, ik zal je gezicht er ff bijzetten :-)
Afbeelding

Sassepas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:21

Ik was dus ook 1 van de vrijwilligers en heb samen met Shirley zondag bij De Val gezeten. heb er ook zoveel mogelijk m fotos van gemaakt.
Als medewerker kan ik melden dat het een mooi evenement was en heb genoten van van paard en ruiter!
De organisatie krijgt ook van mij de complimenten omdat ze goed voor ons hebben gezorgd!

Sassepas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:29

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 21:36

Moderatoropmerking:
Vragen om foto's niet toegestaan! Bericht verwijderd.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 23:28

Bekend gezicht. ;) ;)
Ik heb zondag gejureerd in de dressuur.
Ik had niet zo mijn dag dit jaar. :+ :+ :+
Ik begon erg goed, want mocht lekker vanuit de voorverwarmde auto, ipv het veel decoratievere maar ozo koude juryhokje, nogmaals dank!!!
Toch een aantal 9bijna) discussies gehad over rugnummers, terwijl mamabird me vantevoren had gemeld niet te laten starten zonder rugnummer, dus of uit te sluiten of te laten halen....
Ik mezelf keurig aan de regels gehouden en iedereen de kans gegeven om ze op te halen. Toch geeft het wrijving als medejuryleden het niet doen. Ik heb dus in mijn ring 1 lijn getrokken en iedereen met laten starten.

Paar erg fijne combinaties in de ring gehad, duidelijk hogere afgerichte paarden en paarden die eigelijk veel te enthousiast waren om een dressuurproefje te doen. Toch werden ze over het algemeen fijn gereden en waren ze goed genoeg onder controle.

Helaas heb ik voor het eerst in mijn jurycarriere iemand uitgesloten. Ik vond het erg vervelend. Amazone koos ervoor om de proef uit haar hoofd te rijden en had bij onderdeel 8 al 3x fout gereden. Ik vond het erg zuur en ze vroeg na de derde keer of ze alsnog voorgelezen mocht worden, maar ja als je er voor kiest om uit je hoofd te rijden is dat wel een beetje het risico.... Ze had zelfs iemand die wilde lezen bij zich.
Erg zuur dat je uitgesloten wordt bij de dressuur als je een aardig eindje hebt moeten rijden.
Ik hoop dat ze er voortaan voor kiest om gelezen te worden.....

Wat me verder opviel was het halsstrekken, nu ben ik wel gewoon dat dat weinig uit de verf komt op dressuurwedstrijden maar de SGW was atijd een positieve uitzondering. Dit jaar helaas niet, eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat err een aantal paarden bij zat die ik ook niet loszou durven laten......

Ik mocht trouwens van de parkeerwacht niet meer het terrein op, zelfs niet toen ik de map met coupons liet zien wilde hij niet geloven dat ik een jury ben........ :+ :+ :+ :+
Ik wilde eerst de coupons maar gewoon mee naar huis nemen, maar dat kon ik de ruiters niet aandoen natuurlijk. :+ :+ :+ :+

Nog even een heel kort rondje over het terrein gedaan, zag er weer goed uit en daarna naar stal om zelf te gaan vlechten en rijden.

Ik verwacht omstreeks april weer een mailtje te ontvangen of ik weer kom dat jaar.....

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 08:31

welke ring heb je gejureerd raket? :D

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:05

B paarden op zondag, ring 1 meen ik, want ik zat helemaal op het hoekkie.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:44

dan heb ik bij jou gereden :P
ik ben blij dat ik nog iemand heb kunnen vinden om mij voor te lezen dan :D
halsstrekken komt bij ons er normaal gesproken wel uit voor een 8, maar zondag deed ze het echt niet :=

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:49

Er reden er wel meer uit het hoofd hoor, maar die reden gewoon goed. ;)
Moet zeggen dat ik het wel lastig vond om te zien wanneer ze nou begonnen.....
Zeker als het binnenkomen op de rechterhand is en ze al rechtsom rijden.....

Welk startnummer had je dan?? En wat voor een paard??

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:07

raket schreef:
Er reden er wel meer uit het hoofd hoor, maar die reden gewoon goed. ;)
Moet zeggen dat ik het wel lastig vond om te zien wanneer ze nou begonnen.....

Wij zijn dus ook door jou beoordeeld (en goed :D ik rij ook altijd uit mijn hoofd (1 zo'n proefje kan ik nog wel onthouden :+ ) maar vraag altijd wel aan de jury of ik al mag beginnen want een teken tot beginnen (normaal aan de voorlezer) kan ik dus niet (goed) zien.

We hadden dus een goede uitgangspositie na de dressuur bleek achteraf, maar helaas had ik een stomme stop :( in de cross (een zeldzaamheid maar ja startnr. 13) dus zij we uiteindelijk op de 6e plaats geëindigd, maar ik heb verder wel lekker gereden. :D

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:13

ik was startnummer 43.
donkerbruin paard met best brede bles op haar hoofd. (ik reed voor vrouwtje met lichtblauwe broek en lichtblauw dekje) :P
in mijn profiel staan er wel wat foto's van :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:25

raket schreef:
Helaas heb ik voor het eerst in mijn jurycarriere iemand uitgesloten. Ik vond het erg vervelend. Amazone koos ervoor om de proef uit haar hoofd te rijden en had bij onderdeel 8 al 3x fout gereden. Ik vond het erg zuur en ze vroeg na de derde keer of ze alsnog voorgelezen mocht worden, maar ja als je er voor kiest om uit je hoofd te rijden is dat wel een beetje het risico.... Ze had zelfs iemand die wilde lezen bij zich.
Erg zuur dat je uitgesloten wordt bij de dressuur als je een aardig eindje hebt moeten rijden.
Ik hoop dat ze er voortaan voor kiest om gelezen te worden.....

Dat was degene voor mij denk ik! Nummer 30 in ring 1. Wel sneu, maar ik zou het er ook niet op wagen als je gewoon iemand bij je hebt.
Ik was dus nummer 31. Mijn proefje ging ook niet super, Vorstin was redelijk fris en ik reed er niet genoeg aan. Ik had wel hogere punten dan ik had verwacht!

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:10

Haha charmante foto Sassepas!
Ga proberen dat weekend weer vrij te houden!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:25

Ik denk dat ik het wel weet wie jullie zijn, alhoewel het wel lastig blijft met alleen crossfoto's natuurlijk...
Volgens mij hadden jullie allebei wel hoge punten toch?? Als ik de goede voor me heb, anders zou het best genant zijn.....
Rond de 195 allebei???

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:27

ik had idd 194 punten :j

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:47

Ik mocht trouwens van de parkeerwacht niet meer het terrein op, zelfs niet toen ik de map met coupons liet zien wilde hij niet geloven dat ik een jury ben........ :+ :+ :+ :+
Ik wilde eerst de coupons maar gewoon mee naar huis nemen, maar dat kon ik de ruiters niet aandoen natuurlijk. :+ :+ :+ :+

Ik verwacht omstreeks april weer een mailtje te ontvangen of ik weer kom dat jaar.....[/quote]

Dan moet je je parkeerkaart ook niet weggooien!!!! Hahahaha!!! Ik heb ze nog wel op hun donder gegeven hoor, want dit kan natuurlijk niet. Ze hadden zaterdags zelfs mijn moeder weggestuurd die heel lief met een auto vol spullen mij kwam helpen..... Maar het staat inmiddels op mijn lijstje voor de evaluatie, dus volgend jaar mag je hem IN de medewerkerstent parkeren, hahaha

Volgend jaar ben je bij deze van harte welkom om te komen jureren! Het derde weekend van oktober 2010!

Ik ben trouwens wel heel blij dat je zo streng was mbt de rugnr's. Dat was de afspraak en dat staat ook op onze site en daar hebben de deelnemers zich maar aan te houden. Het is voor de jury's en de deelnemers veel makkelijker als iedereen het gewoon draagt en het scheelt ons een ringmeester want we hebben iedereen veel te hard nodig op het hoofdterrein.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:49

Sassepas schreef:
Ik was dus ook 1 van de vrijwilligers en heb samen met Shirley zondag bij De Val gezeten. heb er ook zoveel mogelijk m fotos van gemaakt.
Als medewerker kan ik melden dat het een mooi evenement was en heb genoten van van paard en ruiter!
De organisatie krijgt ook van mij de complimenten omdat ze goed voor ons hebben gezorgd!

Heej nichtje, jij inmiddels ook aan het bokken??
Ontzettend bedankt voor je gigantische bijdrage (twee volle dagen posten en vrijdags nog foto's komen maken) Helemaal super!
Ik ga snel kijken hoe ze zijn geworden...

Sassepas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:55

mamabird schreef:
Sassepas schreef:

Heej nichtje, jij inmiddels ook aan het bokken??
Ontzettend bedankt voor je gigantische bijdrage (twee volle dagen posten en vrijdags nog foto's komen maken) Helemaal super!
Ik ga snel kijken hoe ze zijn geworden...

Ja ja nichtje, ik werd nieuwsgierig naar dit forum toen ik er jou over hoorde 8-)
Mn bijdrage is graag geleverd als je me weer is nodig hebt weet je me te vinden!

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:58

Het was zondag een prachtige dag om te crossen *D
Ik heb er weer heerlijk van genoten en een heleboel mensen met mij.
Voor alle mensen die goed gereden hebben : van harte gefeliciteerd. Het is vaak al genoeg als je tevreden bent over je eigen rit, of je nu wel of niet in de prijzen zit. Als het niet gegaan is zoals gehoopt, blijf volhouden..het is een sport waar je hard aan en hard voor moet werken, kilometers maken. Het is voor de paarden erg indrukwekkend allemaal!
Alle vrijwilligers en mensen in de organisatie hebben hun beste beentje voorgezet en een mooie dag voor ons verzorgd. Waar zouden we zijn zonder al deze lieve mensen!

Verslag:
Mijn groomies lieten het allemaal afweten zondag, dus Miel en ik waren samen op pad.
Eerst nog even rondgekeken of ik een potentiele voorlezer kon scoren voor dresuur. Uiteindelijk de proef maar uit mijn hoofd gereden.
Gelukkig ging dat goed en zoals meestal was Miel heel braaf (hoewel hij met losrijden een paar keer heel jolig een voorbeen in de lucht stak :+ )

Springen ging goed, foutloos!
Daarna naar de cross. Miel is altijd zoooo blij als hij weer mag crossen, hij pakte meteen een goed tempo en had er zin in.
Eerste paar sprongen zette hij een beetje vroeg af, maar na de 3e sprong ging ook dat helemaal goed. We gingen als een speer t/m hindernis 11, en daarna stuurde ik hem in volle vaart het pad op....
Om een of andere reden keek ik om en zag ik dat ik de picknicktafel straal voorbij gereden was _-:(
Dus omgedraaid in een soort grote volte en alsnog de tafel meegenomen.
Het gas maar ff extra opengedraaid om de tijdfouten binnen de perken te houden :7
Uiteindelijk 7,6 fout voor tijdoverschrijding dus dat viel mee. Stomme fout van mezelf :Z
In eerste instantie was me een weigering aangerekend, maar aangezien ik nooit op de sprong afgereden ben werd dat gecorrigeerd en mocht ik de 4e prijs in ontvangst nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:06

Ik las hele goede uitslagen zeg!
Erica gefeliciteerd! En schoentje ook!
:(:) voor de mindere!

Sassepas, ik heb jou gezien dan. Wij gingen vrijdag vragen of we konden betalen, en of we een plattegrond mochten hebben. en toen kwam er iemand binnen met een fototoestel :+

Sassepas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:09

__Marloes schreef:
Ik las hele goede uitslagen zeg!
Erica gefeliciteerd! En schoentje ook!
:(:) voor de mindere!

Sassepas, ik heb jou gezien dan. Wij gingen vrijdag vragen of we konden betalen, en of we een plattegrond mochten hebben. en toen kwam er iemand binnen met een fototoestel :+

Ojee ik ben herkend... :o