[SGW] SGW Lisse - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:55

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Fjordy en ik zijn gewoon 2de geworden in het L!

Hahaha ben zo blij, en ik was goed nerveus hoor voor het springen en de cross :=.
Springen stond idd echt aan de maat, en in cross zaten flinke hindernissen en lijntjes !

Dressuur was 175 :)) Springen 2 balkjes, (ging weer teveel rijden).
En in Cross had Fjordy gewoon de touwtjes }:0 Maar hij ging zo super over de moeilijke !
De lijn van de ABC manden, Die bloembak boven aan de heuvel rechts, afsprong en gelijk dat blok, die houtstapel :):) en de tafel !
Water ging ook weer (te) hard :+ En de dubbelsprong erna ook weer heerlijk..!

Al met al super in love met mijn Fjordje, :+:

En nu ga ik verder lezen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:56

Amber, gefeliciteerd!
Evie_Bandido schreef:
Wat ik niet helemaal begrijp is dat mensen het hebben over de linkse B bij de manden, ik dacht dat alleen de L dat mocht? (blauwe b bij die hindernis), als ik dat had geweten was ik waarschijnlijk gewoon op mijn paard blijven zitten :+ die lijn was veel makkelijker en de hoogte kon mijn paard echt wel hebben, vond het al zo gemeen dat alleen de l die mocht en de b zo'n onmogelijke lijn kreeg waarbij je 90 graden moet draaien in 1 galopsprong :Y)

Dit had ik ook niet berepen :o Daardoor ook een rot bocht gereden

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:57

Amber, geweldig resultaat *\o/* De L lijkt jullie beter af te gaan dan de B :D

Jullie springparcours zag er ook prima uit :-)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:57

Ow, ik heb helaas wel vaker van die :o? acties :o ,
Nu ben ik wel echt heel boos op mezelf :(

laatst nog een foutloos parcours gesprongen, maar had de laatste hindernis + finish over het hoofd gezien, en had daardoor 6 tijdfouten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:59

Vindt ik ook Jetske ben er ook blij mee toch weer een goeie ervaring.
Heb overigens nu keelpijn van het schreeuwen om mijn pad vrij te krijgen en mijn paard aan te moedigen, ik was de eerste en er liepen nogal wat wandelaars nog te slapen. Ik kwam op de stormschade af liep er een stel met kinderwagen vlak achter de sprong en vijf meter verder een loslopend klein kind, wauw dan zit je hart ffe in je keel.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:59

Wat goed Amber! Gefeliciteerd :D !

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 20:00

Gefeliciteerd Amber! Heel goed gedaan!
En zeker als je 175 voor dressuur hebt en 2 balken met springen.....

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:01

ow, ik lees het nu pas :+
Heel erg gefeliciteer Amber *\o/*

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:02

Balen Saskia :(:) Ik weet hoe het is helaas.
Amber, onwijs gefeliciteerd!

Merel_Claire

Re: SGW Lisse - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:08

Amber gefeliciteerd!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:08

Super Amber +:)+!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:09

Gefeliciteerd Amber! :)
Je ging als een speer door die waterbak 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:13

Thanks Snoekiej, ja dat las ik lastig hoor!
Maarja ik heb na Maarsbergen alle adviezen opgevolgt, veel buiten gereden vorige week express veel in het bos en merk toch wel vooruitgang maarja voorkomen van het staken lukt me ook nog niet.

Amber heel erg gefeliciteerd en nog bedankt voor je hulp richting het springterrein!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:14

Sas, misschien had je het ook nog moeilijker omdat je als allereerste moest starten en ze dus geen paard voor zich zag starten.

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:18

*\o/*
Ik ben oprecht super super super trots op m'n paardebeest.

Dressuur was een beetje rommelig ik kwam aanrijden en toen moest ik er al eigenlijk bijna in. M'n groom/lezer was nog in geen velden (eh weilanden..) en wegen te bekennen. Heb geheel tegen m'n principes maar iemand aangesproken of die me wilde lezen (stond daarvoor iemand anders te lezen). Het was ja sas1965 echt een sw terrein, de koeien waren er net af ;) maar iedereen heeft dat zelfde probleem dus heb gerden voor wat we waard waren. Had 193 pnt, net onder snoekiej en volgens mijn berekening stonden we 3de.
Was echt nerveus voor het springen, het stond voor de Lisse begrippen wel hoog maar wel prima te doen. Ik was foutloos, echt een fijn rondje gereden!

De cross was ik niet heel bang voor maar had wel een uitdaging voor het bloemenhaagje/bakje die voor de afsprong stond. Er kijkerig op nr 2 uiteraard maar was daar rap bij en de bloemenbak ging geruisloos in 1 keer goed. Toen wilde hij wel een sprintje trekken maar ik wilde iets meer controle hebben voor de afsprong, die ging ook prima. Op het lange pad bij Tal (spoorwegovergang) heb ik geprobeerd gas te geven en voor de bocht weer terug. Heb daar op mijn horlorloge gekeken en zag 1.47 maar achteraf moet dat 0.47 zijn geweest. Ging via de "afsprong" het water isn, na een kleine aarzeling maar ging er super in! Toen hoorde ik mijn horloge gaan. Moest nog ene stukje met 3 sprongen, wilde hem dat laatste stuk niet helemaal over zijn stekker rijden dus heb hetzelfde tempo aangehouden en ging goed over de laatste 3.

Ben heel blij met m'n dressuur, foutloos springparcour en m'n foutloze cross. Helaas wederom iets te langzaam en dat heeft me een hogere plaatsing gekost want was toch nog 6de (van de 24) +:)+ en had als klap op de vuurpijl een 7 voor mijn stijl!

Kortom ik heb een superleuke dag gehad!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:19

SplashIsLief schreef:
Amber, gefeliciteerd!
Evie_Bandido schreef:
Wat ik niet helemaal begrijp is dat mensen het hebben over de linkse B bij de manden, ik dacht dat alleen de L dat mocht? (blauwe b bij die hindernis), als ik dat had geweten was ik waarschijnlijk gewoon op mijn paard blijven zitten :+ die lijn was veel makkelijker en de hoogte kon mijn paard echt wel hebben, vond het al zo gemeen dat alleen de l die mocht en de b zo'n onmogelijke lijn kreeg waarbij je 90 graden moet draaien in 1 galopsprong :Y)

Dit had ik ook niet berepen :o Daardoor ook een rot bocht gereden

wederom kwestie van goed parcours lopen en kijken waar de vlaggetjes staan, dan had je gezien dat de witte helemaal links stond van de links b en de rode helemaal rechts :)*

Amber, helemaal top zeg gefeliciteerd, goed dat jullie dus nog even zijn blijven wachten!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:21

Talida schreef:
wederom kwestie van goed parcours lopen en kijken waar de vlaggetjes staan, dan had je gezien dat de witte helemaal links stond van de links b en de rode helemaal rechts :)*

Dat zal best zo zijn! Ik heb inderdaad ook niet goed gekeken en daarom is het ook mijn eigen schuld. Was verder ook geen verwijt naar de organisatie. :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:21

Ja he haha :)) !! Was wel heel verbaasd hoor haha
Maar door toch aardig wat fouten in cross := toch goed opgekrabbelt :D

Simmie schreef:
Gefeliciteerd Amber! Heel goed gedaan!
En zeker als je 175 voor dressuur hebt en 2 balken met springen.....

Waren mensen met heel veel fouten in de cross, hij was ook echt wel pittig :j.
Technische lijnen en paar flink hoge sprongen.

Apple schreef:
Amber, geweldig resultaat *\o/* De L lijkt jullie beter af te gaan dan de B :D

Jullie springparcours zag er ook prima uit :-)

Wauw Dank je wel !
Had wel paar keer echt verkeerde afstand, maar hij redde zich zo goed !
Moet wat meer durven rijden, dan gaat het wel :))

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:22

WhiteWoman schreef:
Simmie schreef:
Apple, ik ben het helemaal met je eens.
Valt me wel op dat veel beginnende crossers niet op de hoogte zijn van de regels.

Daar irriteerde ik me ook er aan met in de BB. Ook iemand die een verkeerd bit in had. En nog een die andere laarzen aan moest doen, omdat die niet goed waren.

Lees eerst even het regelement voordat je met zoiets mee doet.

wel grappig om dit te lezen, ik was met die meiden mee.
die rijden regelmatig de oefencrossen, en normaal mogen ze met de outdoorlaarzen wel starten, en dat bit hebben ze ook nog nooit wat van gezegd(rijden ook al jaren de crossen van lisse)

daarnaast rijden ze op tinkers, en worden daarom al niet zo serieus genomen, vind dat jammer.....het is geen officiele wedstrijd, dus ook mensen die iets minder serieus bezig zijn met paardrijden zouden daar leuk mee moeten kunnen doen.

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:24

Vind ik dus ook!
Ik heb inderdaad met die meiden nog ff gepraat gisteren, ik zag ze al bij het springen, maar na de cross heb ik het er even over gehad met ze.. ze hadden nu laarzen van 3 maten te klein geloof ik??
dat lijkt me ook nks!!?
ze hadden het wel goed gedaan geloof ik? ! :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:25

Dat ze op Tinkers rijden, en niet serieus genomen worden geloof ik niet :D

Vind ze juist super leuk reageren op andere 'soort' paarden.
In igg met mij en mijn Fjordje wel.

Maar goed, wel vervelend van je Outdoorlaarzen ?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:25

Moet wat meer durven zegt ze dan, met je ukkie tussen al die paarden, van mij durf je al genoeg 8-)

Je bericht is beetje 2 ledig Mizz Kitty, je wil dat ze serieus genomen wordne maar alser dan serieus naar de optoming wordt gekeken valt dat er weer buiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:26

Apple schreef:
Sas, misschien had je het ook nog moeilijker omdat je als allereerste moest starten en ze dus geen paard voor zich zag starten.

Ik weet niet of dat iets uitmaakt maakt ook niet uit ze moet het gewoon leren en dit was al een stuk beter als Maarsbergen want nu waren we binnen 20 seconden lekker voorwaarts weg en verder vloog ze door het bos en in MB bleef ze op de handrem het hele parcours. Ook beter als WW want daar werd ik in het parcours uitgebeld dus ik ben best wel tevreden en heb ook eigenlijk lekker gecrosst en ben vooral trots op het gemak waarmee ze dat bloemending en de afsprong nam en geen getrut op de spoorbomen waar ze in de vlietlanden ineens stil voor stond. En uiteraard zeer blij dat ze niet keek op de blauwzwarte in het parcours. We hebben nog wat knutselpunten maar dat houdt ons van de straat ;)

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:26

Amber +:)+
Ik zag je nog staan met je trailer bij de DA hoek.

Was trouwens wel blij dat ik niet alle beschermers er vanaf hoefde te halen met de voor- en nakeuring.

Zag nog een deelnemer in het springparcour die de finish vergat, toen de omroeper dat omriep ging ze als een dolle terug de finish door. Toen moest de jury in beraad, later riepen ze om dat alleen d'r springfouten telden en iets van 77 tijdfouten. Ze mocht gelukkig wel de cross in. Vond het zo sneu om te zien. :o

Weet iemand hoe dat precies zit. Toen wanneer mag je nog terug om door de finishlijn te rijden?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:29

geen idee, meestal passeer je die toch wel vanzelf in je parcours