[SGW] SGW Gorssel - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rayo

Re: SGW Gorssel - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:26

Iemand enig idee hoe je de foto's van foto4u kunt copieren?
Weet niet of we ze willen bestellen, maar vind het altijd wel leuk om de foto's (met tekst erin is niet erg) op de compu te hebben staan....

wij tevreden dagje gister. Dressuur ging niet goed, hij heeft iets tegen dressuurproefjes de laatste tijd....170 punten. Springen 2 banketstaaf balkjes, ruiterfoutjes, zat er te dicht op.
Cross foutloos met 4 tijdfouten. Kon dus beter maar zo blijft het, we waren tevreden!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:29

even een snel berichtje van mij. Kan nauwelijks zitten, staan of liggen. Eigenlijk niets dus. Gister voor de 1na laatste hindernis tegen een boom gesmakt. Voor dat blok wat er op dat lange pad naar de manege stond, was een paadje naar links. Wat er precies gebeurde weet ik nog steeds niet, maar we hadden net een tandje bij gezet om binnen de tijd te komen toen Uk ineens dus linksaf sloeg. Ik werd gelanceerd en smakte met mijn rechteronderrug tegen de boom. Net onder de bodyprotector. Heb het hele bos doorgegild en om hulp geroepen, omdat ik bijna onzichtbaar tussen de bosjes lag. Paard was gelukkig gevangen en had niets.

Zelf heb ik geen vel meer op mijn rechterarm. Mijn rechterkaak gekneusd. Nieren gekneust en waarschijnlijk een botsplintertje van mijn bekken af. Dus moet rust houden, maar kan op het moment niet veel anders. Hopelijk word het gauw beter en kan ik Neede weer meedoen.

Zo jammer was dat ik na de dressuur 2e stond en springen al foutloos was en de cross tot daartoe ook. Maargoed, dat is het ergste niet. Het paard heeft niets en ikzelf kom er ook wel weer bovenop. ( ook al dacht ik op dat moment dat ik dood ging)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:40

@rayo: ik heb de foto's van foto 4 u gekopieerd. met muis selecteren dan ctrl c. Toen heb ik ze in een mail geplakt en naar een ander mailadres gestuurd. Daarna kon ik de foto's opslaan op mijn computer. Beetje omslachtig maar het werkt wel :o

@tientjeh. Jeetje dat klinkt als een enorme smak. Hopelijk ben je snel weer fit

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:47

Het is je dus zelf al gelukt Caroline. Mooi!

De foto van Wendy en Renoir is zeker prachtig!

Tientjeh, klinkt echt als een flinke smak! Ik ken het gevoel helaas.
Wat zul je een spierpijn hebben! Gelukkig is het verder goed afgelopen voor jou en je paard.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:56

Klinkt niet fijn Tientjeh, veel sterkte!!

Caroline78 bedankt, ga het proberen!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:15

@simmie. die van foto4u is gelukt maar die van evenementenfoto nog niet. zo irritant al die beveiligingen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:18

Renske, proficiat met twee keer een eerste plek, op naar Varsseveld!
Nena, goed gedaan bij je L debuut!
Jitske, gefeliciteerd! Velvet gaat lekker :j
Caroline, zonde van je stop op 1, maar die bleek ook wel erg lastig. Mooie punten trouwens :j
Snoekiej, ook zal zulke mooie punten. en fijn dat je wel lekker van start kon. Zeker met die lastige hindernis 1 is dat een fijn gevoel.
FuegoJoy, jammer dat het tegenviel. Ze laat wel zien dat ze een klasse hoger wil geloof ik ;)Dopingcontrole heb ik ook ooit meegemaakt, is wel heel apart.
Juventus, proficiat met je vierde prijs en de 8-en voor stijl.
LisaB, knap gedressuurd, jammer dat de start niet zo lekker liep.
AmberB, goed gedaan hoor, prijs op een kampioenschap!
Birte, knap debuut!
Kim, netjes zeg van Sofie en van jou.
Jori, dat is flink stijgen, knap.
Simmie, helemaal top gedaan met Sims! Jullie komen er wel :j
Itsme, mooi L debuut, proficiat.
Nelis, fijn! had je even nodig na BN en Vlietlanden :j
Martine, volgens mij heb ik jou op het water gezien, zag er goed uit. En dat tempo is vaak zo als je gewoon goed ritme kunt houden op de sprongen.
Malloesje, eerste, netjes!
Rowo, jammer dus van die weigeringen op 1 maar fijn dat ze wel direct het water in ging.
AnneOkona, fijn dat je dressuur iig deels goed ging, en jammer van de juryverschillen. Dopingcontrole is idd wel heel apart :j
Noorwijdenes, je had idd wel megapunten, met een weigering toch 7e worden is superknap!
Sabine, super gedaan met Zodiack! Wel knap dat je bent blijven zitten.
Berdien, lekker gereden zo te lezen, fijn!
Mir, jammer van je stop, had het gisteren al gezegd.
Hilde, nog een keer gefeliciteerd! het duurde bij mij gisteren wel even voor ik je herkende :j
Rayo, fijn dat jullie tevreden zijn, dat telt!
Tientjeh, dat klinkt heftig zeg! Doe maar rustig aan :(:)

Mijn eigen verslagje wat uitgebreider:
ik was voor het eerst redelijk tevreden over de dressuur, ik kon haar nu wat meer aan elkaar houden. Ik had 198 -2 voor een vergissing en dat vond ik wel dat ruim, maar 14e van de 33 klopte denk ik wel. Ik heb nog gelachen naar machie, geen idee of dat doorkwam ;)
Daarna snel cross verkend per fiets, en nog even onenigheid met een hindernisrechter die vond dat ik niet over de crossroute mocht fietsen, die hindernissen verkennen moest ik maar voor de wedstrijd doen ;)
Springen ging wel redelijk, had wat pech met een balkje op 5 maar geluk op de dubbel dus dat compenseerde mooi, uiteindelijk dus 4 strafpunten.
Cross ging echt super, met flink veel druk naar 1 gereden waar we ook een enorme wapper maakten. Toen met een noodbui recht in het gezicht naar 2, dat was echt even zoeken en knijpen of de hindernis al in de buurt kwam, maar ook die ging lekker. Rest ging heel simpel, alleen het water blijft ze nog in draf vallen. Ik had nog ruim de tijd na het water, dus maar wat rustiger aan gedaan en uiteindelijk precies 20 seconden te snel binnen.
Resultaat was een achtste plek, en 25 euro wat ik echt veel vond. In Ysselsteyn gaan we maar eens L starten, dat heeft ze gisteren wel bewezen.

Stijlpunten, tjah. Ik kan er weinig van maken, maar me er ook niet druk over maken, had precies een zes (6 6 5 6 7 6) gemiddeld en als er een jury bij het water was, snap ik dat wel. Wel jammer dat er idd nog steeds niet bij staat waar ze staan.
Dressuurpunten, 250 punten is natuurlijk belachelijk. Ik vind zeker dat er anders en idd uit elkaar gepunt moet worden op een sgw, maar sinterklaas spelen is ook niet nodig. Daarom kijk ik eigenlijk meestal alleen naar mijn plaatsing, en die punten geloof ik wel.
Wb de cross, daar heb ik al een en ander over gezegd, 1 was kijkerig maar IMO niet dik, twee zag ik het probleem niet zo van alleen is het raar om een lang pad af te sluiten met een smalletje, en zeker als hindernis 2. Rest ging wel, maar was ook niet erg geweldig; andere jaren vond ik de cross mooier.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:37

dia248

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:43

Leuke verslagen allemaal!

Shanouk, ik zag je langsgalopperen van 5 naar 6 toen wij de cross aan het verkennen waren, zag er super uit! Lekker crosstempo.

Mijn verslag: dressuur wel ok en met 184 middenmoot, springen 2 balken (zat zelf te pielen) en cross heel fijn en foutloos met iets tijdsoverschrijding. Na mijn debacle in Oudkarspel was ik erg rustig getart, liet hem mooi zijn eigen tempo lopen, na het water heb ik nog een paar keer even gas kunnen geven. Vond het een mooie cross, hoewel ik veel weigeringen op 1 heb gezien, maar verder wel gelijkmatig en wel fair met 16-17-18 lekker simpel. Al met al een fijne dag en gelukkig niet natgeregend.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:48

@ _jitske_: mooie foto zo met het spoor op de achtergrond!!
Ik was trouwens erg blij dat er geen trein langskwam toen ik van 1 naar 2 sjeesde!!

@ Tientjeh: Beterschap!!!!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:04

Gefeliciteerd Claire!
Knap dat je zo bent rondgekomen SFranken!
Gave foto's Simmie!
Gefeliciteerd Berdien! Jammer van je balk en stop op 1, maar verder netjes :)
Jammer van je stop op de gastank Miriam. Verder wel goed gereden!
Gefeliciteerd Hilde :D Super hoor!
Netjes hoor Rayo!
Jemig, heeel veel sterkte Tientjeh :(:) Echt heel erg balen!
Nogmaals, super Lielle :D Jullie kunnen inderdaad wel naar de L!
Gefeliciteerd met je foutloze cross Dia! Kwam ik niet als een idioot voorbij? Dat gevoel had ik namelijk wel een beetje.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:10

rowo schreef:
Ik was net op tijd voor de prijsuitreiking gisteravond en zag veel bokkers nog prijs hebben, echt top gereden!!!

@ kim: Neede gaat ze ook mee, en daar is het meestal fijn beginnne. Dus wel zullen zien! Komt nog wel volgend jaar!

Overigens vond ik hindernis 1 wel dik voor een hindernis 1. Ook snap ik niet waarom de M/Z de brede in het midden had en wij de smalle aan de buitenkant, waar er zoveel langs gingen. Tja je moet goed sturen, maar als inkomer niet echt prettig.

Nee indd, ik denk dat ze dat gedaan hebben omdat de L ponys kampioenschap hadden en de Z paarden niet. Maargoed. Ik was geloof ik liever over de middelste gegaan :P. Stond wel hoger, maar wel makkerelijker aan te rijden.
Maargoed. We zien wel hoe ze het op Texel doet :P. Is weer een totaal andere cross op de open vlaktes :P

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:12

Muriel, bedankt voor de foto.
Tientjuh, sterkte.
Verder gefeliciteerd voor degene met een goed gevoel en een 'aai over de bol' voor degene die niet lekker hebben gereden (ik met niet zo goed in alles onthouden als anderen hier.

Ik lees nu verslagen van mensen die ik helemaal niet gezien heb, terwijl ik er echt van 8 tot 18 uur geweest ben.

Als je om mijn actie bij hindernis 2 (waar ik er bijna af lag) wilt lachten moet je bij foto4u kijken op blz 16 van de B paarden. Ik heb gewoon hardop zitten lachen achter de computer. Leuk dat het is vastgelegd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:13

dat zijn Andrew Nicholson acties :j

dia248

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:23

Nee hoor Shanouk, vond het wel een echt L tempo maar wel onder controle dus super hoor!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:25

sfranken: Woh dat je bent blijven zitten := haha.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:34

ola weet iemand wie er op zondag bij de steeple hindernis foto's stond te maken?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:36

Wow, Sfranken, echt heeel knap dat je bent blijven zitten! Ik had er allang naast gelegen :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:37

Pfoe Sabine! Idd heel knap dat je bent blijven zitten!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:32

Tientjeh, bah wat een nare smak heb jij gemaakt! Veel beterschap :)

Lielle, gaaf dat je L gaat rijden.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:34

Nou ja zitten :D
Ik realiseerde me dat ik moest stoppen als ik eraf lag en had toen opeens ongekende krachten om er weer op te komen :+
Was echt kapot toen ik binnen was, koste me meer krachten dan een Z cross rijden :7

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:43

Even verslagje van Zaterdag:
03.15 van huis gegaan om de pony te halen en z.s.m. door naar Gorssel waar we even voor 6 uur aankwamen. In het donker pony uit de trailer en nog even een borstel er over want dat was me om half 4 nog ff te vroeg. In het donker zoeken naar een plek waar je je kon aanmelden toen die eindelijk gevonden was snel terug naar trailer om te zadelen en dan snel op zoek naar dressuurterrein met intussen nog maar een half uurtje inrijtijd maar. Pride was niet echt lekker te bewerken en had er zo vroeg blijkbaar nog niet heel veel zin in maar dressuur is toch al niet echt haar ding haha. De punten hielden dan ook niet echt over maar wat daar hadden er zaterdag in ring 4 meer last van. Na de dressuur 6!!! uur de tijd om de cross te lopen en springparcours te bekijken dus alles rustig bekeken. Sprong 1 en 2 waren best pittig voor als eerste sprongen, wat mij betreft mag een eerste sprong iets minder fors maar dat komt ook omdat Pride maar 1.30m meet.
Eerste het springparcours waar hoe krijgt ze het voor elkaar Pride besloot tot 2x toe te weigeren voor sprong 4 (de eerste van de dubbel) toen er eindelijk over en wij al verwachten dat ze het bij de volgende dubbel wel weer zou flinkken maar gelukkig bleef dat uit en mochten ze toch de cross in.
Raar maar waar.... daar waar ze in het springen weigert op een hindernisje van 75cm ziet ze in de cross weer totaal geen problemen de pony liet zich fijn bewerken en ze kwamen na een heerlijk foutloos rondje zonder problemen door de finish. Het water vond Pride heerlijk en er moest natuurlijk zo hard mogelijk gespatterd worden maar ach dat levert dan weer leuke foto's op. Door de fouten in het springen hebben we de uitslagen niet afgewacht en zijn we na een uurtje relaxen na om de pony te verzorgen en wat te eten naar huis gegaan waar het toch al weer tegen 7 uur liep voor de pony op stal stond.
Al met al toch een fijne dag.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:51

Alles gelezen, eens kijken wat ik onthouden heb. Iig geval een aantal bokkers met een 1e prijs *\o/*

Een dubbele +:)+ voor Renkse, super zeg!
Marloes, nogmaals gefeliciteerd +:)+
Hilde: ook gefelicteerd +:)+
En Simmie, super +:)+

Kim, echt goed van jou en Sofie. Foto's zijn er ook echt gaaf uit.

Een dikke :(:) voor Jantine.

En Lielle gaat L starten, komt helemaal goed! *D

Sabine, wow dat je bent blijven zitten zeg!

Shanouk, wat fijn dat Vorstin zo wou aanpakken!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:53

Violin in haar element (althans dat denk ik dan maar ;))

Afbeelding

Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:02

Mooie foto's Renske.