[SGW] SGW Wieringerwerf - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: SGW Wieringerwerf - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:30

1e weigering=4 strafpunten en 2e weigering=8 strafpunten, de volte is je dan totaal niet aangerekend.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:47

He vaag dan, want zij had een heel verhaal over die voltes. Raak ik weer helemaal van in de war.
Ja idd nu je het zegt 2e weigering is idd 8, goedemorgen ing :+
Al had ik nou gewoon normaal nagedacht :Z
Maar bedankt iedergeval dan is dat duidelijk :D

Majanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:02

Hab zaterdag gepost bij de bosuitsprong en tevens ook foto's gemaakt van bijna iedereen die langskwam ;)
Hierbij de foto's van een aantal van jullie. Sommige zijn een beetje donker, terwijl de flits wel aanstond :?
Mocht je nou benieuwd zijn of ik ook van jou een foto gemaakt heb stuur me dan even een pb met je nummer en kleur paard/outfit.
Niet op elke foto is het nummer goed te zien.

Afbeelding
Nr 56 - Jolien (Jolienn) met Samorette

Afbeelding
Nr 59 - Mikel (rayo) met Ventje

Afbeelding
Nr 88 - Amber (Amber_) met Fjordy

Afbeelding
Nr 97 - Karen (TeeGee) met Turggraaf

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:11

Ook nog mijn verslagje. Dit werd mijn SGW debuut met Lasko.

Met dresuur vond ik het vrij slecht ging. Geen fouten, maar hij liep er niet helemaal lekker doorheen, was iets te enthousiast na de middendraf in de daaropvolgende gebroken lijn en hij was met gallopperen zijn concentratie wat kwijt omdat er net fietsers uit de bosjes kwamen. 201 punten, viel me mee :P

Met springen ging het wel goed. Met losrijden liep hij heel fijn, springen deed hij ook fijn. In het parcour ging het ook goed. Ik heb wel een fijn parcourtje gesprongen :)

Toen de cross. Ik had me over de waterbak een beetje druk gemaakt (omdat die met de oefencross op Vlietland niet zo goed ging)
Ik zou het er van af laten hangen, hoe hij aanvoelde, of ik het altenatief direct zou nemen of eerst even proberen.
Ik heb lekker gereden. Foutloos gecrossd :D Over het slootje van de "coffin" een hele rare wapper. Bij de waterbak gewoon rechtdoor gegaan, hij viel wat terug op de tweede sprong maar liep wel door en ik kreeg hem zo het water in. We hadden wel veel tijdfouten (horloge ging piepen in de waterbak :+ )

Ik ben erg tevreden :)
Ik had allemaal 7ens voor mn stijl. Uiteindelijk 8ste geworden.

Lappie_lap, tijdens het parcours lopen hebben we je zien langs komen, zag er netjes uit hoor.
Wat jammer van je val Hester, wel mooi dat je er een fijn gevoel over had :)
Toch mooi dat je wel bent rondgekomen Mel! Wij haalden het qua tijd niet om je springen of crossen te zien helaas..
Saskia, zoals we al zeiden echt balen weer :(:)
Wij hebben je langs zien komen Saden, of iig een combinatie die met de B paarden cross de B ponys picnickbank nam, zonde :(:)
Shanouk, echt zonde van je stops
Balen Vibabu :(:)
Super Claire!
Echt goed gedaan Antal! Gefeliciteerd he :)
Goedzo Scum!

Met losrijden voor het springen meerdere bokkers voorbij zien komen op de laatste hindernissen.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:19

ik heb een geslaagde dag gehad! :D

we waren een beetje laat, we moesten bij de afsluitdijk wachten op een heleboel bootjes die langskwamen en dat hadden we niet ingepland :o ik was nr 75 in ring 2 en toen ik bij het inrijden kwam was 74 net in de baan haha :P het ging verder niet slecht maar dressuur is niet bepaald mijn sterkste punt, 165 punten, viel wel iets tegen, had eerder rond 175 verwacht maar boeit niet zoveel, ik kwam voor de cross!

na de dressuur crossbeschermers gepast & gekocht! nu was mijn paard het eigenlijk wel verplicht om rond te komen vond ik zelf :P springen ging de laatste tijd niet lekker, tijdje terug een slootje gesprongen en dat vond meneer niet leuk, gevolg; meneer wil eigenlijk even elke hindernis checken of er een slootje onder ligt voordat hij springt... MAAR ik ben rondgekomen ;) een stop op hindernis 1 van het springparcours en de rest zonder fouten *\o/*

toen naar de cross, het picknickbankje was eng, 2x stop... ik had zoiets van het zal me toch niet gebeuren dat ik er hier al uit lig, zo'n stom bankje (vorig jaar heb ik hem er niet overheen gekregen) maar met aanmoediging door antal+moeder sprong hij er toch nog! het was een vreemde noodsprong waardoor ik nog een halve meter boven voldemort zweefde maar ik bleef in het zadel zitten gelukkig hahaha. de rest ging súper, hij had een lekker galoptempo, had van een hindernisjury zelfs drie 8'en :wow: bij de andere hindernisjury kwam hij veeel te groot, daar kreeg ik 765 dus nog niet slecht. de rest van het parcours kwam super uit en zelfs het water deed hij zonder twijfel! dus op naar de volgende sgw! :))

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 06:25

Gefeliciteerd Jetske :)) ! Netjes 8ste !

@ Majanga: Hee wat leuk haha ! Ook leuk getimed zo ! :D
Hij ging daar zo vlot op af haha, hij sprong hem wel flink :P.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 06:48

Jet netjes hoor :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 07:44

Leuk om alle verslagen te lezen.
Zag dat er een paar bokkers echt super gereden hebben. Gefeliciteerd :D

:(:) voor de mensen bij wie het tegen viel..
Volgende x beter!

Amber: Gefeliciteerd met je verjaardag Afbeelding

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 07:47

Verslagje van de kids:

Zaterdag startte Larissa haar Pride in het L. Na een redelijke dressuurproef (helaas maar 178 pnt maar daar zijn we inmiddels wel aan gewend) het springen. Pride zit op het moment nogal in de stop op de meervoudige sprongen maar ach als je normaal Z moet startten is zo'n L parcours in de sgw niet echt eng zou je zeggen. Nou mooi wel dus... Op sprong 3 de dubbel ging ze vanuit het niets in de stop. Dit keer toch maar eens flink aanpakken en er dan makkelijk over de rest van het parcours flink het gas er op gehouden dat ging wel goed. De cross was super en foutloos mooi binnen de ideale tijd en 13e of zo geworden van de c/d/e maar wel de beste C-pony dus dik tevreden met haar resultaat.

Zondag was het Robin's beurt. Mystery houdt niet zo van dressuur (Robin eigenlijk ook niet zo maar jah het hoort er nu eenmaal bij zeker in de trainingen) en is altijd wat opstandig als ze zo braaf haar rondje moet lopen. Resultaat 171 pnt. Het springparcours stond voor de a-pony's echt belachelijk laag en we waren bang dat ze niet eens meer zou springen maar gewoon door/over de hindernissen heen zou rennen maar gelukkig hield hij de controle en kwamen ze foutloos rond. De cross ging zoals we van ze gewend zijn super. Foutloos en erg snel (weet nog geen tijd maar het zal wel weer eens TE snel geweest zijn).

Wat betreft het rijden hadden we dus twee fijne dagen, alleen wat een domper dan als waneer je op dag 2 terug komt bij de auto blijkt dat er een raam is ingeslagen en er toch wel e.e.a. uit de auto is verdwenen (wat precies kom je dus in de loop van de avond pas achter) maar als je na zo'n weekend 's avonds laat nog zonder raam naar huis moet, langs de carglass want ja je kunt moeilijk een auto zonder raam zomaar op straat laten staan, bankpas blokkeren noem maar op, en dan morgen nog aangiftes e.d. regelen. ECHT ZO VRESELIJK BALEN ik had liever een slechte cross gezien denk ik.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 07:59

Even een kort verslagje van mij:

Dressuur ging goed, jury vond zoals gewoonlijk van niet, 174 punten
Springen 1 balk en 1 weigering :o
Cross foutloos :D
Maar had wel het alternatief bij het water gedaan. Hij deed het echt suoer, we hadden een gemiddelde stijlbeoordeling van 7 dus onze eerste 2 wp :D

Vreugde is alleen van korte duur, denk dat hij nu met een peesblessure in de wei staat...
Hij had gister op de trailer nogal last van adhd terwijl hij normaal als een dood paard op de trailer staat!
Frits heeft de trailer zo toegetakeld dat het raam aan de voorkant los is gegaan en de deur krom is en er zit nog ergens een scheur in...
Hij heeft zelf zijn hele hoofd open liggen en wat wondjes aan zijn been én een dikke pees...
Hij ging zo tekeer dat de auto volgens mij loskwam van de grond, we zijn over de vluchtstrook verder gereden en de eerste afslag eraf zodat het niet erg was als we niet zo hard reden...
Ik denk dat hij nog last had van adrenaline ofzo...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:21

Jemig bvw! Dat zou een domper zijn! Gauw laten scannen, dan weet je het zeker.
Overigens wel gefeliciteerd met je foutloze cross. Geluk voor jou dat er een alternatief op het water zat!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:40

inderdaad!
Ik was nog foutloos en omdat ik hem wil verkopen is het wel leuk als hij dan wp's heeft.
Helaas verkoopt een paard met een blessure meestal niet zo goed...

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:41

zijn er ook foto's van dorien spijkers ?
met iris B paarden

is 7e geworden

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:43

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:48

bvw schreef:
inderdaad!
Ik was nog foutloos en omdat ik hem wil verkopen is het wel leuk als hij dan wp's heeft.
Helaas verkoopt een paard met een blessure meestal niet zo goed...

Ja snap ik, daarom is het leuk dat je je cross uit hebt kunnen rijden en frits wp's in de cross heeft.
Hopelijk is het geen peesblessure of iets anders ernstigs dat de verkoop in de weg gaat staan.
Ik zal voor je duimen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 08:52

Ik hoop het ook voor je. Een peesblessure daar ben je nog niet zo snel vanaf. Is de DA er al bij geweest?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:53

Afbeelding
:D
Foto's staan er inmiddels op.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:55

waar heb je die foto's gezien dan ?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:56

Pummer, die link is al een keer gegeven, zie ook de tekst die door de foto loopt.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:57

Dat is echt heel vervelend Bianca :(:)
Hopen dat het geen peesblessure is idd ..

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:58

Mijn foto is trouwens een beetje dom :+
Lasko ging eerder af dan ik, dus ik zit een beetje achter in de beweging en ik ben aan het lachen/zeggen dat ie het goed doet :')

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:00

ja ,maar die foto's van wieringewerf kan ik niet vinden hoor

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:01

Links staan de evenementen. Ww staat nu als eerste. klik je die aan komen de 2 data's eronder.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:05

dierenarts is net geweest, het is wel de pees...
Hij krijg antibiotica tegen de ontsteking van de wond en dat schijnt ook goed te zijn voor de pees. Moeten nu maar afwachten hoe het verloop gaat...

Ik ga nu wiso maar klaarstomen, moet die de wedstrijden van frits maar rijden. Veulen kan er binnenkort wel bij weg en ik rijd haar nu al 3/4 keer per weer dus dat moet kunnen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:07

Jee Bianca, ontzettend balen! Sterkte er mee. Hopelijk zit er geen scheurt(tje) of gat in de pees en is het "alleen maar" een ontsteking.