[SGW] SGW Vlietlanden Verslagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 19:49

Oef, heftig Sim :\ Ik heb het niet zien gebeuren, maar hoorde het later. Die Bulfin, daar hebben veel combinaties uiteindelijk het alternatief genomen. Ik hoop dat jij en Sims er redelijk ok vanaf komen.

SplashIsLief

Re: SGW Vlietlanden Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:50

:(:) Simmie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:50

_Chantie_ netjes hoor!

Simmie; gelukkig hebben jullie allebei "vrij weinig". veel sterkte he.. en hopelijk zijn jullie niet het vertrouwen kwijt!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:52

Dank jullie.

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:54

vera_pino schreef:
...Dat paard dat ging zwemmen, die moest dus eerst het water uit worden gehaald. Het was van Pien Ullings, hij had wel een wondje op zijn pees maar weet niet hoe dat verder afgelopen is....

Het is allemaal gelukkig goed afgelopen.
Voor verslag van de eigenaar en foto's zie: http://www.roosberg.nl/modules/wordpress/?p=234

vjenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:00

wat had je voor nr had je simmie??

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:07

Goed gedaan Chantie! Lekkere cross gereden dus :)
Slim van het roepen Scum! Dat werd dus later ook tegen mij gezegd: Had je maar moeten roepen :( Maarja, fijn gereden, daar gaat het om.
Goed dat je hem nog naar nakijken Simmie! Het zag er echt heel naar uit. Het zal morgen nog wel extra pijn doen allemaal :(:)

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:09

@ simmie; ik heb je al even gesproken maar nogmaals :(:)
@ iedereen met goede resultaten/ prijzen; gefeliciteerd! En vooral Renske en Margo super gefeliciteerd met het kampioensschap en reservekampioenschap! +:)+ _/-\o_
Ook iedereen die een fijn rondje heeft kunnen rijden
@ snoekiej; balen dat ze een weigering hebben aangerekend en van je stijlpunten, maar je gevoel was goed en daar gaat het om! Dus probeer dat vast te houden. Zowieso vind ik het super dat jullie zo'n fijne cross hebben gereden, jullie zijn weer uit jullie dip! +:)+
@ iedereen die een minder rondje heeft kunnen rijden of vroegtijdig heeft moeten stoppen; balen, maar kop op en volgende keer beter!

Dan nu ook mijn verslagje; startte B paarden, ring 2. Dressuur ging wel aardig; 201 pt en 4e/5e. Springen; losrijden ging niet lekker maar in het parcours redelijk netjes en foutloos, had alleen nog ruzie met de boom die in het parcours stond (takken hingen een beetje laag). Cross; hindernis 1 nog ietwat twijfel, 2 fijn, ruim voor 3 stonden we stil met een draai, want ze zag iets, is gelukkig niet als weigering aangerekend omdat ik nog niet naar de hindernis reed. 4 simpel, 5 gewoon rechtdoor, ging heel fijn. De rest ook fijn kunnen rijden, bij de waterbak gelijk alternatief genomen en dat ook al heel vroeg geroepen want er stonden wat mensen in de weg. Helaas waren ze niet snel genoeg weg en moesten we even terug naar stap/draf. Daarna weer fijn verder, uiteindelijk met 10 strafpt voor tijdsoverschrijding over de finisch en een 8e plaats (7 prijzen). Maar super tevreden en blij naar huis gegaan! *D
Het was een mooie wedstrijd, netjes georganiseerd met mooi weer!

Heb nog een aantal bokkers gesproken, en ook een heel aantal zien rijden.
Sgwuppie; zag je nog op het haagje en de boomhaag, zag er fijn uit met koek!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:11

Trouwe meelezer van verslagen topics meldt zich ook maar eens :D

Gister t hele Z gezien, Renske gefeliciteerd!!, en echt genoten van de sport.
Vandaag Snoekiej zien springen en stukken cross, balen van de weigering en stijljury! Ze zag dr gretig uit iig :)
Ginny en Amber gezien, Corien helaas steeds net gemist, Anouk wel gezien in de cross, super dat je zo'n goed gevoel had!! Heb je niet meer gesproken verder, maar zag er ook fijn uit :))
En Marieke na alle verhalen hier heel knap rond zien sturen met Koek :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:12

Ah, dan heb ik jou ook gezien Vivre :-) Je stond met Scum en Bitwise te praten toen ik er ook bij stond :-)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:13

Noukie schreef:
Anouk wel gezien in de cross, super dat je zo'n goed gevoel had!! Heb je niet meer gesproken verder, maar zag er ook fijn uit :))

Ik heb je helemaal niet gezien :oo

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:14

Ohw was jij dat Apple, dan weet ik nu ook wie jij bent :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:16

SplashIsLief schreef:
Noukie schreef:
Anouk wel gezien in de cross, super dat je zo'n goed gevoel had!! Heb je niet meer gesproken verder, maar zag er ook fijn uit :))

Ik heb je helemaal niet gezien :oo

Ik heb jou ook echt alleen maar op paard gezien, dus kan me voorstellen jij mij niet :D Maar geeft niet, vond t sowieso leuk te zien na vorige keer Bodegraven hoe Nuut is als ze met superveel plezier en vertrouwen bezig is!! En ze ziet dr goed uit viel me op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:19

Ik kom me als nieuwe sgwbokker ook even melden.
Ik was vandaag nr 1, niet in de uitslag dus maar op de startlijst. Dressuur was mijn Star erg onrustig maar deed verder wel braaf wat ik vroeg weet de punten niet maar die zullen wel niet super geweest zijn maarja dat is ook nog een erg zwak punt van ons.
Ik had dezelfde problemen als Heleen in het parcours maar deze hindernis is ondertussen mijn nachtmerrie, na 8 foutloze springparcoursen stond deze hindernis op Hippomania vorig jaar daar is ze heeft ze voor het eerst in onze korte carriere geweigerd en sindsdien heb ik op die hindernis altijd problemen en met mij heel veel mensen, mijn paard sprong vandaag super maar staakte dus ruim vijf meter voor de laatste en was alleen met behulp van al het publiek met heel veel moeite over te halen om hem uiteindelijk er heen te lopen en nog te springen, ik had al die mensen wel willen zoenen. Afijn vanaf dat moment staakte ze als een gek en met veel moeite kreeg ik haar over de inspringboom, starthok ging ze achterste voren in staan dus ik vreesde er uit te zullen steigeren maar gelukkig draaide ze na het go om en nadat ik nog even doei zei tegen de starter gingen we als een speer en vloog ze iets terughoudend over 1 en 2, sprong 3 staakte ze ook weer maar 2e keer aanrijden toch gesprongen 4 ging prima, alternatief 5 (lang van te voren alternatief geschreeuwd omdat ik het probleem wat ik net las al vaker heb gehoord) verder super tot 10 meter voor het water vond ze de resten van de rotonde weer eng dus weer stijgerend op der achterbenen na aandringen toch richting water en natuurlijk benen in de grond en omdraaien dus toen meteen vol in zijn achteruit het water in en daar schrok ze geneens van de muts draaide vrolijk om en ging weer voorwaarts rest weer goed opsprong te hard aangereden dus een stop en toen stapte ze er gewoon op alsof er niets stond afsprong super en de laatste ook geen probleem afijn niet foutloos maar misie geslaagd onze 2e officieele cross rond gekomen.
Veel uitvallers vandaag, heel jammer voor de betreffende personen maar het was vandaag niet zo eenvoudig als het leek. Gelukkig hadden we het hele weekend mooi weer.
Zo dit is mijn eerste verslagje op bokt-sgw, ik hoop dat er nog vele mogen volgen en dan zou een verslagje over een foutloze cross ook leuk zijn natuurlijk. Volgde week rijd ik oefen in MB om wat ervaring op te doen zonder de stress van dressuur en springen!

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:20

Vandaag ook weer eens mee gedaan in de klasse B paarden
Dressuur ging wel redelijk, alleen hij ging steigerend de ring uit! ( Sorry voor de gene waar ik de ring bij in ging! )
Springen 1 balk, en de cross foutloos en binnen de tijd! *D
Was uiteindelijk 6e geworden!

Ik vond het best een pittige cross eerlijk gezegt! er zaten wel een paar hele lage hindernisjes in zoals de afsprong en en dat witte hekje..!
Maar vooral die bulfin vond ikzelf erg pittig voor de B!
Maar gelukkig ging het in 1 keer!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:22

Sinds Saskia ook op bokt te vinden is vul ik bij deze mijn lijstje aan met bokkers die ik bewust gezien heb :D

Nielsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:36

Zo, ik ben ook weer thuis.
Heb een hoop bokkers gesproken vandaag :P.
Met dressuur gingen we erg hard, op een gegeven moment de jury maar een half uur pauze gegeven omdat we bijna 35 minuten voor lagen op schema.
Ze hebben in de startlijst 8 minuten per proef gedaan, terwijl een proef max 5.30 min mag duren.
Dus daar moeten ze de volgende keer maar even over nadenken :P

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:37

Daar had ik ook last van ja. :j
Om 9 uur liep het al een kwartier in. (verder zou mijn proef niet beter geworden zijn, dus het maakte me niet uit, maar kon me voorstellen dat het voor mensen vervelend was)

Nielsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:38

Ja, de jury's hadden er blijkbaar zin in.
Jetske, ik heb foto's van je in de waterbak ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:46

Hee Saskia, ook hier :D :wave:

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:49

Dan ook mijn verslagje maar, natte troep is gelukkig allemaal alweer opgeruimd :+
Mijn doel was om alle 3 de onderdelen te mogen starten. Dat heb ik gelukkig behaald.
Dressuur wil ik het niet over hebben, daar moet ik gewoon echt heel hard aan gaan werken. De jury vond het gelukkig niet heel erg slecht, had 174 punten dus ben dik tevreden.
Springen ging ook goed, weigering op 7. Stomme fout van mij, zat niet echt op te letten en dan kom je niet uit.
En hoe hard ik ook leek te gaan voor mijn gevoel, het filmpje bewees het tegendeel.
Ik moet echt een beetje meer gaan rijden.
Zit nog op de Pacific Dream stand. 'Baas ga maar rustig zitten, dit doe ik wel even voor je :Y) '.
Werkt bij Prie niet echt.
Cross had ik wel een goed tempo, maar elke sprong ging toch een beetje twijfelachtig naar mijn idee.
Kwam veel te hard door de bocht bij de afsprong en schrok er zelf een beetje van dat ie opeens voor mijn neus stond.
Paard dus ook, die ging vol in de ankers. Uiteindelijk gewoon vanuit stilstand eraf, maar wel een weigering. Eigen schuld. :z
Halverwege het lange stuk kwam ik mijn grootste angst tegen. 'Het menkarretje'. Toen begon ze al wat gek te doen, maar kon gelukkig corrigeren en er was geen hindernis in de buurt.
Dacht mooi heb ik dat ook weer gehad voor vandaag, nou niet dus.
Kwam bij het water aanrijden, eigenlijk niet echt een probleem normaal gesproken
Maar op het moment dat ik het water in ging, ging er tegenover mij op het zelfde moment een menkarretje in het water.
Prie had hem al door en ik eigenlijk pas toen ze het water al insprong. Toen dacht ik; oke nu moet ik iets gaan ondernemen. :Y)
Maar was natuurlijk al te laat :o , en met mijn slechte evenwichts gevoel was een kleine sprong opzij al genoeg om mij even lekker te laten afkoelen :D
Denk vooral dat die menkarretjes echt tussen mijn oren zitten, na rijpwetering ben ik toch elke keer op mijn hoede.
En schrok mij rot toen dat ding het water in kwam kletteren, merkt dat paard natuurlijk ook.

Ben wel onwijs tevreden over vandaag, mag niet klagen. Was gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats om het maar positief te houden :D
En voor de volgende keer; Meer rijden en minder mutsen, dan gaat het vast met wat meer vertrouwen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:51

Apple schreef:
Hee Saskia, ook hier :D :wave:

ja, werd wel tijd maar weet nog niet zo goed hoe alles werkt, ooit aangemeld maar nooit iets mee gedaan, behalve sinds kort af en toe een berichtje op het dravers-forum, sinds kort mijn andere paardenhobby!

@nouki: ken ik meteen ook weer een bokker :D

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:58

Had vandaag blijkbaar een het mag niet goed gaan dag.

Bij de plaats waar de keuring werd gehouden opgestapt, was nogal wat voor haar en ze was redelijk zenuwachtig aan het worden..
Bij springen aangekomen liep dat al 10 minuten in (waren ze dus gewoon eerder begonnen?) Ik wilde uiteindelijk slecht 2 of 3 keer springen en eerste 2x trok ze super aan, voelde echt lekker. Helaas de 3e of 4e keer had ik er 1 in mn achterzak.. Was er 1 die heel brutaal vlak achter me was gaan rijden en bijna bovenop me knalde. Eraf gevallen maar meteen weer opgeklommen want ik moest.
In het parcour voelde ze totaaal niet fijn aan, kwam terug op de sprong terwijl ze normaal echt super aantrekt.. 1e balkje kwam met de eerste sprong, en 1e weigering snel daarna op hindernis 3. Heb haar nog door kunnen zetten tot hindernis 7, heb nog wel een keer aangereden maar ik wist al dat het over was.. Was niet mijn paardje die ik daar onder me had, hoop dat we snel dat vertrouwen in het springen weer terug hebben maar weet het nog niet zo zeker.

Maar omdat we er toch waren, en trailergenootje nog moest rijden en wel door was maar even lekker de vlietlanden zelf in gegaan, menners waren al weg en heb heeeerlijk gegallopeerd aan de kant waar de menners moesten galloperen op het ruiterpad.

Dikke baal hier omdat ze nu juist zo braaf was (en zooo graag de cross in wilde, ze zat echt zo te kijken naar die hindernissen van gaan we :D )
Volgende keer hopelijk beter..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:06

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:10

Ik had er zo'n zin in, me paard was beslagen.. haal hem uit de stal. loopt stokkreupel.. me smid gelijk geweest, ik kon zelf de keus maken, maar hij liep er erg pijnlijk op.

Baalde flink! ben nog wel wezen kijken, wat een leuk parcour.. Hoop dat Vlietland er volgend jaar nog inzit!?