[SGW] Hebben jullie ook zo'n hindernis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:15

Ik kwam deze tegen in Ierland. Toen wij er waren, werd ie niet gebruikt, maar ik denk dat ik alleen het kijken naar een combinaties die die hindernis nam, mij al een kloppend hart zou bezorgen.
Afbeelding

Sim

Re: Hebben jullie ook zo'n hindernis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:02

Oeh, dat vind ik wel een gave hindernis! Die zou ik nu gewoon springen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:03

hij lijkt erg op die in EL, mooie sprong!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:04

Hoe hoog is die afsprong?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:33

Mooie sprong!
Die zou ik ook wel aandurven.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:35

Ik zou hem ook wel durven, al heb ik mijn bedenkingen bij de staat van het hout :+

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 12:51

Zijn er ook nog mensen die vorig jaar op een bepaalde hindernis zijn uitgebeld en dit jaar voor de herkansing gaan?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:51

o, dat doet me aan een hindernis denken! De trakehner in C'ray waar ik gevallen ben met Raimaer. Hopelijk ga ik die volgend jaar wel goed doen :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:53

Dat heb ik niet, was wel erg gebrand op gewoon een waterbak, omdat ik eerst met 2 heb gecrosst die niet graag het water ingaan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:54

Ik heb trouwens nog een hindernis wat ik een "rot-ding" vind; de Tankval in Etten_Leur en dan vooral omdat de afstand tussen de steil en de greppel-opsprong niet helemaal lekker is. En optisch toont de opsprong vrij hoog als je aan de voet van de greppel er voor staat.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 13:01

Op die tankval in Etten Leur had ik vorig jaar een weigering, snel omgedraaid en met een rare sprong vanuit bijna stilstand toch erop. Erg trots op m'n paard dat ie hem toch gesprongen heeft en blij dat ik niet voor het alternatief ben gegaan. De hindernissen die lastig zijn worden vaak favoriet als het eenmaal gelukt is!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:07

Dat is zeker waar Motje, maar als ik van tevoren weet dat een afstand niet helemaal lekker is vind ik het gewoon heel lastig om mijn paard goed te plaatsen voor een juiste afzet. Hierdoor kan het zijn dat ik twijfelachtig rijdt op die hindernis met eventuele gevolgen van dien. Het kan natuurlijk flink mis gaan en dat blijft dan door mijn hoofd spoken.
Als het alleen de greppel met opsprong was (dus zonder die steilsprong er voor waardoor de afstand minder is) zou ik 'm veel makkelijker aanrijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:18

De tankval in EL is ook niet heel fijn. Ik heb dit jaar het alternatief gereden, omdat het weer mijn eerste cross was en ik totaal niet met een fijn gevoel uit het springparcours kwam!

Als ik een hindernis een beetje spooky vind met de cross lopen, blijf ik er nooit te lang bij hangen. Het is niet helemaal zoals het hoort, maar ik vertrouw mijn paard genoeg in de cross als ik er met een goed tempo en opgesloten naar toe rijd, dat hij hem wel springt. :o

In het L gaat dat nog goed, maar ik wil Gorssel / Ysselstein de overstap naar het M maken, dus moet nog even wat bijgeschaafd worden in de trainingen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:31

Als ik een stop heb op een hindernis dan MOET EN ZAL ik dat ding daarna meteen goed springen. Met als gevolg dat ik met heel veel druk ga rijden. Dan krijg ik mijn paard wel over de desbetreffende hindernis.
Maar de opgebouwde spanning blijft dan helaas ook hangen bij mijn paard en daar heb ik dan de rest van de training last van. Ik moet dus nog een gulden middenweg zien te vinden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:32

Dat is nadelig idd. Vaak wordt je dan op een volgende sprong of sprong daarna "afgestraft".

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:41

Spanning afvloeien is en blijft moeilijk! Zeker tijdens een cross..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:34

Mee eens. Tijdens een training haal je even adem, luistert naar een korte aanwijzing galopeerd weer aan en springt er dan overheen. Allemaal dingen die je in een cross ook wel kunt doen maar toch moeilijker om dat echt goed te doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:35

aan de andere kant zit je in de cross vaak beter in je ritme.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:40

Dat kan ook waar zijn ja. Dat steeds stappen tussendoor is ook niet altijd bevorderlijk. Wordt ie soms HEET van.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:44

Brrr, ik als dressuurtutje met paard-wat-nog-over-een-drafbalk-stuikelt vind het super dat jullie zelfs overwegen om zo'n hindernis te nemen! Het lijkt me een supergevoel, maar ik durf het gewoon niet!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 16:14

Simmie schreef:
Dat is zeker waar Motje, maar als ik van tevoren weet dat een afstand niet helemaal lekker is vind ik het gewoon heel lastig om mijn paard goed te plaatsen voor een juiste afzet. Hierdoor kan het zijn dat ik twijfelachtig rijdt op die hindernis met eventuele gevolgen van dien. Het kan natuurlijk flink mis gaan en dat blijft dan door mijn hoofd spoken.
Als het alleen de greppel met opsprong was (dus zonder die steilsprong er voor waardoor de afstand minder is) zou ik 'm veel makkelijker aanrijden.

Was ook eigenlijk meer een algemene opmerking, schoot me ineens te binnen toen ik weer aan die tankval dacht. Want dat vond ik ook zo'n rotding van te voren, maar erna helemaal kicken natuurlijk! Ik vond hem vooral lastig omdat mijn paard nog nooit zoiets gesprongen had (en ik ook niet trouwens), een gat met een opsprong erachter. Ik zal straks eens kijken of ik hier nog een foto van heb.

Maar vaak geld: waar je eerst een beetje tegenop ziet wordt later juist een favoriet.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:40

ik kijk eigenlijk altijd vreselijk tegen het springparcour op...telt dat ook mee?

soms denk ik wel eens...damn die stomme afstanden, dat gedraai, de hoogte (terwijl als er in de cross een hoge of hoger staat het met gemak gaat) linkergalop/rechtergalop...pffff...vind ik echt moeilijk

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:54

Toen ik een paar jaar geleden net begon met crossen met mijn E-pony vond ik picknickbanken ook eng, zag al meer in dit topic! Toen heb ik een keer bij een crosstraining een picknickbankje gesprongen en dat viel eigenlijk ontzettend mee.
Piano's, op- en afsprongetjes vind ik ook leuk om te doen. Die afsprongen die hier op foto's staan lijken me dan weer niet zo leuk :=

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 22:27

Haha, ik heb zelfs nog een foto van jou in de tankval! (heb ik volgens mij vorig jaar van bokt geplukt)
Afbeelding

Hier zie je hem beter.
Afbeelding

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:28

_O- hahahah SIMMIE je staat er daar gekleurd op hoor !!! wat een toet trek je daar... :D