[SGW] 21 mei Helden/Panningen BB-eventing? wie ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

floor01

Re: 21 mei Helden/Panningen BB-eventing? wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:28

Polo: keuren met stiften in was niet verplicht.. Ik weet niet of ik dat gezegd heb (zou best kunnen), maar als dan was het niet bedoeld dat het verplicht was. Het kan best prima met hoor. En wen er maar vast aan dat ze je op harde bodem laten keuren, daar kun je (belastings)kreupelheden nou eenmaal het beste op zien :).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 22:34

floor01 schreef:
Polo: keuren met stiften in was niet verplicht.. Ik weet niet of ik dat gezegd heb (zou best kunnen), maar als dan was het niet bedoeld dat het verplicht was. Het kan best prima met hoor. En wen er maar vast aan dat ze je op harde bodem laten keuren, daar kun je (belastings)kreupelheden nou eenmaal het beste op zien :).

Was heel simpel toch, als je je paard zonder stiften gekeurd wil hebben, moet je ze er voor het aanbieden gewoon uit draaien?
(ik zag dat niet zitten vanwege de verkeerd geboorde gaten, zag anderen met keuren en bedacht dat ik dit ook ging doen.
Met het geluk aan het einde dat die van mij met 1 voorvoet zonder stiften toch goed liep.)
Overigens lijkt mij op harde bodem keuren niet vreemd, doen ze vaak, ook bij endurance.
(laatst ergens zelfs op grintachtige bodem, als ie daar gevoelig liep mocht je in 2e instantie pas keuren op asfalt.)

Moet zeggen ik mag dat wel die keuringen! Beter dan op sommige dressuur wedstrijden waar in mijn ogen kreupele paarden
gewoon aan de start verschijnen, proef rijden en tot mijn verbazing, ook nog winst rijden.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:17

TJolieke schreef:
Hier een toeschouwer. Ik vond het heel gaaf om te zien allemaal, heb de cross gelopen en vond het voor een oefencross helemaal niet flauw gebouwd. Even bij de waterbak gestaan, daar wel veel aarzelingen gezien, even een heel stoer moment toen Wendy kwam doordenderen en de twee twijfelaars meenam. Ben nog moed aan het verzamelen om te gaan crossen maar ik denk dat de zwaartekracht in combinatie met mijn grote schoenen niet meewerkt.... :o Wil wel weer wat trainingen gaan doen, erg leuke sport!

Die tweede twijfelaar was mijn paard :+

En ik wil inderdaad wel doorgaan met crossen. Had vantevoren 3 lessen gehad bij Rob wel, ik wilde ons niet zomaar in het diepe gooien in een oefencross :P Misschien weer een oefencrosje in Maasbergen (altans op de reservelijst dan..), maar dat moet ik nog maar even bekijken :)

En wat betreft die stiften tja eigen keus. Ik heb er zelf helemaal niet bij nagedacht anders had ik ze er zeker wel even uitgedraaid. Maar paard liep er gewoon super op dus had zelf ook niks in de gaten tot sjolvir erover begon haha (Leuke foto's trouwens van de piano :P ) Die fotografe zal ook wel raar gekeken hebben aangezien jij een hele andere route ging :Y)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 15:59

Ach route was 1 meter naar rechts, dus viel wel mee, wel de afsprong gedaan, niet over de balk, zag een gaatje, denk! He! die neem ik!

Jij gaat dus ook verder oefen crossen, ik ga nu proberen crossen te vinden zonder voorafgaand springparcours. (zal niet meevallen)

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:06

Ja ik ben eens rond aan het kijken. Ik zie dat Maasbergen wel al 2,3 km is (terwijl de B daar 1,4 km is). Verder zat ik bij Lunteren te kijken http://www.sgw-training.nl/oefencross.asp hier zie ik niets over springen staan en kun je zelf de hoogte bepalen van de cross. Dus misschien ook iets voor jou dan? Ik denk dat ik Maasbergen toch oversla en dan Lunteren doe. Kan ik in de tussen tijd nog mooi wat conditie en cross trainingen mee pikken aangezien deze in Maarbergen en Lunteren toch al wel rond de 2,5 km zitten! :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:07

Lunteren is erg leuk :)) Geen springen ervoor idd
Maarsbergen is ook gaaf hoor :D

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:10

Aah mooi om te weten! :+
(Zag trouwens dat B Maasbergen 1,8 km was, maar nog steeds korter dan de oefencross :P) Zag overigens op de site daar ook dit staan: 1500 uur: aanvang oefencross (alleen cross, geen dressuur en springen, komt niet voor puntenregistratie in aanmkering)
Dus lijkt me ook zonder springen :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:12

Jaa klopt.. is ook gewoon alleen Cross.
Is wel gewoon 'echte' cross zeg maar.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 16:13

Amber_ schreef:
Lunteren is erg leuk :)) Geen springen ervoor idd
Maarsbergen is ook gaaf hoor :D

He, maar die Amber je weet toch dat ik Lunteren weet te vinden!!! Daar heb ik vorig jaar voor het eerst geoefencrossd.
Had voor die tijd nog nooit een opsprong of afsprong gezien en ook geen gat in de grond en die malle pony vond alles enig!

Rotte is dat die gelijk zit met endurance Soest, en fjordenkeuring Dordrecht.
De keuring heb ik in gedachten al gedumpt, kan volgend jaar wel als Sjol drachtig is. (of met veulen aan de voet, is ze
voor het stamboek ook aantrekkelijker, ze is nou toch te dun _O- in stamboekmaatstaven tenminste)
Denk dat het Lunteren gaat worden, maar ben nog denkende.

Amber, als je druppeltje ook weer zo gek krijgt is wel gezellig!

Maarsbergen ga datum opsnorren, kijken of ie nog ergens bij past.. (drukke agenda, die pony! moet wel een beetje leuk blijven)

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:15

uh 27 juni vanaf 15.00 dacht ik :)
Amber wat versta je onder een "echte" cross? vond die van Helden met sommige hindernissen ook wel redelijk aan de maat zitten :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 16:27

PPD_tje schreef:
uh 27 juni vanaf 15.00 dacht ik :)
Amber wat versta je onder een "echte" cross? vond die van Helden met sommige hindernissen ook wel redelijk aan de maat zitten :D

Vond ze eigenlijk allemaal wel heel vriendelijk (even buiten beshouwing gelaten dat mijn pony er de brui aan gaf.)
vond alleen de berkenboompjes die schuin waren getimmers wel fors lijken! met nadruk op lijken (omdat ik weet dat de
mijne daar niet van houdt)

Denk dat Amber bedoelt te zeggen over Lunteren dat het echte cross hindernissen zijn, dus vaste, niet net neergezet of zo.
En je kan de hoogtes kiezen 60, 80 of 100 cm. Ik hou het leven dus simpel en ga de 60 doen. (kriebelt steeds meer, ben
bang dat Lunteren gaat winnen van de endurance Soest, grom, mopper)

Dit was Lunteren vorig jaar... Kan je zien wat er zoal stond en langskwam.
http://picasaweb.google.com/Sjolvir/200 ... rvenGerda#

Overigens was het vorig jaar op die dag graad of 30, pfffffttt, maar ze hadden badkuipen met water voor de paarden
neergezet. (had er graag zelf in geplonst!)

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:12

Ohja Helden was zeker goed te doen! Ik bedoelde meer dat er een aantal hindernissen toch wel in de buurt van B formaat kwam (En dat is alleen maar handig om te oefenen). Oa die hindernis 13 (voor het water) de tripple en de afsprong (bij de paarden altans, met dat stuk houd erbovenop) Die laatste vond Rob ook wel aan de hoge kant. Maar inderdaad goed te doen!

Lunteren ziet er leuk uit inderdaad meer "echte" cross hindernissen :)
Denk dat ik inderdaad Maasbergen oversla en dan wat cross en conditie trainingen neem en er in Lunteren dan weer bij ben!

30 graden is nogal warm ja, goed bedacht dan die badkuipen voor de paarden ja! Nu is het 23 juli geloof ik, dus zal best eens warm kunnen zijn!

Maasbergen lijkt me ook heel gaaf en helemaal mooi zonder springen en dressuur, dat kost toch net iets minder energie en tijd dan met. Dus misschien dat ik toch wil als het te hard kriebelt, dat is nog even aankijken :+

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:05

Jaa Druppeltje komt ook Do :))
En ik rij Rosco van Marijke, dus echte fjordenclub die dag ! :D
Dus jij komt ook maar gewoon, gewoon leukste wat er is !

Lunteren is idd gewoon echt allemaal vast.
Maar ook Maarsbergen is gewoon 'vast'. Gewoon een echte cross, bedoel ik meer mee dat het ook gewoon hindernissen zijn uit B paarden parcours. :D

Doe gewoon allebei :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:19

Omdat dit meer op een HK topic/voorbespreking van Lunteren gaat lijken en Helden/Panningen inmiddels is verreden, een slotje.