[SGW] SGW Castenray, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:56

Damn madelene... ik hoopte zo dat je nu wel een keertje lekker rond kon sturen!!!
Balen joh!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:56

Wat ontzettend balen maddie, en zo sneu voor Nanea :(:) Met een dikke knuf voor jou, want je had er toch ook wat anders van gehoopt.

(ik zat bij de finish van de cross te schrijven, heb jou dus ook niet gezien).

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:07

dank je wel voor jullie knuffels..nanea gaat nu voorlopig even op rust...en daarna pak ik haar wel weer op..maar meer om haar gewoon dressuurmatig/conditioneel op vorm te houden.
En natuurlijk ga ik ook nog een paar keer naar rob met haar...want crossen is nooit het probleem geweest, dan ontspant ze zich voldoende om goed eroverheen te kunnen gaan zonder blessures te krijgen.
en sowieso gaat ze niet op pensioen...floor neemt haar over en dan kan ze lekker B starten...want het ligt puur aan de hoogte met springen...een beetje 80cm tuffen doet ze makkelijk.
maar eerst maar eens alles goed laten rusten.

en als allerlaatste sowieso...ik kan jullie toch niet allemaal missen een heel seizoen lang!!!!!

Sim

Re: SGW Castenray, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:22

De uitslagen staan online.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:25

Wat vervelend Madelene!
Ik heb je springen gezien. Op hindernis 3 ging ze weer vloeiend, maar op 4 lukte het niet meer. Echt zonde!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:28

ik stond er ook bij Madelene, tja, wat ik al zei, zo wil je geen afscheid nemen van de sport met dit paardje, maar fijn dat Floor haar nog veel plezier kan geven (en Nanea ook aan Floor) in de lage klasses.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:32

Wat ongelooflijk balen Madelene...
Sterkte.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:38

Wat ontsettend balen Madelene.
Hopelijk kan Floor er nog aardig wat plezier mee beleven.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:31

Simmie schreef:
De uitslagen staan online.

ja ik heb net gekeken en toen zag ik dat er bij mij 2 weigeringen waren opgeschreven :( dus foutje maar dan krijg ik m'n wp niet maar het was de 1e X dus mijn wp heb ik altijd nog wel zo gehaald als het eenmaal goed gaat maar ik baal wel als een stekker |(

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:04

Iedereen van harte gefeliciteerd met de goede resultaten!
Ons debuut van 2009 ging wisselend.
We gingen zaterdags al weg. De organisatie had voor mijn pony, moeder en mij een schitterende locatie gevonden 4 km van het terrein af. Maar voordat we die zaterdag aankwamen werd de motor van de auto ineens heel heet. Denk je met de leasebak van mijn vader goed te zitten.. :n :n
Affin, na 2 liter koelvloeistof erin gemikt te hebben, kwamen we goed aan. Snel de pony op stal, en nog even het parcours verkennen.
Ik twijfelde erg op de trackener, aangezien deze bij Rom en Michiel (crosstraining West) ook steeds de 1e keer niet wil. Verder een zeer mooie M-cross (pony's).
Na een heerlijke rustig ontbijt, gingen we op weg. Net op de weg, lekke band ;( |( . Blijkt de voorband van de auto helemaal leeg! Uiteindelijk met 10 km per uur maar doorgereden. Net op tijd voor de dressuur..
De dressuur ging dramatisch! De stress sloeg toe. Er zaten hele mooie dingen bij, maar ja.
We kwamen voor het springen en de cross.
Bij het springen een weigering op 3. Ik wilde nog een extra pas, maar Okoon dacht er anders over. Voor de rest een lekker parcours. Okoon loste de meeste sprongen groot op, maar dat was geen probleem.
Omdat die lekke band erwas, lukte het niet om de pony weer even naar haar stal te brengen. Gelukkig kwam paps nog kijken, en wisselde de band. +:)+
Nogmaals het parcours verkend. Weer twijfel bij de trackener. Mam zei, meid je bent hier om te leren. Er hangt niks van af. Gewoon proberen. Als de eerste 3 prongen niet lekker gaan, dan alternatief, anders proberen. En ze pakte heel goed aan!
Alle hindernissen geen problemen. Bij 5 een beetje twijfel, en ook bij de coffin. Van galop bijna tot stilstand, maar een tikje erbij en ze sprong erover. Na de cross, bleek dat er bij de coffin toch een weigering was geschreven. Maar je mag toch stoppen en dan toch springen, als je maar niet achterwaarts gaat?
Hoewel het qua uitslag niets uitmaakte, toch navraag gedaan bij het secretariaat. Helaas konden zij de hindernisjury niet meer vinden, aangezien ik als laatste in de M startte.
Ik ging niet voor de ideale tijd, aangezien we allebei ziek zijn geweest. Ikke schouder uit de kom (skieën) en de pony haar bloedwaarden waren wat aan de hoge kant..Maar weer lekker om weer te crossen!!
Nu weer oefenen op de dressuur! ;) Groetjes. Trouwens ik dacht dat ik ergens had gelezen dat het parcours werd gefilmd? Ik heb er nergens meer over gelezen..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:07

Filmloop was idd aanwezig op zaterdag.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:16

Madelene: Wat ontzettend balen zeg :(:)

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:47

:wave: Ruud :wave: Yolien :wave: alle anderen. Ja dat was ik zondag met twee honden waarvan één ridgeback (Hooper) die me nog wel eens een onverwachte kant uit trok waardoor ik er weer als een :+ uitzag. Bij de catering :Y) moest ik daardoor een dubbele portie vlaai inslaan om één "gewoon" op te kunnen smikkelen. En zoals Madelene al zei: soms stond ik plotseling een metertje verder.Hooper vond het af en toe ook nodig in het springparcours te gaan staan (sloop door het hek heen tot hij niet verder kon; gelukkig stonden we niet op een plek waar de paarden èrg dicht langs kwamen). Vanochtend voelden mijn armen wat stijf ...

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:52

AnneOkona schreef:
... die lekke band ... . Gelukkig kwam paps nog kijken, en wisselde de band. +:)+

Mannenwerk nietwaar ;) ?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:18

AnneOkona schreef:
...
Alle hindernissen geen problemen. Bij 5 een beetje twijfel, en ook bij de coffin. Van galop bijna tot stilstand, maar een tikje erbij en ze sprong erover. Na de cross, bleek dat er bij de coffin toch een weigering was geschreven. Maar je mag toch stoppen en dan toch springen, als je maar niet achterwaarts gaat?
Hoewel het qua uitslag niets uitmaakte, toch navraag gedaan bij het secretariaat. Helaas konden zij de hindernisjury niet meer vinden, aangezien ik als laatste in de M startte.
..

Ik hoor vaak mensen zeggen dat het pas een weigering is als er een pasje achteruit gemaakt wordt. In de reglementen staat (art. 319):
"Men spreekt van weigeren, wanneer het paard halt houdt voor een te springen hindernis. Het stilstaan, onmiddellijk gevolgd door het springen vanuit stand wordt eveneens als een weigering bestraft.
Bij waterinlopen mag een kleine aarzeling nooit een weigering tot gevolg hebben als het totaalbeeld voorwaarts blijft. Bij afsprongen mag een paard even aarzelen om zijn landing te taxeren. Dit is in overeenstemming met de africhting van paard en deze kleine aarzeling moet derhalve niet als een weigering worden aangerekend."
Waar dat pasje achteruit vandaan komt weet ik niet, misschien het springreglement? (die zoek ik wel een andere keer op :-) )

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:23

Inderdaad, het springreglement art. 221:
"Als het paard voor een verplichte doorgang of een hindernis halthoudt zonder
daarbij achterwaarts te gaan en zonder de hindernis omver te werpen, onmiddellijk
gevolgd door een sprong vanuit stilstand, dan wordt dit niet bestraft."

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 07:41

Eindelijk weer winst ! *\o/* *\o/* Eindelijk ! Heb 6,4 voor stijl. Ook wel echt op gelet na Etten,
Haha als hij nou iedere keer zo rustig blijft met dressuur, blijven eindelijk wat puntjes binnen komen !

Wat jammer Madelene !

Daarnaast heb ik jou eigenlijk niet eens gezien Ruud ?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:09

Maddie: Ik had jou niet meer gezien nadat ik de cross uitkwam dus ook niet meer gesproken... Meis, wat enorm balen van je springparcours, dit is niet de manier waarop je het af wil sluiten... :n Ik hoop dat je met Cooper net zo veel plezier (en succes) gaat beleven als je met nanea hebt gedaan en dat geldt natuurlijk ook voor Floor en Nanea.

Amber: Gefeliciteerd met je winstpunten! Ik vind het toch wel heel erg knap dat je met Fjordie zo goed meekomt tussen de paarden!! +:)+

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:11

Oh Dank je wel Miriam :))
Haha wel raar idee dat we dan toch alweer bijna L Startgerechtigd zijn O:).

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:29

Balen zeg madelene, zo wil je ook geen afscheid nemen. Ik kan ook gedeeltijlijk meepraten niet met een crosser maar mijn haffie die van de ene op de andere dag niet meer mee kon eerst kreupel toen hoesten toen weer kreupel en nu is het hoesten zo dat hij aan de zware medicijnen zit. Maar goed iedere keer dat je die foto's van wedstrijd ziet dan denk je had ik dit maar af kunnen sluiten :(:) .

Amber er staat toch in je onderschrift B+5? dan ben je toch al L startgerechtigd. B-L is 4 winst L-M en M-Z is meer.

Miriam en Renske heb jullie jullie prijs in ontvangst zien nemen! en Renske ook zien langskomen in de cross zag er flitsend uit!
De rest allemaal goed gedaan! andere volgende keer beter.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:31

Is dat niet veranderd Vera?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:31

O:) Hmm nu wil ik het wel weten haha
Even zoeken

Edit:
Een combinatie begint in alle klassen met 0 winstpunten. Promotie van de klasse B
naar de klasse L is toegestaan bij het behalen van 4 winstpunten en verplicht bij
het behalen van 40 winstpunten.
Promotie van de klasse L naar de klasse M en van de klasse M naar de klasse Z is
toegestaan na het behalen van 10 winstpunten en verplicht na het behalen van 40
winstpunten.

*\o/* *\o/* *\o/* Haha jemig

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:57

*\o/* Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd! *\o/* Maddy nogmaals :(:) en Ibonn: keep up the good work! Jullie kunnen t!

Hier dan ook nog even mijn verslagje van C'ray met Ungaro in t L:

Dressuur ging best lekker, volgende keer wel wat langer losrijden dan is ie nog wat constanter te rijden (hij is t tegenovergestelde van Pasjha :+ ). 206 pt en een mooie 2e plek. Springen ging ook lekker en foutloos, wel een grote wapper over 8 gemaakt :o . Cross vond ik toch wel spannend, ook al vond ik de cross best kort en zeker goed te doen (tegenover de Z crossen van vorig seizoen :+ ). Maar het was toch pas Ungaro z'n 2e cross sinds vorig jaar Chaam. Enigste waar ik wel erg benieuwd naar was, was hoe hij op t water zou aanpakken. Losspringen voor de cross ging ook heerlijk, hij heeft geloof ik geen champion gezien _O- hij kijkt echt alleen vooruit en springt gewoon overal overheen voor mijn gevoel :+:
Voor de start dacht ik; rij maar eens even beetje door de start om te kijken hoe hij dat nou echt weer aanpakt. Eerst een klein rondje door de startbox, daarna even een test start gemaakt :+ die was echt perfect en bijna á la Pasjha alleen dan inclusief een mooie passage en piaffe (hij kreeg van Ibonn, Floor & Maddy een 9 :D ). Dus even rustig rondje gestapt en op 10 sec. weer rustig de startbox in. Op 0 bleef hij even hangen _O- maar daarna gingen we als n speer van start. Echt heerlijk :):) Hij pakte op alle hindernissen echt super gretig aan. Op de trakhener moest ik hem echt naar de L sprong sleuren, voelde alsof hij zo de Z sprong genomen zou hebben. Houtwal ging wel even op groot. Daarna na de waterput heb ik hem n beetje rustiger aan terug t bosje in gereden, is en blijft toch heel kronkelig en korte bochten werk en ik wil hem toch heel houden.
Coffin & water ging gelukkig ook goed :Y) Uiteindelijk met 19 sec. tijdsoverschrijding gefinisht :D Ben echt super tevreden met hem! We hadden ondanks de tijdfouten nog de 5e prijs te pakken.

Moet wel zeggen dat ik echt met smacht naar de Z hindernissen heb lopen kijken.... ;( maar goed. Stond ook nog met foto op de flyer van de cross, ook best confronterend als je niet zeker weet hoe de toekomst van je paard eruit ziet. Gelukkig ziet t er nu naar uit dat t goedkomt, dus dat is in ieder geval goed nieuws. Zal wel pas najaar worden voordat Pasjha weer mee kan, maar dat is nou dan eenmaal zo.

Was weer een mooie wedstrijd!! Applaus voor de organisatie _/-\o_ :j

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:13

Hier ook even kort mijn verslag:
Eerst mijn L paard gedressuurd, ging lekker, 3de plaats met 210 punten. Daarna snel ander paard opgezadeld en op naar de Z-dressuurring. Toen zag ik dat ze net met losspringen gingen beginnen, dus niet echt fijn. Ik moest ook bij A binnenkomen en achter hem viel de oxer in elkaar en ik was al in galop bij C. De hele proef geen ontspanning meer in gekregen, aantal keren weggesprongen. Resultaat, helaas laatste na de dressuur, maar nog net genoeg punten om te mogen springen/crossen.

Daarna rustig voorbereid op de L cross. In etten was Anne erg bang en niet vooruit te krijgen, dus ik ging vandaag voor een vlotte ronde, zodat ik haar aan het werk kon houden. Springen ging foutloos, zonder moeite, en de cross ging perfect. Ze was erg grettig en pakte super aan, resultaat foutloos binnen de tijd gecrossd. Uiteindelijke 2de geworden.

Daarna lang gewacht tot het Z. Ik mijn paard opgezadeld om los te rijden. Met het losrijden voelde hij niet lekker aan. Voor mij gevoel liep hij niet rad. Ik na de dierenarts gegaan om even te kijken en inderdaad hij liep rechtsvoor niet goed.
Toen maar besloten om niet meer te springen en cross te rijden. Waarschijnlijk heeft hij zich verstapt, en ik houd mijn paard liever heel, dus volgende keer beter.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:31

Marloeske schreef:
Daarna rustig voorbereid op de L cross. In etten was Anne erg bang en niet vooruit te krijgen, dus ik ging vandaag voor een vlotte ronde, zodat ik haar aan het werk kon houden. Springen ging foutloos, zonder moeite, en de cross ging perfect. Ze was erg grettig en pakte super aan, resultaat foutloos binnen de tijd gecrossd. Uiteindelijke 2de geworden.

Daarna lang gewacht tot het Z. Ik mijn paard opgezadeld om los te rijden. Met het losrijden voelde hij niet lekker aan. Voor mij gevoel liep hij niet rad. Ik na de dierenarts gegaan om even te kijken en inderdaad hij liep rechtsvoor niet goed.
Toen maar besloten om niet meer te springen en cross te rijden. Waarschijnlijk heeft hij zich verstapt, en ik houd mijn paard liever heel, dus volgende keer beter.
Hier ook even kort mijn verslag:
Eerst mijn L paard gedressuurd, ging lekker, 3de plaats met 210 punten. Daarna snel ander paard opgezadeld en op naar de Z-dressuurring. Toen zag ik dat ze net met losspringen gingen beginnen, dus niet echt fijn. Ik moest ook bij A binnenkomen en achter hem viel de oxer in elkaar en ik was al in galop bij C. De hele proef geen ontspanning meer in gekregen, aantal keren weggesprongen. Resultaat, helaas laatste na de dressuur, maar nog net genoeg punten om te mogen springen/crossen.

proficiat met je 2e prijs en wat zonde dat je niet meer kon starten in het Z maar de gezondheid gaat voor ;)

@Paul volgensmij trok jouw hond ook elke keer als je bij hindernis 2 langs kwam erg naar het lunchpakket van mijn broertje :+