[SGW] SGW Etten-Leur - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: SGW Etten-Leur - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:36

Mooie verslagen hier :-)

Ik ben ook weer terug uit een zonnig Etten-Leur . Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: dressuur ging beroerd (stond ergens onderin in mn ring), springen een stop op 4, cross foutloos wel buiten de tijd. Uiteindelijk bleek ik gewoon 5e in mn ring te zijn geworden *\o/* :D. Voldoende voor stijl ook dus dat is twee winstpunten erbij :D.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 07:04

He apple, heb jou volgens mij nog wel gezien, sprak je Engels tegen je groom? Dacht dat jij het was, maar ik wist helemaal niet dat je naar EL zou gaan....gefeliciteerd met je prijs!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 07:16

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 07:22

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 07:51

Mooie foto's Sim, vooral die 1e!

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:11

Hallo,

Hier ook nog een verslagje van mij van EL.
Vorige week had ik drie weigeringen in het parcours, dus ik was echt ontzettend zenuwachtig over hoe ze het vandaag zou doen! Maar ze deed het super, ze had een balk op de dubbel en een weigering door mezelf op de laatste. Ik was al aan het zegevieren! De dressuur was prima, zo als gewoonlijk. Maar wel ontzettend veel punten 217, en daarmee 2de.

De cross pakte ze super aan! Nergens geen weigering en het tempo hoog! Als of ze het vorige week toch had gemist!
De tijd was netjes, 4,48! Want ik wilde een keer binnen de tijd zijn!
Maar met de stand van de dressuur en cross, toch nog maar gewacht voor de prijs uitreiking. EN ik was derde!!!
Nou compleet tegen mijn verwachtingen in!

De hartslagen waren keurig, 56 voor (met daarvoor nog even naar de trailer racen) en 64 daarna!

Maar ik was helemaal gesloopt, want ik had 12 uur later pas weer het paard op stal!!!!

Groetjes karin

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:13

Netjes Karin!! Veel beter dan de vorige ervaring... Op naar het L?

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:06

Hoi, ik had gister ook mee gedaan in EL, was de 2e cross van mij en dit paard en de 1e van dit jaar.

Dressuur ging goed, al was ik (positief) geshockeerd door m'n punten: 228, daarmee e.a. 2e.
Springen ging lekker, foutloos.
Toen de cross, m'n paard moest van de zenuwen in de startbox poepen, net op 't moment dat we mochten vertrekken. En dat kan ze blijkbaar dus niet al lopende :P. Beetje vertraging daardoor :+
Hindernis 1 en 2 vond ze spannend, en 3 al helemaal, daar stopte ze op en sprong toen toch nog (= terecht, als weigering geteld). Daarna kwam de vaart er wat meer in en durfde ze te lopen en daardoor werden de sprongen ook steeds beter.
Alleen het bruggetje (verplichte doorgang) vond ze erg eng en daardoor stonden we daar even stil. Verder lekker gereden, alles fijn gesprongen dus ik was heel tevreden!
Door de vertraging in de startbox, bij hindernis 3 en het bruggetje was ik wel wat te langzaam: 5.25 maar dat vind ik nog niet zo erg, dat komt nog wel. We moeten allebei nog wat ritme en routine gaan krijgen hierin.

Hej Karin, leuk dat ik je nog tegenkwam gister! nog gefeli met je prijs!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:28

Amber; fijn dat je cross zo goed ging. Maar mocht je nog wel crossen dan? Met de nieuwe reglementen mbt dressuur?

Snoek; dat is echt k**! Enig idee waar het door kwam?

Sim; evengoed gefeliciteerd hoor.

Wup; ook gefeliciteerd zeg! Met 2 stops nog 8e worden dan moet er idd wel bagger gecrosst zijn door de rest.

Appul; ik ben trots op je! Wanneer is je volgende cross?

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:28

Ook ik ben gisteren gestart in EL in de B paarden. Nadat ik vorig jaar hindernis 2 van de cross dichtbij heb geinspecteerd, was ik best zenuwachtig. Maar ben super tevreden!
Dressuur ging wel ok, gooide alleen nog even haar tong over het bit dus voor dat onderdeel terecht een 2 gekregen. Toch nog 195 pt en 6e (ring 6). Springen een balk op 6, zaten wat te dicht, verder redelijk net parcours.
Cross; hindernis 1 en de gevreesde 2 super! Toen naar 3 en ik weet niet wat ze zag maar we kregen een grote afwijking naar rechts en wat gehuppel. Toen in draf richting de hindernis en zodra ze door had dat ze naar de hindernis moest ging ze weer als een speer. Verder lekker gereden tot het prachtige bruggetje, waar ik net als heleen uitgebreid overleg heb moeten plegen om haar te kunnen overtuigen dat het veilig was om er overheen te gaan (2 minuten stilgestaan ongeveer). Daarna weer alles top, ook het water deed ze braaf! Wel nog een mooie slinger gemaakt tussen de stijl voor het water in de inloop, maar hebben ze gelukkig niet aangerekend als weigering. Uiteindelijk met 1 weigering en 51 strafpt voor tijd (7.08 min) en een 6,5 voor stijl over de finisch! Dus mijn 1e winstpt is ook binnen!

@ marloes ik heb je val bij het water gezien, jammer!
@ simmie; ik kwam je tegen naast het losspringterrein; jij kwam terug van de cross denk ik (je zat iig met een blij gezicht op je paard) en ik liep richting tent, ik zei nog wel hoi maar weet niet of je het hebt gehoord.
@ Wup; ik heb tegelijk met jou losgereden voor de dressuur; het losrijden zag er lekker uit bij Ginny, je proef heb ik niet gezien.
@ snoekiej; misschien een idee om een keer oefencross te starten? Dan mag je doorrijden ook al ben je officieel uitgesloten.

In ring 7 bij de paarden was idd slecht gecrosst; er waren er maar 10 rond gekomen + nog een paar hc. Iemand met een weigering in de cross was nog 2e geworden. Terwijl er in ring 5 heel goed was gereden, met ook hele hoge scores in de dressuur.

Verder veel fijne resultaten gezien! Iedereen met prijs; Gefeliciteerd! En iedereen met een minder rondje; kop op! hopelijk volgende keer beter!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 10:36

Ik heb je niet bewust gezien Vivre! Weet ook niet meer of ik gedag terug heb gezegd. Zo te lezen had jij een fijne wedstrijd! Goed hoor!

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:50

Nou dan zal ik hier ook nog maar eens even mijn verslagje doen:

Laten we maar eens beginnen met de dressuur. Dat ging erg fijn en de proef werd beloond met 219 punten waarmee ik 9e (?!) stond na de dressuur.

Springen ging stukken beter dan in Chaam. Ik had meer controle en allemaal fijne afstanden, maar kreeg helaas een foutje op de insprong van de dubbel.

Toen op naar de cross...Bij het inspringen dacht madame dat ze ook weleens aan kon trekken op het touwtje waarmee dit terrein afgezet was }> Toen de baas vriendelijk doch dringend uitgelegd had dat dit dus echt niet de bedoeling was gingen we voortvarend van start. Het eerste deel van de cross ging fijn totdat het geslinger in het bos begon. Hier verloor ik totaal de controle en dan komen die bomen vrij snel op je af... Kreeg een stop op de voedertafel naast de schaapskooi. Bosuitsprong ging weer goed waarna Zara rechtstreeks afrende op de witte brug en zich op het allerlaatste moment bedacht dit toch maar niet in 1 keer te doen waarbij ik er bijna weer naast lag. Toen rustig opnieuw aangereden en toen sprong ze er keurig op en over. Veekraal ging nog goed... Maar toen ze daarna als een dolle op het water afrende en vliegensvlug voor het steilsprongetje omdraaide kon ik helaas niet meer blijven zitten...

En dit was het resultaat:

http://www.leukopdefoto.nl/vorige-3339. ... 549601.JPG

Van de hinderniscontroleur mocht ik de sprong voor het vertrouwen nog een keer nemen en dat deed ze vervolgens uit het boekje.

Ik denk dat paard en ruiter hier weer veel van geleerd hebben. Ik ga nu heel erg hard aan de controle werken in de cross want die was absoluut heel ver te zoeken. Dan komt het vast wel goed ;)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:19

Jammer Kim, maar vol controle op naar de volgende keer

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:00

Kim; 219 punten? :wow: Ik heb nog een foto van jou trouwens! Jammer van je val, je bleef er ook bestwel lang op zitten hoor!

Voor de rest nog een paar fijne verslagen gezien :)

Die Z haflinger is echt gaaf, knap dat zo'n beest zo ver kan komen!

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:03

Vind het wel jammer dat ie geen beenbescherming aan heeft,.maar dat is persoonlijk natuurlijk.
In Chaam is ie nog heel hard gevallen en nu rijd hij de cross foutloos rond :)

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:06

Jammer van je val Kim!! Ik had ook een langsloper op die voederplaats, had ook best een lastige ligging als je niet 100% controle hebt. Ik ga volgende keer ook voor nog meer controle met Koek, jammer van de tijd dan maar..

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:09

@ Marloes: Issie van voor of na mijn val? ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:16

Die haf vind ik idd ruig. Zeker als je ziet met wat voor een techniek dat beestje nog springt.
Aan de andere kant als je het Duitse fokprogramma ziet voor haflingers dan zijn ze heel ver met het fokken van echte sporthaflingers die meer dan heel best springen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:20

Zou het een zuivere haf zijn of een kruising? Want ik vind hem wel meer gestroomlijnd dat de doorsnee haf :o

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:25

Dit is denk ik een volle. Wij hebben nog eens haflingers uit Duitsland en die lopen en zien eruit als moderne sportpony's. En niet zo breed en lomp als sommige ouderwetse haflingers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:30

Kim_Peters schreef:
@ Marloes: Issie van voor of na mijn val? ;)

bij hindernis 2, dus ervoor!
Alleen Zara moest nog 1 beentje in gaan trekken. Ik mail hem anders wel..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:42

Wup, dat was ik inderdaad :j

Simmie, mn springparcours had ik alleen een stomme stop op 4 omdat ik er zelf niet aan reed.

Ik heb overal allerlei punten laten liggen :roll: . Bij dressuur afgroeten met mn zweep nog in mn rechterhand (moest daarna bij de jury komen :)) ). Bij het springparcours een onnodige stop omdat ik zelf zat de prutsen en bij de cross heb ik een gezellige detour genomen door het bos (stond ik daar tussen de M/Z hindernissen te bedenken waar mijn sprong was :)) ).

Hoop punten voor verbetering vatbaar dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:49

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:56

SGWuppie schreef:
Zou het een zuivere haf zijn of een kruising? Want ik vind hem wel meer gestroomlijnd dat de doorsnee haf :o

Dat vond ik dus ook! Daardoor lijkt het mij ook een kruising..