[SGW] SGW Nijeberkoop - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skippy

Re: SGW Nijeberkoop - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:55

jaja heb ook mee gereden in nijeberkoop, dit was mijn derde cross in de klasse B paarden. ik had eerst wieringerwerf gereden en daarna heino.
vond het parcours een beetje tegenvallen, er zaten een aantal vreemde wendingen in en had met mijn grote paard redelijk veel last van lage takken enzo.

bij de dressuur had ik 174 punten, vrij gemiddeld voor ons dressuur is niet echt mijn ding Knipoog
Bij het springen was ik foutloos en in de cross was ik ook foutloos was wel buiten de tijd. kreeg hier volgens mij 20 strafpunten voor ofzo.
ik kwam in totaal op 83 strafpunten wat resulteerde in een vijfde plek.

dus op naar het volgende cross seizoen !!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:58

Gefeliciteerd Skippy! Netjes gedaan!

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:16

Ook een verslagje van mijn kant:

Dressuur ging wel lekker, nog met een rodeo over het inrijterrein gesjeesd Bloos .Was op weg naar het inrijterrein voor de banen, en net toen ik langs die poort van de Landmacht stapte haalden ze de lucht eruit en zakte die in.. Vork Nouja, Angel dus omgedraaid en als een gek ervandoor, 4 benen de lucht in en bokken etc. Sigaar Vond dat trouwens wel doodeng met dat prikkeldraad ernaast, als ze de andere kant op was gevlogen hadden we er middenin gezeten...
Nouja in de proef liep ze wel lekker, met het halsstrekken nog bijna een hap gras meegenomen, scheelde niet veel Clown
Resultaat 189 punten.

Springen was ook foutloos, inrijden wou niet echt en zag het niet echt meer zitten. Toen de knop maar even omgezet en meer gaan rijden, parcours ging wel lekker.

Cross ging ook lekker Haha! Op 1 en 2 nog wat twijfelend, daarna snapte ze weer wat de bedoeling was en ging het heerlijk. Haha! Ook het bochtje van 3 naar 4 ging goed, wel een galopsprong teveel tussen 4a en b, was het ritme beetje kwijt. Bijna de afslag naar het water gemist, was net op tijd. Tong uitsteken 8 ging goed, 9 ook, daarna met een vreemd bochtje over 10, ging ook goed. 11, de triple, kwam niet helemaal lekker uit (was een gat voor de hindernis) maar toch goed gegaan. 12 Ging ook goed, ik riep al 'Goedzo!' en daarna zat ik bijna tegen een boom, kwam er direct een 'Ho!' achteraan, dat klonk echt heel dom Huilen van het lachen 13 en 14 gingen ook super en toen waren we al over de finish! Haha!
Heb heerlijk gereden, had wel veel tijdfouten geloof ik, maar heb voor m'n gevoel niet langzaam gereden.
Dit was onze 2e cross pas (vorig jaar voor het eerst) en was dus super tevreden Haha!
Uiteindelijk zelfs nog een 8e prijs behaald, dus helemaal blij. Haha!

Ohja, ik was nr. 144 en in het felrose, dus als iemand nog foto's heeft? Schijnheilig

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:56

@ goldith: haha ik heb jou nog wel zien gaan over het inrijterrein voor dressuur :p iemand riep heel hard: Blijven zitten!! haha.
Heb je ook nog wel gezien met inrijden voor het springen, wist alleen niet dat je een bokker was Knipoog
Gefeliciteerd met je wp's en 8e prijs!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:58

Dan heb ik je ook nog gezien bij de dressuur Ja

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:06

xSiep schreef:
@ goldith: haha ik heb jou nog wel zien gaan over het inrijterrein voor dressuur :p iemand riep heel hard: Blijven zitten!! haha.
Heb je ook nog wel gezien met inrijden voor het springen, wist alleen niet dat je een bokker was Knipoog

Dankjewel. Haha! Heb jou dan ook nog wel zien rijden denk ik, ook in't roze? Leuke fjord heb je!

En ik was eigenlijk ook niets anders van plan dan te blijven zitten, en dat is gelukt haha. Tong uitsteken Ging vorig jaar ook al zo, heb er nog wel een foto van, echt vreselijk. Tong uitsteken

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:09

Leuke filmpje Antal. Met dat water moest ik zo lachen. Je ziet Mirthe er heel droog voorbij lopen. Huilen van het lachen
En Zenniqc maakt inderdaad wel MEGA sprongen Tong uitsteken

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:12

goldith schreef:
xSiep schreef:

Dankjewel. Haha! Heb jou dan ook nog wel zien rijden denk ik, ook in't roze? Leuke fjord heb je!

En ik was eigenlijk ook niets anders van plan dan te blijven zitten, en dat is gelukt haha. Tong uitsteken Ging vorig jaar ook al zo, heb er nog wel een foto van, echt vreselijk. Tong uitsteken

Jep ook int roze! dankje!
Volgens mij deden er ook geen andere fjorden/haflingers/tinkers ofzo mee.. Dus iedereen die een fjord heeft gezien -> dat was ik Tong uitsteken

Haha achja zolang je erop blijft zitten en ze het niet in een proef oid doen Tong uitsteken

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:19

JeltjeW schreef:
Leuke filmpje Antal. Met dat water moest ik zo lachen. Je ziet Mirthe er heel droog voorbij lopen. Huilen van het lachen

Dat zei ik ook al tegen mn moeder.
Zennicq staat daar 5 minuten lang te wachten, 1 seconde en mirthe loopt er in!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:27

@ AntheaV: vorig jaar heeft mijn zus ook niet meegedaan omdat haar paard panisch werd van die karretjes, maar zo erg als die van jou deed hij het nou ook weer niet Clown

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:18

Klinkt wel spannend dat oefenen van vandaag Knipoog
Chrissie, gaaf filmpje Knipoog opsturen naar " de leukste thuis"
Antal, volgend jaar echt crossen? Je kunt wel in het Z beginnen zo te zien Tong uitsteken
Sorry, wat balen dat het allemaal niet wilde, ik had echt even met je te doen toen je bij de trailer kwam Ach gut
Sabine, er waren wel meer vreemde dingen bij het springen... officieel mag de startlijn niet zover verwijderd zijn van de eerste hindernis. En in het L waren ze nota bene vergeten er 2 dubbelsprongen in te zetten, zelfs de jury had het geeneens opgemerkt... Bloos!

Onderweg ben ik geloof ik een stuk of 3x geflitst, zijn er nog die een foto hebben van nr 106? dBlauwe trui ne BP, witte broek, dblauw dekje met witte bies en SGWay of life logo.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:27

ook nog mensen met een foto van nummer 26 ? Bloos

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:44

Ik was trouwens mijn logo helemaal vergeten Bloos

Ja ik vind het springen ook maar vaag, vooral dat ik tijdfouten had. Verward

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:03

JeltjeW schreef:

Droog? Het water was echt nat hoor Clown en Yoeri ook Nagelbijten / Gniffelen men wat was dat dier vervelend bij de eerste hindernissen. Hele tijd huppen vooruit achteruit en maar gek doen. Maar toen hij zelf moest dan ging het super.

Jeetje Anthea!

Minnie_muis: bij mij gingen de sprongen daar niet super lekker. Ik was groen blauw geel nummer 138.

Iemand nog foto's van 138? Groen met blauw en geel Haha!
Of van vandaag 103 zelfde kleuren

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:04

Hehe ik ben bij gelezen, heb nu eindelijk tijd voor mijn eigen verslagje! Ik had trouwens nummer 38 (B paarden)

Dressuur ging gewoon, ik had 193 punten.
Springen was voor mijn paard een eitje! Ze ging echt super en was ook foutloos!

Toen de cross, ik heb een startprobleem en nu dus weer...
Ze ging weg en schoot na een paar meter als een idoot de lucht in! Na twee keer stijgeren en een rondje had ik er even flink de sporen erin gezet en gezecht dat ze zich niet zo moest aanstellen. Dat werkte, want ze ging. Wel heel terughoudend ma nadat we de eerste hindernis waren gepasseerd was dat over!
Voor haar doen ging ze toen redelijk hard (ze wil nog niet zo hard in de cross, ze wil alles gecontroleerd doen Haha! ). Op hindernis 2 geen problemen, hindernis 3 (de opsprong) deed ze heel braaf uit draf want dat vind ze fijner. Verder ging ze gewoon heel lekker, ook in het water!
Op hindernis 9 ging ze heel vroeg toen riep ik iets van "WOOOOW braaf meisje!"
In het lijnte van 10-11-12 ging ze te gecontroleerd! Ze had te weinig ritme en spring óp de tafel (h11) daardoor had ik helemaal geen ritme meer voor hindernis 12. Helaas één weigering Verdrietig
Na hindernis 13 kwam dat scherpe bochtje en mijn gecontroleerde paard kreeg ik die in één keer! (Ik heel trots Haha! ) Op hindernis 14 ging ze half door het struikje die er naast stond... Clown
Inmiddels was ze al aardig moe, ze lette daardoor bij h17 op de pony sprong waardoor ze haar eigen sprong te laat opmerkte en niet meer de kracht had om te springen... helaas weer een weigering maar verder deed ze het heel goed! (Alleen vond ze de finish eng Clown )

Erg tevreden dus, en vandaag nog een heerlijke training gereden met mijn andere paard!
Ze was heel braaf en we hebben zelf een paar L hindernissen gedaan Haha!
Het meest trots ben ik op onze mooie sprong over het tijgerhok! OK dan!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:09

Mooizo Bianca!
Daar had Anica bij mij over getwijfeld of ze het me wel of niet liet doen, vertelde ze (ik was ff naast haar gaan rijden bij uitstappen) maar toch maar niet. Ik moest deze pony zeker weten ook cross starten (yoeri dus Tong uitsteken )

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:14

Ok, vooral doen dus!
je haalt je moeder maar over zodat je met twee tegelijk op cc kunt! (scheelt benzine, je rijdt één keer met twee pony's Haha! )

Hopelijk is Frits op tijd klaar voor het nieuwe SGW seizoen. Ik ben benieuwd hoe hij het oppakt!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:18

Wij rijden op benzine Huilen van het lachen
Mam zei al, als we met 2 gaan moeten we haast met 2 trailers (Yoeri spoort niet)

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:21

Er staan foto's op http://www.arnold-skepa.com

ook met op de eerste pagina een leuke/grappige foto van een combinatie in de B paarden die in de waterbak per ongeluk op het M/Z eilandje terecht komt Haha!
Laatst bijgewerkt door reeskees op 19-10-08 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:30

@ mistid: tijd voor een vrachtauto???

@ reeskees: volgens mij heb ik jou gister gezien, heb je rare dingen uitgehaald zodat ik me je weer herinner??? Welk nummer had je??

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:37

@bvw, wat zou ik voor gekke dingen uitgehaald kunnen hebben? of waar heb je me gezien (mss op de stop bij de trakehner. prd stopt met zn hoofd naar beneden, ik kan met nog net ergens met mn handen om de hals van Kees vastklampen, Kees gooit zn hoofd omhoog en ik zit weeer int zadel??? ) ofzoiets??? Of die vreselijk mooie dressuurproef ... ik had nr 106 L paarden

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:41

Oh dan heb ik je volgens mij zien finishen! Niet spectaculair, maar finishen is altijd goed! Haha!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:47

bvw schreef:
Oh dan heb ik je volgens mij zien finishen! Niet spectaculair, maar finishen is altijd goed! Haha!

Haha, we gingen trouwens wel knetterhard over de finish en Kees was zeer moeilijk terug te krijgen, mss was dat spectaculair genoeg Knipoog
Gezond en heel finishen is altijd mn belangrijkste doel in de cross Haha! en de rest is mooi meegenomen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:50

Ja dat vind ik ook! Mijn paard vond gister de finish ook het engst van de hele cross! Waarom weet ik niet, maar ze was wel blij dat ze er was!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:53

hesterv schreef:
@Romkabouter: ik heb je nog aan de kant geschreeuwd toen ik met mn grote schimmel op dat overgangstukje kwam dat vrij steil naar beneden liep (bosje uit, stroland in) Knipoog je ging keurig aan de kant hoor Haha!

haha, ik was al een paar minuten aan het wachten in de bocht maar er kwam maar niks
Dan moet je dan natuurlijk niet DAN over gaan steken, maar ik hoorde ook geen fluitje Knipoog

Sorry Haha!