[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:07

wat mij betreft is het alletwee Knipoog

Tal, we gaan niet schelden he *LOL*

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:56

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:58

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:21

Vanuit Culemborg ook nog een verslagje. Ik kon geluukig als laatste starten in de B paarden. Ik heb een rustige proef gereden, met nette punten in de dressuur. 193 of zo.
Daarna een net spring parcours, wat voor mezelf altijd weer het grootste avontuur.
Daarna de cross... Ik heb geheerlijk gereden met Kyvonne, maar heb voor de molenwiek een extra volte gemaakt en had een weigering op de dikke oxer het bos weer in. Want ik had met het parcours lopen gevraagd of je de molenwiek in 1x moet nemen of dat een volte is toegestaan. Ik vond het zo'n raar ding! De "jury" zei dat dit allebei was toegestaan... Maar dat bleek achteraf geen jury te zijn maar parocoursbouwer... Ik heb nu dus 40 strafpunten! Waardoor ik dus geen winstpunten heb! terwijl ik vind dat dit niet terecht is.... Maar ja ik kan er niets meer aan doen. Ik wilde bij die hindernis voor net gaan (omdat ik dacht dat daar vaak jury's in het veld staan) want ik had haar er best voor kunnen zetten. maar ja achteraf. Maar ik baal er zo van omdat ik het gevraagd heb...

Daarna wisseling van paarden. Met de oefencross heb ik het paard van mijn zusje gestart. Een grote vos die altijd heerlijk springt. Ik was op tijd gaan los rijden, maar was niet voorbereid op speakers bij de jurywagen. Die begonnen net te tetteren toen ik 4 passen voor hinderis 1 stond maar wel door de startlijn. maar protest natuurlijk en vervolgens een makkelijk parcours, zonder fouten op de overige hindernissen. De cross verliep keurig, erg rustig het water in. en vervolgens een lange sprint op de laan naar achteren. Veel plezier gehad na een lange vermoeiende dag, met een wrange nasmaak.

Groeten Karin

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:42

B-tje laat......maar beter laat dan nooit:
Min of meer op verzoek van Inge (PSST) Haha! dan maar even gestudeerd hoe ik precies een verslag moet maken. Erg veel foto's zijn er niet gemaakt want we hebben zelf gefilmd deze reis.

Ik ben dus met 2 paarden gestart en dan was wel ff aanpezen Haha! ik had een klein uurtje tussen de rubrieken, dus het was letterlijk van de een op de ander!

Prie -de vos merrie- durfde om onverklaarbare reden het dressuurterrein niet op en schoot tot 2 maal toe er van tussen richting???? weg van die rijbanen iig Clown Nou dan is het al bekeken; kortom ik heb de verplichte figuren gereden, maar paard keek alle kanten op behalve de goeie, jammer dus.

Toen snel terug en Max zadelen, die was me een partij druk, hij brak de wagen zowat af...(hij was toch zo braaf Inge? Haha! Haha!, maar hij was altijd alleen weggeweest en niet met zijn 3-en! ) goed, scheelde dus met losrijden, want hij was al flink opgewarmd en nat van het zweet. In de proef moest ik echt opletten dat "de professor" niet het heft in handen(sorry hoeven) nam want hij wist volgens mij (ná 2x oefenen) precies waar hij heen moest en waar hij de overgangen moest maken, hetgeen dus resulteerde in een zeer braaf proefje met precies 180 ptn.
Er stond een opmerking aan het eind op mijn protocol: méér ontspanning Haha! nou als er één ontspannen was was het Max wel.....dus houden we het er maar op dat het zijn manier van bewegen is Cool

Weer terug naar de wagen en spring- en crossspullen op beide paarden gedaan en Prie mee naar het springen, deze reis waren de hindernissen niet te laag en bleef ze foutloos op naar de cross.............super heet was ze en ging voortvarend van start en ja helaas maar tot hindernis 5 de trakhener......dus in stap terug via de kortste weg en snel Max' hoofdstel nog om en weer naar het springen (gelukkig was Yvet inmiddels klaar zodat die zich ook om Prie kon ontfermen Ja )
Ik hoopt maar dat ie niet teveel balken zou meenemen want anders mocht ik niet eens crossen, maar tot grote verbazing hadden we maar 1 balk -en dat was nog een pechbalk ook!-in het parcours, en 2 tijdfoutjes vanwege een wat rommelige start van 1 naar 2 en te grote bocht naar 3

Ja en dan de cross, nou moet je weten ik heb met dit paard 1x een crosstraining gedaan toen ik hem net had (ruim 3 1/2 maand nu) en nog een keer in Moodrecht maar dat was meer op achterbeen plaatsen dan crossen

Hij stond wel erg relaxed bij de start en hoewel ik geen tijd wilde rijden heb ik wel de stopwatch van mijn horloge aangezet.......toen nog 10 sec. dus toen heb ik maar wat met mijn zweep op mijn laarzen getikt en ja...leven in de brouwerij..dus van start, maar na hindernis 1 had ik zoiets van wat zou hij eigenlijk doen in zo'n cross.....nou gassen dus, maar goed bestuurbaar tussen de bomen nergens aarzelen maar wel kijken. De enige slordigheid was de molenwiek daar sprong hij iets te veel op het midden maar kwam super terug tot bijna zitten en sprong de 2e zonder aan te raken....verder gewoon foutloos.
Na het water op mijn horloge gekeken en véél te snel dus gas teruggenomen en de laatste 2 lijnen rustig aangedaan resultaat 5.08 (optimaal 5.20) en 7e in ring 1.

Afbeelding

als ik hem nou nog aan zijn verstand krijg die benen te vouwen, dan hoeft ie niet zo groot Clown
Afbeelding

en deze hindernis vond mijn andere paard dus helemaal niks Boos!
Afbeelding

samen met de trakhener vond ik deze ook wel stevig voor de B
Afbeelding

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:49

Ik had jullie nog gezien Cobrs Haha! Ziet er goed uit, jammer alleen van je andere paard!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:56

En daar is Max Lovers

Mooi verslag hoor Corinne! Haha!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:28

[quote="kennedyl"]Vanuit Culemborg ook nog een verslagje. Ik kon geluukig als laatste starten in de B paarden. Ik heb een rustige proef gereden, met nette punten in de dressuur. 193 of zo.
Daarna een net spring parcours, wat voor mezelf altijd weer het grootste avontuur.
Daarna de cross... Ik heb geheerlijk gereden met Kyvonne, maar heb voor de molenwiek een extra volte gemaakt en had een weigering op de dikke oxer het bos weer in. Want ik had met het parcours lopen gevraagd of je de molenwiek in 1x moet nemen of dat een volte is toegestaan. Ik vond het zo'n raar ding! De "jury" zei dat dit allebei was toegestaan... Maar dat bleek achteraf geen jury te zijn maar parocoursbouwer... Ik heb nu dus 40 strafpunten! Waardoor ik dus geen winstpunten heb! terwijl ik vind dat dit niet terecht is.... Maar ja ik kan er niets meer aan doen. Ik wilde bij die hindernis voor net gaan (omdat ik dacht dat daar vaak jury's in het veld staan) want ik had haar er best voor kunnen zetten. maar ja achteraf. Maar ik baal er zo van omdat ik het gevraagd heb...

Op het bordje bij de molenwiek stonden toch echt duidelijke instructies over hoe deze gesprongen moest worden... Mocht je dan alsnog een vraag hebben moet je hem altijd aan de TA stellen , in dit geval Teun Platenkamp. Je kunt het op zo'n wedstrijd aan 10 mensen vragen en 10 verschillende antwoorden krijgen.... dus mijn advies: dit soort vragen: direct aan TA vragen!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:57

@mammabird: hoe hoog en vooral hoe breed stonden nou eigenlijk de hindernissen bij het springen oefen cross paarden?
Mijn nieuwe instructie, kan niet geloven dat mijn pony daarover heen is gesprongen. Dus nu ik erg nieuwsgierig.
(ze springt altijd minimalistisch overal overheen, ook over 20 cm Haha! economisch heet dat Knipoog )
Ik heb zondag namelijk wel 10 verschillende hoogtes gehoord, maar 1 ding weet ik zeker!
het was zeker hoger dan 20 cm!
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 22-10-08 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:02

Leuke foto's zie ik voorbij komen. Ik vond de Trakehner en de afsprong inderdaad ook erg pittig met crosslopen. Toen ik eenmaal de cross aan het rijden was vond ik het meevallen. Voor ik het wist waren we eroverheen. Ik vrees dat dit mijn eerste cross is zonder foto's. Kan nergens foto's van mij en mijn paard terugvinden. Echt super jammer.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:29

@ Merel-Claire: zo sta je naast elkaar met een blik van "ik ken jou maar waarvan ook weer", en zo zie je elkaar op Bokt. De link was oefenspringen in Nieuwe Wetering. Groeten Paul

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:39

Paul_H schreef:
@ Merel-Claire: zo sta je naast elkaar met een blik van "ik ken jou maar waarvan ook weer", en zo zie je elkaar op Bokt. De link was oefenspringen in Nieuwe Wetering. Groeten Paul

Hoi Paul,

Het was inderdaad bij Nieuwe Wetering ja. Klopt het dat je meerdere paarden hebt? Dat maakt het ook wel es lastiger. Ik heb er 1 en dat is die snelle merrie Clown

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:52

Ik heb inderdaad twee paarden waarop ik rijd: Rose en Sipali. 't Zijn in vrijwel alle opzichten twee ontzettend verschillende paarden. Ik zou Sipali in Princenhage rijden (oefencross) maar hij was niet in orde. Volgend jaar pakken we zijn crosscarrière wel weer op. Groeten Paul

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:04

Oh hopelijk niks ernstig met Sip. Wil hem wel weer voorbij zien stormen in een lesje in Moordrecht Haha!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:23

Ik hoop ook dat het inderdaad niks ernstigs is en dat je volgend jaar weer lekker kan knallen.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:24

We dwalen wel wat off topic maar nee niet iets ernstigs. Als alles goed gaat natuurlijk. En ik hoop dat hij toch de bak in Moordrecht minder gaat zien als stormbaan. Ach ... het is en blijft (vraag Manic maar) een Monacozoon.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:43

Sjolvir schreef:
@mammabird: hoe hoog en vooral hoe breed stonden nou eigenlijk de hindernissen bij het springen oefen cross paarden?
Mijn nieuwe instructie, kan niet geloven dat mijn pony daarover heen is gesprongen. Dus nu ik erg nieuwsgierig.
(ze springt altijd minimalistisch overal overheen, ook over 20 cm Haha! economisch heet dat Knipoog )
Ik heb zondag namelijk wel 10 verschillende hoogtes gehoord, maar 1 ding weet ik zeker!
het was zeker hoger dan 20 cm!

Het parcour voor de oefencross stond op ong 60 cm. De oxers kunnen ietsje minder breed zijn geweest als bij de B paarden, maar het scheelde niet veel. Weet helaas niet zeker wat die afstand is: ikke dressuurmiep.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:06

Bij de paarden is de breedte ongeveer een meter.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:00

Er stonden ook hindernissen (steil en oxer) bij van 80cm.

JuliavanBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:26

Zijn er eigenlijk foto's gemaakt van de wedstrijd ?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:29

Wel wat individuele fotografen, maar er was geen 'officiele' fotograaf aanwezig.

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:17

Heeft er iemand toevallig Cheese! gemaakt in Princenhage van de klasse M paarden nummer 48 en B paarden nummer 34?

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:41

Kim_Peters schreef:
Heeft er iemand toevallig Cheese! gemaakt in Princenhage van de klasse M paarden nummer 48 en B paarden nummer 34?

Ik had nog even bij de foto's gekeken, maar helaas!

ik heb wel een paar mooie foto's van nummer 54 bij het springen.
Ik weet alleen niet wie dat is... Bloos

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 16:20

Nabesprekingsperiode voorbij.