[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:15

Helaas eindigde het voor ons na het springen; bij de dierenarts niet rad. :(
Bij de trailer haalde ik 2 steentjes uit zn hoeven, allebei scherp en op een nare plek, en op de diagonaal waar hij niet rad was. Toen die er uit waren liep hij weer een stuk fijner....
Waarschijnlijk op het pad van of naar het springen er in gekregen.

Ik vond dat er een mooie pittige cross stond. Vroeg me, na wat combinaties bekijken, wel af of voor de B het nou zo'n goed idee was, die sprong voor het water, naar het water, dolfijn en fontein toe. Dat was voor veel paarden net iets te veel (en dus misschien ook wel niet helemaal fair voor de B-klasse).

gomir

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:24

Ik vond het B ook pittig staan, vooral de waterpartij had voor het B best iets minder gemogen.
En de dubbel met het smalletje had voor het L ook niet misstaan. Ik was wel blij dat ik mijn bb paard niet had opgegeven om zelf een rondje b te rijden :+ Heb er wel over nagedacht, omdat het zo ver rijden was dat ik er best zelf ook een mee had gewild.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:49

Hier vonden We het voor de B ook niet heel fijn. Dat is ook wel eens anders geweest. Vorig jaar ( of jaar ervoor) vonden we het een mooie gezellige cross. Nu gaat hij van onze lijst af.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 23:25

Gave foto's xsensibel!

Balen kelan, hopelijk idd een steentje en snel weer beter.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 23:55

DreamGuide schreef:
Dat hoorde ik inderdaad ja. :)

Heb me voor nu iig ingeschreven voor de Oefencross in Bathmen volgende maand, afhankelijk van hoe dat gaat dan misschien ook de B daar eind van het jaar.

Nou is Bathmen ook niet per se een van de makkelijkste crossjes in het jaar. Geen kans om eerder iets mee te doen? Er zijn er nog wel een paar die iets makkelijker zijn over het algemeen.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 06:45

Markelo was mijn B debuut, daar vond ik best flinke hindernissen tussen zitten maar fijn te rijden. Toen reed ik dijkgatbos en dacht ik is dit niet BB :')

En Renswoude wist ik idd dat die altijd erg pittig was, heb er 2 van het L zien vallen tijdens parcours lopen. De sprong naar het water was erg spannend. Maar ze sprong met wat aanmoedigen super braaf.

Als ik de volgende wedstrijd geen fout parcours rijd en mijn laatste winstpunt kan rijden, dan wil ik denk ik dit seizoen nog wel een keer L proberen denk ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:20

Hebben gistermiddag even bij de B gekeken. Vooral het greppeltje en het water erna gaven problemen. Het waren toch echter vooral ruiterfouten waardoor het niet lukte. Als je al een weigering hebt, neem dan je ruimte en maak je paard even goed wakker. Veel ruiters stoppen met rijden vlak voor de sprong en dat is gewoon erg jammer.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:28

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:10

Ik heb het idee dat veel fotografen gestopt zijn ergens zo rond nr 360.
Zie die van ons alleen bij Odd erbij staan -O- Op Oypo zie ik er nu 3, weet iemand wie er nog meer stond (en niet op Oypo staat)?

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:23

Scum schreef:
Ik heb het idee dat veel fotografen gestopt zijn ergens zo rond nr 360.
Zie die van ons alleen bij Odd erbij staan -O- Op Oypo zie ik er nu 3, weet iemand wie er nog meer stond (en niet op Oypo staat)?

Hocus focus was er ook. Die blijft altijd wel tot de allerlaatste start geloof ik

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:54

Ik wilde inderdaad tot het einde blijven maar ik brandde echt weg op dat veld daar :+

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:05

Ik heb de B niet gezien, vond de L redelijk pittig (m.n. 4AB) maar verder op zich wel goed te doen. Vind het zelf alleen lastig omdat het op zo’n open terrein is en je dan wel echt goed moet hebben bedacht welke lijnen je rijdt. Dat heeft me genekt bij 13, doordat ik te kort draaide overviel ik paard een beetje.

Wie waren er nog meer fotograaf op zaterdag, weten jullie dat? Hocusfocus heb ik gezien, en de fotografen die op oypo staan.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:22

Heb jij 218 (laatste start in het L) toevallig gefilmd Laura? De andere twee zie ik op de foto, maar mijn gupje niet.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:28

Kelan, wat balen zeg ! Dat het dan net gebeurt.

Zo te horen pittig gebeuren daar zo te horen :=

Weet iemand nog een leuke begaanbare oefencross in noorden of midden van het land ? Als aanrader.
Ronostrand is bekend, en heb me nu opgegeven voor Broekelo.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:49

LolaTFB schreef:
Ik heb de B niet gezien, vond de L redelijk pittig (m.n. 4AB) maar verder op zich wel goed te doen. Vind het zelf alleen lastig omdat het op zo’n open terrein is en je dan wel echt goed moet hebben bedacht welke lijnen je rijdt. Dat heeft me genekt bij 13, doordat ik te kort draaide overviel ik paard een beetje.

Wie waren er nog meer fotograaf op zaterdag, weten jullie dat? Hocusfocus heb ik gezien, en de fotografen die op oypo staan.

Ik zag dat Victor Krijt ook even aanwezig was maar niet de hele dag. Misschien een kijkje waard?

Oh en Joyce Kolfschoten

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:27

Leuk om alle verhalen te lezen, hier en daar nog wat bekende gezichten langs zien komen maar als hindernisjury wilde we jullie niet uit de concentratie halen. Voor degene waarbij het niet helemaal naar wens ging, jammer, volgende keer beter en idd ook bedenken dat Renswoude vaak echt wel qua rijden een niveau moeilijker is dan andere crossen. Sommige crossen bouwen dikker, andere bouwen technischer. Sommige crossen hebben 1 of 2 stukken waar veel problemen ontstaan. Renswoude heeft het zo'n beetje allemaal (al vond ik er geen hele dikke hindernissen tussen staan dit jaar, maar scheelt misschien dat ik zelf geen deelnemer was).

Genoten van een leuke dag sport, maar het was inderdaad weer typisch renswoude qua hoe het gebouwd was. Wat ons vooral opviel en wat we ons aanvroegen, weten deelnemers dat (zolang ze hun eigen lijn niet kruisen) ze natte voeten mogen halen voordat ze op een hindernis aanrijden? Of dat als ze eenmaal een weigering hebben op het water, ze dan gewoon achter de hindernis langs mogen om de grond/ water daarachter te verkennen. Ook wij zagen veel combinaties die snel draaide, het paard nog steeds niet echt aan de hulp hadden en vervolgens een 2de stop kregen. Let wel, het stond ook echt niet makkelijk en het water in de B was erg kijkerig met en de fontein en de dolfijn, maar sommige keuzen hielpen de paarden ook niet echt.

In het L zagen we ook veel combinaties niet bij onze hindernis komen door problemen eerder in het parcours. Daar was het zowel de punt combinatie als de huisjes, als de thrakhener over de greppel, als de afsprong, als de 2de greppels, als het water die het probleem leken te geven.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:11

Norg eind augustus is ook fijn happinez. Hoewel ze dit jaar andere bouwer hebben dus dat is altijd even afwachten.

En ben het helemaal eens met de opmerkingen en analyse van luff.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:03

Happinez schreef:
Kelan, wat balen zeg ! Dat het dan net gebeurt.

Zo te horen pittig gebeuren daar zo te horen :=

Weet iemand nog een leuke begaanbare oefencross in noorden of midden van het land ? Als aanrader.
Ronostrand is bekend, en heb me nu opgegeven voor Broekelo.

Op 11 september is er een oefencross bij de Zuidplasruiters in Moordrecht. Goed crossterrein daar.
De dag ervoor, de 10e dus, een officiële knhs B-cross voor paarden en pony's.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 07:49

Moordrecht is echt de meest verschrikkelijk cross die je je kan voorstellen. Terrein is veeeel te klein voor een cross waardoor je moeilijke korte en krappe wendingen moet rijden.. Ik vind t niks

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 14:04

Echt zoveel fotografen en gave foto’s is heel slecht voor mijn geld :')
En dit is nog lang niet alles.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 16:40

Leuke foto's hierboven!

Ik heb een vraag, kan het nog niet goed terugvinden. Ik ben L met winst, in de B staan iets van 15 wp.
Dan mag ik een (Gelders) kampioenschap B starten toch?

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 16:47

Dit staat in het reglement:
‘ 3. Een combinatie mag tijdens een Regio- en/of KNHS-kampioenschap alleen starten in de hoogste klasse waarin waarop de combinatie in de periode tussen 1 maart 2022 tot aan 12 dagen voor het kampioenschap uitgekomen is. Wanneer gestart is in een hogere klasse (dit geldt voor reglementaire, onreglementaire en hc-starts) is men niet meer startgerechtigd in de lagere klasse op de kampioenschappen. ‘

Dus als je dit jaar L bent gestart mag je geen B doen om in aanmerking te komen voor het regio kampioenschap

Zie:
https://www.knhs.nl/media/21639/kampioe ... g-2022.pdf

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:25

Met m'n neus gekeken :+ .

Bedankt!!

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:22

En nog een vraag, zijn jullie bekend met Markelo (Potdijk)? Is dat een leuke wedstrijd, moeilijk/makkelijk?
En, gekke vraag, hoe is daar de omroep/entourage? Paard kan zich soms druk maken als er veel geluid om hem heen is.
In Chaam moest hij langs een luide speaker naar het losspringen en dan krijgt ie paniek. In schaijk zaten er boxen om het losspringen, dat is met hem niet te doen..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:48

Het zou ook gek zijn als je een klasse lager mag op een kampioenschap :))

Potdijk heeft steile motorcross bulten, dat moet je willen en rekening mee houden. Verder is het een hele gezellige wedstrijd vind ik altijd