[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:19

Mijn paardje eet idd ook zijn brok dan wel dan niet op, ik ga als mijn zak natures best op is over op sportfit en bix heb ik allsport

Jantien, heeft die van jou een grote borst? denk dat ik dan ook een full ga halen, allen ze zijn nu op beetje jammer :(

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:20

Ik zag idd ook laatst dat sportsfit. Is dat een goede vervanger voor een brok, zoals bijv. de Draversbrok van Havens?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:21

Nou sport fit is meer dat je paard er niet gek van word maar wel meer energie in zit ;) dus dat zou wel een goede vervanger kunnen zijn.

Mijn paard mag iets meer energie krijgen :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:23

Corien: nee de mijne heeft geen grote borst. en is ook niet breed gebouwd. Gek genoeg past alles perfect. En je kan hem aan alle kanten verstellen, dus dat is helemaal ideaal. Daarom past hij zowel kleine of grote paarden denk ik. ( hoewel ik niet twijfel dat hij ook wel een cob had gepast)

Over voer, hier staan ze op subli sportbrok. Undercover vond het ook een tijdje niet lekker, toen ben ik even overgegaan op presatiebrok, nu hebben we weer een nieuwe partij sportbrok en gaat het weer helemaal goed. ( gek paard :P )

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:24

Energie hebben we niet over te klagen. Zit er genoeg in en op een prettige manier.

Hij is alleen van het modelletje net niet te dun, en een moeilijke eter.
Misschien eens een zak van halen dan.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:27

@Coriien: Zijn idd hele mooie borsttuigen!

Vandaag na school geweest en aan mijn afstudeerproject gewerkt.
Gistere vertelde vriendin van me ( dochter van de eigenaresse van het paard wat ik eerst reed. Luuk in mijn profiel ) dat luuk een bloedneus had en ze dachten dat er een tumor in zijn lijf zat. Hij zou vandaag na de kliniek gaan, dus had der gesmst of ze wou laten weten vandaag hoe het is afgelopen.
Er is uitgekomen dat luuk kanker heeft en niet geopereerd meer kan worden. |(
Hij kan nog een paar maanden, half jaar of jaar te leven, dat weten ze niet precies dus is afwachten..
Hij kan ook niet meer gereden worden, want het hoofdsteld zou dan de tumor in zijn hoofd irriteren.

|( Heb zo veel van hem geleerd op spring gebied en alles.
Ga deze week of volgende week na hem toe. Zo snel mogelijk.
Eigenlijk zei ik tegen me vriendin dat ik vant weekend zou komen, maar bedenk nu pas dat ik met me vriend weekendje weg ga. :(

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:40

Vieva schreef:
@Scum: Ik zal eens gaan zoeken naar wat informatie daarover, misschien is het wel wat

Hoi Vieva, ik heb voor Wolin zo'n Dually halster en ben er zeer te spreken over..
Ik ga zo je topic even doorlezen, eerst deze 3 pagina;s nog doorspitten ;) .
Het is wel belangrijk dat je weet hoe zo'n halster werkt, dus ik zou je even goed inlezen/laten informeren. Wolin reageert er goed op. Ik heb ook een dvd waarop te zien is hoe Monty Roberts hem gebruikt, echter vind ik dit erg scherp en bij de meeste paarden onnodig.. Want het halster werkt al erg goed met slechts twee vingers druk. Vandaag ook mee gewerkt met Wolin.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:26

Ik ga slapen :O , straks nachtdienst..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:52

Jeetje Vieva, wat onwijs sneu. Maar laten ze het paard gewoon leven dan? Of wordt ie geslacht/ingeslapen?

@ jantine: hier staan ze ook op subli prestatiebrok. Daarnaast krijgt Zetje er granenmix bij. Maar k ben niet helemaal meer tevreden daarover.

Zoë mocht vnvd ff uitrazen aan de longe. Heb ze ook alsnog alle 3 ff 1,5 uur buiten gehad. Vond 24 uur binnen staan toch echt te lang.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:53

In plaats van Monty Roberts halster heb ik een Eskardon Halster met Ketting :j.

Werkt gewoon, tenzij je paard trekt dan trekt de ketting ook aan.
Mijn (wilde) hengst reageert er goed op :j (Is ook de helft goedkoper O:) )

Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:32

Hallo :wave:

Aah balen Mandy dat Zetje koliek had :(:)
Ik zit niet zo in de halsters, willen ze echt niet dan draai ik het touw 1 keer over de neuse en dan door dat 4kantje waar de neus enzo aan vastzit (ijzeren stukje). Dan lopen ze ook zo mee.

Kino eet haar brok ook slecht, dus zet Meno dan in haar stal, die vreet het wel op :+ (Kino gooit het uit haar voerbak en eet alleen de muësli op := ) Wij hebben huismerk brok, dat wordt bij ons aan huis gebracht. Laatst had ik een andere zak (pavo geloof ik) en dat at ze wel goed, het is ook met periodes.

Jeetje Vieva, wat sneu :(:)

Ja wie opent er idd?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:44

Wie gaat het nieuwe topic openen?
Ik wil hem wel openen. Ben alleen niet zo handig met bewerken, dus ik kan geen collage maken. Dat moet iemand anders dan doen. Ik zal zowiezo de stukjes wel verzamelen. Dus wie wil de collage maken?
Wolin_Lotte vond ik ook wel een geschikte kandidaat om het topic te openen, maar volgens mij is die er niet tot morgen ofzo..

PB allemaal naar mij:
Naam:
Doelen:
Wist je dat: (hoeft niet, mag wel).

- De mensen die nog niet in de verjaardagen & paardenverjaardagen staan moeten dat er ook bij zetten!
- En 1 foto die je bij je stukje wilt.

De foto voor op de collage kun je sturen naar degene die de collage maakt!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:46

Merel is ook een erg lastige eter. Het liefste eet ze alleen maar wat zij lekker vindt, zoals WORTULTJUSSSSSS, appeltjes en mulsi, haver etc. De brokken eet ze het liefst helemaal niet en als het dan toch moet het liefst verspreid over de hele dag, maar dan vist ze wel eerst de musli eruit.

Van het weekend weer dressuurwedstrijd gehad. We waren 2 keer eerste en hebben nu de punten voor het M2.
Eerst even lekker indoorcrossen bij Beukers dit weekend en dan hard aan de slag om binnenkort de overstap te maken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:54

Is het wel handig dan om weer een opening te maken met AAALLLLEEE bokkers die hier komen? Dat zijn er ondertussen zoooooveel en ik geloof niet dat de opening echt gelezen wordt. Beetje verspilde moeite in mijn ogen :o

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:58

Toen ik hier nieuw kwam heb ik m wel gelezen :) Maar inderdaad, alle bokkers die hier komen passen er niet in.
Zowiezo heb je de 'oudgedienden' en de mensen die er dit topic bij zijn gekomen. De nieuwelingen ken ik eigenlijk amper/niet. Als we iig de mensen die er echt bijhoren inzetten, is het al heel wat. Zowiezo is bijna toch niemand meer op tijd gok ik..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:10

Ik lees hem nog regelmatig :j

Heb wel ingestuurd, had de onderstaande berichten nog niet gehad :+

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:11

Nee precies, dat denk ik ook. Het is eigenlijk al te laat om een uitgebreide openingspost te maken en het hoeft van mij ook niet.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:12

Ik heb hem ook gelezen :)
Denk dat je stuken wel kan kopieren ;)

Snoekiej jij hebt pb ;)

Zo me haartjes zijn weer mooi :D kan ik er weer tegen aan :D

Jantien ik ga hem ook bestellen :) dan nog allen een zadel ;)

Mensen ik zit met een probleeem :o

Me boyfriend heeft een mooi kado gekocht weet nog niet wat maar volgens mij ist wel duur.. nu weet ik zo gouw niet wat ik moet geven :o

Zit zelf te denken aan:

Weekendje weg met zun 2
Goude keting
kleding

weten julie nog wat romanties of mooi's? :o

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:20

Ik zit ook te denken voor valantijnsdag wat te doen. Hebben wel afgesproken er niks aan te doen, maar hij had het er al over dat hij toch iets had.... Dus kan nu ook niet niks doen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:23

Ik hoef geen valentijnscadeau meer te kopen -O-

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:31

Pb idd ;) ik weet dus echt niet wat ik moet kopen :(
mistid :(:)
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 09-02-09 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:33

Ik koop ook geen valentijns cadeau.. Mijn vriendje krijgt al liefde genoeg :).
Vandaag met de cursus geruild met de paarden. Was erg leuk totdat er een meisje van mijn paardje af viel. Hij schrok ergens van. Ze had een zeer pijnlijke enkel. Op na het ziekenhuis, ze dachten dat het gebroken was. Gelukkig viel het mee. Wel veel pijn!
We hebben onze 4jarige en onze in maart wordende (mooi NL woord) 3 jarige ook op stal gehaald. Ze liepen nog in een koppel. Heb ik weer leuke projectjes :).
Krijg binnenkort (hopelijk heel snel) een paard te rijden van een Engelse mevr. Paardje is zadelmak en erg braaf. Hij is alleen erg arm in de bespiering. Ze heeft mij gevraagd of ik hem/haar wil rijden en op den duur op concours uit te brengen... Ben erg benieuwd wat voor paardje het is.
Net trouwens hindernissen geschilderd voor het aankomende concours in Eibergen. Wat een p*kke werk, maar wel gezellig onderling..
En over het brokken verhaal. Die van ons staan op Subli. Wordt bij ons in een Bulk geleverd :)
Qua openingspost ben ik het wel met Rowo (toch??) eens. Heb eigenlijk maar 1 of 2 keer de openingspost gelezen. Verder nie.
Vieva: Wat een naar verhaal. Sterkte!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:35

Ik heb niks met valentijn :n vind het zo'n commerciele onzin. Net alsof je op DIE ENE dag moeten laten merken dat je mekaar leuk vindt of van diegene houdt. Ik doe er dus niet aan en hij gelukkig ook niet :)

Ik ga zo lekker douchen en in bed tv kijken :wave:

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:35

wie Mandy :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:36

Mijn ex :o Naja t is al bijna mijn ex niet meer

edit: wat balen van dat meisje zeg! Gelukkig viel het mee.
Ga je nog een foto showen van je paardje?