[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:44

Hoi!
Vief, gefeliciteerd :D

Gaan we al voor de eindsprint of is Mendy er nog niet klaar voor???

Ik ben niet bepaald huisvrouw van het jaar, maar het is best netjes. Straks nog wel even de wc's poetsen en stofzuigen want morgen mega drukke dag en 's avonds komen collega's borrelen... :z
Morgen eerst Jer doen, mesten, hoefsmidje, boodschappen. Ik moet om 1 uur, kwart over 1 in A'dam zijn voor een Alumnimiddag op de VU. Dan gauw naar huis, een salade erin proppen en hapjes maken.
Zaterdag dan ook een drukke dag want ik moet de hondjes ophalen én starten....

daNiielle_

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:47

Owww nog maar 3 pagina's, is me niet opgevallen!!

Grappig genoeg alweer op een donderdag avond.
Moest het de vorige keer missen omdat ik over mijn aantal internet mb zat :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:49

Noor, jouw huis is best netjes hoor :D Op wat piepschuimpluisjes na :')
Gezellig dat er collega's komen borrelen!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:52

Ik heb een :( :+ ~~}> _-:( momentje. Ik heb tot eind februari de tijd om een opleiding af te maken. Ik kan gewoon de laatste 5 opdrachten niet vinden op de site van de opleidingsinstantie. Ben de hele week al aan het bellen en het "grappige" is dat zij het ook niet kunnen vinden...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:53

Naja, prutsers Caro.... En nu?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:55

Ze zoeken het uit. Ik heb gezegd dat zij dat met spoed moeten doen of mij het certificaat moeten geven want het zijn toch onzinnige opdrachten.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 21:58

ik ben er klaar voor kom maar op ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:01

Mendy, mij viel het ook op dat jij veel in huis doet! Toen ik nog thuis woonde waste ik maar 1x in de week af, en als mijn ouders op vakantie waren kwam de werkster gewoon een keertje extra :+

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 22:06

ma vind zelfs dat ik nog wel meer mag doen.. maar ik doe liever 1 dag alles (bij wijze van) dan alles verspreid over de hele week.
alleen stofzuigen moet vaker. Nu moet ik alleen boven nog maar had ik geen zin in. dat doe ik morgen wel weer.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:22

Mo, zo ging het bij mij ook en nu nog steeds met mijn broertje. Ik denk er nu ook over om een huishoudster te nemen, ik heb gewoon een schij t hekel aan schoonmaken. :=

Caro, dat schiet lekker op! Wat een gedoe.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:24

Een werkster is ideaal! Jammer genoeg woont de werkster van mijn ouders 100 km verderop :')

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:26

Itsme ik ga (nou ja blijf) naar Heteren

Ik wil later ook graag een schoonmaakster. Ik ben er echt geen held in

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:27

Grappig al die schoonmaakverhalen! Gek genoeg doe ik thuis echt niets, ik zit alleen op de computerkamer (jaja, ik schaam me diep :o ) en ik bemoei me weinig met het huishouden. Stomme is dat ik bij mijn vriend thuis continu aan het opruimen ga en het niet kan hebben als het niet schoon is. Als ik daar alleen ben, ben ik ook steeds was aan het draaien, aan het stofzuigen, de hele douche aan het uitschrobben :') Lekker onzinnig, want dan zou ik thuis eigenlijk ook wat moeten doen. Als ik alleen thuis ben kan ik wel netjes mijn eigen afwas doen. Was thuis draaien durf ik niet aan, dat gaat geheid mis.

Verder weinig aanwezig geweest in het topic. Ik heb het druk gehad met school en met mezelf opvreten vanwege het laatste kliniekbezoek van Vies morgen. Gisteren had hij geen last van zijn rug, dus ik had toch maar gereden. Vandaag geen gevoelige rug met het poetsen, dus weer gereden. In de stap liep hij heerlijk, in de draf liep hij niet helemaal zuiver... -O- Ik ga dus niet echt met goede hoop naar Someren morgen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:28

Klinkt super Karen!
Top dat het rond is met de hypotheek Vief. :)
Heb je nu al een eindlijst van dit jaar Danielle? Wat hebben jullie dan gekke jaren, iig super!
Ik help ook altijd mee thuis, nu wel wat minder omdat ik overdag en ’s avonds veel weg ben. Iig elke keer mijn eigen kamer en de badkamer boven, die is ook voor zusje en mij alleen. Niet meer dan logisch dat wij het dan doen.

Heb mogen lekker kort dagje op stage!! :D Hoef pas om half 9 te beginnen en ben waarschijnlijk om half 1 al klaar. Echt heerlijk, vooral omdat m’n vader morgen onder het mes gaat. Had er ook om gevraagd, maar wel heel fijn dat er ook rekening mee gehouden wordt. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:29

Sterkte Annetje morgen! Zal voor je duimen.

"Vroeger" had ik ook iemand die mij hielp in het huishouden, maar eigenlijk vind ik het te belachelijk voor woorden om, als je zelf parttime werkt, een huishoudster te nemen. Tijd genoeg om het zelf te doen. Dat doe ik dus nu ook.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 22:32

Uhm doe liever alles zelf. scheelt alweer een hoop geld.
nu gaat het allemaal naar de paardjes maar hoop toch op meer uurtjes dit jaar zodat ik ook wat geld opzij kan zetten.

annetje succes/sterkte morgen.
sann lekker fijn een kort dagje

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:41

Ik ga duimen voor Vies, Anne!
Ik heb ook geen huishoudster, omdat ik veels te bang ben dat ze het niet naar mijn maatstaven doet :')
Vief, Helemaal overheen gelezen: Gefeliciteerd :D Hup, afstuderen en verhuizen naar Den Bosch!
Sannn, Heerlijk om zo je weekend te beginnen!

Ik heb al wat lekkere recepten uitgekozen om te bakken voor mijn verjaardag :9 Op mijn verjaardag zelf heb ik een verjaardag van een vriendinnetje := Dag erna naar de dierentuin met wat bokt-fotografen!

Ik ga trouwens naar de Spaanse Rijschool in Ahoy :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:42

Ik vind het niet belachelijk een schoonmaakster, wij hebben sinds 2 jaar ook iemand voor 2 ochtenden in de week. We wonen redelijk groot en het kantoor van mijn vader staat ook op ons erf. Mijn moeder probeert zoveel mogelijk zelf te doen en wij springen ook bij. Sommige dingen kan ze niet vanwege nek klachten en redden wij niet qua tijd, dan is een schoonmaakster heel fijn.

Annetje heel veel sterkte morgen!!
Wanneer ben je jarig Mootje? Wat leuk van de Spaanse Rijschool in Ahoy!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:42

Ik ben professioneel schoonmaakster :Y) Vind het allemaal niet zo vervelend, enige jammere is dat als je al 6 uur per week bij een ander de boel aan kant hebt gemaakt je soms thuis komt en dan alsnog in je eigen troep zit :+

Dank voor alle felicitaties :) Nog 1,5 week en dan begint vakkenblok II. Als ik die allemaal in de pocket heb kan het echte afstuderen gaan beginnen :D

Danielle: Wat een mooie cijfers zeg :)
Mootje: Wat een leuke plannen allemaal :D

Ben net nog even met een vriendinnetje naar de locatie voor ons CHIU geweest (voor info van de studentenruiters: http://www.aiecworld.com/ ) en we hebben de locatie nu helemaal rond. Nu dus gaan focussen op de paarden! Lijkt me nog best een klus!
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 26-01-12 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:44

Anne ik duim voor jullie
San wel fijn dat ze er rekening mee houden
Mo dat lijkt me heel gaaf. Ik wilde er toen ik in Wenen was naar de 'Morgenarbeit' alleen toen waren de paarden op vakantie

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:44

Dat is een iets ander verhaal Sannn als lichamelijke gebreken je beperken. Maar als je zelf gezond bent, parttime werkt is het naar mijn mening belachelijk om een schoonmaakster te nemen. Tis mijn hobby ook niet, maar ja, er zijn zo veel dingen in het leven die niet leuk zijn en die je toch moet doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:48

Gaaf dat de locatie rond is, Vief! Paarden lijkt mij idd lastig!
11 februari ben ik jarig! Ik ga zelf wat bakken, want 5 taarten kopen in de winkel vind ik een beetje duur! Collega wilde meedoen (die is dezelfde week jarig) en toen zei ik dat ik zelf ging bakken: "Dan bak je toch alles in tweevoud" :+

Ik wil sowieso mini-appelcakejes, boterkoek en amandel-citroentaart & sachertorte maken :9
Spaanse rijschool is pas in November, maar morgen al kaartjes kopen!
Laatst bijgewerkt door Mootje op 26-01-12 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:49

Ik snap je punt Sim, maar ik vind het absoluut niet belachelijk.
Als je het geld hebt om het te kunnen uitbesteden en er gelukkig van wordt dan snap ik niet wat er belachelijk aan is.. :) De een gaat naar een kapper van 80 euro en de ander naar een kapper van 2 tientjes.. Leven en laten leven ;) Daarnaast ben ik zelf nogal content met mijn schoonmaakbaantjes (voor erbij). Ik zie het absoluut niet als de rotklusjes doen waar een ander zich te goed voor voelt :) Ik word netjes betaald en vind het leuk om te horen als mensen blij zijn als ik alles netjes achter laat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:50

Vief, ben jij alleen op je schoonmaakadressen, of is de eigenaar ook thuis?
Mijn moeder is dan wel vaak thuis, en helpt dan mee. Ze heeft wel gewoon een sleutel, dus ze kan ook alleen aan de slag!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:51

Meningen verschillen daarover, Vief. :D Maar ik snap het vanuit jouw oogpunt ook wel hoor. Tis niet zo dat ik hieromtrent een tunnelvisie heb. Is puur hoe ik er over denk.
Laatst bijgewerkt door Sim op 26-01-12 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt