[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:04

Daaphh schreef:
Jammer dat het zadel niet past!
Gaan wandelen in de zon?? Welke zon? Hier sneeuw en hagel! Zo koud

Mooie foto! Jammer van de balk, maar opzich valt dat nog wel mee :)

Proficiat met je 2de plaats!

Hier heeft een springruiter op bilts gereden, hij had hem ook 1 keer liggen, maar daarna sprong hem wel goed en hoog. Hij heeft me tips gegeven en die zullen we nu eens toepassen. In de vakantie gaat hij nog eens er mee rijden.

Iemand naar de indoor geweest van Bart?

Hoe heeft hij er hem dan door gekregen?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 08:52

Ik ga niet naar de jump cross. Vind het te duur voor wat het is. Persoonlijk ga ik dan liever ergens gaan trainen voor de cross dan. M*aarkedal wordt zowiezo ook moeilijk parkeren beetje zoals G*avere, langs de baan.

Daaph: geen mooi weer gehad bij jullie ? Bij ons was er veel zon. lekker in het zonnetje.
Hopelijk met de tips die je gekregen hebt kan je nu weer verder. Ik ondervind aan mijn eigen paard dat routine voor haar echt wonderen doet :)

pp: ik zag enkele filmpjes passeren van mensen die mee gedaan hebben aan de indoor. Er stonden inderdaad niet super veel hindernissen maar ik vond het voor een groot paard toch veel korte wendingen en heb eigenlijk niet veel goeie afstanden gezien in de lijnen die er stonden. Voor mijn paard ging het zowiezo geen optie geweest zijn.

varekaj: heb je dan geen pijn aan uw poep na 20 km wandelen :p haha Ik zou weeral gigantisch veel pijn hebben aan mijn zitbeenknobbels. Wel leuk en goed voor de paarden hun conditie ook zo een afstand wandelen.
Ik ben zaterdag ( in de mot regen) ook gaan wandelen. Was maar een 7 tal km :) maar voelde het al aan mijn poep :D

hanne: ik denk persoonlijk dat je gewoon moet rijden die 80 cm in moorsele. je hebt altijd mooie lijnen altijd mooie bochten. ik denk dat hij daar meer van zal leren. het staat absoluut niet hoog en je hebt altijd voldoende de tijd om rond te rijden zodat ze alles eens zien. Ik zou niet twijfelen en gewoon doen.

florence123

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 09:34

Hanne: proficiat met je rondje en je verjaardag! Moorsele staat altijd makkelijker gebouwd dan op andere locaties vind ik zelf. Oxers staan (bijna) nooit kub. Zeker de zondag is het een aanrader! Ik zou zeggen: gewoon starten ;)

Mf: proficiat! Jammer van je afstandsfoutje, je moet je daar niet teveel op focussen maar gewoon rijden :)

Varekaj: jammer van het zadel, je keek er zo naar uit. Spaar je nu verder voor een volledig nieuw?

Ik zie dat er hier lange wandelingen hebben gemaakt, ik vond het ijskoud gisteren! Mijn paarden stonden dan ook zéér fris.

Hier een topjumping gehad. Iskander dubbel 0 in de eerste proef en een 7de plaats op 55 ruiters. Hij sprong vlot, en was niet kijkerig. In de 2de proef had hij zich mistrapt bij de landing in het losspringen, toen ik erna startte voelde ik dat er iets was, hij trok niet aan en was onzeker. Ik ben gestopt na hindernis 3, ik wou geen risico nemen. Wat later liep hij wel gewoon correct. Waarschijnlijk was het dus maar van korte duur.

Ferro sprong als een machine, deze keer 1m gestart maar dat was peanuts voor hem :P Echt aantrekken op elke sprong, goed luisteren, topafstanden en een 6de plaats op 65 ruiters. Volgende keer starten we 1.10. Ik gok als hij zo blijft springen dat we snel terug op 120 zitten. Hij voelt zo fijn aan en denkt zo goed mee!
In de omgang is hij wel een enorm arrogante kl**tzak tegenwoordig, maar eenmaal in het parcours is hij helemaal tegenovergesteld.

Volgend weekend staat jonge paarden 1m10 op de planning en de week erna provinciaal kampioenschap jonge paarden, ik heb besloten om Iskander naar beginnelingen (1m) te zetten. Ik voel dat hij nog niet klaar is voor die hoogte. Op het provinciaal staat het sowieso 1.10 (en ook kub oxers), dus helaas zullen we dit jaar geen provinciaal kampioen worden. Hij moet nog 5 jaar worden en ik vind dat nog wat te vroeg voor hem.

In mei beginnen de outdoor jonge paarden. En daar staat het ook 1.10 maar dat is pas binnen 3 maand, dus we trainen lekker verder.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 09:52

Ik ga ook niet naar de JumpCross. Hoorde dat er ook watersprongen etc zullen staan en op dat gebied ben ik echt nog te groen om dan maar direct mijn vos daar rond te willen rijden haha

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:47

Zijn er hier mensen die in regio Oostende zitten? Ik ben opzoek naar iemand die voor mij in de bres wil springen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:46

@ florence: yep, ik ga nu toch voor een volledig nieuw. Zal nog een tijd duren, ga nu eerst mijn deel van onze reis in juni betalen. En ik geloof dat ik in maart halfweg ben in mijn orthodontietraject, dan moet er ook weer een schoon bedrag op tafel gelegd worden. Dus het zal maar voor juli of augustus zijn vrees ik, dan nog de levertijd... het doet pijn en het is een teleurstelling, maar jumpings zitten er dit jaar niet meer in.

@mila: 15km valt nog mee. Heb er dit najaar eens 25 gedaan, dat was wel met 2 korte stops en 1 langere. Ik rij dan nog met een dressuurzadel ook :)) Heb geen last van mijn poep, hooguit mijn onderrug als het echt oneffen terrein is waar Icaro zich al eens mistrapt of schuift. Dat voel ik dan wel op het einde.
Op dat vlak mis ik mijn springzadel soms ook. Verlichte zit in een dressuurzadel is toch niet altijd praktisch als je eens een flinke stuk wil galopperen.

Het goeie nieuws van de dag: we hebben nieuwe verlichting aan de buitenpiste! Alles is nu flink verlicht, we kunnen 's avonds weer lessen/rijden/longeren *\o/* Al is het nog even wachten tot de vrieskou weg is, maar ach. Ze kunnen nu weer op de paddocks zonder zwemles en anders doen we gewoon een toertje straat en veld.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:08

Zalig van het goed gevoel Florence! En dankje. :)

MF en Florence 't is eigenlijk wel waar... 'k Zou het gewoon moeten doen en we kunnen er idd maar uit leren. Als het toch te eng blijkt voor Luxor, weet ik dat de taak is om op veel verschillende terreinen te rijden. :) Ik zal het maar weten door het te doen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:01

Proficiat met de goede ritjes (rit!! 20 km 8)7 )

Jammer van het zadel varekaj, maar als er al aan gesleuteld is, is het sowieso wel een grote gok vind ik... Wie weet hoe stevig is het dan nog?

Hanne, ik zou in jouw plaats zeker starten in moorsele, liefst 2x 80 zodat hij na een eerste rondje 'indrukken opdoen' nog een 2e keer kan lopen op wat meer vertrouwen. Tis toch maar door kilometers te maken, dat een paard bijleert.

Ik had zondag een eerste binnen dressuurwedstrijd voor Ny, heel tevreden van. 1e proef veel spanning en hierdoor 1 hoek bij de jury waar ik niet netjes door kwam, toch 6e van de 30 met 68% en 2e proef heel fijn kunnen rijden, met eigenlijk exact hetzelfde gevoel als waarmee ik thuis kan rijden, 4e van 25 met 65% waar ik heel blij mee was, toch al geen simpele proef voor haar (N1.3) en foutloos.
Wel werkpuntjes uiteraard. Heb ook met mijn springzadel moeten rijden want mijn dressuurzadel is er nu nog niet, dus dat was nu ook niet ideaal.

Wie het nog niet op FB gezien heeft, ik heb gisterenavond een glazen pot cornichons van 2 kilo op mijn grote teen laten vallen, AUW!!!! Ziet helemaal blauw, bloed eronder, ga straks eens naar de huisarts. Heb mega veel stress en schrik want da ga pijn doen om dat bloed eruit te halen Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:42

Oh ja dat gaat pijn doen :Y) (sorry... O:) ) Het gaat ook wel een opluchting zijn als de druk van uw nagel af is. ALS ze het niet gewoon laten zoals het is, dat kan ook natuurlijk. Dat is daar allemaal heel gevoelig gebied en de boel openmaken is weer risico op infecties etc. Hoe is het met uw kleine dame?

Vanochtend telefoon van de zadelmaker gehad. Ze hebben contact gehad met de dame van Erreplus voor België en zij zegt ook, afblijven. De boom 2cm versmallen is teveel risico dat hij ofwel direct gaat breken, ofwel kan breken bij verkeerde drukpuntbelasting. Het is mij dan wel een raadsel waarom ze ooit een boommaat 33 zo extreem breder hebben gemaakt... of op wat voor paarden het heeft gelegen dat het zover is gaan uitzetten.

Ny doet dat goed, maar we verwachten ook niet anders met zo'n goeie ruiter en opleiding natuurlijk.

Hanne, is wel een goeie tip om 2x 80 te starten!

De rit van 15km was in 2u30 gereden. Niet dat we dus zo enorm lang onderweg waren. Voornaamste is dat hij weer allerhande types ondergrond onder de voeten heeft gehad en nieuwe dingen heeft geleerd, zoals onder en over een brug van de E40 heen gaan. Ik doe Icaro alleen maar plezier met dat soort afwisseling in het werk en het is nog goed voor de conditie ook.

ik start deze maand ook nog eens een N1.3 bij F*onck. Alleen staat op de website 17/02 en op hun foto/flyer op FB 24/2 als datum. Heb ze maar gemaild om te kijken welke de goeie is. Ik kan beide data, maar 't is zonde om daar gevlochten te staan als er die dag niks is :))

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:45

Zou wel cru zijn om daar te staan als er niks is inderdaad haha :+ Wel jammer van de Erreplus!

Ik ben bezig met mijn wedstrijdplanning voor volgend seizoen, maar GADVER, hoe moeilijk :') Ben altijd blij als ik die weer in elkaar gepuzzeld heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:53

Zwijg me over wedstrijdplanning, zonder springzadel ligt hier alles overhoop.

Ik ken de data voor onze zomertornooien al maar de tussenwedstrijden zijn nog 1 groot mysterie. Ik heb me dit jaar wel weer lid gemaakt bij de VLP (of toch de aanvraag gedaan) dus als ze nog lang wachten ga ik daar wat starten in de dressuurring. Spijtige is wel dat ik eerst de Niv. 0 nog volledig moet uitbollen terwijl ik bij de LRV L1 moet rijden. Maar ach, werkpunten zijn altijd welkom.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:55

Ken je gevoel helemaal :+ Ik weet wel ongeveer welke wedstrijden ik wil rijden, maar hier is de vraag vooral hoe snel de paarden zullen groeien. Want dan moet ik alsnog wisselen ivm hogotes :') Argh :+

Hoeveel keer per maand rijden jullie wedstrijd?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:35

Laurie: ik durf al niet veel vooruit meer plannen. Vorig jaar met 2 paarden in blessure gevallen. Nu zijn ze *hout vasthouden* alle 3 terug in het werk. Ik rijd (bijna) elk weekend wedstrijd. Ik wissel wel af, soms eens dressuur met Colorado, dan eens jumping met hem, dan eens jumping met Ferro, dan eens jumping met Iskander,...

Mijn vriend klaagt nu wel dat ik al 3 weken ziek loop en eens wat rust moet nemen. Nog 3 weekends wedstrijd en dan rijd ik 3 weekends geen wedstrijd meer :+ Wel verplicht want we gaan 2 keer op reis op het einde van deze maand en begin maart. Ach, hij moet niet klagen, hij ging vroeger zelf van de ene internationale jumping naar de andere

Met wat combineren lopen ze elke maand 1-2 wedstrijden. Mijn 5 jaarse loopt nu nog 1 jumping en dan krijgt hij wedstrijdrust tot eind maart. In tussentijd blijven we wel springles volgen zodat hij tijdig klaargeraakt voor de jonge paarden.

Antonius: bah dat klinkt zo vies en pijnlijk tegelijk. Het idee dat ze onder je nagel moeten prikken :n
Laatst bijgewerkt door florence123 op 06-02-18 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:37

Ja ik vind het wat moeilijk soms haha. Heb dit jaar blijkbaar veel kampioenschappen op de planning staan :') Vanaf mei zou Genesis elke maand 1 kampioenschap lopen en in april loopt ze ook een week Z Tour. Dus ik denk dat ik haar buiten dat nog 1x per maand meeneem.
Julie en Twenty zullen ook ongeveer 2x per maand een rondje lopen en soms eens 3x. Juni staat iedereen zoiezo bijna een hele maand stil ivm examens en vanaf augustus zal het ook wat afwachten worden omdat we dan aan de stal beginnen haha

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:43

Ik 1-2x per maand wegens geen eigen vervoer. ;) + afhankelijk van (leuke) locaties. Plan is bij mij gewoon WVUR, meer jumpings dan dressuur. :) Dressuur verplicht niv 0 en jumpings qua hoogte zien hoe het gaat. Einde zomer 90cm goed rond komen zal netjes zijn aangezien we net nog maar 1x 80 hebben gereden.

Dat is idd een goed plan Antonius! :j Als 1e rondje echt al goed was, zou ik die 2e nog starten?
Moorsele staat al gepland/geregeld voor volgende week zondag. :+ Koe bij de horens vatten hehe
Wel pijnlijke foto van je teen amaai! :=

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:45

@Varekaj: met Icaro al vlp gestart? Zo niet, mag je meteen niv 1 starten.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:49

Antonius: ik zag de foto's passeren op fb :) ziet er heel pijnlijk uit. Zouden ze mss niet gewoon een gaatje er in maken om de druk eraf te krijgen? Hoe is het met de dochter?

laurie: hier het zelfde verhaal als florence. Ik durf ook weinig plannen ivm blessures. Maar ik heb toch een planning gemaakt. Wij rijden voornamelijk Eventing. Ik heb zo de indruk dat er het ongeveer 2 wedstrijden per maand zijn behalve in juni - juli. Dan zal ik wss meer jumping rijden als er iets in de buurt is om routine te kunnen houden.

hanne: ik zou zowiezo 2 keer rijden goed of niet. Jullie moeten kilometers maken. Ik heb deze winter ook telkens 2 keer gereden al was ik iedere keer foutloos.

varekaj: je mag inderdaad als je lrv rijd op L1 niveau en nog niet gestart bent bij VLP op Niveau 1 starten. Het niveau wordt gelijk gesteld normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:55

Ik heb ooit een aantal jaar terug al niv. 0 gestart, ik sta +3 punten maar dat was nooit met een officiële licentie, altijd met daglicenties. Ik geloof, als je 3 jaar niet meer gestart bent binnen de VLP, dat je dan ook weer vrije keuze hebt van niveau maar ben daar geen 100% zeker van. Was toen ook niet aangesloten bij een VLP-club.
Dat heb ik nu wel gedaan, ik wacht nog op mijn lidmaatschapsnummer (of hoe dat ook heet), dan ga ik kijken voor mijn licentie en tegen dan hoop ik te weten welk niveau ik mag starten.
Ik heb toen HGVBB gestart, zou nu wel HROV kiezen.

Ik start tijdens de winter 1x/maand, op een stal in de buurt. Als ik tijd en zin heb :+ De tussenwedstrijden van de LRV zitten meestal ergens rond mei/juni, dan start ik meestal 3x in mei en juni is wisselend. We gaan die maand meestal op reis (zo ook dit jaar) dus als het niet uitkomt met de kalender heeft Icaro die maand vakantie.

In de zomer vallen de tornooien zo dat we 2x gaan starten in juli en 3x in augustus. Is denk ik 1x starten, een week niks, dan 3 weken starten, weer een week niks, weer 3 weken op rij en dan, als we geselecteerd raken, het Provinciaal Kampioenschap.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:56

Je kan ook eens mailen naar de VLP :) Antwoorden normaal heel vlot en zijn meestal vriendelijke mensen haha :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:01

Ohhh kverlang zo naar mijn stage! :D Is bij de VLP. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:12

heb je je resultaten van de examens al hanne?

Kan inderdaad eens een mailtje sturen :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:21

Zo, ik ben er al vanaf :') Gaatje geboord door de nagel, even geroepen van het verschieten, maar toen was de ergste druk er wel af. Moet er nu zelf nog wat op duwen om het bloed eruit te krijgen :P

Ik heb de aangepaste eveningskalender gezien, staat nu dus niet meer als B, L, M, Z, maar als 90, 1m, 1.10, 1.15. Betekent dit dan dat het M en Z wat makkelijker wordt? Ook voor de cross?

Heb gezien dat Vollezele erbij gekomen is begin juli, vind ik wel leuk!! Das toch dat glooiend terrein, niet?

Ik probeer geen 2 weekends eventing na elkaar te rijden. Heel soms is het niet anders, als er de weken ervoor en erna geen andere opties zijn, doe ik het wel. 3 weekends eventing doe ik per definitie nooit.
Ny en Fi lopen wel een ander niveau, dus ze gaan niet telkens beide mee.

Zo ziet mijn kalender voor dit jaar eruit, wel nog aanpasbaar. Vollezele was nog niet bekend, dus die staat er nog niet op, wat dus betekent dat ik een Nederlandse wedstrijd zal laten vallen.
Dit hangt thuis ook uit, dan weet mijn man lang op voorhand wanneer hij mij thuis mag verwachten en wanneer niet :j
Afbeelding

Ik rij dus geen dressuur via vlp tot ik op niveau 3 kan starten, want anders hang je dus idd aan dat niveau vast en met 1 of 2 x per jaar dressuur te rijden, schiet dat niet op. Heb dat vroeger nog gehad, reed in de winter niveau 3 mee met 62% maar moest in de zomer nog de E proeven rijden...
Nu ja, ik rij niet graag dressuur op wedstrijd, vind die sfeer echt niet leuk. Heb vorig jaar Ny 1x gestart bij de 4-jarigen en dan pak ik Fi mee want ben er toch, maar Varekaj zal het kunnen beamen, wat een commentaar aan de kant zeg {:)-:(

Al dan niet wekelijks starten hangt voor mij toch wel af van de discipline en ook van hoe het paard ermee om gaat. Dressuur is qua belasting toch minder zwaar dan springen (thuis rijden moet je toch doen, of je dan op wedstrijd dressuur start of niet, is qua belasting gelijk). En als een paard wat wedstrijdervaring heeft opgebouwd, heeft die over het algemeen niet zoveel stress meer, dan vind ik wel dat je die wat regelmatiger kan meenemen. De cross zelf is een hele zware belasting, dus dat kan je niet zonder kleerscheuren week na week rijden.

Na het eventingseizoen hou ik ze sowieso een maand of 3 thuis, even de riem eraf, ontstressen, minder zwaar trainen...

Hanne: idd 2x rijden ongeacht hoe het ging de eerste keer. Zeker omdat je afhankelijk bent van anderen voor vervoer, kan je niet zo dikwijls gaan, dan zou ik hem nog eens laten rondlopen hoor.

[quote="Varekaj"]

Ny doet dat goed, maar we verwachten ook niet anders met zo'n goeie ruiter en opleiding natuurlijk.
[quote]

Ooooh zo lief :o Ny werkt gewoon ook heel goed mee altijd. Ik herinner mij nog goed toen Fi op die leeftijd was... Dat was toch nog andere koek...
Maar zelfs als Ny geen zin heeft, kan je die erdoor rijden om altijd goed af te sluiten. Als Fi geen zin heeft, kan je eigenlijk evengoed afstappen :P

Met de dochter is alles goed ze, ze heeft daar eigenlijk geen pijn aan gehad, wel geschrokken, was de eerste keer dat ze naar de dokter moest voor zoiets. Maar was toevallig gisteren thuis omdat ik mijn vrije dag gewisseld had wegens opleiding, dus ze had geluk dat ze de rest van de dag mocht thuis blijven dan.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:27

Ah ga je ook op FHE rijden? ^^
Ik ga nog wat aan de puzzel. Vind ik echt het moeilijkste van het seizoen haha :+

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:18

Ja, op vrijdag. Ik werk niet op vrijdag, en dochter op school, dus das ideaal om dan op wedstrijd te gaan :+ . Ze zouden dat meer moeten organiseren!

Ik doe dat graag, zo planning ineen puzzelen <3 Ben coördinator op mijn werk van oa enkele planners. Ben altijd blij als ze er eens alle drie niet zijn, dan mag ik zelf het werk ineen plannen :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:32

Veel succes met puzzelen hehe. :P

Amaai goed ineen gestoken Antonius! Wat is dat zwarte en gele?

Hoeveel keer laten jullie de smid komen voor jullie paarden?
Hier moet Luxor enkel bekapt worden. 't Is al van begin november geleden. := Dus al 3 maanden. Maar ze slijten precies op een natuurlijke manier. De voeten zien er nog mooi uit. 'k Zal eens foto moeten maken. Wel goedkoop zo. :P

Ooit wil ik ook wel op FHE rijden, maar zal niet voor dit jaar zijn. :P Daar is toch wel (te) veel te zien voor Luxor. Thans ben vrij op die dag.