[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:31

TG @ hoop dat het autootje lukt, kan je weer lekker je eigen ding doen dat is toch het fijnst. edit : zie net de foto, wat een gave bak.. :P
PB @ wat een schattig lief hondje, ga je die kopen op markplaats ?? En mooie foto's van jou in RW.

Voor alle dracht probleempjes ik zal duimen dat ze WEL een vruchtje hebben.. <3 want we willen kleine bokt veulentjes volgend jaar.

Voor diegene die Bull's bindweefsel bultjes nog herinnerden !!!! is er iemand bekend met het feit dat paarden allergieen (extreem !!!) kunnen hebben voor alle of bepaalde soorten vliegen dus nog niet eens zozeer de dazen ?? Ik heb nl afgelopen donderdag toch weer de DA bij Bull laten komen omdat de bulten echt extreme hoeveelheden aannamen, maar naar mijn idee anders waren dan die bindweefsel bultjes (dat lijken meer eiwitbultjes). Hij had al een vliegendeken op maar dat helpt blijkbaar niet, hij zat nu nl ook op zijn hele kont helemaal onder en het leek alsof de bultjes "bloed en vocht" ademden door de huid. Bull lijkt er geen last van te hebben. Ik stond erop ,nogmaals bij de DA, een huid bi-opt te doen en ik wilde ditmaal perse een bloedonderzoek laten uitvoeren. Ik heb Bull sinds 4 dagen ingepakt met een regendeken en de huid is al vele malen rustiger geworden ( vandaar dat ik vliegen ed bovenaan heb staan als reactie op die huid), voor het paard is dit echter behoorlijk warm ( 0 grams waterdichte deken).

Krijg ik vandaag een telefoontje van de DA en daaruit blijkt dat het bloedonderzoek dus een ernstig verstoord beeld geeft, waaronder ernstig verhoogde waarde van de lever. ( Onderzocht word nu wel of dit door de prednisolon is veroorzaakt, dat kreeg hij vanwege die bindweefsel allergie).
Ik ben er dus zeker van dat er een allergie speelt ( naast de bindweefselallergie), maar wat ??????door het gebruik van prednisolon komt de weerstand op nul te staan waardoor "iets nieuws" nu omhoog komt.
De prednisolon is sinds 1 week gestopt dat was een kur van 14 dgn.
Ik zou het echt vervelend vinden als hij zo extreem allergies zou zijn voor alle soorten vliegen muggen dazen etc ......Nog even 1 week ook alle andere onderzoeken afwachten, maar kreeg ook al de tip om een exceem deken te kopen bij de paarden drogist. Nu is de deken echt heel warm voor hem, maar beter dat dan al die allergische reacties voor hem waarop mogelijk zijn lever nu reageert ??

Hij had vandaag ook weer even een terug val met het pakken uit de wei, maar dat zal nog weleens vaker gebeuren. Voor mij is echt een scheet <3 , arm beessie, voor ons mag het dus snel weer winter worden sorry als ik daarmee mensen boos maak... :D :D :D .

Sussie85

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:56

Tientjeh: Leuk dat je zusje nu met Uk springwedstrijden rijdt. Het heeft ook zijn voordelen dat je nog weinig buikje hebt. Je kunt nog rijden, je broeken passen nog, je kunt nog liggen zoals je wil enz. Wel balen dat je gezondheid niet zo mee helpt om een fijne zwangerschap te hebben (of heb ik dat verkeerd begrepen?).
Teegee: leuke auto! Hopelijk bevalt hij straks goed in het gebruik.
Bianca: Weltsieger staat ook ingepakt in een exceemdeken. Niet vanwege zomerexceem maar wegens een dazenallergie. Als hij gestoken wordt krijgt hij zulke plakaten dat ik niet meer kan rijden. Met de exceemdeken geen last meer. Moet je wel die hebben die echt helemaal inpakken. Dus goede buikflap en halsstuk. Maar wel ontzettend balen dat Bull dus nog steeds zo'n last heeft. Hopelijk is een goede deken een oplossing.
Snoekiej: Fijn dat je het leuk hebt gehad in Vierhouten!
Mistid en Anthea: hebben een leuk en leerzaam crossweekend gehad in Ede.
Noor: lekker mosselen!! Van kermis hou ik dan weer echt niet. Ik wordt overal ziek in.
Billy: fijn dat de jaarling en twenter het vrijspringen goed deden.

Vakantie is hier echt weer voorbij. Echt megadruk gehad vandaag. Vanochtend gereden. Weltsieger was niet blij dat hij aan het werk moest. Maar het ging uiteindelijk wel goed. Daarna een stuk geschreven voor de ponyclub voor het plaatselijk krantje. Want we hebben maar liefst drie Brabants Kampioenen: 1 individueel, we zijn verenigingskampioen en ook nog kampioen bij de ABC-zestallen. Daarnaast mogen er nog 2 naar de Hippiade en hadden er nog een boel in de prijzen gereden. Ben dus nog een tijd bezig geweest met bellen naar de verschillende prijswinnaars, uitslagen verzamelen, stukje schrijven en nog net optijd ingeleverd. Was een race tegen de klok. Toen nog wat dingen regelen en daarna eten. Vanavond was afhalen en opruimen, iets ophalen en moeders geholpen met Pancho. Heb net ook het kleintje zijn hoofdstel omgedaan en een stukje gewandeld. Hij is er nog niet van overtuigd dat hij dat hoofdstel om moet houden. Wil het eigenlijk meteen afschuren. Was me het dagje weer wel. Ben dus nog niet eens toegekomen aan mijn scriptie vandaag. Hopelijk morgen wel.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:59

Bianca: Nee die hebben wij te koop die pups :P

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:04

peanutbutter schreef:
Bianca: Nee die hebben wij te koop die pups :P

OOHH .. :o dan moet je ze houden.... <3 ...hahahaha

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:59

bianca1980 schreef:
Voor diegene die Bull's bindweefsel bultjes nog herinnerden !!!! is er iemand bekend met het feit dat paarden allergieen (extreem !!!) kunnen hebben voor alle of bepaalde soorten vliegen dus nog niet eens zozeer de dazen ?? Ik heb nl afgelopen donderdag toch weer de DA bij Bull laten komen omdat de bulten echt extreme hoeveelheden aannamen, maar naar mijn idee anders waren dan die bindweefsel bultjes (dat lijken meer eiwitbultjes). Hij had al een vliegendeken op maar dat helpt blijkbaar niet, hij zat nu nl ook op zijn hele kont helemaal onder en het leek alsof de bultjes "bloed en vocht" ademden door de huid. Bull lijkt er geen last van te hebben. Ik stond erop ,nogmaals bij de DA, een huid bi-opt te doen en ik wilde ditmaal perse een bloedonderzoek laten uitvoeren. Ik heb Bull sinds 4 dagen ingepakt met een regendeken en de huid is al vele malen rustiger geworden ( vandaar dat ik vliegen ed bovenaan heb staan als reactie op die huid), voor het paard is dit echter behoorlijk warm ( 0 grams waterdichte deken).

Krijg ik vandaag een telefoontje van de DA en daaruit blijkt dat het bloedonderzoek dus een ernstig verstoord beeld geeft, waaronder ernstig verhoogde waarde van de lever. ( Onderzocht word nu wel of dit door de prednisolon is veroorzaakt, dat kreeg hij vanwege die bindweefsel allergie).
Ik ben er dus zeker van dat er een allergie speelt ( naast de bindweefselallergie), maar wat ??????door het gebruik van prednisolon komt de weerstand op nul te staan waardoor "iets nieuws" nu omhoog komt.
De prednisolon is sinds 1 week gestopt dat was een kur van 14 dgn.
Ik zou het echt vervelend vinden als hij zo extreem allergies zou zijn voor alle soorten vliegen muggen dazen etc ......Nog even 1 week ook alle andere onderzoeken afwachten, maar kreeg ook al de tip om een exceem deken te kopen bij de paarden drogist. Nu is de deken echt heel warm voor hem, maar beter dat dan al die allergische reacties voor hem waarop mogelijk zijn lever nu reageert ??

Wat een naar probleem met Bull's bulten en de reactie op de lever. Ik zou erg ongerust zijn door zo'n verhaal, maar dat ben ik nogal gauw als het om mijn paard gaat.

Is het trouwens wel handig (ivm de Prednisolon) om wedstrijden te rijden (WW)? Prednisolon staat op de FEI dopinglijst (classificatie A) en is een week of 3 na de laatste dag nog in het lichaam aanwezig. Nou zul je niet snel op doping gecontroleerd worden op een regulier wedstrijdje, maar mij zou het risico te groot zijn. En aangezien ze in Wieringerwerf ook bijna elk jaar een chipcontrole hebben...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:03

Ik heb nog nooit controle gehad in WW :n
Bianca, Dat is wel schrikken zeg! Hopen dat er niets schokkends uit de tests komt volgende week.

Vanavond op stal met vriendin/DA overlegd. Been was al helemaal dun, op wat nare kostjes en een iets warmere kogel na... Ze vond het er goed uitzien. Morgenochtend voordat ik naar de kaakchirurg ga even langs om te kijken hoe het eruit ziet voordat hij de hele dag op het land gescharreld heeft!

Edit: Het is net 10 uur en al helemaal donker :oo Volgens mij is de zomer echt voorbij |(

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:07

Mootje schreef:
Ik heb nog nooit controle gehad in WW.

Geen chipcontrole bij de ingang van het terrein naar de dressuur?
Vorig jaar was het toevallig niet maar de jaren daarvoor wel.

Citaat:
Vanavond op stal met vriendin/DA overlegd. Been was al helemaal dun, op wat nare kostjes en een iets warmere kogel na... Ze vond het er goed uitzien. Morgenochtend voordat ik naar de kaakchirurg ga even langs om te kijken hoe het eruit ziet voordat hij de hele dag op het land gescharreld heeft!

Fijn dat Corion's been betert!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:08

Simmie, Ik heb WW vier keer gereden, maar nog nooit controle gehad!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:11

Mootje schreef:
Simmie, Ik heb WW vier keer gereden, maar nog nooit controle gehad!

Had ie zeker pauze op het moment dat jij het terrein op kwam. :+

Nee, serieus. Gek dat jij dat nog nooit hebt gehad! Ik echt wel meerdere keren! Denk dat er hier ook nog wel meer mensen zijn die dat kunnen beamen!

* edit * Ik kan me de eerste controle ook nog levendig herinneren; we stonden toen langs de weg geparkeerd en echt een heel eind weg van het terrein. Hubbie kon mooi het hele t*ring-end teruglopen naar de trailer om het paspoort te halen. Toen ons dat 2 keer was overkomen namen we bij voorbaat het paspoort maar vast standaard mee naar de dressuur. Scheelde een hoop lopen. :D
Laatst bijgewerkt door Sim op 09-08-10 22:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:15

Of hij vond mijn paard eng :+
Het is mij serieus nog geen 1x opgevallen :oo

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:19

Mooie foto’s Noor en PB!
Gefeliciteerd met de mooie auto TG! :D
Fijn dat je het leuk hebt gehad in Vierhouten Snoekiej.
Fijn dat het met zijn been beter gaat Mootje! Succes bij de kaakchirurg morgen.

Zag net de foto’s op SGW gedeelte van WW oefencross etc. Spijt dat ik me heb afgemeld, leek me wel fijne cross. Had achteraf ook wel gekund.
Ach ja, komen nog genoeg SGW’s zeggen we dan maar. ;)

Vandaag lekker buiten bezig geweest! Vero had lekker dagje rust, morgen weer naar dressuur les en zal dan eens even vragen of instructrice yankee bit heeft. Die heeft er super veel liggen, dus moet haast wel. Kan ik die hopelijk lenen en kan ik daar misschien oefencross biddinghuizen, als ik daar heen ga, mee rijden! Even kijken hoe ze daar op is.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:19

SIM @ ik weet dat Prednisolon op de doping staat en niet gebruikt mag worden met stress, daarom hebben we het hem niet gegeven toen hij gecastreerd werd en evenmin toen ik wist dat ik naar Lozeman ging ivm andere stal bacterie, de prednisolon heeft hij al gehad 3 weken geleden en is dan ook idd bij WW weer weg uit zijn bloed, in de twee weken dat hij het kreeg is hij nergens geweest omdat ik het risico op een virusje niet wilde, heb dit met emmeloord uitgebreid aan de hand gehad. Nu is prednisolon natuurlijk een behoorlijk heftig medicijn begreep ik al dus ik hoop wel dat dit nog een NA reactie is op dat medicijn, verder is Bull superfit en kerngezond, eigenlijk was een bloed analyse helemaal niet nodig dat deden ze in Emmeloord ook niet, maar instinctoef was er iets in mij dat dat wel vorderde.
Bull heeft overigens ook al eerder dit jaar heel heftig gereageerd op antibiotica omdat ze eerst dachten hij wel schimmel zou hebben. Hij heeft dus al nodulaire necrobiose ( kwam uit de diagnostiek v emmeloord), dat is een hyper achtief afweer systeem in zijn huid, maar ik vraag me af of het ook niet iets verder gaat dan dat of dat zijn huid dus reageert op de stoffen van vliegen in zijn huid en daarmee zijn lichaam ook iets doet ???
Dat word nu dus verder onderzocht, dus ben wel blij dat ik "gewoon" ook een bloedproef wilde. Hoop volgende week alles met de DA te kunnen bespreken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:23

Sim, Het is inderdaad een aardig stukje lopen in WW. Ik neem altijd paspoort + startkaart mee naar de dressuur, dus teruglopen zal bij mij niet het geval zijn!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:25

stomme vraag misschien maar ivm het medische blz ed.in je paspoort had het dan niet in mijn paspoort moeten staan als je een paard iets geeft wat doping is zoals bij Bull dat hij prednisolon heeft gehad ??

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:26

Ik vroeg dat aan de DA maar hij zei dat het er alleen ingezet werd als ze binnenkort naar de slacht moesten.. Anders hoefde het niet echt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:28

Mootje schreef:
Sim, Het is inderdaad een aardig stukje lopen in WW. Ik neem altijd paspoort + startkaart mee naar de dressuur, dus teruglopen zal bij mij niet het geval zijn!

Tenzij je mazzel hebt en vlakbij de ingang van het terrein staat, dan valt het wel mee. Wij hebben daarom ook jaren geleden een MTB aangeschaft en nemen we idd het paspoort standaard mee.

De start van de cross is nu de afstanden zijn aangepast ook een heel stuk verder het bos in dan normaal het geval was. Vorig jaar was het echt even zoeken. :D

Bianca, ik bedoel er niets mee hoor! Was meer ter waarschuwing. Wist niet of je er aan gedacht had namelijk en je schreef dat je pas een week geleden gestopt was met de kuur Prednisolon (of heb ik dat verkeerd begrepen?).

*edit* Zie dat jij ook Emmeloord hebt als kliniek. Ik ook, zweer er bij!
Voor simpelere dingen komt de plaatselijke DA, maar andere zaken ga ik altijd naar Emmeloord, al moet ik er ruim een uur voor rijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:41

Bianca, mijn vorige paard heeft ong. alle medicijnen gehad die op die pagina vermeld hadden moeten worden, maar DA heeft dit nooit gedaan :n Toen ik nog in A'dam woonde was Emmeloord mijn kliniek. Nu ga ik direct naar Bodegraven, alleen moet je er wel met je neus op zitten (met name om ze af te remmen)!

Vroeger was de start bij de WC's en het aggregaat. Waar was hij afgelopen jaar dan?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:44

Ik heb na Oudkarspel ook gelijk geleerd om in het vervolg paspoort en alles mee te nemen naar het dressuur terrein. Dat gezeur en die stress laat ik me niet nog keer gebeuren!

Ik ga altijd naar Kootwijkerbroek toe, Bokhorst heeft mij toendertijd heel erg goed geholpen met mijn pony. Dus ben zeer tevreden over hem.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:50

Mootje schreef:
Vroeger was de start bij de WC's en het aggregaat. Waar was hij afgelopen jaar dan?

Wel daar het bos in, maar dan is het echt een heel stuk verder dan het eerste brede pad waar de start normaal was! Dat pad stap je helemaal uit (met de bocht mee naar links) en dan nog een stuk verder. Op een gegeven moment krijg je een klein grasveldje aan je linkerhand waar je nog wat kunt losrijden, vlak daar bij is de start.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:50

Simmie schreef:
Bianca, ik bedoel er niets mee hoor! Was meer ter waarschuwing. Wist niet of je er aan gedacht had namelijk en je schreef dat je pas een week geleden gestopt was met de kuur Prednisolon (of heb ik dat verkeerd begrepen?).
*edit* Zie dat jij ook Emmeloord hebt als kliniek. Ik ook, zweer er bij!
Voor simpelere dingen komt de plaatselijke DA, maar andere zaken ga ik altijd naar Emmeloord, al moet ik er ruim een uur voor rijden.

Komt ook niet over dat je er iets verkeerds mee bedoelde hoor ;) maar idd is bij wieringerwerf Bull 16 dgn vrij van het medicijn,in theorie zou het er dus nog in kunnen zitten, maar het is verder geen selectie en hoogstaande kampioenschappen, dus ik maak me er niet zo druk om. Paard word er zowieso niet beter van.. :D weet van emmeloord dat hij gewoon bereden mag worden en zo, dus dat is geen enkel punt. zweten ed was ook geen probleem.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:52

Mooi, dan hebben we ook geen misverstanden.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 23:04

Bianca, Prednison heeft altijd een belastende werking op de lever. Daarom komt het er bij mijn paarden of honden of familie ook niet in. Het onderdrukt de kwaal zonder wat op te lossen, overbelast de lever en haalt de weerstand weg.
Ik zou hem nu een drainage compostitum van de groene os geven, dat helpt hem er wel snel weer bovenop.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 23:17

Goedenavond
Billy: Fijn dat de paarden zo goed vrijsprongen.
Snoekiej: Leuk dat het zo gezellig was, spannend morgen naar de da, succes!
Teegee: Mooie bak :D !
Tientjeh: Leuk dat je zusje zo fanatiek is met Ukkie.
Mootje: Gelukkig gaat het goed met het been van Corion, en die kortere dagen ;( .
Simmie: Ik had vorig jaar mijn debuut daar in WW, en de start was inderdaad een stuk het bos in en moest je nog goed zoeken.
Over klinieken, heb er gelukkig nog nooit heen hoeven gaan op 1x na en dat was naar Utrecht.(Wie meer daarover wil mag pb-en, is een lang verhaal wat ik liever niet en public op internet zet)
Ik ben zelf heel erg tevreden met de kundigheid van Utrecht, verder ben ik niet zo'n Bodegraven fan, ben er zelf nooit geweest maar ken te veel mensen die daarvan met hetzelfde thuiskwamen ;).
Ik heb allemaal leuke foto's van oefencrossen en crossweekenden gezien, zo te zien heeft iederen zich goed vermaakt dit weekend :D .

Ik heb vandaag mijn moeder gesproken, ze komen woensdagavond laat thuis, wat dus betekent dat ik dan niet een crosstraining in Renswoude in kan halen ^).

*edit: Typo

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 23:41

Hallo iedereen!
Ik ben weer terug van mijn vakantie gevolgt door een feest weekend! De vakantie was erg leuk en het feest was weer helemaal geweldig!
Tussen de leuke dingen is er bij ons helaas een pensionpaard ingeslapen vanwege een gebroken/verbrijzeld bovenbeen |( |( |(

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 23:43

Wat een rotnieuws zeg :( , veel sterkte voor jou en de eigenaar :(:) .