PB @ wat een schattig lief hondje, ga je die kopen op markplaats ?? En mooie foto's van jou in RW.
Voor alle dracht probleempjes ik zal duimen dat ze WEL een vruchtje hebben..

Voor diegene die Bull's bindweefsel bultjes nog herinnerden !!!! is er iemand bekend met het feit dat paarden allergieen (extreem !!!) kunnen hebben voor alle of bepaalde soorten vliegen dus nog niet eens zozeer de dazen ?? Ik heb nl afgelopen donderdag toch weer de DA bij Bull laten komen omdat de bulten echt extreme hoeveelheden aannamen, maar naar mijn idee anders waren dan die bindweefsel bultjes (dat lijken meer eiwitbultjes). Hij had al een vliegendeken op maar dat helpt blijkbaar niet, hij zat nu nl ook op zijn hele kont helemaal onder en het leek alsof de bultjes "bloed en vocht" ademden door de huid. Bull lijkt er geen last van te hebben. Ik stond erop ,nogmaals bij de DA, een huid bi-opt te doen en ik wilde ditmaal perse een bloedonderzoek laten uitvoeren. Ik heb Bull sinds 4 dagen ingepakt met een regendeken en de huid is al vele malen rustiger geworden ( vandaar dat ik vliegen ed bovenaan heb staan als reactie op die huid), voor het paard is dit echter behoorlijk warm ( 0 grams waterdichte deken).
Krijg ik vandaag een telefoontje van de DA en daaruit blijkt dat het bloedonderzoek dus een ernstig verstoord beeld geeft, waaronder ernstig verhoogde waarde van de lever. ( Onderzocht word nu wel of dit door de prednisolon is veroorzaakt, dat kreeg hij vanwege die bindweefsel allergie).
Ik ben er dus zeker van dat er een allergie speelt ( naast de bindweefselallergie), maar wat ??????door het gebruik van prednisolon komt de weerstand op nul te staan waardoor "iets nieuws" nu omhoog komt.
De prednisolon is sinds 1 week gestopt dat was een kur van 14 dgn.
Ik zou het echt vervelend vinden als hij zo extreem allergies zou zijn voor alle soorten vliegen muggen dazen etc ......Nog even 1 week ook alle andere onderzoeken afwachten, maar kreeg ook al de tip om een exceem deken te kopen bij de paarden drogist. Nu is de deken echt heel warm voor hem, maar beter dat dan al die allergische reacties voor hem waarop mogelijk zijn lever nu reageert ??
Hij had vandaag ook weer even een terug val met het pakken uit de wei, maar dat zal nog weleens vaker gebeuren. Voor mij is echt een scheet