[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cookie2222

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 11:59

Super gedaan Gomir!

Wij gaan een rondje B in Markelo! Als ze dat goed doet gaan we weer verder in het L :D

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:16

Wij doen weer een rondje L in Markelo, ben benieuwd, daarna even niks gepland staan. Wel wat trainingen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:47

Gefeliciteerd!!

Hier naar Vlietlanden geweest. Was een leuk, maar tricky crossje. Ze pakte alweer veel fijner aan. Wel loeren, maar super aanpakken. Water is daar gewoon niet heel fijn voor groene paarden. Smal er in. Modder. Veel riet. Ze draaide ver van te voren al om en begon toen wat te draaien en weg te rennen. Eigen schuld want reed met teveel druk erheen. Toen ik teugels lang liet stapte ze er zo heen en er in. :))
2 weigeringen voor gekregen. Daarmee nog 8e geëindigd. Telkens per ring maar stuk of 5/6 foutloos. Bijna niemand tijd gehaald. Vlietlanden blijft altijd lastig voor de paarden. Roept bepaalde spanning op ofzo. Veel te zien. Veel dicht op elkaar.
Mijn paard had voor de cross al hartslag 70 en keer hiervoor 40.

Enige wat echt slecht was, was water om na te verzorgen. Moest naar waar trailers stonden. Daar was een oude tank met vies goor slootwater. Geen spuit of slang of iets. Was ruim 10min stappen van de vrachtwagens.
Je wil gewoon goed kunnen koelen direct na finish.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 16:24

Ik heb bij de B paarden foto's gemaakt. Mis een paar deelnemers maar heb van de meeste wel een foto :)
https://www.oypo.nl/nl/a3ae03b04afdd550

Fijn dat het een leerzame ronde was! Dat van dat water is wel slecht inderdaad. Al is het iets waar je even een emmer kan vullen idd...

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:00

Wij zijn bij dijkgatbos met een mooie 5e prijs naar huis gegaan *D

Hadden in de cross wat moeite met mooie afstanden rijden, had een ander bitloos hoofdstel om dan normaal en daarmee net niet lekker kunnen remmen.

Enige waar ik tegenaan loop ik heb op mijn beoordeling staan dat ik te hard rijd in het terrein, op een van de laatste hindernissen (waar het muntje dan toch wel een beetje op is) zelfs een -2. Maar ondertussen kom ik bijna een minuut later binnen dan de optimale tijd :')

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 18:22

Ik vond Vlietlanden echt super georganiseerd, de bodem was op zaterdag echt top en vond dat ze een mooie uitdagende cross neer hadden gezet. Water was inderdaad een minpuntje maar met een hartslag van 60 voor en 64 na mocht ik niet klagen. Hij bleef wel lang in zijn hoge ademhaling hangen, maar het was zaterdag dan ook wel erg benauwd! In ieder geval weer een winstpuntje meegepakt en ons grote doel bereikt: niet dichtklappen na een weigering! Erg tevreden.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:53

Weet iemand of en zo ja welke fotografen er in Schaijk zaten vanochtend in de B zonder dressuur.

M’n zusje heeft er gereden.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 21:30

_Natasja_ schreef:
Weet iemand of en zo ja welke fotografen er in Schaijk zaten vanochtend in de B zonder dressuur.

M’n zusje heeft er gereden.

Ik zag wel dat ESVEO heeft gefotografeerd in Schaijk. Weet niet of ze alle klassen heeft.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:50

Indy van de Elzen was er ook als fotograaf

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:35

Gefeliciteerd allemaal, goede resultaten :D

_lautje_ schreef:
Gefeliciteerd!!

Hier naar Vlietlanden geweest. Was een leuk, maar tricky crossje. Ze pakte alweer veel fijner aan. Wel loeren, maar super aanpakken. Water is daar gewoon niet heel fijn voor groene paarden. Smal er in. Modder. Veel riet. Ze draaide ver van te voren al om en begon toen wat te draaien en weg te rennen. Eigen schuld want reed met teveel druk erheen. Toen ik teugels lang liet stapte ze er zo heen en er in. :))
2 weigeringen voor gekregen. Daarmee nog 8e geëindigd. Telkens per ring maar stuk of 5/6 foutloos. Bijna niemand tijd gehaald. Vlietlanden blijft altijd lastig voor de paarden. Roept bepaalde spanning op ofzo. Veel te zien. Veel dicht op elkaar.
Mijn paard had voor de cross al hartslag 70 en keer hiervoor 40.

Enige wat echt slecht was, was water om na te verzorgen. Moest naar waar trailers stonden. Daar was een oude tank met vies goor slootwater. Geen spuit of slang of iets. Was ruim 10min stappen van de vrachtwagens.
Je wil gewoon goed kunnen koelen direct na finish.

Ik dacht dat het aan mij lag, maar inderdaad best veel te zien voor de paarden en inderdaad 'smalle' paden en bochten die je niet kan overzien.

Ik deed mee aan de oefencross, maar bij hindernis 4 een weigering en toen waren we de focus/ontspanning kwijt en volgde er nog twee weigering op de opvolgende hindernis.
Toen moest ik er uit. :') Wel heel jammer want had nog wel graag de andere meegepakt.
Volgens mij vielen er inderdaad veel uit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:39

Dat is ook wel bijzonder dat je eruit wordt gehaald bij een oefencross. Dat is toch juist om te leren.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:46

SusanH schreef:
Dat is ook wel bijzonder dat je eruit wordt gehaald bij een oefencross. Dat is toch juist om te leren.

ja leek mij ook, heel specifiek nog na gevraagd bij de hinderniscontrole want de ene riep je moet stoppen en de ander nee je mag door.
En uiteindelijk was het je moet stoppen. Baalde dus best wel.
Want het was geen gevaarlijke situatie of dergelijke die zich voordeed.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:49

Ik wil net zeggen oefencross is het dan toch na 3 weigeringen op 1 hindernis dat je er langs moet en door naar de volgende.

Klopt hoor dat veel hindernissen wat smal waren. Zeker aan begin. Voor jonge paarden is dat echt lastig.
Maar ik vond dat ze het wel weer mooi hadden gedaan. Soms is een B cross te simpel, soms te lastig. Dit was qua hindernissen zelf gewoon prima voor de B. Allemaal recht toe recht aan. Alleen is echt de locatie en placering wat het lastig maakt. En dat is ook leerzaam.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:49

Ik ben heel vaak hindernisjury geweest, en bij een oefencross nog nooit mensen eruit gehaald. Tenzij het echt gevaarlijk wordt, of niet eerlijk is voor het paard. Maar dan nog altijd in overleg met de organisatie.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:13

En vaak ook de hindernis overslaan op gegeven moment.. daar is toch een oefencross voor zou je denken.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 13:20

Corrigeer me als ik het fout heb. Maar bij SGW Vlietland hadden ze toch de klasse BB uitgeschreven en geen oefencross. Bij de BB klasse moet het KNHS regelement voor de B worden gehanteerd, met uitzonderingen genoteerd in het BB artikel van het regelement.

Eerder namelijk zelf ook die discussie met een deelnemer gehad aan een BB cross. Waren uitgesloten in het springparcours, maar wilde toch de cross starten wat niet mocht volgens het regelement.

DvdH98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:09

Moonlight17 schreef:
Corrigeer me als ik het fout heb. Maar bij SGW Vlietland hadden ze toch de klasse BB uitgeschreven en geen oefencross. Bij de BB klasse moet het KNHS regelement voor de B worden gehanteerd, met uitzonderingen genoteerd in het BB artikel van het regelement.

Eerder namelijk zelf ook die discussie met een deelnemer gehad aan een BB cross. Waren uitgesloten in het springparcours, maar wilde toch de cross starten wat niet mocht volgens het regelement.

Klopt, SGW Vlietland was een BB Cross. Ik stond er als ringmeester bij het springen en enkele die bij het springen waren uitgeloten wisten niet dat je dan geen cross mocht rijden. (en die wel Cross mochten rijden vergaten soms de DA) Toen ik die boodschap vertelde was dat voor sommige een flinke teleurstelling.

Verder een heel leuk weekend gehad. Op zaterdag middag bij het springen gezeten en op de zondag eerst bij de dressuur en daarna tot einde ringmeester bij het springen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:26

Ohja bij BB snap ik het wel. Dat is in mijn ogen ook weer anders dan oefencross.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:29

Dat was dan niet heel duidelijk gecommuniceerd.
Ik kreeg in een mail van het secretariaat toen ik vroeg over hoogtes B / BB namelijk : "De BB staat voor de oefencross " Dus ging er eigenlijk vanuit dat ik wel door mocht rijden na de weigeringen.

Springen ging gelukkig prima, en foutloos door gekomen.

DvdH98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:41

Happinez schreef:
Dat was dan niet heel duidelijk gecommuniceerd.
Ik kreeg in een mail van het secretariaat toen ik vroeg over hoogtes B / BB namelijk : "De BB staat voor de oefencross " Dus ging er eigenlijk vanuit dat ik wel door mocht rijden na de weigeringen.

Springen ging gelukkig prima, en foutloos door gekomen.

Dat is dan jammer. Het springen eiste ook wel flink wat slachtoffers in de BB. En het inspringen overleven was voor sommige ook wat lastig. Veel botsingen gezien omdat er echt een hoop niet om zich heen kijken.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:28

DvdH98 schreef:
... En het inspringen overleven was voor sommige ook wat lastig. Veel botsingen gezien omdat er echt een hoop niet om zich heen kijken.

Geloof dat dat een probleem is in alle disciplines haha. :')

Gefeliciteerd iedereen met de resultaten van afgelopen weekend!

Miepyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:49

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:24

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:32

Cioccolato schreef:
Ohja bij BB snap ik het wel. Dat is in mijn ogen ook weer anders dan oefencross.

Dat noem ik ook geen oefencross idd. Maar als de organisatie het dan weer oefencross noemt. Aan de andere kant, wbt het springen en de cross doorkomen, als iemand BB gaat crossen verwacht je toch wel wat spring ervaring. En dus ook ervaring op een springwedstrijd en het losrijterrein. Ik moet eerlijk zeggen, ook op springwedstrijden vaak geholpen bij het losrijterrein, ook als mensen met jonge paarden startten (wat je vaak wel hebt in de BB) en echt nog nooit een botsing of bijna botsing meegemaakt bij reguliere springwedstrijden. Zelfs in inimi los rij bakken, of met hele frisse paarden. Enige keer dat het echt gevaarlijk werd was bij een wedstrijd veteranen springen. Dat raad ik echt niemand aan als je leven je lief is :') heb mijn man toen toe geroepen dat hij het losspringen zelf maar moest regelen verder.

DvdH98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:45

DreamGuide schreef:
DvdH98 schreef:
... En het inspringen overleven was voor sommige ook wat lastig. Veel botsingen gezien omdat er echt een hoop niet om zich heen kijken.

Geloof dat dat een probleem is in alle disciplines haha. :')

Tot de BB ging het eigenlijk wel heel soepel en netjes. Je kon er precies uithalen wie het vaker gedaan had. En qua op tijd komen van mensen had ik niets te klagen. En gelukkig verder iedereen heel gebleven,dat is altijd fijn.