Wij gaan een rondje B in Markelo! Als ze dat goed doet gaan we weer verder in het L

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_lautje_ schreef:Gefeliciteerd!!
Hier naar Vlietlanden geweest. Was een leuk, maar tricky crossje. Ze pakte alweer veel fijner aan. Wel loeren, maar super aanpakken. Water is daar gewoon niet heel fijn voor groene paarden. Smal er in. Modder. Veel riet. Ze draaide ver van te voren al om en begon toen wat te draaien en weg te rennen. Eigen schuld want reed met teveel druk erheen. Toen ik teugels lang liet stapte ze er zo heen en er in.
2 weigeringen voor gekregen. Daarmee nog 8e geëindigd. Telkens per ring maar stuk of 5/6 foutloos. Bijna niemand tijd gehaald. Vlietlanden blijft altijd lastig voor de paarden. Roept bepaalde spanning op ofzo. Veel te zien. Veel dicht op elkaar.
Mijn paard had voor de cross al hartslag 70 en keer hiervoor 40.
Enige wat echt slecht was, was water om na te verzorgen. Moest naar waar trailers stonden. Daar was een oude tank met vies goor slootwater. Geen spuit of slang of iets. Was ruim 10min stappen van de vrachtwagens.
Je wil gewoon goed kunnen koelen direct na finish.
SusanH schreef:Dat is ook wel bijzonder dat je eruit wordt gehaald bij een oefencross. Dat is toch juist om te leren.
Moonlight17 schreef:Corrigeer me als ik het fout heb. Maar bij SGW Vlietland hadden ze toch de klasse BB uitgeschreven en geen oefencross. Bij de BB klasse moet het KNHS regelement voor de B worden gehanteerd, met uitzonderingen genoteerd in het BB artikel van het regelement.
Eerder namelijk zelf ook die discussie met een deelnemer gehad aan een BB cross. Waren uitgesloten in het springparcours, maar wilde toch de cross starten wat niet mocht volgens het regelement.
Happinez schreef:Dat was dan niet heel duidelijk gecommuniceerd.
Ik kreeg in een mail van het secretariaat toen ik vroeg over hoogtes B / BB namelijk : "De BB staat voor de oefencross " Dus ging er eigenlijk vanuit dat ik wel door mocht rijden na de weigeringen.
Springen ging gelukkig prima, en foutloos door gekomen.
Miepyy schreef:Leuk om te lezen allemaal!
Wij waren het hele weekend aanwezig in het Dijkgatsbos voor foto's.
Zaterdag: https://www.oypo.nl/nl/41991fd90d1f956f
Zondag: https://www.oypo.nl/nl/1c86a61f4b20c178?p=5
Succes allemaal verder!
Cioccolato schreef:Ohja bij BB snap ik het wel. Dat is in mijn ogen ook weer anders dan oefencross.
DreamGuide schreef:DvdH98 schreef:... En het inspringen overleven was voor sommige ook wat lastig. Veel botsingen gezien omdat er echt een hoop niet om zich heen kijken.
Geloof dat dat een probleem is in alle disciplines haha.![]()