[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:47

_Sim_ schreef:
Astu!
Nog een leuke prijs ook he? Maar 12,95!

Jaa, inderdaad. Ga hem gelijk bestellen, heb ik hem hopelijk snel in huis! Heb ook al 3 ruitersportzaken afgezocht hier in de buurt die vaak bijna alles hebben. Maar deze dus niet.

CoriienRN

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:48

Kijk das een mooie prijsje voor een bit :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:49

Heleen dat is super! Gefeliciteerd.

heleenxx

Dank je wel Evelien en Corien :)

Sannn heeft een nieuw bit.

Stal_Fiore

Snoekiej schreef:
Ik vind de foto's eerlijk gezegd niet zo super als verwacht. Weet niet wat het precies is, maar ik vind Rosalinde niet zo mooi uitkomen als in het echt. Denk dat het iets te maken heeft met de hoeveelheid olie, en de ogen die steeds zo halfdicht zitten. Ik vind het er net iets té gemaakt uitzien. Maar goed, als je er zelf maar blij mee bent, dat is het belangrijkste natuurlijk :)

Dat mag je vinden hoor.
Ben het niet met je eens daarentegen...
Rosa heeft altijd een look met half dichte oogjes, dat is nou eenmaal Rosa... ze heeft haar ogen dus eigenlijk altijd zo, tenzij ze echt ergens van onder de indruk is, dan zet ze grote ogen op.
De hoeveelheid olie vind ik ook wel meevallen. Dit is de chique Roos, zoals je haar ook op keuringen zult tegen komen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:50

Super dat het bit gevonden is!
En nog een leuke prijs ook!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:50

Gefeliciteerd Heleen.

Waarom hang je er meteel een stang in Sannn?
Ben het inderdaad ook eens met Shanoek. Der oogjes zijn steeds half open. Dat vind ik ook jammer. Verder wel een prachtige pony.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:51

Jeeh nog 6 pagina's :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:51

Ik zie veel foto's voorbij komen.
En allemaal heel leuk en ook super mooie!!!!
Ik ga slapen. Morgen weer eerste uur en afgelopen nacht niet lang kunnen slapen.
Dus aardig brak. Slaapse iedereen !!! En ik wil wel bij de eindspurt zijn. Dus niet te snel gaan :P

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:52

Laatst bijgewerkt door Stal_Fiore op 06-03-11 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:53

Een ongebroken trens is juist heel vriendelijk. ;)

Slaap lekker sanurie!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:54

CoriienRN schreef:
Kijk das een mooie prijsje voor een bit :)

Haha, de verzendkosten zijn de helft van wat het bit kost. Maar goed, als ik naar Sint Joosland moet rijden ben ik ook dat aan benzine kwijt. weet niet eens waar dat ligt

Hang er geen stang in hoor Marijke, een ongebroken trens. Dat is wat anders. Daarbij heb ik als tip gekregen dat hij daar heel fijn oploopt. :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 22:54

Woei, we gaan snel ineens :D Wel rekken tot morgenavond dus, anders is Noor er nog niet!

@ MM, het is een ongebroken trens, zonder hefboomwerking dus. Zijn eigenlijk best vriendelijke bitjes :) Ik gebruik er ook eentje voor Vorstin
@ SF, smaken verschillen :) Ik weet ook niet of het de olie is, of de oogjes, maar op een of andere manier is er gewoon iets vreemds aan de foto's. Terwijl het wel een knappe pony is. Zadel is een springzadel trouwens, een Prestige Versailles.
@ Sannn, volgens mij ligt dat ergens in Zeeland dacht ik :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:56

Dat zeggen er inderdaad steeds meer EvelienH. Maar ik ben van de gebroken watertrensjes of de dubbelgebroken watertrensjes. Zo simpel mogelijk eigenlijk. :D Is ook verder niks mis mee en bedoel het ook niet verkeerd en ik vroeg ook het waarom.

Ik las dat je het zei S_F. Als dat is hoe de pony is dan is het goed. Ik dacht dat het nou zo op de foto's zo overkwam. En dat zou ik persoonlijk jammer vinden als ze normaal wel der oogjes helemaal open heeft.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:57

Oh wacht het is ruitershop de Kroo, zal dat niet van datgeen zijn waar pas die indoorcross was. :)*
Je hebt wel zin zeker om je nieuwe zadel uit te testen Shanouk Zondag?

edit: MM: Rij Vero ook gewoon op watertrensje. En daar kan hij ook prima opgereden worden, maar hij loopt wat lekkerder op zo'n bitje. Vandaar dus dat ik hem aanschaf. :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:59

Waarom gebruiken jullie een ongebroken trens dan? Ik ben daar helemaal niet mee bekend. Ik had laatst ook een klant die hetzelfde zei als jij Evelien. Heb mijn collega gevraagd me ff te helpen want ik kan me normaal wel redden met bitjes maar heb zelf nooit met een ongebroken trens gereden. (ik bedoel het als vraag niet als weerwoord!)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:01

Een ongebroken trens kan niet tegen het gehemelte drukken.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:01

Ik heb ook geen ervaring met een ongebroken trens. Ik ken het ook niet als zijnde zachter qua inwerking.
Vies rijd ik op een dubbelgebroken bit. Op een enkel gebroken gaat hij met zijn hoofd gooien (omhoog flapperen zodra ik een ophouding maak) en met de dubbel gebroken gaat dat gelukkig erg goed. Mijn paard is wel een zeurkous. Ik hoef er bijv. ook geen watertrens in te gooien, want dan probeert hij het bit met zijn tong eruit te werken en is hij constant aan het kauwen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:03

Wat ik heb gehoord ligt een ongebroken bit stiller in de mond en heeft minder hefboomwerking. Het is ook maar net waar je paard lekker op loopt.

Lielle

MM, ik schrik een beetje dat jij als verkoopster in een ruitersportzaak het over een stang hebt (en ik weet dat het zo op jullie site staat :x ) Een stang is een bit met scharen, en heeft niets met een ongebroken mondstuk te maken. En zoals al eerder gezegd, een ongebroken trens is voor veel paarden een heel vriendelijk bit, omdat het niet in het verhemelte prikt. Ik heb het bij een aantal paarden met veel plezier gebruikt, Pablo bv flipte juist op een gebroken trens.

_lautje_

Ik moet voor Maat ook wat anders. Heb nu een bustrens erin, maar vind dat echt niks. Zit te denken aan een appelbitje.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:04

Als je een enkel gebroken bitje hebt, en je neemt je teugels aan dan scharen de twee helften en drukken dan als een punt op het gehemelte.

Bij een dubbelgebroken bitje, scharen de 2 stukken ook, maar het stukje in het midden houdt de werking op het gehemelte zachter.

Bij een ongebroken bit heb je dus niet dat het schaart en kan het dus ook niet op het gehemelte drukken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:05

dat happy mouth bitje dat ik hierboven laat zien, heb ik zelf in pessoa uitvoering, en dat beviel mij erg goed voor Pablo.

iemand hier trouwens ervaring met een mexicaanse neusriem? Ik weet dat die scherp is, kreeg het als tip voor Raimaer, maar ik heb er nog nooit mee gereden. Ik heb voor haar een Myler kneveltrens (level 1) en de teugels niet in de sleuven.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:07

Ik heb er wel mee gereden en kan niet zeggen dat het nu extreem veel scherper is. Maar denk dat het voor Raimaer wel fijn kan zijn.

Zou zo'n level 1 myler met knevel wat Maat zijn denk je Lielle? Werkt het zwaar in of valt dat mee?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:07

Hoef je niet van te schrikken Lielle :) als ik iets niet weet vraag ik het aan mijn collega.. Zal nooit zomaar iemand iets wijs maken en aan smeren als ik niet weet waar het voor werkt. Maar mij is altijd verteld dat een ongebroken bit een stang is. Als je er nooit mee gereden hebt en als ik het zelf niet weet geloof ik dat. Vind het ook alleen maar fijn dat het me hier normaal uitgelegd wordt. Ik heb ook altijd alleen maar meegekregen dat een ''stang'' scherp in werkt. Tot laatst dus die ene klant kwam. Wat ik dan doe is zeggen dat ik mijn collega op haal die wel verstand heeft van stangen en ongebroken bitten en hij helpt me dan zodat we wel een geschikt bit hebben voor die klant