[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:39

MJ.. ik vind de collectie deze winter echt vies tegenvallen. Echt lelijke kleuren zitten erbij en kleding wat mij dus totaal niet staat. Heb je nog wat kunnen vinden?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:45

ik vind het ook erg lastig Rowo!
Ik vind bruin wel leuk, en bij esprit nog wel een leuke bruine broek, bruine met kleurtjes trui en witte blouse voor eronder gekocht maar verder dus niet.

En hele gave bruine (dure!!) laarzen!!

Sjaan echt stoer dat je bijna Z gaat crossen Hyper!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:50

De collectie van deze winter vind ik ook niet echt spetterend. Toch leuk dat je wat gevonden hebt MJ.
Afgelopen donderdag had ik een vrije dag dus toen even geshopt, maar ik kwam niet verder als een paar zwarte laarzen... En die waren net als die van MJ ook veeeels te duur....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:03

maar ze zijn vast van hele goede kwaliteit he sjaan Tong uitsteken

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:19

Jazeker! Tong uitsteken Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:25

Nickjes ijzers zaten los... Mag ook wel na 12 weken. Meestal heeft de hoefsmid wat tijd nodig om ons in te plannen, maar hij kon gelukkig vandaag al.
De rest van het seizoen kunnen we dus ook netjes uit rijden met deze ijzers.... Was even bang dat hij het niet zou redden voor Ysselsteyn...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:53

12 weken!!!!!!! Afgod Dat doe je goed!!!
Ik ben nog niet gaan shoppen voor de wintercollectie, meestal begin ik daar pas aan met de uitverkoop Knipoog.

Canter: klinkt goed van je jonkie!

Ik heb vandaag in de les op de oude dressuurvos gereden. Dat is best even wennen en zoeken, maar het ging toch best aardig (al zeg ik dat zelf Clown ).

Suzanne: hoe is je wedstrijd van het weekend nog gegaan??

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:57

12 weken Wow! die van mij moet echt iedere 6 weken heen. Ze gaat anders vreselijk ongelijk staan voor, ik henb der 1 keer op 8 weken gehad en dat vond ik al lang. Mijn pony gaat trouwens ook altijd om de 6 weken.
Alleen als ze blootvoets lopen niet, dan ga ik om de 8 weken naar de smid.

Wat betreft je vraag over de stand bij de KNHS, voor het NK hebben ze vaak al een lijst met twijfelgevallen. Deze combinaties worden meteen nagekeken zodra de coupons binnen zijn en krijgen het een week van te voor te horen. Dan kan je evt nog bezwaar maken. De standen bij de KNHS zelf schijnen beter /sneller bijgewerkt te zijn dan wat er op de website staat.

Canter, goed hoor van je jonkie.

RK jij deed toch ook mee op Texel? Zie je niet meer op de lijst staan.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:13

GvdT, dankjewel voor je uitleg.
Ik hoop dus gewoon punten te scoren en dan op tijd door te krijgen of die van 20 oktober nog op tijd verwerkt geworden zijn...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:53

kijk eens wat er bij ons in de carport staat? Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Afbeelding
Lekker duidelijke foto Haha!

Heb soort van SGW rondje gemaakt vandaag, auto opgehaald in Varsseveld (he er is een wedstrijd, helaas geen tijd en te prutweer om even lang te wippen). Lang lunteren, Ede, Renswoude en Maarsbergen. Echt goed voor je topografie, dat crossen Clown

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:00

Gaaaaf Talida!
Helaas, ik heb nog geen foto's van mijn jonkie onder het zadel. Word inderdaad wel hoog tijd.
Canter: Ik ben ook in mei al met Zarate begonnen. Ik heb haar toen zadelmak gemaakt en daarna voor de zomer terug in de wei gezet. Ik ben nu weer een klein maandje met haar bezig maar ze pikt het allemaal zo ontzettend snel op en wil gewoon heel erg graag werken en alles goed doen. Lovers Ik rij haar daarom ook maar een keer of 3-4 in de week en dan ook maar 15 minuutjes. Maar in dit tempo moet een B proefje eind november wel gaan lukken en als dat niet zo is dan wachten we gewoon nog even. Tijd genoeg.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:20

GvdT schreef:
RK jij deed toch ook mee op Texel? Zie je niet meer op de lijst staan.

Klopt, had me ook opgegeven. Maar na Neede bedacht ik om maar eens te kijken hoeveel winstpunten we hebben. Blijken er 16 te zijn. Wil iig de noordelijke kampioenschappen in Nijeberkoop nog rijden en natuurlijk ook Hattem. Dus het risico op teveel wp voor Hattum zou redelijk groot zijn als ik Texel ook zou rijden... vandaar. M hc mag niet met het oog op de NK en L hc vind ik geen optie (best wel dure overtocht etc.)

Nickeltje, 12 weken is echt langgg! Wow! die van mij moet echt na 8 weken alweer. Maak altijd wel weer gelijk een afspraak voor de volgende keer. Dat was in het begin wel even wennen, maar vind het nu best handig.

Mooi otootje Talida (of bedoel je die man... Tong uitsteken )

Sjaan, wat stoerrrr dat je Z gaat starten. Wow!

Heeft het bij jullie ook zo geregend vandaag? Hier regent het al 2 dagen Misselijk het ziet er naar uit dat ik maandag de helft van het gras aanvoerend personeel op mn werk een verplichte snipperdag zal moeten gaan geven.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:25

Belinda, leuk otootje enne als je mee wilt naar Varsseveld morgen kan je meerijden. Je wedstrijd is toch afgelast.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:25

Hahaha, dat jullie zo verbaasd zij over 12 weken...
Ze heeft er 4 SGW's en een tripalon mee gelopen en dan nog wat trainingen enzo natuurlijk. Meestal trekt ze 10 tot 12 weken wel...
Wel lekker goedkoop dus...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 20:05

Laat je dan wel tussendoor bekappen Nickel?
Kan me echt niet voorstellen dat een paard 12 weken met hetzelfde beslag toe kan. Helemaal niet als ze ook nog buiten lopen. Die van mij gaat in de zomer om de 6 weken en in de winter om de 7 weken.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:07

Nickeltje: Lang joh 12 weken!! Joery kan maar max. 8 weken want daarna gaatie onregelmatig lopen! Meestal gebeurt het om de 7 weken.
Maar het is wel goedkoop ja! Tong uitsteken haha!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:26

Hier ook maar even de link.
Laatst zijn er - naar mijn mening - walgelijke foto's verschenen van P&P, maar van deze foto's word ik ook niet goed Lips are sealed
viewtopic.php?f=12&t=839158

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:27

Ik heb deze foto's al gezien, niet echt promotiemateriaal voor de nederlandse dressuursport Knipoog

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:39

Pff Cheval zijn ijzers begeven het met 5 weken al, volgende week komt de smid weer. Dan is het 6 weken, maar met 5 weken is hij er echt aan toe! Nu ben ik het ook niet helemaal eens met de smid die hem beslaat...
Bij mij eigen smid kunnen de paarden altijd netjes 8 weken op de ijzers staan.
Maar 12 weken is wel heel netjes Nickeltje!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:41

Simmie schreef:
Laat je dan wel tussendoor bekappen Nickel?
Kan me echt niet voorstellen dat een paard 12 weken met hetzelfde beslag toe kan. Helemaal niet als ze ook nog buiten lopen. Die van mij gaat in de zomer om de 6 weken en in de winter om de 7 weken.

Tussendoor bekappen?? Dan zouden haar ijzers er af moeten? Als ze goed liggen laat ik ze altijd lekker zitten. Nickjes hoeven groeien vrij traag en slijten erg makkelijk, dus ik heb haar daarom continu beslagen...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 20:50

Ja, tussendoor bekappen. Is dat zo'n rare vraag dan?
Ok, bij de een groeien de hoeven langzamer dan bij de ander, maar 12 weken op dezelfde ijzers zonder bekappen en/of ijzers verleggen vind ik gewoon onvoorstelbaar.
Nicks hoeven groeien dan zeker in de hoogte/engte? Bij die van mij zie je de toon echt lang worden bij 5/6 weken en kan ze haar voet niet meer optimaal afrollen.
Ik bedoel er verder niets mee, ik vind het alleen erg bijzonder. Knipoog

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:53

Simmie: Dat is bij Joery precies hetzelfde.. die groeien ook niet omhoog, maar zetten juist uit..
Ik vind het erg knap dat Nick 12 weken met zn hoefijzers kan doen!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:55

Os moet in de zomer om de 6 en in de winter om de 7 weken. Dan zijn de ijzers meestal nog wel oke maar de stand van de hoeven niet meer.

Jee jitske dat zijn ook geen fijne foto's! Doe mij maar wat crossfoto's, daar wordt ik vrolijker van!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:00

Ik snap wat je bedoelt Simmie, mijn paaard groeit met 1 hoef alleen omhoog en de ander vooral in de breedte. Na 5 á 6 weken zie je echt verschil aan de achterkant.
Daarnaast krijg je imo ook te maken met een verandering van druk op de pezen en is dat verschil na 10 tot 12 weken groter dan na 6 tot 8 weken. Nu ben ik best wel een zeikerd wat betreft pezen, dus het kan ook aan mij liggen Bloos

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 21:05

Nee Roos, ligt niet aan jou. Ik ben ook een "zeikerd" met dat soort dingen. Ieder moet natuurlijk voor zich weten wat hij/zij doet, daar heb ik niets mee te maken en zoals ik al zei bedoel ik er niets mee; vind het gewoon onvoorstelbaar. Zeker ook gezien de verandering van de stand van de voeten naarmate de tijd vordert en de grotere belasting van de pezen en banden. Zeker in de sport die wij doen moeten ze hun voeten optimaal af kunnen rollen. Maar dat is mijn bescheiden mening.