[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:24

pp: heb jou filmpjes zien passeren, zag er echt goed uit! Toch geen twijfel om nog te crossen? :D Vond het wel jammer dat ik niet mee gereden heb dan toch. IK hou het in mijn achterhoofd voor volgend jaar :)
het was J.ohan C.ockx. ik denk dat ik nog nooit op tijd gestart ben in de G.verranch. Als ik me nog eens inschrijf vraag ik voor 1ste te mogen rijden :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:19

Ik vond het filmpje anders toch fijn om te zien hoor PP! Mooie hagen in elk geval waar je overheen mocht zoeven. Winston past u wel vind ik. Hoe is't met uw diva intussen? Rond en gezond?

Winnie, proficiat nog eens :D

Ik ga in februari en maart nog eens een niveau 1 starten hier in de buurt en dan de dressuur behouden voor thuis en de zomertornooien (en wie weet tussendoor eens VLP starten).
Ik ga sowieso in februari direct starten met oefenwedstrijdjes springen op 60 en/of 70. Direct routine erin krijgen, ervaring opdoen, kilometers maken. Als het lukt een oefencross meepakken op 60 cm. Het doel is om in mei/juni dan Aspiranten mee te rijden en dat aan te houden of misschien zelfs de overstap naar Beginnelingen te maken op de tornooien.

En in het najaar dan Aspiranten cross *\o/*

@ Florence: ik heb binnen de club voorgesteld om eens te polsen bij JH of hij onze wekelijkse springlessen zou willen doen :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:22

Varekaj: in februari ga ik naar fonck gaan denk ik! Er is ook lrv op hetzelfde weekend maar heb graag eens wat andere jury's :) Waar start jij in maart?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:34

Ik ben gisteren met 3 vriendinnen naar zee geweest, was wel eens leuk, 2e keer ooit dat ik aan zee was.
Nu 2 weekends dressuurwedstrijd na elkaar, komende zondag in b.ocage met Ny en week erop bij VM met Ny en Fi. Ny moet wel direct niv 1 lopen. Die laagste ini proef vind ik beetje te simpel, dat test niet echt hoe ver we staan voor deze zomer. Die niv 1 is nog net wat moeilijk, achteruit gaan is niet bevestigd, net zoals overgangen stap-galop en andersom zijn nog maar beginnend, maar ben wel benieuwd hoe ik ze aan het lopen krijg in het algemeen. Thuis kan ze er echt al aan trekken maar vrees dat ze op vreemd terrein nog beetje in haar schulp zal kruipen.

MF: heb je filmpje van vos? Lang geleden dat ik hem dress heb zien lopen.
Voor jou dan toch mooi resultaat qua percenten, hoeveelste stond je ermee?

Varekaj: toon je eens fotootje van je nieuwe erreplus? ben benieuwd!

PP: ik vind ook dat je mooi past op W! Klinkt ook als een leuke training! Heb ooit ook eens bij JV een stage gevolgd, vond dat ook wel aangenaam.

Florence: eens een weekendje overslaan kan ook geen kwaad hé. Die zwevende rib heb ik ook al eens gehad, idd pijnlijk, ik kon 1 kant niet meer draaien.

Daaphh: Jomo staat er wel chill bij hé!!
Wat zijn eigenlijk de plannen voor de broer van Icarus?

Winnie: proficiat!! Is er beeldmateriaal?

Hallo Anielcaa :wave:

Die waterbak in Maarkedal (organisatie van Gavere) wordt ook wel gebruikt voor de LRV eventing, weet niet tot welk niveau ze hier zullen bouwen, maar zal toch minstens tot L zijn. Gaat 8/4 door, heb er een berichtje van gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:40

Ik denk dat Fonck in maart ook nog eentje op de planning heeft? Die 2 rij ik nog mee, ik sta daar 5km verder op stal. Voor zover ik begrepen heb is het voor de proeven in de namiddag altijd al dezelfde jury geweest. Vond dat een hele fijne man. Zeer aanspreekbaar, zeer geduldig, geeft met alle liefde uitleg bij je protocol, blijft ook na de proeven nog een tijdje aanwezig. Geeft je werkpunten mee op een duidelijke en aangename manier. Ik weet niet of hij de proef van niv. 2 ook jureert, iig wel al tot niv. 1.
Toont ook zeer veel begrip naar mensen die met een jong paard voor het eerst komen rijden. Hij is correct in zijn punten, durft zeker het goede ook te benoemen én durft een 8 geven waar het verdient is ipv alleen maar brave 7'ens.

In april is het indoorkampioenschap dressuur daar ook van de LRV.

Antonius: fotootje volgt zeker eens ik 'm in handen heb! Maw, dat zal zaterdag dus zijn :))

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:47

Antonius: ik zag je foto passeren op fb. Leuk he de zee :) ik verlang ook tot ik nog eens naar zee kan. is al 2 jaar geleden dat ik geweest ben :( Waar ben je geweest?
ik zal morgen het filmpje sturen. Je hoeft er niet veel van te verwachten hoor maar wij waren heel te vreden over hoe hij zich gedragen heeft vooral.
Ik was 17de op 30 paarden ofzo. alles lag heel dicht bij elkaar. Mijn vriendin was 11de met 65.4%.

varekaj: ik ben ook wel benieuwd naar jou zadel. ik ken de dame van E.rrplus heel goed. ben benieuwd wat uw bevindingen zijn :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:23

Leuk van de wedstrijdplannen!

'k Zou mss ook dressuur willen starten bij VM. N1 is bij mij ook zo in het begin en niet alles 100% bevestigd. En met dat Luxor al een kijker is, zal hij ook wel enorm kijken naar die reclamepanelen op de muur dus zal maar de initiatieproeven starten als ik zou meedoen denk ik. Maar toekomstgericht is idd wel goed dat je aftast hoe ver Ny staat! :j BK staat weer op de planning hé?
Deze zomer geen N1 bij mij, dwaas dat je niet veel dressuurwedstrijden in de WVUR kan rijden maar wel verder staat in training qua niveau. Heb nog maar 1 handicappunt en zou al minstens 3 wedstrijden moeten rijden met hele hoge scores om dan genoeg punten te verzamelen om over te gaan. Moest ik nog niet springen met Luxor, is dat haalbaar om meer dressuurwedstrijden te rijden. Maar daar heb ik geen zin in. :P

PP: Je moet idd crossen met W dit seizoen! :D

De zee verlang ik ook weer naar. <3 3 of 4 keer geweest met Shuddy en ook al 2 keer met Luxor. Luxor is echt het braafste paard aan zee ever. Die laat zich niet opjutten. :P Eerste keer voor hem was hij nog vrij puppy maar hij was not impressed. :D Water is hij juist niet zo'n fan van maar laat zich uiteindelijk wel overhalen haha

Geeft er iemand bij jullie sport mix zero aan de paarden? Luxor krijgt dit sinds een kleine week een schep extra bovenop het basiskorrel van de stal. En hij lijkt daar nogal fel op te reageren. :+ Al alle dagen sindsdien 'last' van frisse billetjes. :P Gisteren longeerde ik hem, en in de galop werd het duidelijk dat ik hem eens moest lossen. Dan heeft hij zitten koersen in de piste. :+
(Qua extra voeding krijgt hij nu 2 scheppen luzerne, maïsolie, meer wortels, nu wel quasi iedere dag slobber, en schep sport mix zero extra. 2 wekelijks controleren op weegschaal en na maand evalueren met DA)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:28

Dank u wel, wel echt een zalig gevoel die hagen :D. Er staat een filmpje op insta :Y). En idd vond de les van JvS echt leuk :) Had er geen idee van wat ik moest verwachten.

Was goed uitwaaien aan ze zeker antonius :P? Druk programma volgende weken! Kom je eens niet naar waregem dressuur :P?

Ben ook benieuwd naar het zadel varekaj!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:39

Hanne, ik heb dat voer lang gegeven. Dat is een lichte sportmengeling, het kan wel dat hij daar meer energie van krijgt. Is zonder haver normaal gezien. Icaro reageerde er niet bijzonder fris op ofzo. Hij was er wel fijner mee qua intensiteit van het werk. Misschien eventjes afbouwen naar 3/4 schep of een halve? Of de basismengeling beetje afbouwen?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:48

Hanne: Sport mix zero van aveve? Voor onze verhuis kreeg Fi dat ook omdat ik toen mijn eten bij aveve kocht. Nu woon ik op paar km van lannoo en koop ik daar alles en zij krijgt nu fibermix omdat zij zeer gevoelig is aan de spieren.
Zij krijgt ook maisolie bij, ong 200-250 gr per dag.
Zou nu niet meteen verwachten dat ze hier echt zoveel frisser op worden, zit toch laag in suiker.
Ik vind nu wel dat je veel luzerne voert, ik zou toch opletten voor wat scheve verhoudingen. En Luxor die al last heeft van dikke benen kan nog verergert worden door zoveel luzerne.

MF: De Panne. Er was maar eentje van ons die haar baan kent en enkel aan de Panne dus we moesten nie veel kiezen :P Wel redelijk ver, uur en kwartier, de haan zou stuk dichter zijn, maar geen idee hoe ik daar aan zee moet geraken.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:54

wij gaan ook altijd naar de panne omdat het vooral gemakkelijk is. Wij parkeren daar op de manege 20 min door de duinen en je bent op het strand zonder golfbrekers. van ons nog verder denk ik. Je doet dat ook niet iedere week he :)
Sommige gaan ook naar oostduinkerke, daar kan je blijkbaar vlak aan het strand parkeren. maar geen idee waar het dan is.

ik zou die sport mix zero eventueel willen bij geven deze zomer als ze dan weer gaat crossen. nu heeft ze dat niet echt nodig :)
Die van stijn krijgt nu een half schepje bij gevoederd omdat hij wel wat extra kan gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:09

Lannoo en aveve komt in ieder geval uit dezelfde fabriek, alleen de verhoudingen zijn per voer wat verschillend. Ik geef nu een andere lichte sport mengeling omdat de zero een tijdje lastig te krijgen was waar ik het eten haal. Maar het kan dat ik weer overstap deze zomer Als hij op de weide staat.

Lannoo voer ik niet zo graag. Hij mag het wel maar wordt er eerder wat flegmatieker en nukkiger van. Denk dat dat iets lastiger verteerbaar is voor hem. En cavalor is helemaal een ramp.

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:20

Proficiat met de wedstrijdresultaten iedereen!!

Ik ben naar Moorsele geweest dit weekend, de meter nog eens gestart, was geleden van begin december. Mijn eerste parcour heb ik echt heel slecht gereden, vanaf de 5 ofzo waren we vertrokken en ging het beter. 2e parcour was dan veeeel beter, meer tempo en nu voel ik ook wel meer dat ik echt dat tempo moet hebben en dan heb ik wel zo goed als overal een mooie afstand. Er staan ook filmpjes op mijn insta
Ik ga daar nu weer 3 weken depressief en kwaad op mezelf voor zijn dat ik zo slecht heb gereden :+ :o.

Leuk PP die stage! Was dat een eventingstage waar je gewoon kon aan deelnemen? Ik wil ook graag eens eentje van JV volgen. Vorig jaar had ik mij ingeschreven maar toen zat ik in de groep van H. DG

Naar de zee gaan is echt altijd puur genieten, wij gaan altijd naar de haan of cadzand. Ik vind het verschil tussen de initiatieproef en de niveau 1 gelijk zo groot, initiatie is wat te makkelijk maar in niv 1 zitten toch al wat moeilijkere dingen..

Varekaj ik ben ook benieuwd naar een foto van je zadel. Dat is echt mijn droomzadel, hoor er veel goede dingen over. Kan je mij als je wil eens in pb sturen wat je er ongeveer voor betaald hebt? Ik ben nu aan het sparen maar omdat ze 2e hands niet veel voorbij komen heb ik eigenlijk geen idee wat de gangbare prijs is voor een 2ehands.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:26

ik kan gerust eens navragen bij die dame die voor errplus werkt of ze nog 2de hands zadels heeft of weet zijn? Als je weet welk typen en maten je wilt :)

bij ons krijgen ze cavalor en aveve. Nog nooit geen problemen gehad hier met cavalor :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:41

Ik geef wat de DA heeft aangeraden dusja ga blijven voeren. :) En dat frisse ben ik wel blij mee, heeft hij dan wat extra power om die spieren aan het werk te zetten. Want anders is hij liever lui dan moe. ;) Blijft wel heel braaf hoor, maakt hem niet stout. Focus is vooral veel vetten en eiwitten voor spieropbouw.

De Haan ken ik mijn weg goed. ;) We parkeren dan in de Vosseslag, Kennedylaan. Er is daar parking voorzien.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:26

Ik heb al van paar personen hele mooie doelen gehad! Maar nog niet van iedereen. :D

Hanne_SP schreef:
Willen jullie eens PB sturen wat jullie 'ultieme' maar geen onmogelijke droom is in de paardensport? ;) Voor de opening van het nieuwe topic! :D 2* eventing rijden, BK rijden, internationaal jumping op bepaald niveau, 'het' paard fokken die meedraait in de topsport, ... je kan het niet gek genoeg bedenken maar is in principe niet zo mega zot lijk bvb Olympische spelen meedoen. :P.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:34

Proficiat allemaal met de goede resultaten en veel geluk met de nieuwe aankopen! Ben ook verzot op devoucoux maar minder het prijskaartje, heb nu een prestige en ook heel tevreden van :).
Naar de zee gaan staat ook op mijn verlanglijstje. Maar dat zal zoals ook met wedstrijden pas zijn nadat ze haar veulentje heeft. Wij gaan meestal naar groede in nl.
Knappe paarden ook allemaal die hier passeren :).

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 08:45

Hanne_SP schreef:
Ik heb al van paar personen hele mooie doelen gehad! Maar nog niet van iedereen. :D

Hanne_SP schreef:
Willen jullie eens PB sturen wat jullie 'ultieme' maar geen onmogelijke droom is in de paardensport? ;) Voor de opening van het nieuwe topic! :D 2* eventing rijden, BK rijden, internationaal jumping op bepaald niveau, 'het' paard fokken die meedraait in de topsport, ... je kan het niet gek genoeg bedenken maar is in principe niet zo mega zot lijk bvb Olympische spelen meedoen. :P.

done :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:54

Ga me daar straks eens voor zetten en goed nadenken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:03

Voor de nieuwsgierigen: dit wordt het zadel wat ik ga ophalen maar dan tweedehands :)

Afbeelding

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:03

Heb al wat van 6 personen mogen ontvangen, leuk leuk! :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:59

Ziet er een mooi zadel uit Varekaj! Heb nog nooit op erreplus gezeten, maar als je hier ooit eens bij mij geraakt met je paard, wil ik er wel eens opzitten om te voelen :D

Seg, de winkel van r.uitersweelde staat te koop, gaan die alweer verhuizen toch??

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:28

ja ze verhuizen, naar het verdiep erboven :P.

Mooi zadel allezins!

Met canchemietje alles goed trouwens, rond en gezond. Vooral rond van de vetjes eigenlijk, baby buik is er nog niet echt. Ze is ook maar uitgerekend half augustus dus nog lang. Bij de andere twee merries begin je het wel goed te zien, die zijn voor begin mei en eind mei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:44

Waar zit die winkel? Kan altijd interessant zijn :P

Het voordeel van deze zadels is dat ze qua kussens nog 1cm wijder of smaller gezet kunnen worden, je kan eventueel de wrongen laten aanpassen en ik heb het shoulder-free model, wat de trapeziuspier eigenlijk compleet vrij laat. Ideaal voor paarden met een forse schouder.

Voor mij zitten ze als een huis. Met mijn prestige zat ik hard, had neiging naar voor te duiken en ik had constant het idee dat ik bij de minste struikel of misstap eraf ging kukelen. Op de erreplus heb ik net het gevel dat ik elke rodeo aankan met 2 vingers in de neus.

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:05

Mooi zadel, Varekaj!

Hier komen ze donderdag met een aantal tweedehands dressuurzadels om te pssen. Zit ook een Erreplus bij, eigenlijk ver buiten mijn budget maar als het past ga ik toch overwegen om het aan te schaffen. Zitten zooo fijn!