[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LuffB

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:58

Ik heb voor 6 augustus Oudkarspel staan, dan evt 20 augustus oefencross in Bathmen en 3 september weer Markelo Potdijk staan. De oefencross in Bathmen is in verschillende hoogtes, dus die wil ik evt nog wel doen omdat we daar vorig jaar toch wat problemen kregen in de L.

Slim Aatrox dat je hebt afgezegd als de omstandigheden niet optimaal zijn voor jou en je paard.

He DG, ik miste je al. Ik zie af en toe je verhalen in het dressuur topic. Gefeliciteerd met je winstpunten in het z2 alweer! Hoe gaat het met het crossen ondertussen? Hon kon best heet zijn toch? En leuk dat je in Renswoude gaat starten. Als het terrein bekend is en je je er zelf goed bij voelt gaat een wedstrijd toch vaak ook makkelijker :)

@sensibel; jammer van de trailer problemen, ik zag laatst iemand langskomen die garantie bood en die je dus ook kan bellen op het moment dat het niet ingeladen krijgt (wel nadat je een (paar) keer met haar getraind hebt) e ndat ze dan ook met wat telefonische tips het vaak alsnog voor elkaar krijgt om het paard er weer in te krijgen. Zij zegt dat elk paard binnen 30 seconden te laden moet zijn. Ik kom alleen niet meer op de naam.
Vooral balen dat het jullie zo tegenhoudt in jullie mogelijkheden voor de wedstrijden. Maar we zijn als deelnemers natuurlijk altijd blij met een extra fotograaf haha.
En ik zou qua wedstrijden even in de kalander kijken, daar zie je vaak goed wat wanneer wordt georganiseerd.

@Jess: Denk dat anderen juist weer heel blij zouden zijn met Beukers om de hoek :) Mijn dichtsbijzijnde crossterein is denk minstens 30 min rijden. Mijn voordeel is dan wel weer dat ik met anderhalf uur reistijd aanhouden ik best veel verschillende wedstrijden kan doen omdat ik centraal zit.

Starten er nog meer mensen voor hier in Putten/ Ede morgen en zondag? Ik ga mee doen met de L, ben erg blij dat het weerbericht laat zien dat de temperatuur niet meer zo achterlijk hoog is.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:10

Dochter had wel lekker gereden.
Dressuur is altijd voor verbetering vatbaar.
Springen een balkje op 3, maar tevreden
Op naar morgen, gelukkig minder warm

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:15

Hier helaas paard terug getrokken voor het springen. Voelde in de draf niet zuiver genoeg. Ontzettend balen want had echt naar deze wedstrijd toegewerkt, maar gezondheid gaat voor.

Fijn dat je dochter lekker heeft gereden, succes morgen!

ElmoVelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 23:38

Wat jammer! Goed dat je de gezondheid voor laat gaan.

Helaas me moeten afmelden voor mijn eerste officiële cross met het paard. Zouden van start gaan bij Snorrewind.
Paard heeft eerst wat giftigs gegeten en daarna een bacterie meegekregen van de prik tegen het giftige eten… conclusie paard staat nu met groot abces op de borst en loopt daardoor ook kort linksvoor bij het abces. :( Heel jammer had er erg veel zin in, maar gezien hij nog niet eens beter is geworden en hij al een week stil staat word het dan geen cross rijden.. agz er geen voorbereiding heeft plaats kunnen vinden.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 18:53

Kiezen voor je paard is het allerbelangrijkste.

Tevreden onderweg naar huis.
Foutloos
Van de trainer mocht ze proberen om wat meer gas te geven en dat ging goed.
Controle bleef goed dus weer veel geleerd

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:06

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:12

Oh gelijk even gekeken naar mijn tijden! Ik moet:

10:20 dressuur
11:44 springen
12:04 cross

Wel weer kort tijd tussen dressuur en springen dus ik denk dat ik het crossparcours voor de dressuur ga verkennen. Verder wel prima tijden :)

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:28

Succes alvast!

Mijn paard is naar de chiro geweest. Was dus idd behoorlijk scheef geworden van onze val vorige maand. Ze is behandeld en gaan kijken of we het verder rijtechnisch op kunnen lossen of dat de Chiro nog een keer moet komen. Aankomend weekend staat de merriekeuring op de planning. Eens kijken of we een predicaat kunnen halen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:05

Ik kom weer even om het hoekje kijken, mijn man gaat voorzichtig het crossen weer oppakken. Eerste crosstraining staat gepland. Eerste sprongen zijn ook weer gemaakt, dat pakte hij fijn op. Hocus is verhuisd naar een ander plekje en dat is een hele goede keus geweest.

Miepyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:24

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:59

Gaat er misschien iemand vandaag de cross in Schaijk lopen? Ik zou graag foto's willen zien!

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:35

vosje2010 schreef:
Gaat er misschien iemand vandaag de cross in Schaijk lopen? Ik zou graag foto's willen zien!

ik ga denk ik straks lopen. welke klasse wil je zien?

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 15:35

De B paarden graag! Dank alvast!

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 17:19

Ik ga vanavond de L cross in Dijkgatbos verkennen. Ik maak sws foto's (voor mezelf), maar wil ze uiteraard hier delen als daar vraag naar is.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 19:46

foto´s van de crossen zijn altijd leuk om te zien!

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 19:58

b paarden schaijk
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 20:07

Afbeelding
Afbeelding

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 21:14

Dankjewel, ziet er mooi uit!

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:04

De L in dijkgatbos !

Waren wel nog een paar natte plekken. Zeker in het begin. Maar over het algemeen redelijk oké qua bodem. Hopelijk blijft het droog vanavond. Spring ring lag er super bij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 00:22

Ziet er goed uit Jes!
Weet jij of ze weer 1 richting verkeer hebben? Kan het nergens vinden.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 17:20

Super fijne dag gehad vandaag in dijkgatbos. Met een mooie 4e plaats naar huis gegaan maar vooral heel erg genoten van onze rit. Zo’n fijne ronde kunnen rijden echt heel blij mee.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:32

Gefeliciteerd!

Mijn merrie deed haar best op de keuring, maar in de kooi ging ze alleen maar hard galloperen haha :+ misschien niet meedoen aan een dressuur keuring met een eventingpaard. Wel mooie 7ens maar nog niet voldoende punten voor ster. We gaan door oefenen en proberen het in de toekomst ooit nog eens.
Volgende week iig weer lekker crossen

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:10

Gefeliciteerd met je plaatsing Jesss. Was dit nu ook nog eens je L debuut?

Jammer dat je merrie vooral har galop liet zien Cookie, maar wel tof om eens een keer aan zo'n keuring mee te doen.
Veel plezier volgende week, waar ga je heen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:46

Jes reed in vinkega al een heel strak L-debuut en volgens mij toen ook al geplaatst!

Gup was top vandaag! Beetje te snel in de cross en daardoor wat tijdfouten, maar met 5de plek heel tevreden. Mijn dag begon wel beroerd, was startklaar om te vertrekken om kwart over 6. Was de vering van de klep kapot, sta je dan s ochtends vroeg...medebokker uit bed gebeld, maar wel bijna half uur te laat van huis := en dat betekende kwartier voor de dressuur op het parkeerterrein. Nu hebben we de grens van hoe snel het kan wel bereikt geloof ik :+ maar zonder losrijden wil het dus ook best, kon bij A nog net de staartvlecht eruit trekken O:)

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:08

Bedankt!

En klopt wat Gomir zegt: ik reed in vinkega mijn L debuut. Daar was ik 3e geworden. Scheelde toen niet veel voor een eerste plek.. mijn merrie ging na hindernis 1 daar vol op de rem omdat ze de binnenbak niet uit durfde. Daardoor toen heel veel tijdfouten mee gepakt. Als ik die niet had gehad was ik eerste. Maar hé ik was al dol blij met dat L debuut dus helemaal prima. Daar wel nog erg veel spanning. Daarom heel blij dat ik gisteren een heerlijk ontspannen rondje heb kunnen rijden !