[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:33

Noor, ligt Jan of Ronald in het ziekenhuis? Ik heb ze donderdag beide nog gezien en ze moesten donderdagavond bij een zus helpen met een verbouwing. Als ik het zo lees ben ik bang dat het Ronald is.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:37

gr_roos schreef:
Noor, ligt Jan of Ronald in het ziekenhuis? Ik heb ze donderdag beide nog gezien en ze moesten donderdagavond bij een zus helpen met een verbouwing. Als ik het zo lees ben ik bang dat het Ronald is.

Weet ik eerlijk gezegd niet. Sorry. Is Ronald degene die altijd helpt met het bouwen? Jan is de 'ontwerper' toch? Het zal dan idd wel bij die verbouwing zijn gebeurd....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:40

Jan is de "officiele" parcoursbouwer, omdat Ronald nog geen Z mag bouwen. Ronald helpt wel heel veel en heeft ook zijn inbreng. Eigenlijk doen ze het samen. Ik hoop dat hij snel op de been is. Ze moesten komende week ook nog met een paard naar de NMK.

Mootje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:41

Op het VP staat R.Beukers als bouwer, dus ik ging ervan uit dat je Ronald bedoelde!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:44

Ik denk zelf ook het meest aan Ronald, zie Jan ook niet meer op een dakkapel klimmen :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:53

gr_roos schreef:
Ik denk zelf ook het meest aan Ronald, zie Jan ook niet meer op een dakkapel klimmen :o

Ik ook niet nee ;)
Nou, hopen dat het meevalt en dat hij snel weer op de been is (wie het ook is uiteraard).

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:19

Goedemorgen dames!!!

Ben niet meer naar Renswoude geweest zaterdag, was zelf niet fit en het was weer een gedoe met vervoer. Maar vandaag gaan we bieden op een Kia Sorento :D :D dus mocht dat lukken ben ik weer overal van de partij met eigen vervoer :D :D

Zaterdag dressuurles gehad met Bari, had er 2 weken niet opgezeten ivm vakantie en verkoudheid bij mezelf maar ze pakt het zo weer op. Gister met haar les gehad van Darren en dat deed ze ook echt boven verwachting :D :D

Met TG ben ik wezen dressuurprikken, in de stomende regen 172 en 179 punten gescoord. Was wel tevreden, wat goede stukken maar ook nog wat stomme fouten. In draf vallen enzo :+ Dus ik ga gewoon weer wat wedstrijden opzoeken om meer ritme te krijgen. Want we zijn er steeds erg dichtbij.

En nu eens bijlezen :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:48

Spannend Karen. Hopelijk heb je straks eigen vervoer!

Hetje nam iets wat initiatief in het water :Y)
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:43

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:53

Ahhh wat een schatje PB! Foto's van Hetje zien er trouwens goed uit!

Omheining is schoon, gelukkig! We gaan zo onze jaarling en tweejarige naar huis halen, laten we ze even een week ofzo hier staan. We hebben nu toch wat stallen vrij en dan kunnen we zo mooi even wat mak maken en een paar keer laten vrij springen, ben benieuwd. Nu eerst even uitpuffen en wat eten ;)

Hopelijk valt het mee met Ronald!! (of zijn vader)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:02

Billy, hoe is het met je merrie en veulen en is ze al drachtig gescand?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:20

Krijg net een pb en het zijn niet de crossbouwers die in het ziekenhuis liggen. Maakt het natuurlijk niet minder erg, gun het de andere persoon namelijk ook niet.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:20

@Caro: goed te lezen dat je nieuwe instructrice zo bevalt!
@Noor, cool rijles in een Ferrari, was ie mooi stil van!
@Mootje, jee een onsteking? En nu?
@Corien, 36 min volgens Google. Ouderkerk kan je fijn rijden, dressuur en springen!
@Snoekiej, Apenheul is leuk!! Lekker weekend gehad?
@Benthe, mooi verslag van Renswoude!
@Noor, gelukkig kan ie het ook zonder sporen :D
@XxDamelzaxX: leuke foto!
@Sussie: welkom terug, je vakantie klinkt erg geslaagd!
@Billy, snel verkocht zo dus!
@Sannn: ik rij ook met een pelham en dat bevalt erg goed. Yankee en passoa waren geen succes.
@PB; gave foto’s!
@Noor, stoere foto’s!

Nou mn vader gaat de auto bekijken of ie technisch goed is en zo ja dan gaat het door :D :D
Wat minder goed nieuws, Bari leek hengstig -O-

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:23

Teegee, mijn merrie heeft in het begin ook een paar dagen "hengstig" gestaan en is als alles goed is nu 14 weken drachtig.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:24

Wat is in het begin?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:25

gr_roos schreef:
Teegee, mijn merrie heeft in het begin ook een paar dagen "hengstig" gestaan en is als alles goed is nu 14 weken drachtig.

Nudine heeft in het begin ook nog wel met de staart omhoog achter haar man (Jer :D) aangelopen. Wanneer moet ze gescand worden?

@ Roos: oh oké, dat werd wel gezegd gisteren, maar dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen. Evengoed beterschap voor de ongelukkige uiteraard.

@ TG: het begin... tot de 6 weken scan denk ik heb ik het wel een paar keer gezien.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:29

Volgens mijn berekeningen had ze nu op ongeveer 12 weken moeten zitten?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:37

Oké... en ze is dus nog wel gescand op 6 wk? Ik heb Nudine ook nog op 12 wk/3 mnd laten scannen i.v.m. verzekering. Er is een kleine kans dat het fout gaat tussen 6-12 weken, maar vaak tonen ze dan niet meer drachtig..tot zover mijn kennis over de cyclus van paarden.
Als je écht twijfelt, kun je natuurlijk laten scannen en er schijnen ook een soort zwangerschapstesten te bestaan voor paarden (????????????betrouwbaarheid????????????).

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:41

Volgens mij niet? Maar ze moet nu toch voor oktober nog gescand worden ivm gustverklaring. We laten haar iig niet meer dekken dit jaar. Begin dit jaar een dood veulen en het jaar ervoor wou ze ook niet drachtig worden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:49

@ Noor, het is wel een parcoursbouwer (springen) en hij helpt ook altijd met het opbouwen van de cross. Ik weet alleen niet of ze er op zitten te wachten om met naam en toenaam op bokt te staan.

Ik hoop ook dat het mee valt voor hem, maar of je nu van een dakkapel valt, of je kopt hem terug, beter zal je er niet van worden....

Teegee, ik heb mijn merrie ook niet op 3 maanden laten scannen, wel binnenkort voor de verzekering (gelijk met enten) en dan als er twijfels zijn eind september op eventuele gust. Mijn merrie is wel extra geweest, ze is geïnsemineerd op een heel klein eitje en dat wilde de DA in het begin goed in de gaten houden. Als ze nu leeg is, is het toch al te laat om te insemineren.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:56

Tg ok dan kom ik wel een x die kant op :)

Heb lekker vrij deze week :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:04

Mijn merrie wordt deze week voor de 3e keer gescand en voor 1-10 nog een keer. Is nu drachtig vanaf 5-5-2010

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:17

Teegee, heb je iets in der stal gevonden, of bloed/slijm aan der vilva?

Mijn paard is nog op 8 weken gescand en toen was het ca. 8cm. Volgens mijn dierenarts zou je dat moeten vinden in het land, mits niet opgegeten door vossen, reigers of ooievaars (hebben we er ook 2 van).
Alleen zou je dan iets moeten zien aan staart of vulva.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:22

Volgens mijn DA zie je pas iets vanaf 3 mnd, voor die tijd zou het weer door het lichaam worden opgenomen.... Mmmm, nou hier heb je ook weinig aan :P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:37

Wel wat raar zien plassen en dacht dat ik wat bloed zag toen ik haar tussen de billen aan het afspuiten was. Stal wordt gemest dus daar niks gezien of wat van gehoord. Vanavond maar even bij een ruin voor de stal zetten.